abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 15:48:19 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221127818
Het is zover. Op naar de ontknopingen van de groepen, waarbij iedere groep weer zijn eigen interessante dynamiek kent. Te beginnen met groep B, 1 van de 2 groepen waar we om 21:00 beginnen. Het vervelende is dat we alle andere groepen later aftrappen, dit zijn 4 vrij matige dagen in het speelschema wat dat betreft. Na zondag maar 1 potje in de zestiende finale wordt het schema snel beter (al eindigen de wedstrijden dan wel geregeld DIEP IN DE NACHT doordat ze mogelijk 3 uur duren), dus het is vooral even doorbijten.

De eerste groep die beslist gaat worden is Groep B. In principe wel de groep van de eerste 3 waar de spanning nog het meest aanwezig is, dus een redelijke keus om daar voor te gaan vandaag. De spanning is er nog voor groepswinst en voor een plek als beste nummer 3 door het verloop. Er zijn namelijk twee setjes van twee ploegen die een vergelijkbaar toernooiverloop kennen.

Als eerste Zwitserland. Zij begonnen met een gelijkspel tegen Qatar. Dat is niet goed, al vertekende het spelbeeld wel wat. Zwitserland was dominant en kreeg 100% kansen, maar vergat ze te maken. In de tweede wedstrijd tegen Bosnië was het 70 minuten lang dan weer arren moedig. Maar ja, in de laatste 20 minuten een goal, een rode kaart mee en nog 3 goals. Bosnië scoorde wel een prachtige tegengoal, maar toen was het allang beslist.

Canada kende een vergelijkbaar lot. 1-1 tegen Bosnië, dat me voetballend tegenviel maar ook met tegenhouden moeite had. Bosnië scoorde echter wel uit een corner en Canada deed pas laat in de wedstrijd wat terug. Tegen Qatar was er echter een klinkende 6-0 zege. Hier viel de eerste goal een stuk sneller, zagen we ook daarna een rode kaart en dus nog 5 goals. Door een doodschop op Koné, die de rest van het WK vanuit bed kan bekijken met zijn dubbele beenbreuk, ging Qatar zelfs met 9 man van het veld.

Zwitserland - Canada lijkt daardoor een wedstrijd om plek 1 en 2 in de groep, al kan het in theorie nog dat een van hen derde wordt als het doelsaldoverschil wordt weggepoetst door Bosnië (in het geval van Canada) of Qatar (in het geval van Zwitsserland). Dat verschil is behoorlijk door de afgelopen speelronde. Zwitserland lijkt me nog altijd favoriet, al zijn zij bij gelijkspel tweede, winst is dus vereist.

Qatar en Bosnië strijden om 1 plekje als nummer 3, de winnaar pakt die positie. Bosnië wordt derde met een gelijkspel, maar twee punten is natuurlijk zo'n beetje kansloos om door te gaan. Ofwel, twee ploegen die voor de winst zullen gaan. Dat wordt denk ik interessanter dan Zwitserland - Canada, al zal het voetbal wel slechter zijn. Ik heb beide teams voetballend nog weinig goed zien doen namelijk.

In 2000 won Qatar van Bosnië, 10 jaar later was het een gelijkspel. Beide landen zijn door de jaren heen ook wel beter geworden, dus hier valt weinig over te zeggen. Canada en Zwitserland gingen in 2002 samen voor een 1-3. Ook hier geldt dat dat totaal andere tijden waren, met best een matig Zwitserland. Canada speelt in Vancouver, Qatar gaat voor Seattle. Het is daar dus nog lekker vroeg, jeetje. Ik wens ze in ieder geval succes, al zal ik Bosnië en Qatar op basis van hun voetbal niet missen als ze de volgende ronde missen..

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221127954
Ah het einde van de groepsfase is in zicht ze gaan nu tegelijk spelen. Wanneer is de eerste rust dag? Dat wordt afkicken...
  Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 16:12:53 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221127962
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 16:12 schreef 100Spokes het volgende:
Ah het einde van de groepsfase is in zicht ze gaan nu tegelijk spelen. Wanneer is de eerste rust dag? Dat wordt afkicken...
8 julij
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221134162
Bosnie Qatar is allicht spannender voor #3 en dus om te kijken. Maar denk dat het Canada-Zwitserland wordt :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_221134706
Boys, ik heb hier niet zoveel zin in.
pi_221134810
Present
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 24 juni 2026 @ 10:56:41 #7
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_221134827
Ik slinger toch maar Bosnië - Qatar aan denk ik
AZ
ALKMAAR
pi_221135121
Hup Canada.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 12:01:13 #9
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221135247
Hup Bosnië
Hup Herzegovina
Hup Zwitserland

[ Bericht 3% gewijzigd door Coco op 24-06-2026 14:09:09 ]
What can change the nature of a man?
  woensdag 24 juni 2026 @ 12:29:40 #10
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221135425
Wat gaan we kijken? CAN en ZWI gaan uitmaken wie de groep wint. BOS zal wel derde worden, maar heeft aan een gelijkspel waarschijnlijk niet genoeg? BOS - QAT kijken dus maar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221135478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:01 schreef Coco het volgende:
Hup Bosnïe
Hup Herzegovina
Hup Zwitserland
Akkoord
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_221135861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
BOS - QAT kijken dus maar?


quote:
De Noorse boskat is een langharig kattenras. Van nature komt dit fenotype van de huiskat als eeuwenoud landras voor in het gebied van oorsprong, Noorwegen, zonder dat de mens zich aanvankelijk met de ontwikkeling bemoeid heeft.

De Noorse Boskat is een populair ras in Nederland. Het is, zeker in de winter, een stoer uitziende halflangharige kat die in veel verschillende kleuren voorkomt. De Noorse Boskat staat erom bekend vriendelijk, speels en nieuwsgierig te zijn.
  woensdag 24 juni 2026 @ 13:45:19 #13
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221135953
Lange zit zo tot 21:00 uur.
  woensdag 24 juni 2026 @ 13:46:06 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_221135957
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:45 schreef maxi-mus het volgende:
Lange zit zo tot 21:00 uur.
Jammer dat het geen 19.00 - 22.00 - 1.00 schema is :{
pi_221135973
Al mijn boys zitten op die Unibet
pi_221136050
Blij dat bijna niemand naar dat WK gaat. Een paar doritos chipjes met wat kaassaus erover is daar bijna 20$ :') _O-
pi_221137324
Ik heb hier de kracht niet meer voor.
pi_221137351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jammer dat het geen 19.00 - 22.00 - 1.00 schema is :{
Dat valt wel vies tegen.
pi_221137353
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 13:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Al mijn boys zitten op die Unibet
Gokken is voor tokkies.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 24 juni 2026 @ 17:25:41 #20
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_221137866
Beter Marokko om 21 uur gedaan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_221138044
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 17:25 schreef Paul het volgende:
Beter Marokko om 21 uur gedaan
En onze binnensteden voor middernacht al naar de tering geholpen hebben?

Ben jij even gek zeg!!
pi_221138165
quote:
99s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:02 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Gokken is voor tokkies.
Iedereen weet dat 99% van de gokkers stopt vlak voordat ze hun grote winst pakken. Je bent gewoon bang.
  Moderator woensdag 24 juni 2026 @ 18:23:45 #23
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_221138215
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 15:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb hier de kracht niet meer voor.
Ok Geer
What can change the nature of a man?
pi_221138232
Dit had wel om 19:00 mogen beginnen.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 24 juni 2026 @ 18:27:02 #25
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_221138239
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 18:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dit had wel om 19:00 mogen beginnen.
Klopt want wij fokkers zitten toch binnen hele avond _O_
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')