Bekijk deze YouTube-videoquote:Meteoroloog waarschuwt voor tropische temperaturen: 'In de nacht koelt het nauwelijks af!'
De afgelopen dagen heeft Nederland al te maken gekregen met hoge temperaturen, maar de komende dagen spannen de kroon.
Donny de Koning, meteoroloog bij Weerplaza, legt uit hoe warm het wordt en wat je ertegen kunt doen.
maar we hebben toch weer klimaat verschuiving verwarming??quote:
ik zet gewoon de vriezer open en aandelen Heineken kopenquote:
ja voor oude mensen is het nietsquote:Op maandag 22 juni 2026 17:18 schreef Firuze60 het volgende:
Twee kinderen dood in auto in hitte Zuid-Frankrijk
In een auto in Carpentras in het zuidoosten van Frankrijk zijn twee kinderen van 2 en 4 dood aangetroffen, melden Franse media. De auto stond op een privéparkeerplaats. De doodsoorzaak is waarschijnlijk de hitte. De kinderen zijn vermoedelijk zelf in de auto van hun moeder gestapt en hebben zichzelf binnengesloten nadat zij boodschappen had gedaan, zegt de Franse politie.
Toen hun moeder erachter kwam, was het al te laat. Zij is opgevangen door hulpverleners.
De temperatuur in het gebied kan vandaag oplopen tot 39 graden.
In het weekend zijn in de buurt van Bordeaux drie mensen tussen 80 en 95 jaar overleden als gevolg van de hitte. De temperatuur liep daar op tot rond de 40 graden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-verenigd-koninkrijk
Verschrikkelijk!
F&F / Bomen in je tuin of straatquote:Op maandag 22 juni 2026 17:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
We moeten snel meer bomen planten. Dat zou het goed tegen de hitte... Oh, wacht even. De planten moeten toch eerst 5 jaar omhoog werken. Intussen zitten iedereen een airco schaffen, juist dat maken het erger.
Wat zijn we met allen samen goed bezig.
Wat een raar verhaal.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:18 schreef Firuze60 het volgende:
Twee kinderen dood in auto in hitte Zuid-Frankrijk
In een auto in Carpentras in het zuidoosten van Frankrijk zijn twee kinderen van 2 en 4 dood aangetroffen, melden Franse media. De auto stond op een privéparkeerplaats. De doodsoorzaak is waarschijnlijk de hitte. De kinderen zijn vermoedelijk zelf in de auto van hun moeder gestapt en hebben zichzelf binnengesloten nadat zij boodschappen had gedaan, zegt de Franse politie.
Toen hun moeder erachter kwam, was het al te laat. Zij is opgevangen door hulpverleners.
De temperatuur in het gebied kan vandaag oplopen tot 39 graden.
In het weekend zijn in de buurt van Bordeaux drie mensen tussen 80 en 95 jaar overleden als gevolg van de hitte. De temperatuur liep daar op tot rond de 40 graden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-verenigd-koninkrijk
Verschrikkelijk!
Beetje vreemd verhaal zo, ja, misschien parkeren op eigen oprit en de boodschappen binnen opruimen?quote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Dus die moeder dood boodschappen en laat de kinderen bij de auto wachten?
Dan ben je toch zo bij je auto?quote:Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Beetje vreemd verhaal zo, ja, misschien parkeren op eigen oprit en de boodschappen binnen opruimen?
Het rammelt aan alle kanten, maar kennelijk zaten ze los in de auto ofso. Gatferdegatfer wat afschuwelijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dan ben je toch zo bij je auto?
Die kinderen zaten er wel iets langer in dan 5 minuten
Dit zijn van die verzonnen nieuwsberichten die verspreid worden om angst te zaaien.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Dus die moeder dood boodschappen en laat de kinderen bij de auto wachten?
De dagen worden alweer korter.quote:
Nee.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar we hebben toch weer klimaat verschuiving verwarming??
En ik maar denken dat dit kabinet meer geld zocht om aan de oorlogsindustrie te geven.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:41 schreef RamboDirk het volgende:
je struikelt over de klimaatverandering bandwagon van de NOS.
Juffrouw Jetten zoekt meer van uw belastinggeld voor windmolens en zonneparken die niet op het net kunnen worden aangesloten. En meer subsidies voor zijn eigen bourgeoisie peer group bubbel.
[ afbeelding ]
De overheid wilt 10 steden zien, niet 10 bossen vol met bomen en plantjes.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
We moeten snel meer bomen planten. Dat zou het goed tegen de hitte... Oh, wacht even. De planten moeten toch eerst 5 jaar omhoog werken. Intussen zitten iedereen een airco schaffen, juist dat maken het erger.
Wat zijn we met allen samen goed bezig.
kunne ze niks met die stikstof doen ?quote:Op maandag 22 juni 2026 19:41 schreef RamboDirk het volgende:
je struikelt over de klimaatverandering bandwagon van de NOS.
Juffrouw Jetten zoekt meer van uw belastinggeld voor windmolens en zonneparken die niet op het net kunnen worden aangesloten. En meer subsidies voor zijn eigen bourgeoisie peer group bubbel.
[ afbeelding ]
quote:AI-overzicht
Stikstofkoeling (cryogene koeling) maakt gebruik van vloeibare stikstof (LN2), die een extreem lage temperatuur heeft van ongeveer -196°C.
Het wordt toegepast voor extreem snelle temperatuurdalingen, in de voedingsmiddelenindustrie, bij chemische processen, in laboratoria en voor extreme computer-overkloktechnieken.
De belangrijkste eigenschappen en toepassingen zijn:
Snelle temperatuurdaling: Door de injectie van stikstof wordt een product of proces in zeer korte tijd gekoeld.
Voedingsmiddelenindustrie: Cryogene technieken worden gebruikt om voedsel (vlees, vis, groenten) razendsnel in te vriezen, waardoor de celstructuur en smaak optimaal behouden blijven.
Proceskoeling: Het wordt gebruikt om exotherme reacties in de chemie te controleren of warmte die ontstaat bij industriële processen (zoals malen en sproeidrogen) direct af te voeren.
quote:Hoe koud kan stikstof worden?
Hoe koud is stikstof?
Gasvormige stikstof (zoals in de atmosfeer): ongeveer 20°C (kamertemperatuur).
Vloeibare stikstof: -196°C (bij atmosferische druk).
Vast stikstof: onder -210°C (wanneer stikstof bevriest).
Soms schiet ik hier hardop in de lach om jou, Michael, met je AI c/p, je hebt iig alvast een virtuele robot aangeschaft die je hersens vervangen met zelf nadenken, nu de lichamelijke robot nog..quote:Op maandag 22 juni 2026 19:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kunne ze niks met die stikstof doen ?
stikstof koeling ofzo
CO2 koeling
[..]
[..]
quote:Op maandag 22 juni 2026 19:41 schreef RamboDirk het volgende:
je struikelt over de klimaatverandering bandwagon van de NOS.
Juffrouw Jetten zoekt meer van uw belastinggeld voor windmolens en zonneparken die niet op het net kunnen worden aangesloten. En meer subsidies voor zijn eigen bourgeoisie peer group bubbel.
[ afbeelding ]
quote:"Dit is helemaal niks joh stelletje watjes. Over een jaar of vier hebben we hier gewoon weken van 50 graden.
Dat is pas lekker warm."
Ik woon schuin tegenover een bejaardentehuis. En hoor de ambulance elke dag met zwaailichten voor bij rijden.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:08 schreef MichaelScott het volgende:
De KNMI heeft code oranje afgegeven, we gaan weer eens allemaal dood.
Wel toepasselijk met het WK.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |