SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Veel verder omhoog kan ook eigenlijk nietquote:Op zondag 21 juni 2026 21:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Weinig verandering in de nieuwe pluim. Blijven best wat leden voor een mogelijke 40er opteren. Vanaf maandag 29 juni lijkt de weg omlaag iets in te zetten.
Hier in het noorden aankomende drie nachten 14 minimaal. Maandagnacht 12 zelfs.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Veel verder omhoog kan ook eigenlijk niet![]()
Komende nacht als het goed is wel onder de 20 hier
Hopelijk zit ie nu aan de max ja.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Veel verder omhoog kan ook eigenlijk niet![]()
Komende nacht als het goed is wel onder de 20 hier
25 juni is pas de avond met de laatste zonsondergangquote:Op zondag 21 juni 2026 21:27 schreef dick_laurent het volgende:
Langste dag vandaag.
Voor wie er blij om is: de dagen gaan vanaf morgen weer langzaam korter worden!
Voor wie er treurig om is: de dagen gaan vanaf morgen weer langzaam korter worden
Hier is de zon zojuist onder gegaan. Fijne zomeravond allen!
[ afbeelding ]
Dat duurt nog een eeuwigheidquote:Op zondag 21 juni 2026 19:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daarom kan je er maar beter van genieten
Voor je het weet is het weer herfst en koud
Volgend weekend lijkt iets naar beneden te zijn bijgesteld sinds de vorige pluim. Het zijn de kleine dingen waar je aan vastklampt.quote:
Toch ga ik het werkfeestje vrijdag heel zeker aan mij voorbij laten gaan, dat zou echt niet goed gaanquote:Op zondag 21 juni 2026 21:45 schreef kilon het volgende:
[..]
Volgend weekend lijkt iets naar beneden te zijn bijgesteld sinds de vorige pluim. Het zijn de kleine dingen waar je aan vastklampt.
Gewoon brood met koude tomatensoep uit blijk etenquote:Op zondag 21 juni 2026 20:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dan is er gewoon geen ontkomen meer aan, zeker als je geen airco hebt. Hoewel ik het binnen wel red verder, maar ik kom in principe geen stap buiten als het niet écht moet - helaas woensdag 20wekenecho, gelukkig nog in de ochtend...
Blij dat ik een vriendin heb die het minder erg vindt om nu boodschappen te doen, anders zou ik kaal brood eten
Genoeg drinken.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toch ga ik het werkfeestje vrijdag heel zeker aan mij voorbij laten gaan, dat zou echt niet goed gaan
In een traditionele bruidsjurk en pak voor de bruidegom zweet je ook je naat eruit.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Genoeg drinken.
Ik moet naar een bruiloft.
Dit soort perioden zijn ook een reden dat een eventuele bruiloft voor ons écht niet in de zomer gaat zijn, nog niet misschienquote:Op zondag 21 juni 2026 21:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Genoeg drinken.
Ik moet naar een bruiloft.
quote:Op zondag 21 juni 2026 21:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Misleading scale![]()
Nee, gewoon een logische schaal.
Aankomend weekend tentfeest. Ik hoop dat ze naast bier dat ze in overvloed hebben ook voor veel water zorgen.quote:
Nu donderdag en vrijdag nog!quote:Op zondag 21 juni 2026 21:45 schreef kilon het volgende:
[..]
Volgend weekend lijkt iets naar beneden te zijn bijgesteld sinds de vorige pluim. Het zijn de kleine dingen waar je aan vastklampt.
In de OP staat een link naar de KNMI pluim waar je per regio kan bekijken wat de verwachtingen zijn.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:03 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Nu donderdag en vrijdag nog!
Als we Robert hier boven lezen dan is de kans dat het 35+ wordt meer dan 85 procent.
Maar hoe betrouwbaar is hij? En hij heeft het over het midden, ik dacht het zuiden alleen zo heet zou worden. Misschien gaat het verschuiven
Dus binnenkort huppelen er kippen en eenden in de tuin?quote:Op zondag 21 juni 2026 22:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ondanks de hitte wel veel last van slakken in de moestuin aan huis. Heb hier geen kippen, loopeenden oid rondlopen..
Hebben bijna alle bonenplantjes opgegeten
Heb gelukkig nog wel wat reserves voorgezaaid staan.
Tijd voor rigoreuze maatregelen dus.
We zien de uitnodiging hier voor ons wel verschijnenquote:Op zondag 21 juni 2026 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit soort perioden zijn ook een reden dat een eventuele bruiloft voor ons écht niet in de zomer gaat zijn, nog niet misschien
Kippen heb ik wel aan zitten denken, die hebben we op de moestuin ook. Maar meh, alles kost ook veel tijd om het goed te doen en te onderhouden. Zeker als we ook langere periodes vakantie willen vieren, dan zit je toch met de dieren te kijken. Voor de vissen kan ik nog wel iemand regelen, maar kippenhok beetje bijhouden anderhalve maand lang..quote:Op zondag 21 juni 2026 22:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus binnenkort huppelen er kippen en eenden in de tuin?
Ik verwacht wel hartje winter een keerquote:Op zondag 21 juni 2026 22:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We zien de uitnodiging hier voor ons wel verschijnen
Ik denk echt dat we in onze handjes mogen knijpen dat we dit krijgen vlak na een behoorlijk beroerde tweede helft van mei en gemiddelde start van juni. De warmte zit nog niet heel erg in de stenen, dus dat scheelt nog wel een beetje. Dit in juli als juni al best warm is geweest zou pas hel zijn geweest.quote:
Tweede helft van mei was toch juist 'goed'? Ook erg heet en zonnig.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk echt dat we in onze handjes mogen knijpen dat we dit krijgen vlak na een behoorlijk beroerde tweede helft van mei en gemiddelde start van juni. De warmte zit nog niet heel erg in de stenen, dus dat scheelt nog wel een beetje. Dit in juli als juni al best warm is geweest zou pas hel zijn geweest.
Ik vermoed oktober of maart, want zij wil het dan weer niet in de winter. Die twee maanden zijn voor mij gemiddeld ook wel degelijkquote:Op zondag 21 juni 2026 22:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik verwacht wel hartje winter een keer
Net even wezen voelen of het in de stenen zit. Laat ik het zo zeggen, als ik voor vandaag een misdaad gepleegd zou hebben zouden ze mijn vingerafdrukken niet meer als bewijs kunnen gebruiken.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk echt dat we in onze handjes mogen knijpen dat we dit krijgen vlak na een behoorlijk beroerde tweede helft van mei en gemiddelde start van juni. De warmte zit nog niet heel erg in de stenen, dus dat scheelt nog wel een beetje. Dit in juli als juni al best warm is geweest zou pas hel zijn geweest.
In mijn geheugen was het pas eindelijk een beetje mooi weer helemaal aan het einde van mei.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Tweede helft van mei was toch juist 'goed'? Ook erg heet en zonnig.
Denk dat de warmte - zeker in deze regio - inmiddels wel goed in de stenen zit hoor
Tot die tijd was het prima, eind mei was helemaal kut.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In mijn geheugen was het pas eindelijk een beetje mooi weer helemaal aan het einde van mei.
Morgen even enige tijd de tuinslang eropquote:Op zondag 21 juni 2026 22:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Net even wezen voelen of het in de stenen zit. Laat ik het zo zeggen, als ik voor vandaag een misdaad gepleegd zou hebben zouden ze mijn vingerafdrukken niet meer als bewijs kunnen gebruiken.
Vroegah was de warmte in mei nog droge warmte. Ik mis vroegahquote:Op zondag 21 juni 2026 22:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tot die tijd was het prima, eind mei was helemaal kut.
Laatste anderhalve week van mei was 25+ hierquote:Op zondag 21 juni 2026 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In mijn geheugen was het pas eindelijk een beetje mooi weer helemaal aan het einde van mei.
Dit jaar ook regelmatig gehad.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vroegah was de warmte in mei nog droge warmte. Ik mis vroegah
Foto's in herfst kleuren is wel mooi. En nog niet zo koud. Dat is de winter wel.quote:Op zondag 21 juni 2026 22:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vermoed oktober of maart, want zij wil het dan weer niet in de winter. Die twee maanden zijn voor mij gemiddeld ook wel degelijk
Hahaha je zulke verschillen zijn realquote:Op zondag 21 juni 2026 21:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Koud is natuurlijk relatief. Zou je moeten meten aan de historische data.
@:MissHobje vindt iets frisjes, terwijl ik al druipend van het zweet over de straat ploeter richting huis.
quote:Op zondag 21 juni 2026 22:52 schreef Abrikozentaart het volgende:
Bedenk goed dat deze zomer de koelste zomer wordt voor de komende jaren.
quote:Op zondag 21 juni 2026 22:52 schreef Abrikozentaart het volgende:
Bedenk goed dat deze zomer de koelste zomer wordt voor de komende jaren.
Het is een voorspelling, niet een feitquote:Op zondag 21 juni 2026 23:20 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Is gewoon een feit als je de wetenschap volgt
Er is maar één wetenschap: hoe meer je komt te weten des te meer je beseft hoe weinig je eigenlijk weet.quote:Op zondag 21 juni 2026 23:20 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Is gewoon een feit als je de wetenschap volgt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |