In oktober schijnt het weer wat af te koelen.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zal hopelijk wel wat onwaarschijnlijk zijn, maar als dit zo uitkomt wordt het wel echt huilen![]()
Denk onwaarschijnlijk. Het Europese weermodel denkt er iig anders over en berekent in de loop van volgende week wat aangennamere dagen ipv aanhoudende schroeihitte.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zal hopelijk wel wat onwaarschijnlijk zijn, maar als dit zo uitkomt wordt het wel echt huilen![]()
quote:Op maandag 22 juni 2026 07:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
In oktober schijnt het weer wat af te koelen.
[ afbeelding ]
Neequote:
Had wel een airco verwacht bij jouquote:Op maandag 22 juni 2026 07:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee
De komende dagen ook maar weer eens een tijdje buiten zitten, moet toch íets proberen om er misschien iets beter tegen te kunnen
Zowel ECMWF als GFS suggereren na vrijdag een omslag naar een westelijke stroming.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Denk onwaarschijnlijk. Het Europese weermodel denkt er iig anders over en berekent in de loop van volgende week wat aangennamere dagen ipv aanhoudende schroeihitte.
[..]
Dat we nog eens blij zijn met een westelijke stroming.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zowel ECMWF als GFS suggereren na vrijdag een omslag naar een westelijke stroming. Mocht dit scenario uitkomen, dan zou de 'heat dome' worden teruggedrongen en plaatsmaken voor minder warme Atlantische lucht.
Laten we daar maar hard op hopen.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zowel ECMWF als GFS suggereren na vrijdag een omslag naar een westelijke stroming.
Mocht dit scenario uitkomen, dan zou de 'heat dome' worden teruggedrongen en plaatsmaken voor minder warme Atlantische lucht.
Dromen mag, natuurlijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zowel ECMWF als GFS suggereren na vrijdag een omslag naar een westelijke stroming.
Mocht dit scenario uitkomen, dan zou de 'heat dome' worden teruggedrongen en plaatsmaken voor minder warme Atlantische lucht.
Dat scenario komt pas na maandag. De komende dagen is het voornamelijk ZW.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nu zullen ze weten waarom ze Brabanders heten daar. Bakken en braden wordt t.quote:Op maandag 22 juni 2026 08:54 schreef INViCTuS het volgende:
In het oosten staat een 39 ingetekend
[ x ]
Het is in Nederland iig niet warm in de winter. 10 graden in januari is wel zacht/mild en mag best, maar voor mij is dat nog steeds frisquote:Op zondag 21 juni 2026 22:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hahaha je zulke verschillen zijn real
Benieuwd.. of eigenlijk totaal nietquote:Op maandag 22 juni 2026 08:54 schreef INViCTuS het volgende:
In het oosten staat een 39 ingetekend
[ x ]
Of we de 40 halen? Nou, die ene graad verschil merk je niet, dus doe het dan maar voor in de boekenquote:Op maandag 22 juni 2026 09:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Benieuwd.. of eigenlijk totaal niet
Maar koud is de winter natuurlijk ook zelden (meer). Wat we nu hebben is een beetje het equivalent van twee weken lang maxima van -10 in januari, maar ik denk dat we dat toch wel beduidend minder vaak zullen zien dan die ongein van nuquote:Op maandag 22 juni 2026 08:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is in Nederland iig niet warm in de winter. 10 graden in januari is wel zacht/mild en mag best, maar voor mij is dat nog steeds fris
Klopt, maar echte winters of winterkou is nooit vanzelfsprekend geweest in Nederland. We hebben een gematigd zeeklimaat en zijn echt geen winter land. Vroegâh werd het wel vaker en langer kouder in winters, dat wel.quote:Op maandag 22 juni 2026 09:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar koud is de winter natuurlijk ook zelden (meer). Wat we nu hebben is een beetje het equivalent van twee weken lang maxima van -10 in januari, maar ik denk dat we dat toch wel beduidend minder vaak zullen zien dan die ongein van nu
Same. Bij een vurige (haha) hittehater als jij had ik op zijn minst één airco in huis verwacht.quote:Op maandag 22 juni 2026 07:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee
De komende dagen ook maar weer eens een tijdje buiten zitten, moet toch íets proberen om er misschien iets beter tegen te kunnen
Hier ben ik maar 1 graadje naar beneden gegaan 23.5 nu valt wat tegen. Voelt wel nog steeds ok in huis maar houdt mijn hart vast komende dagen. Lijkt wel een bunker hier haha. Vanaf woensdag is het ff zien wat handig is misschien dicht houden of max. 3-6 open. Het is even niet andersquote:Op maandag 22 juni 2026 07:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik begin de dag liever met 21.5 in de woonkamer dan met bijna 25.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |