Ben echt super tevreden met Melanotan 2.
Eigenlijk boeit de verkleuring van mijn huid me vrij weinig. Voor mij ging het vooral ook om mijn baard, en die ziet er nu zoveel beter uit. Een oranje baard verven was vrijwel onmogelijk, het zag er altijd onnatuurlijk uit en was hartstikke moeilijk om goed te doen.
Nu oogt mijn baard gewoon heel natuurlijk en voor het eerst durf ik hem echt te laten staan. Die felle oranje kleur vond ik zelf nooit mooi.
Ik blijk een goede responder te zijn. In het begin leek het alsof het niet werkte, maar na 2 weken met een hele lage dosering kwam het effect ineens hard binnen. Mijn plan is om nu een jaar lang wekelijks een lage dosering te blijven gebruiken. Ik heb gelezen dat dit ervoor kan zorgen dat de baardkleur permanent (of semi permanent) blijft, ook nadat je stopt.
Verder zijn mijn sproeten in mijn gezicht wat meer zichtbaar geworden, wat ik eigenlijk wel had verwacht. Ik heb er letterlijk duizenden verborgen gehad die nu tevoorschijn komen. Het valt gelukkig reuze mee ,vooral op mijn neus en wangen. Ik vind het eigenlijk wel oke, het maakt me op een leuke manier uniek. Beter dan een felle oranje baard in ieder geval.
Ook mijn haarkleur is veranderd. Ik had altijd al heel donker haar, maar met een duidelijke oranje ondertoon. Die is nu helemaal verdwenen.
Ik reageer blijkbaar erg goed op melanotan, wat eigenlijk best logisch is als ik naar mijn genen kijk: heel donker haar, maar een oranje baard, hele donkere ogen en toch een hele lichte huid. Dankzij melanotan ziet alles er nu veel natuurlijker uit.
Ik ben huidtype 1, maar heb gezichtskenmerken die meer bij huidtype 3 passen, zoals donkere ogen en donker haar. Het voelt alsof melanotan net dat laatste zetje heeft gegeven waardoor alles nu veel natuurlijker en coherenter oogt.
Ik denk dat echte gingers een veel langere loadingfase nodig hebben en waarschijnlijk ook een hogere dosering, maar voor mensen met soortgelijke genen als ik (semi-ginger / semi-donker) werkt het al heel snel.
Al met al is dit voor mensen met mijn mindset gewoon super spul.
[ Bericht 11% gewijzigd door -Deluzion- op 15-07-2026 23:56:24 ]
greetings and salutations