abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221132353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij is zelf alle schaamte voorbij, zijn domme achterban slikt alles en dan heb je hier op Fok ook een aantal onnozelaars die in hem de hoeder van het Vrije Westen zien. Zijn reputatie onder zijn getrouwen blijft gewoon overeind.
Ok, die getrouwen zullen ook geen spaan toegeven, stel je voor, je zou je dood schamen, tot het bittere eind je leider blijven volgen, ja!
  dinsdag 23 juni 2026 @ 23:35:51 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221132849
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 23:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij is zelf alle schaamte voorbij, zijn domme achterban slikt alles en dan heb je hier op Fok ook een aantal onnozelaars die in hem de hoeder van het Vrije Westen zien. Zijn reputatie onder zijn gedweeën blijft gewoon overeind.
Dat zie je hier ook wel eroderen. Zelfs een hoop PVV lui hier op Fok nemen het niet meer voor hem op.
pi_221133363
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Te verwachten van jou dat je niet verder wilt kunt kijken naar een geven situatie met als doel de discussie te ver(kr)achten tot jouw wereldbeeld. Ik ga verder niet in op jouw waarden.
Idem voor @:AFA2022 die kennelijk ook niets anders wil dan strijden voor een veloren zaak - over de rug van geslachtofferde verliezers - die onze samenleving tot een zwart/wit gebeuren maken.

Ik wil prima verder kijken. Jij duidelijk niet. Dat accepteer ik ook. Maar doe niet alsof je niet oordeelt.
Het is duidelijk jouw oordeel als je zegt: De landen daaromheen ruimte zat hebben om hun eigen wereldbeeld plaats te bieden.

Ik probeer je juist te helpen wat minder te oordelen en zwart-wit te denken.

Strijden voor mensenrechten en tegen genocide is totaal geen verloren zaak.
Wat een discussie verkracht is bijvoorbeeld zoals je hier doet nadat je argumenten onderuit zijn gehaald dan maar te vluchten in je eigen zwart-wit wereldje.
pi_221137506
Het lijkt er op dat Trump nu genoeg heeft van Israels disproportionele agressie:

A senior Israeli official told Israel’s Channel 13: “The message we have received from the Americans in recent weeks is clear: you had permission to operate without restrictions, and that period is over.”

J.D. Vance argues that a regional ceasefire is an American desire not an Iranian one.

https://www.middleeastmon(...)m_source=copilot.com

Huge if true...
pi_221137552
Nederlandse commando's naar Libanon om het Libanese leger te helpen Hezbollah te ontwapenen, we gaan nu toch met de goeden meevechten.
graag verwijderen
pi_221137775
In Iran is ook code oranje, daarom worden alle defensie werken opgeschort en hebben soldaten een tropenrooster
Vakman pur sang
pi_221146830
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:39 schreef UitStraling het volgende:
Nederlandse commando's naar Libanon om het Libanese leger te helpen Hezbollah te ontwapenen, we gaan nu toch met de goeden meevechten.
Ik stem voor!

Met jou als opperbevelhebber zie ik Hezbollah geen schijn van kans maken. Meteen doorpakken maar en gelijk Israel eruit trappen, als we toch goed bezig zijn.

Rutte tilt het geslijm wel naar een ongekend nieuw niveau zeg
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 18% gewijzigd door AFA2022 op 25-06-2026 18:29:00 ]
  donderdag 25 juni 2026 @ 19:36:39 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221147622
Are we winning yet? 40 miljard per jaar extra inkomsten voor het Iraanse regime dankzij Trump zijn briljante oorlog.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 25 juni 2026 @ 19:53:23 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221147764
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:36 schreef Perrin het volgende:
Are we winning yet? 40 miljard per jaar extra inkomsten voor het Iraanse regime dankzij Trump zijn briljante oorlog.

[ x ]
Art of the Deal _O_
MIGA *O*

:')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221147867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:36 schreef Perrin het volgende:
Are we winning yet? 40 miljard per jaar extra inkomsten voor het Iraanse regime dankzij Trump zijn briljante oorlog.

[ x ]
Dat wordt even wat inkopen doen bij Kim Jong-un.
  donderdag 25 juni 2026 @ 20:12:29 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221147922
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:05 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dat wordt even wat inkopen doen bij Kim Jong-un.
Nukes *O*

Deze week 2 + 1 gratis *O* *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 25 juni 2026 @ 20:18:29 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221147993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:05 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dat wordt even wat inkopen doen bij Kim Jong-un.
Hezbollah, Hamas en de Houthi's:

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221148446
Is die straat nou al een keer open? Ik hoor er niks meer over qua voortgang
  donderdag 25 juni 2026 @ 21:02:29 #64
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221148487
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:57 schreef Jahr00n het volgende:
Is die straat nou al een keer open? Ik hoor er niks meer over qua voortgang
Zelfs nog een boot beschoten vandaag.

Dat wordt tol :P

Great succes!

25 miljard Iran nucleaire deal met Rusland.

Great succes!
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:13:16 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221149220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 16:31 schreef AFA2022 het volgende:
Het lijkt er op dat Trump nu genoeg heeft van Israels disproportionele agressie:

A senior Israeli official told Israel’s Channel 13: “The message we have received from the Americans in recent weeks is clear: you had permission to operate without restrictions, and that period is over.”

J.D. Vance argues that a regional ceasefire is an American desire not an Iranian one.

https://www.middleeastmon(...)m_source=copilot.com

Huge if true...
Trump kan er wel genoeg van hebben waarbij het Congress wat andere moves maakt w.o. effectueren van wetgeving die Israël toegang geeft tot technologie. Trump baalt voornamelijk dat hij op het podium, zijn zin niet krijgt. Effectief is er geen sprake van verminderde steun door USA.

quote:
bron: newpolicy
....
As political pressure builds to reduce U.S. military assistance to Israel, Section 219/1217 provides the framework for continuing - and expanding - U.S.-Israel military ties by entrenching Israeli technology within the U.S. defense supply chain in a way that would shield it from the annual appropriations process. The use of must-pass legislation as the NDAA as a mechanism of integration speaks to the plummeting popularity of continuing unconditional support to Israel. ....
Ik vrees (niet zozeer mijn standpunt) dat het niet/nooit gaat gebeuren dat de USA, Israël laat vallen. Daarvoor zijn die landen, veel te veel - in lobby - met elkaar verweven. Het Congress - niet zozeer Trump - is voortdurend bezig om de banden te verstevigen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:31:05 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221149545
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:57 schreef Jahr00n het volgende:
Is die straat nou al een keer open? Ik hoor er niks meer over qua voortgang
Het loopt weer wat op.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 25 juni 2026 @ 23:02:05 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221150003
Het is groot nieuws dat de VAE met Iran in gesprek is en concessies doet aan Teheran. De VAE ontkent dit weliswaar, maar dat lijkt niet geloofwaardig.

De VAE zou Iran onlangs 3 miljard dollar hebben betaald om verdere aanvallen te voorkomen. Volgens berichten kan dat bedrag uiteindelijk oplopen tot tussen de 10 en 20 miljard dollar.

Tijdens deze oorlog was de VAE de Golfstaat die het meest pro-oorlog was. Het land drong er in Washington op aan om de strijd voort te zetten. Nu ontvangt de nationale veiligheidsadviseur van de VAE functionarissen van de Iraanse Revolutionaire Garde (IRGC) in zijn eigen gastenverblijf. Een enorme diplomatieke overwinning voor Iran.

Waarom gebeurt dit? Door de oorlog liepen de hotels in Dubai leeg en kreeg het imago van de VAE als veilige haven een flinke deuk. Abu Dhabi realiseerde zich bovendien dat de Verenigde Staten het land niet zouden beschermen tegen droneaanvallen. Daarom zou het ervoor hebben gekozen zelf een wapenstilstand af te kopen.

Alle Golfstaten wenden zich tot Teheran voor bescherming. Een grote strategische nederlaag voor Israël en de Verenigde Staten, die het vertrouwen van (voormalig) bondgenoten in de regio verliezen. Een stap richting een Perzische Golf waarin de onderlinge samenwerking toeneemt en China uiteindelijk de dominante externe macht wordt, in plaats van de Verenigde Staten.


twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 25 juni 2026 @ 23:03:03 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221150015
Trump en zijn bende idioten weten de macht van de VS in recordtempo te verwoesten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 25 juni 2026 @ 23:37:09 #69
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221150419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:03 schreef Perrin het volgende:
Trump en zijn bende idioten weten de macht van de VS in recordtempo te verwoesten.
Dat was al zo. Dat de UAE 10 miljard betaald aan Iran met een aanbetaling van 3 miljard was ook al een tijdje bekend.

Iran is nu oilbroker. De VS is powerbroker af. De Amerikaanse defensieparaplu bleek een wassen neus. Dus dat is ook voorbij. De landen in het midden oosten zullen zich moeten herorienteren.
pi_221152456
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:03 schreef Perrin het volgende:
Trump en zijn bende idioten weten de macht van de VS in recordtempo te verwoesten.
Dan helpt het wel wanneer je je Europese en Aziatische bondgenoten ook nog eens blijft schofferen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 26 juni 2026 @ 07:01:41 #71
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_221152700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 04:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan helpt het wel wanneer je je Europese en Aziatische bondgenoten ook nog eens blijft schofferen.
"He can kiss my ass" over Mohammad bin Salman al-Saoed.

Great succes!
pi_221152761
quote:
12s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:13 schreef Vallon het volgende:

[..]
Trump kan er wel genoeg van hebben waarbij het Congress wat andere moves maakt w.o. effectueren van wetgeving die Israël toegang geeft tot technologie. Trump baalt voornamelijk dat hij op het podium, zijn zin niet krijgt. Effectief is er geen sprake van verminderde steun door USA.
[..]
Ik vrees (niet zozeer mijn standpunt) dat het niet/nooit gaat gebeuren dat de USA, Israël laat vallen. Daarvoor zijn die landen, veel te veel - in lobby - met elkaar verweven. Het Congress - niet zozeer Trump - is voortdurend bezig om de banden te verstevigen.
Dit gaat ook niet over de steun aan Israel, die zal vanuit de VS never nooit veranderen. De lobby is daarvoor te machtig en te diep geinfiltreerd in zowel de Democraten als de Republikeinen.
Het gaat hier om het feit dat de VS klaar is met het dispropotionele agressie van Israel. Je weet wel huizen van burgers opblazen inclusief de bewoners, burgers als schietschijven gebruiken, land inpikken, etc... Israel is nog nooit teruggefloten en kon daardoor met alle oorlogsmidaden wegkomen en daar schijnen ze nu eindelijk wat aan te doen. Of Bibi gaat luisteren is een andere zaak natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door AFA2022 op 26-06-2026 07:46:51 ]
pi_221152798
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:02 schreef Perrin het volgende:
Het is groot nieuws dat de VAE met Iran in gesprek is en concessies doet aan Teheran. De VAE ontkent dit weliswaar, maar dat lijkt niet geloofwaardig.

De VAE zou Iran onlangs 3 miljard dollar hebben betaald om verdere aanvallen te voorkomen. Volgens berichten kan dat bedrag uiteindelijk oplopen tot tussen de 10 en 20 miljard dollar.

Tijdens deze oorlog was de VAE de Golfstaat die het meest pro-oorlog was. Het land drong er in Washington op aan om de strijd voort te zetten. Nu ontvangt de nationale veiligheidsadviseur van de VAE functionarissen van de Iraanse Revolutionaire Garde (IRGC) in zijn eigen gastenverblijf. Een enorme diplomatieke overwinning voor Iran.

Waarom gebeurt dit? Door de oorlog liepen de hotels in Dubai leeg en kreeg het imago van de VAE als veilige haven een flinke deuk. Abu Dhabi realiseerde zich bovendien dat de Verenigde Staten het land niet zouden beschermen tegen droneaanvallen. Daarom zou het ervoor hebben gekozen zelf een wapenstilstand af te kopen.

Alle Golfstaten wenden zich tot Teheran voor bescherming. Een grote strategische nederlaag voor Israël en de Verenigde Staten, die het vertrouwen van (voormalig) bondgenoten in de regio verliezen. Een stap richting een Perzische Golf waarin de onderlinge samenwerking toeneemt en China uiteindelijk de dominante externe macht wordt, in plaats van de Verenigde Staten.


[ x ]
Volgens veel Midden Oosten analisten is er achter de schermen al het een en ander in beweging:

Landen die traditioneel als gezworen vijanden worden gezien, lijken achter de schermen toch naar elkaar toe te bewegen en vormen mogelijk een gezamenlijk blok als reactie op recente, agressieve expansieretoriek vanuit Israel. Die zien de bui al hangen natuurlijk. Onder meer Saoedi Arabie, Pakistan, Iran, Turkije, Syrie, Qatar, Libanon en Egypte worden genoemd, met China als belangrijke steunpilaar.
pi_221153289
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:02 schreef Perrin het volgende:
Een stap richting een Perzische Golf waarin de onderlinge samenwerking toeneemt en China uiteindelijk de dominante externe macht wordt, in plaats van de Verenigde Staten.
Heeft de oorlog toch iets positiefs opgeleverd.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 09:43:21 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221153447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 09:21 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Heeft de oorlog toch iets positiefs opgeleverd.
Behalve dat wij geopolitiek-strategisch op de achterbank van de VS meerijden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221153740
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 09:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Behalve dat wij geopolitiek-strategisch op de achterbank van de VS meerijden.
Dat zijn de gevolgen van ons eigen handelen. Als we tijdig uit die auto springen, dan zal dat in het begin pijnlijk zijn, maar het is nog altijd beter dan een frontale botsing meemaken.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 10:24:30 #77
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221153752
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:03 schreef Perrin het volgende:
Trump en zijn bende idioten weten de macht van de VS in recordtempo te verwoesten.
Het is een aparte manier om de VS weer great te maken ja.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 11:02:57 #78
307622 Perox
(niet de echte)
pi_221153988
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het is een aparte manier om de VS weer great te maken ja.
Dat is het mooie van uitgangspunt van marketing, je adverteert alles met het tegenovergestelde.

MAGA.
uhuh.

eerder:
O B L I T E R A T E D
  vrijdag 26 juni 2026 @ 12:35:25 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221154755
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 07:19 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dit gaat ook niet over de steun aan Israel, die zal vanuit de VS never nooit veranderen. De lobby is daarvoor te machtig en te diep geinfiltreerd in zowel de Democraten als de Republikeinen.
Het gaat hier om het feit dat de VS klaar is met het dispropotionele agressie van Israel. Je weet wel huizen van burgers opblazen inclusief de bewoners, burgers als schietschijven gebruiken, land inpikken, etc... Israel is nog nooit teruggefloten en kon daardoor met alle oorlogsmidaden wegkomen en daar schijnen ze nu eindelijk wat aan te doen. Of Bibi gaat luisteren is een andere zaak natuurlijk.
Wie is hier precies USA ?
Is dat eoao politieke beweging van Amerikanen die het door jouw genoemd leed/lijden niet kan verkroppen of is dat de sinistere harde waarheid in wetgeving die daarin overduidelijk Israël verzekert van steun ?

Ik verwijs opnieuw naar:
quote:
bron: newpolicy
As political pressure builds to reduce U.S. military assistance to Israel, Section 219/1217 provides the framework for continuing - and expanding - U.S.-Israel military ties by entrenching Israeli technology within the U.S. defense supply chain in a way that would shield it from the annual appropriations process. The use of must-pass legislation as the NDAA as a mechanism of integration speaks to the plummeting popularity of continuing unconditional support to Israel.
In vet onverbloemd dat wetgevers (Congress/Senaat) de steun in wet wil vastleggen. Dat wetsvoorstel is de zg "U.S.-Israel FUTURES Act' wiki ingediend door republikeinen - sws meerderheid in beide huizen - om de banden (=steun aan Israël) veilig te stellen.

We zijn het eens dat er aan beide kanten in de Amerikaanse politiek, een machtige lobby is die nimmer/nooit Israël zal laten vallen. Met dit gegeven hoeft Bibi alleen te balanceren of hij luistert naar de naakte Keizer.
Bibi zelf, als democratisch verkozen regeringsleider als die al zou willen, kan feitelijk in beleid geen andere kant op wanneer zijn partij/coalitie aan de regeringsmacht wenst te blijven. Ik vermoed dat de gemiddelde Israëli het veiligheidsbeleid accepteert.

Best hier interessant hoe allerhande machtsverbanden, elkaar zo in de klem hebben en helaas (ja, veel) burgers daar het leed/lijden van ondervinden. Het alternatief is dat Iran het, daar, voor het zeggen krijgt met als zekerheid dat zij Israël als huidige staat zal elimineren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221154861
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:02 schreef Perrin het volgende:

Alle Golfstaten wenden zich tot Teheran voor bescherming. Een grote strategische nederlaag voor Israël en de Verenigde Staten, die het vertrouwen van (voormalig) bondgenoten in de regio verliezen. Een stap richting een Perzische Golf waarin de onderlinge samenwerking toeneemt en China uiteindelijk de dominante externe macht wordt, in plaats van de Verenigde Staten.[/i]

Hilarisch dit _O- _O-

De VS en ook Israel schieten zichzelf echt gigantisch in de voet met hun agressieve koloniale gedrag.

(waarmee ik overigens niet zeg dat ik Iran in wat dan ook steun)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:11:18 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221154986
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hilarisch dit _O- _O-

De VS en ook Israel schieten zichzelf echt gigantisch in de voet met hun agressieve koloniale gedrag.

(waarmee ik overigens niet zeg dat ik Iran in wat dan ook steun)
Ik zou het hilarisch vinden als de VS niet aan onze kant staat (of stond?).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221155429
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zou het hilarisch vinden als de VS niet aan onze kant staat (of stond?).
Alleen Rutte denkt toch nog dat de VS aan onze kant staat?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:51:03 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221155468
Tot nu toe werd iedereen die dacht dat de VS aan hun kant stond iig behoorlijk teleurgesteld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221155600
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:35 schreef Vallon het volgende:

Best hier interessant hoe allerhande machtsverbanden, elkaar zo in de klem hebben en helaas (ja, veel) burgers daar het leed/lijden van ondervinden. Het alternatief is dat Iran het, daar, voor het zeggen krijgt met als zekerheid dat zij Israël als huidige staat zal elimineren.
Als soennieten en sjiieten samen een front tegen je vormen, dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt.

Ik denk zelf dat het voor de stabiliteit in de regio beter zou zijn als China daar meer invloed zou hebben. Hun buitenlandse beleid is doorgaans gericht op handel, niet op het laten ontploffen van bommen in het Midden Oosten. China zou zowel Israel als Iran kunnen inperken als de VS zich zou terugtrekken. Decennialang heeft Israel in feite een vrijbrief van de VS gekregen en naar mijn mening is daar ernstig misbruik van gemaakt, met onnodig veel menselijk leed tot gevolg.
De VS heeft de regio van de ene oorlog in de andere gestort, ik zou zeggen: laat China het maar proberen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AFA2022 op 26-06-2026 14:15:29 ]
pi_221155994
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zou het hilarisch vinden als de VS niet aan onze kant staat (of stond?).
Kan mij alsnog geen reet schelen. Waarom zou dat boeien?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:59:07 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221156697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:05 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Als soennieten en sjiieten samen een front tegen je vormen, dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt.

Ik denk zelf dat het voor de stabiliteit in de regio beter zou zijn als China daar meer invloed zou hebben. Hun buitenlandse beleid is doorgaans gericht op handel, niet op het laten ontploffen van bommen in het Midden Oosten. China zou zowel Israel als Iran kunnen inperken als de VS zich zou terugtrekken. Decennialang heeft Israel in feite een vrijbrief van de VS gekregen en naar mijn mening is daar ernstig misbruik van gemaakt, met onnodig veel menselijk leed tot gevolg.
De VS heeft de regio van de ene oorlog in de andere gestort, ik zou zeggen: laat China het maar proberen.
"Moslims", ongeacht hun aard of afsplitsing, gaan niet over wie dan ook.
Net als VS, gaan moslims of hun overtuiging al helemaal niet over Israëlische burgers.
De enige die zeggenschap hebben over hun soeverein land en haar inwoners, zijn Israëliërs zelf die democratisch daarvoor hun regering(leiders) en toetsend parlement kiezen.
Verwar steun, voorkeur of wens voor een bepaald beleid niet met dat die overtuiging dan een keuze bepalen.

Omgekeerd gaat mensen die universeel opkomend voor andermans gelijke rechten, echter wel over zij die door hun autocratische leiding worden aangezet om (anderen) met hun walgelijke overtuiging(en), te terroriseren.
Maar goed, ik plaats iemands universele recht om te kiezen voor een eigen leefwijze (zonder die de ander op te leggen) wat hoger dan het voorschrift van eoa cultuur/ideologie die iemand tot haar machtsbeeld poogt te onderdrukken.

Met China, die zich - economisch - al flink roert in de regio, is het leed tot lijden al helemaal niet te overzien.
Nu snap ik natuurlijk dat een "tegenstander" van VS, iemands vriend kan zijn. Totalitair China dient zich hier vooral afzijdig te houden. China zelf heeft helaas geopolitiek belang bij conflict - mits, buiten haar grenzen blijvend - omdat dit net als islam dan onderdrukking door staatsvorm legitimeert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221157049
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:59 schreef Vallon het volgende:

Met China, die zich - economisch - al flink roert in de regio, is het leed tot lijden al helemaal niet te overzien.
Nu snap ik natuurlijk dat een "tegenstander" van VS, iemands vriend kan zijn. Totalitair China dient zich hier vooral afzijdig te houden. China zelf heeft helaas geopolitiek belang bij conflict - mits, buiten haar grenzen blijvend - omdat dit net als islam dan onderdrukking door staatsvorm legitimeert.
Ben toch wel benieuwd waarom jij denkt dat het leed en lijden niet te overzien zal zijn als China de rol van de VS zou overnemen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:45:26 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221157495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:46 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ben toch wel benieuwd waarom jij denkt dat het leed en lijden niet te overzien zal zijn als China de rol van de VS zou overnemen.
Je lijkt te denken in leiders of dat dit een kwestie is van een ronde tafel beslissing.
En zo ja, wat zou China beter doen of denk je dat ze Iran of Israël wel weten te managen in hun aspiraties ?

Met China aan een roer, zie ik het sws donker in wanneer die zich gaat bemoeien met (andermans) vrijheden, laten ze eerst maar intern hun zaakjes regelen. Naast leed, lijden moet je dan ook nog's hun boekje volgen.
Iemand zal vast in leven blijven maar heeft verder geen leven buiten wanneer die - zoals religie - buiten de partijlijntjes kleurt.
Waar iemand gewend aan onderdrukking of geen keuze heeft, zal zeggen prima om de grote leider te prijzen voor zijn aalmoezen. Onderliggend is er natuurlijk een enorme afkeer van het "westerse gedachtegoed" (vijand van mijn vijand is mijn vriend).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221158358
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je lijkt te denken in leiders of dat dit een kwestie is van een ronde tafel beslissing.
En zo ja, wat zou China beter doen of denk je dat ze Iran of Israël wel weten te managen in hun aspiraties ?

Met China aan een roer, zie ik het sws donker in wanneer die zich gaat bemoeien met (andermans) vrijheden, laten ze eerst maar intern hun zaakjes regelen. Naast leed, lijden moet je dan ook nog's hun boekje volgen.
Iemand zal vast in leven blijven maar heeft verder geen leven buiten wanneer die - zoals religie - buiten de partijlijntjes kleurt.
Waar iemand gewend aan onderdrukking of geen keuze heeft, zal zeggen prima om de grote leider te prijzen voor zijn aalmoezen. Onderliggend is er natuurlijk een enorme afkeer van het "westerse gedachtegoed" (vijand van mijn vijand is mijn vriend).
Men is het zat om bommen te koppen ten behoeve van Israel, duidelijker kan ik het je niet maken.

China is natuurlijk ook geen zuivere koffie, maar voor zover ik weet hebben zij de afgelopen decennia geen oorlogen gevoerd. Ik weet zeker dat als de VS, als aanstichter daar weg zou zijn, landen zoals Iran wel naar China zouden luisteren. Het probleem blijft Israel, maar zonder de aanwezigheid van de VS in de regio kunnen zij daar weinig meer, waardoor er meer rust in de regio zou kunnen ontstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')