abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221141049
Het is zover. Op naar de ontknopingen van de groepen, waarbij iedere groep weer zijn eigen interessante dynamiek kent. Te beginnen met groep B, 1 van de 2 groepen waar we om 21:00 beginnen. Het vervelende is dat we alle andere groepen later aftrappen, dit zijn 4 vrij matige dagen in het speelschema wat dat betreft. Na zondag maar 1 potje in de zestiende finale wordt het schema snel beter (al eindigen de wedstrijden dan wel geregeld DIEP IN DE NACHT doordat ze mogelijk 3 uur duren), dus het is vooral even doorbijten.

De eerste groep die beslist gaat worden is Groep B. In principe wel de groep van de eerste 3 waar de spanning nog het meest aanwezig is, dus een redelijke keus om daar voor te gaan vandaag. De spanning is er nog voor groepswinst en voor een plek als beste nummer 3 door het verloop. Er zijn namelijk twee setjes van twee ploegen die een vergelijkbaar toernooiverloop kennen.

Als eerste Zwitserland. Zij begonnen met een gelijkspel tegen Qatar. Dat is niet goed, al vertekende het spelbeeld wel wat. Zwitserland was dominant en kreeg 100% kansen, maar vergat ze te maken. In de tweede wedstrijd tegen Bosnië was het 70 minuten lang dan weer arren moedig. Maar ja, in de laatste 20 minuten een goal, een rode kaart mee en nog 3 goals. Bosnië scoorde wel een prachtige tegengoal, maar toen was het allang beslist.

Canada kende een vergelijkbaar lot. 1-1 tegen Bosnië, dat me voetballend tegenviel maar ook met tegenhouden moeite had. Bosnië scoorde echter wel uit een corner en Canada deed pas laat in de wedstrijd wat terug. Tegen Qatar was er echter een klinkende 6-0 zege. Hier viel de eerste goal een stuk sneller, zagen we ook daarna een rode kaart en dus nog 5 goals. Door een doodschop op Koné, die de rest van het WK vanuit bed kan bekijken met zijn dubbele beenbreuk, ging Qatar zelfs met 9 man van het veld.

Zwitserland - Canada lijkt daardoor een wedstrijd om plek 1 en 2 in de groep, al kan het in theorie nog dat een van hen derde wordt als het doelsaldoverschil wordt weggepoetst door Bosnië (in het geval van Canada) of Qatar (in het geval van Zwitsserland). Dat verschil is behoorlijk door de afgelopen speelronde. Zwitserland lijkt me nog altijd favoriet, al zijn zij bij gelijkspel tweede, winst is dus vereist.

Qatar en Bosnië strijden om 1 plekje als nummer 3, de winnaar pakt die positie. Bosnië wordt derde met een gelijkspel, maar twee punten is natuurlijk zo'n beetje kansloos om door te gaan. Ofwel, twee ploegen die voor de winst zullen gaan. Dat wordt denk ik interessanter dan Zwitserland - Canada, al zal het voetbal wel slechter zijn. Ik heb beide teams voetballend nog weinig goed zien doen namelijk.

In 2000 won Qatar van Bosnië, 10 jaar later was het een gelijkspel. Beide landen zijn door de jaren heen ook wel beter geworden, dus hier valt weinig over te zeggen. Canada en Zwitserland gingen in 2002 samen voor een 1-3. Ook hier geldt dat dat totaal andere tijden waren, met best een matig Zwitserland. Canada speelt in Vancouver, Qatar gaat voor Seattle. Het is daar dus nog lekker vroeg, jeetje. Ik wens ze in ieder geval succes, al zal ik Bosnië en Qatar op basis van hun voetbal niet missen als ze de volgende ronde missen..

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:46:19 #2
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221141050
fipo
  Forum Admin woensdag 24 juni 2026 @ 22:46:21 #3
35723 crew  GGMM
pi_221141051
sepo
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_221141052
Sepo
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 22:46:30 #5
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221141053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:46 schreef Pisces29 het volgende:
Sepo
_O-
What can change the nature of a man?
  Forum Admin woensdag 24 juni 2026 @ 22:46:33 #6
35723 crew  GGMM
pi_221141054
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:46 schreef Pisces29 het volgende:
Sepo
Hahahahahaha _O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_221141056
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:46 schreef GGMM het volgende:
sepo
Ja jij met je desktop en bureau :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_221141057
Dom geel Millar
pi_221141059
Lapo
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_221141060
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:46 schreef Pisces29 het volgende:
Sepo
.....
pi_221141061
Blijven we wakker voor Schotland - Marokko?
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:47:10 #12
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221141062
En dat op de Wifi :p
pi_221141063
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:46 schreef Coco het volgende:

[..]
weet ik hoeveel die gast heeft
6 nullen
pi_221141064
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:46 schreef Pisces29 het volgende:
Sepo
Stakker :') .
pi_221141066
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Blijven we wakker voor Schotland - Marokko?
Stukje
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:47:30 #16
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221141067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Blijven we wakker voor Schotland - Marokko?
Jazeker!

Dat wordt genieten hopelijk.
pi_221141068
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Blijven we wakker voor Schotland - Marokko?
Nee, niet bewust.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_221141070
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Blijven we wakker voor Schotland - Marokko?
Hier trapt niemand in
pi_221141076
Bosnie mag straks even gaan genieten van de eerste plek in het 3e plaats klassement.
speak only if it improves the silence.
  Forum Admin woensdag 24 juni 2026 @ 22:47:59 #20
35723 crew  GGMM
pi_221141078
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Blijven we wakker voor Schotland - Marokko?
Ik niet

Ik moet daar nog wel iets voor doen, maar dat doe ik na deze wedstrijd
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  Redactie Sport woensdag 24 juni 2026 @ 22:48:08 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221141079
Ook wel pech voor Qatar dat ze tegen 22 spelers moeten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin woensdag 24 juni 2026 @ 22:48:28 #22
35723 crew  GGMM
pi_221141083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ook wel pech voor Qatar dat ze tegen 22 spelers moeten.
Volgens mij heb je nu al 5 variaties op deze grap gemaakt en alle 5 zonder likes
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 22:48:31 #23
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221141085
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ook wel pech voor Qatar dat ze tegen 22 spelers moeten.
Het is mooi geweest.
What can change the nature of a man?
pi_221141086
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 22:47 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hier trapt niemand in
  woensdag 24 juni 2026 @ 22:48:39 #25
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221141087
Och Canada.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')