Bekijk deze YouTube-videoquote:Meteoroloog waarschuwt voor tropische temperaturen: 'In de nacht koelt het nauwelijks af!'
De afgelopen dagen heeft Nederland al te maken gekregen met hoge temperaturen, maar de komende dagen spannen de kroon.
Donny de Koning, meteoroloog bij Weerplaza, legt uit hoe warm het wordt en wat je ertegen kunt doen.
maar we hebben toch weer klimaat verschuiving verwarming??quote:
ik zet gewoon de vriezer open en aandelen Heineken kopenquote:
ja voor oude mensen is het nietsquote:Op maandag 22 juni 2026 17:18 schreef Firuze60 het volgende:
Twee kinderen dood in auto in hitte Zuid-Frankrijk
In een auto in Carpentras in het zuidoosten van Frankrijk zijn twee kinderen van 2 en 4 dood aangetroffen, melden Franse media. De auto stond op een privéparkeerplaats. De doodsoorzaak is waarschijnlijk de hitte. De kinderen zijn vermoedelijk zelf in de auto van hun moeder gestapt en hebben zichzelf binnengesloten nadat zij boodschappen had gedaan, zegt de Franse politie.
Toen hun moeder erachter kwam, was het al te laat. Zij is opgevangen door hulpverleners.
De temperatuur in het gebied kan vandaag oplopen tot 39 graden.
In het weekend zijn in de buurt van Bordeaux drie mensen tussen 80 en 95 jaar overleden als gevolg van de hitte. De temperatuur liep daar op tot rond de 40 graden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-verenigd-koninkrijk
Verschrikkelijk!
F&F / Bomen in je tuin of straatquote:Op maandag 22 juni 2026 17:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
We moeten snel meer bomen planten. Dat zou het goed tegen de hitte... Oh, wacht even. De planten moeten toch eerst 5 jaar omhoog werken. Intussen zitten iedereen een airco schaffen, juist dat maken het erger.
Wat zijn we met allen samen goed bezig.
Wat een raar verhaal.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:18 schreef Firuze60 het volgende:
Twee kinderen dood in auto in hitte Zuid-Frankrijk
In een auto in Carpentras in het zuidoosten van Frankrijk zijn twee kinderen van 2 en 4 dood aangetroffen, melden Franse media. De auto stond op een privéparkeerplaats. De doodsoorzaak is waarschijnlijk de hitte. De kinderen zijn vermoedelijk zelf in de auto van hun moeder gestapt en hebben zichzelf binnengesloten nadat zij boodschappen had gedaan, zegt de Franse politie.
Toen hun moeder erachter kwam, was het al te laat. Zij is opgevangen door hulpverleners.
De temperatuur in het gebied kan vandaag oplopen tot 39 graden.
In het weekend zijn in de buurt van Bordeaux drie mensen tussen 80 en 95 jaar overleden als gevolg van de hitte. De temperatuur liep daar op tot rond de 40 graden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-verenigd-koninkrijk
Verschrikkelijk!
Beetje vreemd verhaal zo, ja, misschien parkeren op eigen oprit en de boodschappen binnen opruimen?quote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Dus die moeder dood boodschappen en laat de kinderen bij de auto wachten?
Dan ben je toch zo bij je auto?quote:Op maandag 22 juni 2026 17:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Beetje vreemd verhaal zo, ja, misschien parkeren op eigen oprit en de boodschappen binnen opruimen?
Het rammelt aan alle kanten, maar kennelijk zaten ze los in de auto ofso. Gatferdegatfer wat afschuwelijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dan ben je toch zo bij je auto?
Die kinderen zaten er wel iets langer in dan 5 minuten
Dit zijn van die verzonnen nieuwsberichten die verspreid worden om angst te zaaien.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
De dagen worden alweer korter.quote:
Nee.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar we hebben toch weer klimaat verschuiving verwarming??
De overheid wilt 10 steden zien, niet 10 bossen vol met bomen en plantjes.quote:Op maandag 22 juni 2026 17:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
We moeten snel meer bomen planten. Dat zou het goed tegen de hitte... Oh, wacht even. De planten moeten toch eerst 5 jaar omhoog werken. Intussen zitten iedereen een airco schaffen, juist dat maken het erger.
Wat zijn we met allen samen goed bezig.
quote:Op maandag 22 juni 2026 19:41 schreef RamboDirk het volgende:
je struikelt over de klimaatverandering bandwagon van de NOS.
Juffrouw Jetten zoekt meer van uw belastinggeld voor windmolens en zonneparken die niet op het net kunnen worden aangesloten. En meer subsidies voor zijn eigen bourgeoisie peer group bubbel.
[ afbeelding ]
quote:"Dit is helemaal niks joh stelletje watjes. Over een jaar of vier hebben we hier gewoon weken van 50 graden.
Dat is pas lekker warm."
Ik woon schuin tegenover een bejaardentehuis. En hoor de ambulance elke dag met zwaailichten voor bij rijden.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:08 schreef MichaelScott het volgende:
De KNMI heeft code oranje afgegeven, we gaan weer eens allemaal dood.
Wel toepasselijk met het WK.![]()
Ik woon in Midden-Brabant, maar ik heb gelukkig airco.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Brabanders gaan braden
[ afbeelding ]
Ik heb soms ook zin om die mensen die zeggen "lekker weer he?" knock-out te slaan. Verder heb ik een heel goed humeurquote:Op dinsdag 23 juni 2026 08:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Precies. Mijn spoedcursus optimisme komt me nu goed van pas.
Sowieso de diverse blijhoofden die op tv het weer presenteren.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb soms ook zin om die mensen die zeggen "lekker weer he?" knock-out te slaan. Verder heb ik een heel goed humeur![]()
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik woon in Midden-Brabant, maar ik heb gelukkig airco.
Las ook dat de auto thuis in de garage stond. Dus dan zijn de kinderen erin gekropen en konden ze er niet meer uit vanwege het kinderslot of zo. Dat kan, maar wat ik raar vind, is dat die auto niet op slot was. Moderne auto's springen toch automatisch op slot! Dus, dan moet dit direct na het thuiskomen zijn gebeurd. Je zet je boodschappen binnen en vraagt je niet af waar de kinderen zijn?quote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Ok, vrijdag wordt wel erg heet. maar je kunt idd ook overdrijven zeg, in Amsterdam zijn er nu al "koelteruimtes" open waar mensen af kunnen koelen (denk airco en water), plus AT5 heeft al een liveblogquote:Op maandag 22 juni 2026 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, het wordt niet erg heet in Nederland de komende dagen. Gewoon zomerweer.
[..]
De dagen worden alweer korter.
Nog maar zien of het daadwerkelijk zo heet wordt, het is maar een voorspelling en de fouten daarin gaan maar één kant op. 35 graden is niet extreem, het is een normale Nederlandse zomertemperatuur. Meestal zitten de voorspellingen te hoog de laatste jaren en gaat het een week lang over een hittegolf die er uiteindelijk niet was.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, vrijdag wordt wel erg heet. maar je kunt idd ook overdrijven zeg, in Amsterdam zijn er nu al "koelteruimtes" open waar mensen af kunnen koelen (denk airco en water), plus AT5 heeft al een liveblog
Hitte is de nieuwe massahysteriequote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, vrijdag wordt wel erg heet. maar je kunt idd ook overdrijven zeg, in Amsterdam zijn er nu al "koelteruimtes" open waar mensen af kunnen koelen (denk airco en water), plus AT5 heeft al een liveblog
35 is wel extreem hoor. 30 sporadisch is/was normaal.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nog maar zien of het daadwerkelijk zo heet wordt, het is maar een voorspelling en de fouten daarin gaan maar één kant op. 35 graden is niet extreem, het is een normale Nederlandse zomertemperatuur. Meestal zitten de voorspellingen te hoog de laatste jaren en gaat het een week lang over een hittegolf die er uiteindelijk niet was.
De gemiddelde termperatuur dit jaar zullen we niet te horen krijgen ook al is dat het meest indicatief van klimaatopwerming, want het was lang koud en koel, dan gaat ineens weer om de hittegolven.
Afkoelen is lastig bij dergelijke temperaturen ja. De truc is dan ook niet opwarmen maar meteen beginnen met slenteren, aan de schaduwkant van de straat uiteraard. De waterkant is ook altijd koeler, fonteinen komen ook niet voor niks uit Zuid-Eurpa.
zit nu in de tuin met 3 derde pilsje onder een boom naar een struik te kijkenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:13 schreef Tengano het volgende:
Lig nu onder een boom en kom net uit water. Valt best mee met al die hitte.
Een liveblog gepresenteerd door Gerrit Hiemstra...quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Poeh bijzondere beelden wel. Hoe rustig en beschaafd iedereen ook is.quote:
Met het enige linkse kabinet Den Uyl aan het roer..quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh bijzondere beelden wel. Hoe rustig en beschaafd iedereen ook is.
Mensen zagen er ook stuk gezonder uit, slanker, geen 'pittige' kapsels, rare piercings of tatoeages. Wat een verademing. Je kon toen ook nog gewoon een dagje naar zee zonder geconfronteerd te worden met allerlei overlastgevende 'jongeren'.
Ik wil er geen woordspelletje van maken maar boven de 35 komt vrij weinig voor in Nederland maar als het eenmaal heet weer is zit er wel vaak zo'n dag bij.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
35 is wel extreem hoor. 30 sporadisch is/was normaal.
Natuurlijk doen die dat.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt nog wat met festivals.
Ben benieuwd of die nog extra maatregelen gaan nemen zoals creeeren schaduw, water in publiek spuiten, pools.
35 graden op defqon is niet prettig.
Die er in die periode eigenhandig voor hebben gezegd dat de standen er tijdens hete dagen er niet meer zo uitzien als toen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Met het enige linkse kabinet Den Uyl aan het roer..
Hoe jij werkelijk elk onderwerp weer naar je stokpaardje kunt draaien is opmerkelijk. Gastarbeiders en Surinamers, och toch.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die er in die periode eigenhandig voor hebben gezegd dat de standen er tijdens hete dagen er niet meer zo uitzien als toen.
Zo zei men de wervingsverdragen op met verschillende landen waardoor gastarbeiders niet meer terugwilden en hun hele familie lieten overkomen en tevens besloot men de onafhankelijkheid van Suriname in stroomversnelling te laten komen, waardoor plotsklaps honderduizenden Surinamers hierheen kwamen.
Een user deelt hier een video over warm weer in het verleden, ik benoem wat iedereen in die video kan zien. Meer niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe jij werkelijk elk onderwerp weer naar je stokpaardje kunt draaien is opmerkelijk. Gastarbeiders en Surinamers, och toch.
https://nos.nl/artikel/22(...)rlands-en-marokkaans
Nu ja, ze lieten daar oa niet de kraakrelletjes zien uit die 'beschaafde' jaren'70. Jij zit in een soort utopische nostalgie.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een user deelt hier een video over warm weer in het verleden, ik benoem wat iedereen in die video kan zien. Meer niet.
Het is simpelweg een feit dat de stranden er toen heel anders uitzagen met zulke tropische dagen en ook dat de samenleving een stuk beschaafder oogde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Een 3-jarige jongen is gisteren in Frankrijk om het leven gekomen in een auto. Dat gebeurde in Saint-Gratien, bij Parijs, waar het warmer was dan 40 graden.
De moeder was een dutje gaan doen met haar 18 maanden oude dreumes en vader was in de schuur aan het werk, zegt de plaatselijke aanklager. Vader had tegen zijn zoon gezegd dat hij ook moest gaan liggen, maar de jongen kroop in plaats daarvan de auto in die voor het huis stond geparkeerd. Hij kon er vervolgens niet meer uit komen vanwege het kinderslot.
Zijn ouders vonden hem na zeker 45 minuten. Reanimatie mocht niet meer baten.
Het is al het derde sterfgeval van een Frans kind in een snikhete auto deze week. Maandag kwamen twee kinderen van 2 en 4 jaar om het leven in een auto in Carprentas in Zuid-Frankrijk.
Je realiseert je dat het pas 3 dagen officieel zomer is? Het is JUNI!! (of Juno voor Bruno Bruins). De atmosfeer van het noordelijk halfrond is amper aan het opwarmen begonnen. Als dit een voorbode is van augustus dan kunnen we onze borst niet meer natmaken want is het water op.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, het wordt niet erg heet in Nederland de komende dagen. Gewoon zomerweer.
[..]
De dagen worden alweer korter.
Misschien doodde ze haar kinderen wel erbij tijdens het doden van de boodschappenquote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Er is al jarenlang zoooo vaak voor gewaarschuwd, snap er werkelijk niks van..quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:16 schreef Eightyone het volgende:
Dergelijke berichten lees je echt te vaak.
Van de NOS-site:
[..]
Dat kind is ongezien in de auto gaan liggen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er is al jarenlang zoooo vaak voor gewaarschuwd, snap er werkelijk niks van..
https://www.ad.nl/den-bos(...)t-water-nu~aa3fbe2f/
Alleen werkt het klimaat niet zo. Een warme/frisse/natte juni zegt helemaal niets over de rest van de zomer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je realiseert je dat het pas 3 dagen officieel zomer is? Het is JUNI!! (of Juno voor Bruno Bruins). De atmosfeer van het noordelijk halfrond is amper aan het opwarmen begonnen. Als dit een voorbode is van augustus dan kunnen we onze borst niet meer natmaken want is het water op.
Wat snap je niet? is het zo moeilijk?quote:
Juni is wanneer de zon het hoogste aan de hemel staat en hoezo zou het voorbode van augustus moeten zijn? Ik had eind mei de kachel nog aan, was dat ook een voorbode?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je realiseert je dat het pas 3 dagen officieel zomer is? Het is JUNI!! (of Juno voor Bruno Bruins). De atmosfeer van het noordelijk halfrond is amper aan het opwarmen begonnen. Als dit een voorbode is van augustus dan kunnen we onze borst niet meer natmaken want is het water op.
Maar wij zitten een stuk noordelijker dan Malta. Dit is voor ons een afwijkende temperatuur. In de winter als in Malta alle meren, vijvers, sloten dicht vriezen, is dat voor hen ook nieuws en wellicht krijgen de bewoners ook waarschuwingen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:47 schreef VEM2012 het volgende:
Ik blijf mij verbazen over al het gedoe over superhittegolf, code oranje en zelfs rood…
In Malta hebben ze er ook een woord voor: zomer.
En nee, dit zijn dan de normale temperaturen, niet de warmste dagen.
Werkelijk alles wat afwijkt van tussen de 5-25 graden, droog en geen harde woei leidt inmiddels tot paniek.
In de winter is het soms inderdaad wel 15 graden…quote:Op donderdag 25 juni 2026 15:41 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar wij zitten een stuk noordelijker dan Malta. Dit is voor ons een afwijkende temperatuur. In de winter als in Malta alle meren, vijvers, sloten dicht vriezen, is dat voor hen ook nieuws en wellicht krijgen de bewoners ook waarschuwingen.
Veel kijkers voor Oranje dus..quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Thuiswerken!! Blijf binnen!!
Timing is wel ideaal met Nederlands elftal vannacht. Land zal langzaam op gang komen morgen denk ik.
Ligt ook aan de vochtigheid. Voor ouderen is het wel oppassen. Bij mij nu 37 graden en in de tuin in de schaduw is het prima te doen. In de volle zon ga ik niet zitten of liggen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de winter is het soms inderdaad wel 15 graden…
Dichtvriezen… de hel vriest nog eerder dicht.
Maar goed, de paniek slaat nergens op. Het is wat warmer. Nou en? Nu klagen en volgende maand naar de Costa waar het nog warmer is…
Moet je niet in het VK wonen waar lokale overheden airco's laat verwijderen van huizen vanwege klkmaat eisen. Aldus een artikel in de Telegraaf. Zet de deuren maar open 😀quote:
En heel anders dan waar ouders hun kind in de auto achterlaten.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kind is ongezien in de auto gaan liggen.
Zeg niet kan gebeuren maar is gewoon een triest drama
ik vermoed dat papa hem ff in de auto gelegd heeft en weer verder is gegaan met klussenquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:16 schreef Eightyone het volgende:
Dergelijke berichten lees je echt te vaak.
Van de NOS-site:
[..]
Jouw water kookt toch ook niet als je eindelijk de schuif van je kookplaat op 9 hebt geschoven?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Juni is wanneer de zon het hoogste aan de hemel staat en hoezo zou het voorbode van augustus moeten zijn? Ik had eind mei de kachel nog aan, was dat ook een voorbode?
En waar is de meteorologische zomer ineens gebleven? Ineens weer overschakelen naar de astronomische om het op te kloppen. Nou hebben we ook een nieuwe hittekrachtindex zodat wanneer de temperatuur niet alarmerend genoeg is je andere cijfertje hebt om klimaatstress mee te zaaien. Put nou eens consequent uit dezelfde data over langere tijd om je punt te maken, dit is cherrypicking van de klimaathysteriici.
Is de voorspelde hittegolf er eigenlijk al wel?
Normaliter airco in de trein. En als je een rijtuig neemt waar die niet werkt kan het zijn dat de airco in een ander rijtuig wel werkt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:57 schreef PotjeSambal het volgende:
Moet morgen flink stuk met de trein met kind van 3. Is dat verantwoord? Twijfel ineens, maar is noodzakelijk.
Mijn waterkoker betrekt elektriciteit van verbrande bomen of zo voor een schoon klimaat.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:56 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jouw water kookt toch ook niet als je eindelijk de schuif van je kookplaat op 9 hebt geschoven?
De ene keer is het opvallend warm in augustus, de andere keer in mei. Dat is weer, dit jaar was het opvallend koud in mei.quote:Ja, de zon staat nu het hoogst en langst aan de hemel, maar in augustus zijn alle brongebieden pas echt opgewarmd waardoor er minder verkoelende effecten zijn van de lucht. Dus tel nog maar een graad of 2 a 3 op bij de huidige temperaturen als we een exact gelijke configuratie/setting in de atmosfeer hebben midden augustus.
Het is morgen code rood. Ik zet hieronder de informatie en de besluitvorming laat ik bij jouquote:Op donderdag 25 juni 2026 16:57 schreef PotjeSambal het volgende:
Moet morgen flink stuk met de trein met kind van 3. Is dat verantwoord? Twijfel ineens, maar is noodzakelijk.
Het is juist benauwder als het heel vochtig is.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ligt ook aan de vochtigheid. Voor ouderen is het wel oppassen. Bij mij nu 37 graden en in de tuin in de schaduw is het prima te doen. In de volle zon ga ik niet zitten of liggen.
Airco’s zijn een vorm van warmtepomp… paard achter de wagen dus.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
Moet je niet in het VK wonen waar lokale overheden airco's laat verwijderen van huizen vanwege klkmaat eisen. Aldus een artikel in de Telegraaf. Zet de deuren maar open 😀
Als ik terugkijk op de app van de zonnepanelen, dan is de opbrengst van augustus vorig jaar 596, en van april 572. In juni was het 706.quote:Op donderdag 25 juni 2026 16:56 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jouw water kookt toch ook niet als je eindelijk de schuif van je kookplaat op 9 hebt geschoven?
Ja, de zon staat nu het hoogst en langst aan de hemel, maar in augustus zijn alle brongebieden pas echt opgewarmd waardoor er minder verkoelende effecten zijn van de lucht. Dus tel nog maar een graad of 2 a 3 op bij de huidige temperaturen als we een exact gelijke configuratie/setting in de atmosfeer hebben midden augustus.
Koud misschien, maar wel zonnig, blijkbaar. Opbrengst 643. Vorig jaar 706, dus dit jaar iets minder.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn waterkoker betrekt elektriciteit van verbrande bomen of zo voor een schoon klimaat.
[..]
De ene keer is het opvallend warm in augustus, de andere keer in mei. Dat is weer, dit jaar was het opvallend koud in mei.
Dat is juist het punt. Landen met een lage vochtigheid is dus een hoge temperatuur beter vol te houden dan met een hoge vochtigheidsgraadquote:Op donderdag 25 juni 2026 17:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is juist benauwder als het heel vochtig is.
Klopt. En zeker met een briesje erbij in de schaduw. Je hoort dan weleens dat mensen zeggen: dat is een andere warmte.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Landen met een lage vochtigheid is dus een hoge temperatuur beter vol te houden dan met een hoge vochtigheidsgraad
Die benauwdheid vind ik juist erger. Ondanks nu die temp van 37 graden zit ik weliswaar in de schaduw maar is prima te handelen. Ik heb wel eens meegemaakt dat de tempetatuur lager was waarbij het niet te harden was ondanks schaduw etc.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt. En zeker met een briesje erbij in de schaduw. Je hoort dan weleens dat mensen zeggen: dat is een andere warmte.
Maar, warm is warm, met een hoge luchtvochtigheid wordt het vaak benauwd.
Je weet dat het aan de Spaanse costa's ook meestal qua luchtvochtigheid niet best is he.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Landen met een lage vochtigheid is dus een hoge temperatuur beter vol te houden dan met een hoge vochtigheidsgraad
O, dan heb ik nieuws voor je. Het is in Malta enorm vochtig.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
36% momenteel. Loopt 's avonds wel op uiteraard. Costa's zitten nu op 60%-70%.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dan heb ik nieuws voor je. Het is in Malta enorm vochtig.
Dan is het er nu stomtoevallig erg droog. Maar in zijn algemeenheid heerst daar een enorm hoge vochtigheidsgraad.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
36% momenteel. Loopt 's avonds wel op uiteraard. Costa's zitten nu op 60%-70%.
Net als de costa's nooit geweest. Thx voor de tip.quote:Op donderdag 25 juni 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, dan heb ik nieuws voor je. Het is in Malta enorm vochtig.
Moet ook wel bijna met zoveel water zou je zeggen jaquote:Op donderdag 25 juni 2026 17:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan is het er nu stomtoevallig erg droog. Maar in zijn algemeenheid heerst daar een enorm hoge vochtigheidsgraad.
Vroeger gingen we ook altijd met 40 graden en nachttemperaturen van 25 graden naar schoolquote:Op donderdag 25 juni 2026 18:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een overdreven gedoe, scholen dicht, lekker watjes kweken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |