Ik hoop het oprechtquote:Op maandag 22 juni 2026 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Het lijkt er wel op dat het vanaf maandag weer enigszins ok gaat worden. Hier in het oosten normaal en aangenaam 24-26. Noorden en westen iets minder en zuiden wellicht tandje hoger.
[ x ]
Geniet er maar van, gaat vanmiddag weer de lucht in.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:18 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik hoop het oprecht![]()
Vandaag voelt ook een stuk minder benauwd dan gisterscheelt ook al.
Het kost ook nogal wat. Na de aanschafprijs volgen de energiekosten.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same. Bij een vurige (haha) hittehater als jij had ik op zijn minst één airco in huis verwacht.
Maar goed misschien woon je in een huis met een VVE en die schieten vaak al in een paniekstuip als ze het woord airco alleen al horen
Hier gaat het nog meevallen. Ik ga denk ik morgen even naar kantoor. Dan voor de rest thuiswerken.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geniet er maar van, gaat vanmiddag weer de lucht in.
Jij woont dan ook in het hoge noorden.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik denk dat ik de komende dagen naar het zwembad ga en daar afkoelen.
[..]
Hier gaat het nog meevallen. Ik ga denk ik morgen even naar kantoor. Dan voor de rest thuiswerken.
Ik zie voor vrijdag 36 graden op de KNMI app. Dat gaat een Fries niet lekker op.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij woont dan ook in het hoge noorden.
Mwah, als je het als verwarming gebruikt verdien je hem nog terug ook.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het kost ook nogal wat. Na de aanschafprijs volgen de energiekosten.
Hier zijn er ook geen.
Ik ben blij dat de volgende wedstrijden van Brazilië en Nederland allebei in de nacht zijn, extra momenten om beneden te zitten en dus de deur open te hebbenquote:Op maandag 22 juni 2026 10:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier ben ik maar 1 graadje naar beneden gegaan 23.5 nu valt wat tegen. Voelt wel nog steeds ok in huis maar houdt mijn hart vast komende dagen. Lijkt wel een bunker hier haha. Vanaf woensdag is het ff zien wat handig is misschien dicht houden of max. 3-6 open. Het is even niet anders
Dat is dan wel een voordeel van 5 hoog wonen. Er zullen weinig inbrekers de moeite nemen het balkon te bereiken dus de deur kan 's nachts volledig openstaan.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de volgende wedstrijden van Brazilië en Nederland allebei in de nacht zijn, extra momenten om beneden te zitten en dus de deur open te hebben
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen met hitte op zo'n ligstoel op het strand volle bak zon gaan liggen. Kansloos!quote:Op maandag 22 juni 2026 10:36 schreef Eightyone het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)-zich-niet-in-163994
"1 op 5 mensen die deze zomer bruin willen worden, smeert zich niet in."
De zorgen zijn voor later.
Ik kan best lekker genieten van lekker op het strand liggen. Maar dan wel op een ligstoel onder een parasol.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen met hitte op zo'n ligstoel op het strand volle bak zon gaan liggen. Kansloos!
Ik zorg er op werk echt wel voor dat ik veelal in de schaduw werk.
Omdat ze een bleke huid lelijk vinden.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zal nooit begrijpen waarom mensen met hitte op zo'n ligstoel op het strand volle bak zon gaan liggen. Kansloos!
Ik zorg er op werk echt wel voor dat ik veelal in de schaduw werk.
Zekerquote:Op maandag 22 juni 2026 10:38 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat is dan wel een voordeel van 5 hoog wonen. Er zullen weinig inbrekers de moeite nemen het balkon te bereiken dus de deur kan 's nachts volledig openstaan.
Mijn schoonpa is er ook zo een. Nouja hij dist mensen die niet bruin zijn niet, zo is ie niet. Maar hij gaat hier in Spanje dus ook met gemak in mei als de UV index de 8 a 9 aantikt gewoon de hele dag in de zon liggen bakken.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Omdat ze een bleke huid lelijk vinden.
Met name mensen die makkelijk bruinen, peperen dat er graag in bij mensen die niet makkelijk bruinen. "Melkflessen." "Ben jij niet op vakantie geweest?" Enzovoort.
Het is bij lange na niet meer zo droog als in april. Juni is er zelfs best wat neerslag gevallen.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:55 schreef heywoodu het volgende:
Oei, ik hoorde net een knal die ik volgens mij wel herken....dat klonk als iets vanuit het ASK bij 't Harde. Mooi weer om lekker te schieten, gok ik!
Geen kaasquote:Op maandag 22 juni 2026 11:02 schreef Dutch_view het volgende:
De NOS is begonnen met een heuse Hitteblog.
Dat lijken me voor de UK bepaald geen normale zomertemperaturen.quote:
Noorden van Schotland lijkt wel aangenaamquote:Op maandag 22 juni 2026 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat lijken me voor de UK bepaald geen normale zomertemperaturen.
De populatie stekebeestjes zal daar nu wel exploderen op het moment. Succes.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Noorden van Schotland lijkt wel aangenaam
Nu nog wachten op de KNMI voor code rood.quote:Op maandag 22 juni 2026 11:49 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Daar hebben ze ook al code rood uitgegeven voor de temperatuur
Heeft er iemand DEET mee?quote:Op maandag 22 juni 2026 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De populatie stekebeestjes zal daar nu wel exploderen op het moment. Succes.
Gewoon wat agent orange spuiten, gaan die beestjes vanzelf ook doodquote:Op maandag 22 juni 2026 12:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heeft er iemand DEET mee?
[ afbeelding ]
DEET schijnt niet meer goed te werken.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heeft er iemand DEET mee?
[ afbeelding ]
Deed ik ook zaterdag rond deze tijd. Ik kan moeilijk een vacht van kattenhaar op de vloer laten liggen.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
Wat krijg ik toch een jeuk overal als ik hoor dat vriendinlief nú aan het stofzuigen is in huis, hoe haal je dat in je hoofd![]()
![]()
![]()
Kabouters doen het ook nietquote:Op maandag 22 juni 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
Wat krijg ik toch een jeuk overal als ik hoor dat vriendinlief nú aan het stofzuigen is in huis, hoe haal je dat in je hoofd![]()
![]()
![]()
Als je de daling in de grafiek ziet dan denk je YES! maar als je dan ziet dat het eigenlijk van bijna 40°C naar 25°C gaat dan ben je binnenshuis nog lang niet van de hitte af en zeker niet als tegen die tijd misschien de volgende hittegolf opdoemt in de berekeningen.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:06 schreef INViCTuS het volgende:
Het lijkt er wel op dat het vanaf maandag weer enigszins ok gaat worden. Hier in het oosten normaal en aangenaam 24-26. Noorden en westen iets minder en zuiden wellicht tandje hoger.
[ x ]
Kijk, als jij dat nu vannacht had gedaan, had die deur dus langer open kunnen staan en was het koeler geweest. Knuppel.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
![]()
![]()
Klopt, maar als je een week hebt met een verloop van bv 15-25 graden tussen nacht en dag is dat toch mooi meegenomen. Iets met glas half vol (de rest is deze week verdampt).quote:Op maandag 22 juni 2026 12:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als je de daling in de grafiek ziet dan denk je YES! maar als je dan ziet dat het eigenlijk van bijna 40°C naar 25°C gaat dan ben je binnenshuis nog lang niet van de hitte af en zeker niet als tegen die tijd misschien de volgende hittegolf opdoemt in de berekeningen.
Heet zomerweer en Nederlandse huizen...
Snap ik, maar ik was van plan om even rustig met een zachte bezem (die we ook hebben) het wat grovere spul van de grond te vegen, goed alles schoonmaken kan later wel weer hoor. Liever hier en daar een stofje dan nu een half uur hete lucht het huis in blazenquote:
Het is ook nooit goed he. Wees blij dat hij de moeite neemt.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
![]()
![]()
Misschien kun je van Temu een stofzuigerslang van 10 meter kopen, dan zet je het apparaat buiten neer en kun je binnen lekker stofzuigenquote:Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik was van plan om even rustig met een zachte bezem (die we ook hebben) het wat grovere spul van de grond te vegen, goed alles schoonmaken kan later wel weer hoor. Liever hier en daar een stofje dan nu een half uur hete lucht het huis in blazen![]()
Nesteldrang?quote:Op maandag 22 juni 2026 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik was van plan om even rustig met een zachte bezem (die we ook hebben) het wat grovere spul van de grond te vegen, goed alles schoonmaken kan later wel weer hoor. Liever hier en daar een stofje dan nu een half uur hete lucht het huis in blazen![]()
Die hebben me vorige week nog een dag blij gemaakt met een dooie mus, toen ze voorspelden dat na vandaag alle hitte zou gaan verdwijnen.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zowel ECMWF als GFS suggereren na vrijdag een omslag naar een westelijke stroming.
Mocht dit scenario uitkomen, dan zou de 'heat dome' worden teruggedrongen en plaatsmaken voor minder warme Atlantische lucht.
Ik koop in Duitsland spul met Icaridine. Dat werkt voor mij het allerbestquote:Op maandag 22 juni 2026 12:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
DEET schijnt niet meer goed te werken.
https://www.rtl.nl/editie(...)ert-muggen-geen-reet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |