Welke partij?quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:19 schreef Solispolar het volgende:
Kan iemand met een juridische achtergrond mij uitleggen hoe het mogelijk is dat Volkert van der G na slechts 12 jaar in de gevangenis gewoon kan en mag participeren in de maatschappij?
Beetje een random moment voor zo'n topic, maar ik zag hem laatst zitten bij een festival en ik vroeg het me toch afIs hij nu echt al helemaal 'klaar' met zijn straf? Really?
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Welke partij?
De man heeft zijn straf uitgezeten en dat hij vervroegd is vrijgelaten is niet zijn schuld.
Bovendien wat je ook zegt en wat je deze man ook toewenst, Pim komt nooit meer terug.
Ga verder met je leven.
Dat snap ik. Maar hij is echt niet de enige moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten en nu weer vrij rondloopt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
TBS kan alleen worden opgelegd als er een geestelijke afwijking is die mogelijk behandeld kan worden. Het gaat er om of de veroordeelde in staat was om tijdens het plegen van de daad zich te realiseren dat wat hij of zij deed niet goed was. Dat sluit dus verschillende soorten misdadigers uit, zoals psychopaten (die wel een geestelijke afwijking hebben, maar beseffen dat wat ze deden fout was, en daar van genieten), maar ook mensen die vanuit een politieke overtuiging dit deden. Wat VG nu ook denkt van zijn daad, er valt niets aan te behandelen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
Dit.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:40 schreef Caland het volgende:
In 2003 waren de straffen gemiddeld nog een stuk lager en Volkert kwam nog in aanmerking voor de strafkorting zoals die toen geldig was
Dit had je met 5 seconden kunnen opzoeken
In mijn beleving is een moord een moord. Warm- of koudbloedig. Je maakt een einde aan het leven van iemand anders.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
Maar wat wil je nu precies weten eigenlijk?quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:52 schreef Solispolar het volgende:
oke slotje dan maarIk dacht dat dit een forum was.
En dat heb ik dus altijd als een heikel punt beschouwd. Slechts een week voor de verkiezingen wordt Pim vermoord.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:59 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
De moord werd niet gezien als terrorisme. Je kan mooie discussies voeren of een terroristisch oogpunt wel of niet te onderbouwen was bij de moord op Fortuyn. Politieke en terroristische moorden vloeien wat dat betreft wel in elkaar over vind ik. Maar zelfs als je al een terroristisch oogpunt aan de moord op Fortuyn kan toevoegen; toen golden er nog geen extra strenge straffen voor terrorisme. Die kwamen in 2004.
Juist. Zoveel moordenaars die nu ook vrij rondlopen of (nog erger) ontsnappen tijdens begeleid of onbegeleid verlof.quote:Op woensdag 24 juni 2026 17:04 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Maar wat wil je nu precies weten eigenlijk?
Je kunt eea bespreken tot je een ons weegt, maar hij heeft zijn straf met goed gedrag uitgezeten, en (dus) na 2/3e vrijgelaten.
Dus ja: hij is klaar met zijn straf.
Vind ik persoonlijk ook wat van hoor (als in: te kort) maar hier moeten we het als maatschappij mee doen nu.
Toen hij in de gevangenis zat hadden zoveel mensen praatjes dat ze hem wel te grazen zouden nemen, etc. Nu kan hij gewoon overal vrij rondlopen en niemand steekt een vinger uit.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Zo dan. Rustig hoor. Ik wens niemand wat toe. Ik vraag me alleen af of dit nou de maximum straf is voor dit soort lieden? Ik zou iets van TBS en dwangverpleging verwachten bij iemand die een koudbloedige moord heeft gepleegd? Besef dat er ook gewoon mensen zijn die naast zo'n guy wonen hé.. ik vond het oprecht al raar om hem te zien bij zo'n festival. Wat doet hij als hij het weet niet eens is met iemand, weer door de kop schieten?
Dat is dus niet aan jou om dit te bepalen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:03 schreef Jahr00n het volgende:
Sommigen verdienen geen tweede kans. Gelukkig wordt ie vaak belaagd buiten
Terecht toch? We willen toch geen bananencultuur?quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen hij in de gevangenis zat hadden zoveel mensen praatjes dat ze hem wel te grazen zouden nemen, etc. Nu kan hij gewoon overal vrij rondlopen en niemand steekt een vinger uit.
Was vooral dat mensen hoopten dat anderen het klusje wel ff zouden klaren volgens mijquote:Op woensdag 24 juni 2026 18:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen hij in de gevangenis zat hadden zoveel mensen praatjes dat ze hem wel te grazen zouden nemen, etc. Nu kan hij gewoon overal vrij rondlopen en niemand steekt een vinger uit.
Ik niet i.i.g..quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Terecht toch? We willen toch geen bananencultuur?
Dit is onzin van de bovenste plank. De eerste de beste Jan Lul uit Schubbekuttenveen kan het niet eens.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:17 schreef Kottnauer het volgende:
Het was een politieke moord waarover nooit rekenschap is afgelegd. Prof. Dr. Fortuyn maakte een goede kans om de verkiezingen te winnen en de miljardenaanschaf van de F35 (JSF) tegen te houden. Nadat was omgelegd draaide zijn partijgenoten als een blad aan een boom en gingen soepel akkoord met de miljarden voor de JSF.
Het was dus niet zo maar een moord, maar een rechtstreekse aanval op de democratie. Uiteraard wordt dit laatste door alle linkse partijen inclusief D66 en VVD nadrukkelijk ontkend, wat onderdeel is van de tragedie.
Ja, dat zijn echt enorm linkse partijen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:17 schreef Kottnauer het volgende:
- blaat-
Uiteraard wordt dit laatste door alle linkse partijen inclusief D66 en VVD nadrukkelijk ontkend, wat onderdeel is van de tragedie.
Dit was nog in een tijd dat 1 moord nog niet een levenslange gevangenisstraf opleverde. Daar moest je toen meerdere moorden voor hebben gepleegd. Nu is dat denk ik anders.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:19 schreef Solispolar het volgende:
Kan iemand met een juridische achtergrond mij uitleggen hoe het mogelijk is dat Volkert van der G na slechts 12 jaar in de gevangenis gewoon kan en mag participeren in de maatschappij?
Beetje een random moment voor zo'n topic, maar ik zag hem laatst zitten bij een festival en ik vroeg het me toch afIs hij nu echt al helemaal 'klaar' met zijn straf? Really?
Ik denk dat hij nooit echt klaar is met zijn straf, want op veel plekken waar hij zich vertoont, kan hij worden herkend en dan is hij een soort loslopend wild.quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:19 schreef Solispolar het volgende:
Is hij nu echt al helemaal 'klaar' met zijn straf? Really?
quote:Op woensdag 24 juni 2026 16:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar hij is echt niet de enige moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten en nu weer vrij rondloopt.
En als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik het best eng hoe sommige users hier over hem praten.
Net alsof wat hij gedaan heeft 10 miljoen keer erger is dan de moordenaar van Lisa of die twee in Amerka die dat 2-jarig hummeltje letterlijk kapot hebben geslagen.
Pim is dood. En Pim blijft dood. En wat je ook denkt, zegt of voelt, je verandert hier niks meer aan.
En jij kunt dan hier alweer het zoveelste topic over Volkert openen, het is gewoon zonde van je tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |