SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Iets hoger richting het noorden inmiddels ook. Beetje regen en onweer, prima buitje.quote:
Pak deze www.lightningmaps.orgquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:32 schreef Maver24 het volgende:
Dikke onweersklap in rotterdam maar zie niks op de buienradar
Nou in Deventer nog niks. Mooie wolken wel.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:32 schreef MissHobje het volgende:
Gouda gaat mee doen![]()
Het gaat rap allemaal
Egwelllquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:32 schreef Maver24 het volgende:
Dikke onweersklap in rotterdam maar zie niks op de buienradar
Ja ik zie het nu ookquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:36 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Egwelll
https://map.blitzortung.org/#5.5/51.061/6.13
ik hoop hetquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:32 schreef MissHobje het volgende:
Gouda gaat mee doen![]()
Het gaat rap allemaal
Blijven donerenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:36 schreef Zipportal het volgende:
https://www.weerplaza.nl/
Servers ROKEN.
hier hetzelfde. gewoon nog helder hier naast de bloemkoolwolkquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:36 schreef littlemindy het volgende:
Gerommel hier, geen regen, maar wel een windje
Oud vrouwtje, kennis van ons, gaat weer onder de tafel zitten in doodsangstquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:37 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
dat wordt dus weer een angstige nacht
De buien:quote:Modelbeoordeling:
De belangrijkste aandachtspunten: 1) Zware convectie mogelijk vanavond maar waarschijnlijker vannacht in het gehele land. Kans vooralsnog het grootst in het zuidoosten en oosten, waar ook de meeste CAPE zit. Daar een code oranje.
Maar midden in de nacht dan weer. Dan kunnen we geen mooie kiekjes schieten. Bah.quote:
Maar er is niets.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:53 schreef mitt het volgende:
[..]
Volgende keer even inhouden.
We hebben je nodig om dit soort dagen.
code oranje nu voor onweer hier in Zuid-Holland ookquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:42 schreef DemonRage het volgende:
Uit de guidance van het knmi:
[..]
De buien:
[ afbeelding ]
Vanuit veghel ook te zienquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:40 schreef d.k. het volgende:
Die bui in Rotterdam zorgt hier in Eindhoven voor een mooie zonsondergang. Het trekt nu aan alle kanten dicht hier en het waait lekker door. Afkoelen maar!
De echte moeten nog komen toch? Die nu boven Frankrijk hangen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:42 schreef DemonRage het volgende:
Uit de guidance van het knmi:
[..]
De buien:
[ afbeelding ]
Maakt niet uit.quote:
Dat in Frankrijk zal de MCS / squall line zijn... kwa bliksemintensiteit gaan die altijd goed tekeer.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:45 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
De echte moeten nog komen toch? Die nu boven Frankrijk hangen.
Ja mooi. Inslag vlakbij ookquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:35 schreef Wereldgozer het volgende:
Op t strand goeiste onweer gezien vanmiddag @:haags
Nu begint t thuis ook
Sensor geraakt door hagel zo groot als golfballen natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef heywoodu het volgende:
Buienalarm geeft hier nu 0 graden aan. Genot.
ben je bij mijquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:55 schreef Nattekat het volgende:
Veel geflits ook.
Zelfs met bier ben ik gewoon waar ik moet zijn.
Ok, deze hagelstenen wil je niet op je hoofd krijgen.. de hele tuin staat blank ondertussenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:48 schreef E.T. het volgende:
Flinke bak regen nu in Rotterdam-oost..![]()
Beetje gerommel, maar dat is alleen gerommel.. geen echt onweer
De rayonhoofden kunnen weer bijelkaar komen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef heywoodu het volgende:
Buienalarm geeft hier nu 0 graden aan. Genot.
@Geschiedkundigequote:
Niks nieuws. Ik riep al dat de twee warmste maanden nog moeten komen.quote:
Er wil iemand naar binnen?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:02 schreef hemarookworst het volgende:
ik hoor keihard plok plok plok tegen het raam
Lekkere bloemkool jahquote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ff een timelapse gemaak van een bloemkool. Omgezet naar GIF dus kwaliteit een beetje meh
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |