Hou je van haar of hou je van het idee van een relatie? En over welke belasting voor anderen hebben we het? Misschien kan zij ook van je houden inclusief die belasting? Blijf anders nog een tijdje latten als je gevoelens en gedachten hierover diffuus zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Wellicht. Ik ben niet echt een goed persoon en dat wist ik eigenlijk al. Daarom had ik hiervoor ook geen relaties omdat ik anderen er niet mee wilde belasten. Alleen heb ik op een gegeven moment toegegeven aan het gevoel van eenzaamheid en dat had ik niet mogen doen.
Dan doet ie het toch niet?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:21 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bij hem zei ze dat ze het huis ook wilde. Na een gesprek met haar ouders ziet zij er liever vanaf. Mag hij teleurgesteld zijn. En het is niet raar dat zij ook geld inlegt. En natuurlijk in een huis dat voor beide goed voelt/is.
Hij legt ook overwaarde in. Hij moet een een huis verkopen. Hij moet ook meer reizen voor zijn werk. Je doet alsof hij nul offers moest brengen voor het huis van zijn dromen.
En ik wist niet dat het een must is dat ts aangeeft of ze nou wel of niet naar de notaris gaan om dingen te regelen.
Het is hun wens om samen iets te kopen. Ze zagen iets wat inderdaad meer richting zijn wensen gaat. Is dat erg? Na overleg met haar ouders wil ze niet. Daar mokt hij nu over. Dat is prima. Ik zou ook de balen ervan hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan doet ie het toch niet?
Het zijn zijn wensen, zijn droomhuis. Zij redt zich wel.
Tuurlijk mag die even mokken. En teleurgesteld zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is hun wens om samen iets te kopen. Ze zagen iets wat inderdaad meer richting zijn wensen gaat. Is dat er? Na overleg met haar ouders wil ze niet. Daar mokt hij nu over. Dat is prima. Ik zou ook de balen ervan hebben.
Als dit zijn conclusie is, dan moet je vooral lekker blijven latten en veel van elkaar genieten.quote:Dat is het moment dat er bij mij wat knapte en ik twijfelde of ik dit nog wel wil. Daarvoor heb ik nooit twijfels gehad. In haar buurt wonen wordt lastig met onze/mijn wensen. Bovendien is dat voor mij ook 2x 1:30 naar werk, langer dan dat 'droomhuis'. Dan ben ik elke dag 12 uur van huis, terwijl zij 3-4 uurtjes lesgeeft. Dat gaat wat mij betreft gewoon niet.
Ik weet niet in hoeverre dit oprecht is of meer beïnvloedt door 'ons' hier?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Wellicht. Ik ben niet echt een goed persoon en dat wist ik eigenlijk al. Daarom had ik hiervoor ook geen relaties omdat ik anderen er niet mee wilde belasten. Alleen heb ik op een gegeven moment toegegeven aan het gevoel van eenzaamheid en dat had ik niet mogen doen.
Klopt, ik denk dat latten in deze situatie beter is.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk mag die even mokken. En teleurgesteld zijn.
Maar er is ook kennelijk wat geknapt.
[..]
Als dit zijn conclusie is, dan moet je vooral lekker blijven latten en veel van elkaar genieten.
Waar wilde je anderen niet mee belasten?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:52 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Het leven is altijd simpeler zonder relatie. Dan moet je eeuwig vrijgezel blijven.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 21:07 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Het leven was een stuk simpeler toen ik alleen was. Soms heb ik gewoon wat andere inzichten nodig, maar ik heb verder ook niet veel andere mensen om het daarover te hebben. Het is niet iets om met te collegas te bespreken zeg maar.
In dit geval beperkt zijn relatie hem wel heel erg (vind ik). Dan kun je er beter gewoon mee stoppen.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het leven is altijd simpeler zonder relatie. Dan moet je eeuwig vrijgezel blijven.
Maar dat was die ook. Alle 40 jaren van zijn leven. Begrijp ik?quote:Op zaterdag 27 juni 2026 23:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het leven is altijd simpeler zonder relatie. Dan moet je eeuwig vrijgezel blijven.
Nee joh, zo kom je niet over. Ik lees juist dat je even wil sparren en overwegingen/ standpunten en eventueel advies tot je neemt van anderen. Het Fok forum is een hele hoop diverse meningen en standpunten.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:17 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Misschien moet we het inderdaad maar stoppen. Als iedereen er zo van overtuigd is dat ik een egoistische eikel ben en alleen maar aan mijn eigen dromen en omstandigheden denk, dan wil ik haar dat ook niet aan doen. Ik wil dat zij ook gelukkig is en haar beroep kan uitoefenen.
Ik ga er nog wel even een nachtje over slapen.
Jawel, dat kan natuurlijk best wel.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee ze heeft zich niet vastgelegd op een vrijgezellenleven. Maar ze kan niet zomaar de stappen zetten die jij wil. En al helemaal niet als ze daardoor ook nog het risico loopt om haar cliënten kwijt te raken door de afstand. Dan is ze haar huis en werk (en dus jarenlange passie) ook kwijt.
Als ik al iets van advies zou hebben: zoek een huis dichtbij genoeg zodat zij haar werk nog kan doen en jij ook winst maakt qua woon-werkverkeer.
Ze staat er duidelijk wel voor open. Alleen is jouw droomhuis qua omgeving nu niet haalbaar voor haar.
Het blijft geven en nemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:39 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
Ik blijf de situatie lastig vinden.
De afgelopen twee weken heb ik even afstand genomen van het zoeken naar huizen en ik wil dat voorlopig ook nog niet oppakken. Het is te onduidelijk wat we willen / kunnen.
M'n vriendin is ondertussen nog wel aan het kijken en kwam ook weer met wat huizen aan die totaal niet zouden kunnen qua afstand, maar wel het type huis dat ik leuk vind. Ik ben er bewust niet echt op ingegaan om te voorkomen dat ik er enthousiast over wordt.
We hebben het wel nog gehad over het zoekgebied. Haar wijk en omliggende wijken kunnen, evenals mijn huidige woonplaats. Daarnaast ook nog wat kleinere steden rondom mijn woonplaats die ze acceptabel vindt.
Ik kan alleen de redenatie niet volgen en ben daarom bang om daar te kijken en vervolgens op het laatste moment toch weer teruggeroepen te worden. Die afstand is qua reistijd voor haar namelijk gelijk aan het eerdere huis, met als uitzondering dat dit met het OV kan ipv met de auto. Maar nog steeds zal dat betekenen dat ze iets moet huren en reiskosten en reistijd heeft. Dus precies de argumenten waarom het andere niet kon.
Qua ligging ligt mijn huis qua reistijd precies tussen mijn werk en haar huis/werk. Voor beide is het nu 45min. Daarnaast geeft ze nog een dag per week les in mijn woonplaats. Eigenlijk is mijn woonplaats het meest ideaal, maar hier zijn de prijzen 20% hoger en gaat het gewoon niet lukken qua wensen. Zeker niet iets met een aparte ruimte voor haar lessen. Dan kunnen we beter voorlopig in mijn huis wonen.
In dat geval zit je echter nog steeds met het feit dat zij wat moet huren voor de lessen, reistijd heeft (maar geen kosten, want dit doet ze op de fiets). Daarnaast is het mijn huis en niet iets van ons beiden, dat is minder leuk voor haar. Verder geeft ze dan zekerheid op door haar huis te verkopen en daarmee de mogelijkheid om eventueel ooit zelf wat te kunnen kopen, want die familiehypotheek zal niet nog eens lukken. Al is dit eigenlijk in alle gevallen van samenwonen zo.
Dan blijft voorlopig verder latten over. Alleen heeft zij dus steeds meer moeite met het heen en weer pendelen, wat voornamelijk bij haar neerkomt. Vanochtend had ze hier ook gewoon weinig te doen omdat al haar spullen in haar eigen huis zijn. Plus 5x per week hetzelfde heen en weer fietsen is ook niet leuk. Ik ga voor nu proberen om wat vaker naar haar huis te gaan, echter is het doordeweeks gewoon lastig voor mij. Dat is 3 uur reizen naast 8 uur werken + 1 uur pauze is 12 uur/dag van huis, minimaal. Bovendien kom ik doordeweeks in een huis thuis waar de lessen bezig zijn en dan voel ik me ook niet echt op m'n gemak na een dag werken.
Dat is het sowieso in een relatie, maar wat bedoel je daar concreet mee? Dat ik niet genoeg bereid ben om wat toe te geven? Wat zou jouw vooestel dan zijn?quote:
Dat geldt voor jullie allebei.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 23:11 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Dat is het sowieso in een relatie, maar wat bedoel je daar concreet mee? Dat ik niet genoeg bereid ben om wat toe te geven? Wat zou jouw vooestel dan zijn?
Vervelend dat het niet wil lukken en jammer dat jullie er niet uitkomen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:39 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
De afgelopen twee weken heb ik even afstand genomen van het zoeken naar huizen en ik wil dat voorlopig ook nog niet oppakken. Het is te onduidelijk wat we willen / kunnen.
M'n vriendin is ondertussen nog wel aan het kijken en kwam ook weer met wat huizen aan die totaal niet zouden kunnen qua afstand, maar wel het type huis dat ik leuk vind. Ik ben er bewust niet echt op ingegaan om te voorkomen dat ik er enthousiast over wordt.
We hebben het wel nog gehad over het zoekgebied. Haar wijk en omliggende wijken kunnen, evenals mijn huidige woonplaats. Daarnaast ook nog wat kleinere steden rondom mijn woonplaats die ze acceptabel vindt.
Ik kan alleen de redenatie niet volgen en ben daarom bang om daar te kijken en vervolgens op het laatste moment toch weer teruggeroepen te worden. Die afstand is qua reistijd voor haar namelijk gelijk aan het eerdere huis, met als uitzondering dat dit met het OV kan ipv met de auto. Maar nog steeds zal dat betekenen dat ze iets moet huren en reiskosten en reistijd heeft. Dus precies de argumenten waarom het andere niet kon.
Qua ligging ligt mijn huis qua reistijd precies tussen mijn werk en haar huis/werk. Voor beide is het nu 45min. Daarnaast geeft ze nog een dag per week les in mijn woonplaats. Eigenlijk is mijn woonplaats het meest ideaal, maar hier zijn de prijzen 20% hoger en gaat het gewoon niet lukken qua wensen. Zeker niet iets met een aparte ruimte voor haar lessen. Dan kunnen we beter voorlopig in mijn huis wonen.
In dat geval zit je echter nog steeds met het feit dat zij wat moet huren voor de lessen, reistijd heeft (maar geen kosten, want dit doet ze op de fiets). Daarnaast is het mijn huis en niet iets van ons beiden, dat is minder leuk voor haar. Verder geeft ze dan zekerheid op door haar huis te verkopen en daarmee de mogelijkheid om eventueel ooit zelf wat te kunnen kopen, want die familiehypotheek zal niet nog eens lukken. Al is dit eigenlijk in alle gevallen van samenwonen zo.
Dan blijft voorlopig verder latten over. Alleen heeft zij dus steeds meer moeite met het heen en weer pendelen, wat voornamelijk bij haar neerkomt. Vanochtend had ze hier ook gewoon weinig te doen omdat al haar spullen in haar eigen huis zijn. Plus 5x per week hetzelfde heen en weer fietsen is ook niet leuk. Ik ga voor nu proberen om wat vaker naar haar huis te gaan, echter is het doordeweeks gewoon lastig voor mij. Dat is 3 uur reizen naast 8 uur werken + 1 uur pauze is 12 uur/dag van huis, minimaal. Bovendien kom ik doordeweeks in een huis thuis waar de lessen bezig zijn en dan voel ik me ook niet echt op m'n gemak na een dag werken.
Zijn dat huizen die overeenkomen qua afstand met het eerdere huis wat jullie samen bijna hadden gekocht? Anders zou je tegen haar kunnen zeggen dat dit huizen zijn die overeenkomen met dat eerdere huis qua afstand en dat ze dat toen niet wilde.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 22:39 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
M'n vriendin is ondertussen nog wel aan het kijken en kwam ook weer met wat huizen aan die totaal niet zouden kunnen qua afstand, maar wel het type huis dat ik leuk vind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |