abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221137449
Kan iemand met een juridische achtergrond mij uitleggen hoe het mogelijk is dat Volkert van der G na slechts 12 jaar in de gevangenis gewoon kan en mag participeren in de maatschappij?

Beetje een random moment voor zo'n topic, maar ik zag hem laatst zitten bij een festival en ik vroeg het me toch af :D Is hij nu echt al helemaal 'klaar' met zijn straf? Really?
pi_221137467
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:19 schreef Solispolar het volgende:
Kan iemand met een juridische achtergrond mij uitleggen hoe het mogelijk is dat Volkert van der G na slechts 12 jaar in de gevangenis gewoon kan en mag participeren in de maatschappij?

Beetje een random moment voor zo'n topic, maar ik zag hem laatst zitten bij een festival en ik vroeg het me toch af :D Is hij nu echt al helemaal 'klaar' met zijn straf? Really?
Welke partij?

De man heeft zijn straf uitgezeten en dat hij vervroegd is vrijgelaten is niet zijn schuld.
Bovendien wat je ook zegt en wat je deze man ook toewenst, Pim komt nooit meer terug.

Ga verder met je leven.
pi_221137472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Welke partij?

De man heeft zijn straf uitgezeten en dat hij vervroegd is vrijgelaten is niet zijn schuld.
Bovendien wat je ook zegt en wat je deze man ook toewenst, Pim komt nooit meer terug.

Ga verder met je leven.
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
pi_221137496
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:25 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
Dat snap ik. Maar hij is echt niet de enige moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten en nu weer vrij rondloopt.
En als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het best eng hoe sommige users hier over hem praten.
Net alsof wat hij gedaan heeft 10 miljoen keer erger is dan de moordenaar van Lisa of die twee in Amerka die dat 2-jarig hummeltje letterlijk kapot hebben geslagen.

Pim is dood. En Pim blijft dood. En wat je ook denkt, zegt of voelt, je verandert hier niks meer aan.
En jij kunt dan hier alweer het zoveelste topic over Volkert openen, het is gewoon zonde van je tijd.
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:38:18 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_221137548
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:25 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
TBS kan alleen worden opgelegd als er een geestelijke afwijking is die mogelijk behandeld kan worden. Het gaat er om of de veroordeelde in staat was om tijdens het plegen van de daad zich te realiseren dat wat hij of zij deed niet goed was. Dat sluit dus verschillende soorten misdadigers uit, zoals psychopaten (die wel een geestelijke afwijking hebben, maar beseffen dat wat ze deden fout was, en daar van genieten), maar ook mensen die vanuit een politieke overtuiging dit deden. Wat VG nu ook denkt van zijn daad, er valt niets aan te behandelen.

Hij is voor de moord veroordeeld tot 18 jaar gevangenis, en volgens de regels die op het moment van veroordeling golden heeft hij dan recht op een terugkeer in de maatschappij van 2/3e van de straf te hebben uitgezeten, zolang hij zich maar netjes gedroeg tijdens zijn gevangenschap.

Wat wel opvallend was dat bij zijn vrijlating er een aantal voorwaarden waren gesteld, waarvan er een of meer door een rechter als onwettig werden beoordeeld. Dat had natuurlijk Teeven de gelegenheid gegeven om de afspraken opnieuw te beoordelen, maar natuurlijk was hij, als lid van de reguliere partijen en niet gehinderd door enig rechtsgevoel, VG heel dankbaar, dus gebeurde er niets (terwijl hij erom bekend stond de meest vuile trucs uit te halen om mensen achter de tralies te krijgen waar hij een hekel aan had).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:40:53 #6
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221137569
In 2003 waren de straffen gemiddeld nog een stuk lager en Volkert kwam nog in aanmerking voor de strafkorting zoals die toen geldig was

Dit had je met 5 seconden kunnen opzoeken
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221137574
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:40 schreef Caland het volgende:
In 2003 waren de straffen gemiddeld nog een stuk lager en Volkert kwam nog in aanmerking voor de strafkorting zoals die toen geldig was

Dit had je met 5 seconden kunnen opzoeken
Dit.

Vooral de laatste zin.

Opgelost slotje.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221137664
oke slotje dan maar :) Ik dacht dat dit een forum was.
pi_221137709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:25 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
In mijn beleving is een moord een moord. Warm- of koudbloedig. Je maakt een einde aan het leven van iemand anders.
  woensdag 24 juni 2026 @ 16:59:24 #10
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221137711
De moord werd niet gezien als terrorisme. Je kan mooie discussies voeren of een terroristisch oogpunt wel of niet te onderbouwen was bij de moord op Fortuyn. Politieke en terroristische moorden vloeien wat dat betreft wel in elkaar over vind ik. Maar zelfs als je al een terroristisch oogpunt aan de moord op Fortuyn kan toevoegen; toen golden er nog geen extra strenge straffen voor terrorisme. Die kwamen in 2004.
Blaf me vol
pi_221137722
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:00 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Sow koekoek
Maar ik vind je wel lief hoor. :*
Nou ja, soms dan. :{w
  woensdag 24 juni 2026 @ 17:04:40 #12
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221137741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:52 schreef Solispolar het volgende:
oke slotje dan maar :) Ik dacht dat dit een forum was.
Maar wat wil je nu precies weten eigenlijk?
Je kunt eea bespreken tot je een ons weegt, maar hij heeft zijn straf met goed gedrag uitgezeten, en (dus) na 2/3e vrijgelaten.

Dus ja: hij is klaar met zijn straf.

Vind ik persoonlijk ook wat van hoor (als in: te kort) maar hier moeten we het als maatschappij mee doen nu.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221137753
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:59 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
De moord werd niet gezien als terrorisme. Je kan mooie discussies voeren of een terroristisch oogpunt wel of niet te onderbouwen was bij de moord op Fortuyn. Politieke en terroristische moorden vloeien wat dat betreft wel in elkaar over vind ik. Maar zelfs als je al een terroristisch oogpunt aan de moord op Fortuyn kan toevoegen; toen golden er nog geen extra strenge straffen voor terrorisme. Die kwamen in 2004.
En dat heb ik dus altijd als een heikel punt beschouwd. Slechts een week voor de verkiezingen wordt Pim vermoord.
Ik blijf het heel raar vinden. Vooral omdat kort van te voren dat debat op tv liet zien dat de poppetjes een voor een werden omgegooid door Pim.

Ik zou nooit op Pim gestemd hebben, maar ik schrok me kapot toen ik van zijn dood hoorde.
Ik had toen dezelfde angst als bij die aanval op de Twin Towers.

En ik weiger dus te geloven dat Volkert alleen en op eigen initiatief gehandeld heeft.
pi_221137764
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:04 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Maar wat wil je nu precies weten eigenlijk?
Je kunt eea bespreken tot je een ons weegt, maar hij heeft zijn straf met goed gedrag uitgezeten, en (dus) na 2/3e vrijgelaten.

Dus ja: hij is klaar met zijn straf.

Vind ik persoonlijk ook wat van hoor (als in: te kort) maar hier moeten we het als maatschappij mee doen nu.
Juist. Zoveel moordenaars die nu ook vrij rondlopen of (nog erger) ontsnappen tijdens begeleid of onbegeleid verlof.
Daar zou ik me meer zorgen over maken. Want morgen kan ik of wie dan ook, zo'n mafketel tegenkomen en dan het loodje moeten leggen.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 18:00:40 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221138052
Als hij de hele straf had uit moeten zitten was hij ook al jaren vrij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:03:43 #16
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_221138071
Sommigen verdienen geen tweede kans. Gelukkig wordt ie vaak belaagd buiten
pi_221138169
Het was een politieke moord waarover nooit rekenschap is afgelegd. Prof. Dr. Fortuyn maakte een goede kans om de verkiezingen te winnen en de miljardenaanschaf van de F35 (JSF) tegen te houden. Nadat was omgelegd draaide zijn partijgenoten als een blad aan een boom en gingen soepel akkoord met de miljarden voor de JSF.

Het was dus niet zo maar een moord, maar een rechtstreekse aanval op de democratie. Uiteraard wordt dit laatste door alle linkse partijen inclusief D66 en VVD nadrukkelijk ontkend, wat onderdeel is van de tragedie.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 18:23:25 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221138211
In werkelijkheid duurde het nog 11 jaar voor er eindelijk besloten werd f35 aan te schaffen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:28:43 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221138251
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:25 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
Toen hij in de gevangenis zat hadden zoveel mensen praatjes dat ze hem wel te grazen zouden nemen, etc. Nu kan hij gewoon overal vrij rondlopen en niemand steekt een vinger uit.
The End Times are wild
pi_221138252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:03 schreef Jahr00n het volgende:
Sommigen verdienen geen tweede kans. Gelukkig wordt ie vaak belaagd buiten
Dat is dus niet aan jou om dit te bepalen.
pi_221138260
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Toen hij in de gevangenis zat hadden zoveel mensen praatjes dat ze hem wel te grazen zouden nemen, etc. Nu kan hij gewoon overal vrij rondlopen en niemand steekt een vinger uit.
Terecht toch? We willen toch geen bananencultuur?
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 18:30:03 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221138261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Toen hij in de gevangenis zat hadden zoveel mensen praatjes dat ze hem wel te grazen zouden nemen, etc. Nu kan hij gewoon overal vrij rondlopen en niemand steekt een vinger uit.
Was vooral dat mensen hoopten dat anderen het klusje wel ff zouden klaren volgens mij

Die hopen dat nog steeds
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:30:24 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221138264
Maar allemaal grootspraak dus..
The End Times are wild
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:30:39 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221138266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Terecht toch? We willen toch geen bananencultuur?
Ik niet i.i.g..
The End Times are wild
pi_221138292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:17 schreef Kottnauer het volgende:
Het was een politieke moord waarover nooit rekenschap is afgelegd. Prof. Dr. Fortuyn maakte een goede kans om de verkiezingen te winnen en de miljardenaanschaf van de F35 (JSF) tegen te houden. Nadat was omgelegd draaide zijn partijgenoten als een blad aan een boom en gingen soepel akkoord met de miljarden voor de JSF.

Het was dus niet zo maar een moord, maar een rechtstreekse aanval op de democratie. Uiteraard wordt dit laatste door alle linkse partijen inclusief D66 en VVD nadrukkelijk ontkend, wat onderdeel is van de tragedie.
Dit is onzin van de bovenste plank. De eerste de beste Jan Lul uit Schubbekuttenveen kan het niet eens.
De democratie slopen door een enkel schot.
pi_221138299
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik niet i.i.g..
Niemand wil dit.
  woensdag 24 juni 2026 @ 18:40:01 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221138325
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:17 schreef Kottnauer het volgende:
- blaat-
Uiteraard wordt dit laatste door alle linkse partijen inclusief D66 en VVD nadrukkelijk ontkend, wat onderdeel is van de tragedie.
Ja, dat zijn echt enorm linkse partijen. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:23:33 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221138649
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:19 schreef Solispolar het volgende:
Kan iemand met een juridische achtergrond mij uitleggen hoe het mogelijk is dat Volkert van der G na slechts 12 jaar in de gevangenis gewoon kan en mag participeren in de maatschappij?

Beetje een random moment voor zo'n topic, maar ik zag hem laatst zitten bij een festival en ik vroeg het me toch af :D Is hij nu echt al helemaal 'klaar' met zijn straf? Really?
Dit was nog in een tijd dat 1 moord nog niet een levenslange gevangenisstraf opleverde. Daar moest je toen meerdere moorden voor hebben gepleegd. Nu is dat denk ik anders.

Dus andere tijd. En het motief zou misschien ook kunnen mee spelen.

Kijk, ik begrijp ergens wel waarom hij het heeft gedaan. In zijn hoofd zag hij in Fortuyn een nieuwe Hitler, dus dat betekent niet dat Fortuyn echt een nieuwe Hitler was, daar ben ik het niet mee eens, maar in Volkerts hoofd, was hij dat wel. Dat heeft hij ook in de rechtbank gezegd. Hij heeft hem dood geschoten niet vanwege persoonlijke psycho motieven, maar om de samenleving te beschermen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:26:00 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221138671
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:19 schreef Solispolar het volgende:
Is hij nu echt al helemaal 'klaar' met zijn straf? Really?
Ik denk dat hij nooit echt klaar is met zijn straf, want op veel plekken waar hij zich vertoont, kan hij worden herkend en dan is hij een soort loslopend wild.

Zowel rechts maar ook links (zoals left laser) is nou niet bepaald een fan van hem, zoals je in dat festival filmpje hebt kunnen zien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221138719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat snap ik. Maar hij is echt niet de enige moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten en nu weer vrij rondloopt.
En als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het best eng hoe sommige users hier over hem praten.
Net alsof wat hij gedaan heeft 10 miljoen keer erger is dan de moordenaar van Lisa of die twee in Amerka die dat 2-jarig hummeltje letterlijk kapot hebben geslagen.

Pim is dood. En Pim blijft dood. En wat je ook denkt, zegt of voelt, je verandert hier niks meer aan.
En jij kunt dan hier alweer het zoveelste topic over Volkert openen, het is gewoon zonde van je tijd.
:{w
pi_221138731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:31 schreef Hiddendoe het volgende:
En als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het best eng hoe sommige users hier over hem praten.
Net alsof wat hij gedaan heeft 10 miljoen keer erger is dan de moordenaar van Lisa of die twee in Amerka die dat 2-jarig hummeltje letterlijk kapot hebben geslagen.
Koekoek.
pi_221138837
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:33 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Koekoek.
Wat koekoek?
Heb je geen inhoud? Hou dan je mond.
pi_221138846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik denk dat hij nooit echt klaar is met zijn straf, want op veel plekken waar hij zich vertoont, kan hij worden herkend en dan is hij een soort loslopend wild.

Zowel rechts maar ook links (zoals left laser) is nou niet bepaald een fan van hem, zoals je in dat festival filmpje hebt kunnen zien.
Zullen we gaan turven?
pi_221138860
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:32 schreef Moass het volgende:

[..]
:{w
Dat zijn de feiten. Pim kan voor jou niets meer doen.
pi_221138881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat koekoek?
Heb je geen inhoud? Hou dan je mond.
Ik heb meer inhoud in het topje van mijn pink dan jij in je hele lichaam.
Jij hebt gewoon niet het lef om over de feiten te praten.
pi_221138895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat zijn de feiten. Pim kan voor jou niets meer doen.
En ik niet voor Pim inderdaad.
  woensdag 24 juni 2026 @ 19:56:20 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221138948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Zullen we gaan turven?
Turven, waarvoor?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221138980
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 19:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Turven, waarvoor?
Wie hem wel en wie hem niet willen ombrengen.

Ik wil hem dus niet ombrengen omdat hij geen bedreiging is voor mijn persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')