Blij dat jij ten minste niet tot het groepje hoort dat kop in het zand steekt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik behoor in ieder geval niet tot de ontkenners. In een oorlog gebeuren (helaas) ook walgelijkheden en oorlogsmisdaden. Daar is, naast Hamas, ook het IDF schuldig aan.
Ik vind het alleen meer dan misdadig hoe internationaal het anti Israëlische narratief enorm de kop op steekt zonder dat daar in het merendeel van de 'incidenten' geen of nauwelijks bewijs van de kwaadaardige intentie van het IDF aanwezig is. Alleen hearsay en veelal van pro-Palestijnse of anti-Israelische 'bronnen'.
Het begint hier en daar Kafkaëske vormen aan te nemen.
Wat een onzin :´)quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:16 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Je hoeft geen hamas-lover te zijn om gewoon en grafhekel te hebben aan de joden. Dus nee, het meerendeel is geen hamas-liefhebber, maar gewoon een joden-hater (zie ook het andere topic over de schietoefeningen op pali-kinderen)
Ik ken geen Hamas liefhebbers.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:52 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Gezien de oorspronkelijke bericht waarop ik reageerde, is Israël een walgelijk land in de ogen van Hamas liefhebbers. Of die nou in Noord Korea zitten of in Nederland maakt niet veel uit.
Denk je zelf dat Israëliërs met de hele shit gelukkig zijn? Denk je echt dat de oorlog hun keuze was?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Denk je dat het merendeel van de mensen hier die wat minder gelukkig met Israël zijn, hamas liefhebbers zijn?
Sommige demonstraties inderdaad. Andere werden opgezet door pro-Palestijnse actiegroepen maskerende als NGOs, zoals Oxfam en The Rights Forum, waarvan de laatstgenoemde inmiddels al openlijk het bestaansrecht van Israël in twijfel trekt en complottheorieën verspreid over de aanslagen van 7 oktober.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:47 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik weet dat de pro-palestijnse demo's in Europa en VS werden door Qatar/Hamas gefinancierd. Zal me niet verbazen dat die media en commissies daar ook schuldig van zijn.
Je duiktquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Denk je zelf dat Israëliërs met de hele shit gelukkig zijn? Denk je echt dat de oorlog hun keuze was?
Van die twee vechtende partij is alleen maar één die de oorlog heeft begonnen. Ik zie hier geen neutraliteit in.
Voor mij iedereen die pro-palestijn is in deze oorlog, staat aan de kant van Hamas.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ken geen Hamas liefhebbers.
De mensen hier die ik de feiten zie benoemen over wat Israel uitspookt hebben niets met Hamas.
Dat laat al zien hoe bevooroordeeld je er in staat.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:49 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Voor mij iedereen die pro-palestijn is in deze oorlog, staat aan de kant van Hamas.
Moet je eens je vraag beter formulieren. Ik zei nergens over "blij zijn met Hamas". Ik zei "Hamas liefhebbers" dat wilt zeggen iedereen die in deze oorlog de kant van oalestijnen neemt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je duikt. Dit antwoord heeft niks met mijn vraag te maken.
Een volledige handelsblokkade is een daad van oorlog. Zeg nou gewoon helder dat je bedoelt dat Israël de oorlog is gestart ipv zo schimmig te doen.
Dat "maar" zegt alles.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, Hamas heeft en doet gruwelijke dingen. Maar...
Dus omdat 1 partij walgelijkheden mag verrichten mag de andere partij walgelijkheden verrichten onder ´´goedkeuring´.quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat laat al zien hoe bevooroordeeld je er in staat.
En hoe feiten er totaal niet toe doen voor je.
Jij steunt dus liever gruwelijke oorlogs en humanitaire misdaden?
Ik steun IDF omdat ik weet hoe ze werken. Ik steun Israëlische politici niet, alleen IDF. Die weten heel goed wat ze doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat laat al zien hoe bevooroordeeld je er in staat.
En hoe feiten er totaal niet toe doen voor je.
Jij steunt dus liever gruwelijke oorlogs en humanitaire misdaden?
Ik geloof m'n ogen wel. Ik geloof losse onbewezen beweringen niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus omdat 1 partij walgelijkheden mag verrichten mag de andere partij walgelijkheden verrichten onder ´´goedkeuring´.
Waar slaat dat nou op?
Volgens mij heb jij niets van intonatie en non-verbale communicatie en gezichtsuitdrukkingen meegekregen. Maakt niet uit hoor, je zit ergens vast op een zolderkamertje de hele dag naar een scherm te staren. Menselijke communicatie is soms best een bitch, maar deze is vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij vooral wat je wil zien.
Een volledige blokkade van terreur organisatie is verplichting vanuit de internationale wet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een volledige handelsblokkade is een daad van oorlog. Zeg nou gewoon helder dat je bedoelt dat Israël de oorlog is gestart ipv zo schimmig te doen.
Raket op ziekenhuis was het beste voorbeeld.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:47 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Israëlische journalisten hebben bewezen dat meer dan 90% van de berichtgeving over Israël in de westerse links georiënteerde media is eenzijdigs.
De verklaringen van Hamas worden letterlijk door BBC, CNN en dergelijke overgenomen. Zonder fact checking en zo. Terwijl verklaringen van IDF worden in aanhalingstekens geprint, dus van tevoren in twijfel genomen.
Israël deed er tot nu toe niks aan. Maar kan je zeggen, het is sinds kort veranderd. Er worden nu de bewijzen verzameld door Israëlische juristen en speciale diensten (werd mij privé verteld) dus ik denk vroeg of laat zien wr deze redacties biljoenen $ claims aan hun nek hangen. En de hoofdredacteurs en "journalisten" horen wat mij betreft in een cel zitten.
Jodenhaat en Hamas-supporter zijn essentie en de vorm. Morgen is geen Hamas maar een andere terreur groep, blijft steeds diezelfde jodenhaat, alleen met een andere naam.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:16 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Je hoeft geen hamas-lover te zijn om gewoon en grafhekel te hebben aan de joden. Dus nee, het meerendeel is geen hamas-liefhebber, maar gewoon een joden-hater (zie ook het andere topic over de schietoefeningen op pali-kinderen)
Talloze voorbeelden. Met die raket was het gewoon heel duidelijk zichtbaar geworden. Maar zelfs voor de oorlog begonnen was, na 7 oktober maar voordat Israël Gaza binnen viel, waren er al artikels in media en demonstraties ter ondersteuning van Hamas/Palestijnen. Ik zie er geen verschil tussen Hamas en Palestijnen. Net als ik geen verschil zie tussen de Russen en de Russische leger. Ze zijn allemaal verantwoordelijk voor. In verschillende mate, maar wel verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raket op ziekenhuis was het beste voorbeeld.
Welk feiten?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De feiten wel kennen houdt niet in dat je dan wel pro-Hamas dan wel antisemiet bent.....
quote:Qwen3.7:
1. Onevenredige focus binnen de Verenigde Naties Een veelgehoord argument is dat internationale organen, met name de VN-Mensenrechtenraad en de Algemene Vergadering, structureel bevooroordeeld zijn tegen Israël. Critici wijzen erop dat Israël vaker wordt veroordeeld in VN-resoluties dan welk ander land ter wereld ook, vaak zonder dat er gelijke aandacht is voor ernstige schendingen van de mensenrechten in andere delen van de wereld. De permanente agenda-punt status van Israël op de mensenrechtenraad wordt hierbij vaak als bewijs van institutionele bias genoemd.
2. Dubbele standaarden in het internationaal recht Velen wijzen op wat zij zien als een discrepantie in de toepassing van het internationaal recht vergeleken met andere conflicten, zoals de oorlog in Oekraïne.
Recht op zelfverdediging: Er wordt gesteld dat het recht van Israël op zelfverdediging (naar aanleiding van de aanvallen van 7 oktober) sneller en feller ter discussie wordt gesteld door internationale instanties en westerse leiders dan dat van andere landen die worden aangevallen.
Juridische procedures (ICJ en ICC): De zaak die is aangespannen bij het Internationaal Gerechtshof (ICJ) met de beschuldiging van genocide, en de stappen van het Internationaal Strafhof (ICC) met arrestatiebevelen, worden door Israël en zijn supporters gezien als politiek gemotiveerd. Zij stellen dat landen die daadwerkelijk genocide plegen of grootschalige oorlogsmisdaden begaan (zoals Rusland of bepaalde regimes in het Midden-Oosten) niet op dezelfde juridische voet worden gevolgd.
3. Media-aandacht en context Er is kritiek op de manier waarop westerse media verslag doen van het conflict. Het argument is dat de camera's en het nieuws zich bijna uitsluitend richten op het leed en de slachtoffers in Gaza, terwijl de aanleiding van de oorlog – de terreuraanvallen van Hamas op 7 oktober – en het voortdurende trauma in Israël onderbelicht blijven. Daarnaast wordt betoogd dat de tactieken van Hamas (zoals het gebruik van menselijke schilden en het opereren vanuit civiele infrastructuur) in de berichtgeving soms worden genegeerd, waardoor de verantwoordelijkheid voor burgerslachtoffers eenzijdig bij Israël wordt gelegd.
4. Vervaging van de grens tussen anti-zionisme en antisemitisme Een belangrijk punt van zorg is de wereldwijde toename van antisemitische incidenten sinds het uitbreken van de oorlog. Hoewel kritiek op het Israëlische beleid legitiem is, stellen organisaties dat de retoriek tegen Israël in veel activistische kringen, op universiteiten en op sociale media de grens overschrijdt naar klassieke antisemitische tropen (zoals het beschuldigen van Joden als collectief verantwoordelijk of het oproepen tot geweld). Dit zorgt voor een onveilig gevoel onder Joodse gemeenschappen wereldwijd.
5. Diplomatieke en culturele isolatie Sommige waarnemers wijzen op de druk die op landen en organisaties wordt uitgeoefend om banden met Israël te verbreken, culturele uitwisselingen te annuleren of sancties te steunen (zoals de BDS-beweging), terwijl er weinig tot geen vergelijkbare druk wordt uitgeoefend op landen die Hamas financieel of militair steunen. Dit wordt gezien als een vorm van diplomatieke discriminatie.
Dit heb ik nog wel heel lang gehad, ook omdat hamas eigenlijk infeite wel een deel van de palestijnen onderdrukt en een sterk repressief karakter heeft. Maar na dit artikel ben ik daar vanaf gestapt. Zeker gezien het feit dat het 'after the fact is', dus met de kennis van dat bizarre onmenselijk handelen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:10 schreef DavidAZ het volgende:
Ik zie er geen verschil tussen Hamas en Palestijnen.
Iedere land en volk heeft recht op een veilig leven, behalve Israel.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:21 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Welk feiten?
Antisemitisme is in feite discriminatie op etnisch grond.
Iedere land heeft recht op verdediging, behalve Israël.
Iedere land mag oorlog voeren, behalve Israël.
Iedere land mag vijand's gebied defensief occuperen, behalve Israël.
Iedere land mag mensen uit oorlogsgebied evacueren, behalve Israël.
Iedere land mag zonodig burgers objecten bombarderen, behalve Israël.
Iedere land mag terreur groep blokkeren, behalve Israël.
Iedere land mag minderjarige criminelen oppakken, behalve Israël.
En zo gaat het door.
Wat een rare reactie joh. Je trekt allemaal conclusies over de psyche van iemand waarvan je verder he-le-maal niks weet omdat je een filmpje van een minuut ziet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij niets van intonatie en non-verbale communicatie en gezichtsuitdrukkingen meegekregen. Maakt niet uit hoor, je zit ergens vast op een zolderkamertje de hele dag naar een scherm te staren. Menselijke communicatie is soms best een bitch, maar deze is vrij duidelijk.
Voor mij was al op 7 oktober duidelijk toen "onschuldige palestijnen" samen met Hamas over de grens stormden en de Kibutzen aanvielen. Ook de volle straten van Gaza met mensen die "dood van de joden" juichten en vierden is voor mij voldoende reden om van Gaza één grote crater te maken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit heb ik nog wel heel lang gehad, ook omdat hamas eigenlijk infeite wel een deel van de palestijnen onderdrukt en een sterk repressief karakter heeft. Maar na dit artikel ben ik daar vanaf gestapt. Zeker gezien het feit dat het 'after the fact is', dus met de kennis van dat bizarre onmenselijk handelen.
Zulk mensen gaan bij mij de grond in, zonder veel gepraat.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sommigen rusten niet voordat Israel van de kaart is afgeveegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |