quote:Op maandag 22 juni 2026 19:41 schreef RamboDirk het volgende:
je struikelt over de klimaatverandering bandwagon van de NOS.
Juffrouw Jetten zoekt meer van uw belastinggeld voor windmolens en zonneparken die niet op het net kunnen worden aangesloten. En meer subsidies voor zijn eigen bourgeoisie peer group bubbel.
[ afbeelding ]
quote:"Dit is helemaal niks joh stelletje watjes. Over een jaar of vier hebben we hier gewoon weken van 50 graden.
Dat is pas lekker warm."
Ik woon schuin tegenover een bejaardentehuis. En hoor de ambulance elke dag met zwaailichten voor bij rijden.quote:Op maandag 22 juni 2026 18:08 schreef MichaelScott het volgende:
De KNMI heeft code oranje afgegeven, we gaan weer eens allemaal dood.
Wel toepasselijk met het WK.![]()
Ik woon in Midden-Brabant, maar ik heb gelukkig airco.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Brabanders gaan braden
[ afbeelding ]
Ik heb soms ook zin om die mensen die zeggen "lekker weer he?" knock-out te slaan. Verder heb ik een heel goed humeurquote:Op dinsdag 23 juni 2026 08:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Precies. Mijn spoedcursus optimisme komt me nu goed van pas.
Sowieso de diverse blijhoofden die op tv het weer presenteren.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb soms ook zin om die mensen die zeggen "lekker weer he?" knock-out te slaan. Verder heb ik een heel goed humeur![]()
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik woon in Midden-Brabant, maar ik heb gelukkig airco.
Las ook dat de auto thuis in de garage stond. Dus dan zijn de kinderen erin gekropen en konden ze er niet meer uit vanwege het kinderslot of zo. Dat kan, maar wat ik raar vind, is dat die auto niet op slot was. Moderne auto's springen toch automatisch op slot! Dus, dan moet dit direct na het thuiskomen zijn gebeurd. Je zet je boodschappen binnen en vraagt je niet af waar de kinderen zijn?quote:Op maandag 22 juni 2026 17:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal.
Dus die moeder dood boodschappen en laat de kinderen bij de auto wachten?
Ok, vrijdag wordt wel erg heet. maar je kunt idd ook overdrijven zeg, in Amsterdam zijn er nu al "koelteruimtes" open waar mensen af kunnen koelen (denk airco en water), plus AT5 heeft al een liveblogquote:Op maandag 22 juni 2026 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, het wordt niet erg heet in Nederland de komende dagen. Gewoon zomerweer.
[..]
De dagen worden alweer korter.
Nog maar zien of het daadwerkelijk zo heet wordt, het is maar een voorspelling en de fouten daarin gaan maar één kant op. 35 graden is niet extreem, het is een normale Nederlandse zomertemperatuur. Meestal zitten de voorspellingen te hoog de laatste jaren en gaat het een week lang over een hittegolf die er uiteindelijk niet was.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, vrijdag wordt wel erg heet. maar je kunt idd ook overdrijven zeg, in Amsterdam zijn er nu al "koelteruimtes" open waar mensen af kunnen koelen (denk airco en water), plus AT5 heeft al een liveblog
Hitte is de nieuwe massahysteriequote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ok, vrijdag wordt wel erg heet. maar je kunt idd ook overdrijven zeg, in Amsterdam zijn er nu al "koelteruimtes" open waar mensen af kunnen koelen (denk airco en water), plus AT5 heeft al een liveblog
35 is wel extreem hoor. 30 sporadisch is/was normaal.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nog maar zien of het daadwerkelijk zo heet wordt, het is maar een voorspelling en de fouten daarin gaan maar één kant op. 35 graden is niet extreem, het is een normale Nederlandse zomertemperatuur. Meestal zitten de voorspellingen te hoog de laatste jaren en gaat het een week lang over een hittegolf die er uiteindelijk niet was.
De gemiddelde termperatuur dit jaar zullen we niet te horen krijgen ook al is dat het meest indicatief van klimaatopwerming, want het was lang koud en koel, dan gaat ineens weer om de hittegolven.
Afkoelen is lastig bij dergelijke temperaturen ja. De truc is dan ook niet opwarmen maar meteen beginnen met slenteren, aan de schaduwkant van de straat uiteraard. De waterkant is ook altijd koeler, fonteinen komen ook niet voor niks uit Zuid-Eurpa.
zit nu in de tuin met 3 derde pilsje onder een boom naar een struik te kijkenquote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:13 schreef Tengano het volgende:
Lig nu onder een boom en kom net uit water. Valt best mee met al die hitte.
Een liveblog gepresenteerd door Gerrit Hiemstra...quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Poeh bijzondere beelden wel. Hoe rustig en beschaafd iedereen ook is.quote:
Met het enige linkse kabinet Den Uyl aan het roer..quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh bijzondere beelden wel. Hoe rustig en beschaafd iedereen ook is.
Mensen zagen er ook stuk gezonder uit, slanker, geen 'pittige' kapsels, rare piercings of tatoeages. Wat een verademing. Je kon toen ook nog gewoon een dagje naar zee zonder geconfronteerd te worden met allerlei overlastgevende 'jongeren'.
Ik wil er geen woordspelletje van maken maar boven de 35 komt vrij weinig voor in Nederland maar als het eenmaal heet weer is zit er wel vaak zo'n dag bij.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
35 is wel extreem hoor. 30 sporadisch is/was normaal.
Natuurlijk doen die dat.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
Wordt nog wat met festivals.
Ben benieuwd of die nog extra maatregelen gaan nemen zoals creeeren schaduw, water in publiek spuiten, pools.
35 graden op defqon is niet prettig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |