Ik heb een grote gieter dus dat zal ik gebruiken voor opvullen, mijn volkstuin zuipt op een warme dag 15x 10 liter dus dat is niet zon probleemquote:Op zondag 21 juni 2026 17:39 schreef maily het volgende:
Kun je het zwembad vullen met een tuinslang?
En waar laat je het water als het bad leeg moet?
385 kilo + @summer2birdquote:Op zondag 21 juni 2026 17:39 schreef qltel het volgende:
Er past 770 liter water in. Als je hem half vult dus zo'n 385 liter. Dat is dus 385 kilo.. Rampzalig idee? Geen idee, ik neem aan dat je balkon dat wel houdt. Of niet..
Zou ik mee oppassen. Veel mogen 250kg per m2 hebben. Als die dit zwembad voor de helft vult, zit je op 28cm hoogte, meer dan zou moeten kunnen met het water alleen al.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:39 schreef qltel het volgende:
Er past 770 liter water in. Als je hem half vult dus zo'n 385 liter. Dat is dus 385 kilo.. Rampzalig idee? Geen idee, ik neem aan dat je balkon dat wel houdt. Of niet..
Maar is die afvoer ook geschikt voor zoveel water tegelijk?quote:Op zondag 21 juni 2026 17:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb een grote gieter dus dat zal ik gebruiken voor opvullen, mijn volkstuin zuipt op een warme dag 15x 10 liter dus dat is niet zon probleem
En er zit een afvoer op mijn balkon voor water
En anders lek prikken, dan ben je ook snel van het water afquote:Op zondag 21 juni 2026 18:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar is die afvoer ook geschikt voor zoveel water tegelijk?
Dan moet het water nog steeds door die ene afvoer.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En anders lek prikken, dan ben je ook snel van het water af
En over de rand.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet het water nog steeds door die ene afvoer.
Tja, zoals je het beschrijftquote:
klinkt het als of er een dragende muur onder dat plafond/balkon staat, (geen aanhangend balkon dus) en dan lijkt het me geen probleem.quote:4 bij 3 meter waarvan 3/4e niet overhellt maar het plafond van een beneden appartement is
Eerst even de buren waarschuwenquote:Op zondag 21 juni 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En anders lek prikken, dan ben je ook snel van het water af
Soberso een goed idee als je toch besluit dat zwembad te vullen met 770 liter. Ik zou er niet graag onder staan.quote:
Je komt er maar op 1 manier achter, of het gaat goed of niet (al dan niet tijdens het vol laten lopen of als je er al in zit)quote:Op zondag 21 juni 2026 18:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, zoals je het beschrijft
[..]
klinkt het als of er een dragende muur onder dat plafond/balkon staat, (geen aanhangend balkon dus) en dan lijkt het me geen probleem.
En leeg laten lopen al helemaal niet. Gewoon leeg hevelen via een tuinslang, dat gaat zo hard niet.
De onderburen willen dat ook nietquote:Op zondag 21 juni 2026 19:44 schreef OllieA het volgende:
Als je voor zeker zou willen gaan - en dat zou ik doen - zou je contact moeten opnemen met de VvE of de verhuurder, over wat toegestaan is. Je wilt geen waterschade bij je onderburen.
Nee nergensquote:Op zondag 21 juni 2026 19:25 schreef maily het volgende:
Staat er ergens in de reglementen iets vermeld over het gebruik van je balkon?
Helaas niet, had ik ook graag gewild in de winter enzoquote:Op zondag 21 juni 2026 18:58 schreef Hiddendoe het volgende:
Heb je geen ligbad?
Lijkt mij dan beter dan in de hete zon in een plastic badje te gaan liggen.
Geen idee, emmer schoonmaakspul, regen enzo voert ie altijd wel snel af.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar is die afvoer ook geschikt voor zoveel water tegelijk?
Tuurlijk wel. Gewoon doen.quote:
Misschien dat ik het voor de zekerheid nog wat inperk. Weet dat een van de buren een paar jaar geleden zon rond kinderbadje had staan zonder problemen. Misschien doe ik zo iets.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Gewoon doen.![]()
Het water weegt niet meer dan twee of drie dikke mensen. Meer niet.
En die ga je ook de toegang tot je balcon niet ontzeggen.
Ja alsof dat het ergste is. Hun probleem.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:44 schreef OllieA het volgende:
Je wilt geen waterschade bij je onderburen.
Kun je niet zo'n opblaasbaar ligbad in de badkamer plaatsen?quote:Op zondag 21 juni 2026 19:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Helaas niet, had ik ook graag gewild in de winter enzo
Ja. Dan gebruik je wat minder water of een kleiner badje.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien dat ik het voor de zekerheid nog wat inperk. Weet dat een van de buren een paar jaar geleden zon rond kinderbadje had staan zonder problemen. Misschien doe ik zo iets.
Die had ik maar de poes dacht er anders overquote:Op zondag 21 juni 2026 19:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kun je niet zo'n opblaasbaar ligbad in de badkamer plaatsen?
Dat is ook zo, ooit eens met 5 man op het balkon gestaan tijdens mijn verjaardag.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dan gebruik je wat minder water of een kleiner badje.
Maar 'kan niet' is geen antwoord. Een paar dikke mensen kunnen ook gewoon op je balcon.
Schijnt ook verkoeling te geven voor de rest van het lichaam, heb ik wel gelezen.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:06 schreef kwiwi het volgende:
Misschien een alternatief: Had vroeger een comfy tuinstoel op het balkon staan, en als het heet was m'n voeten in een wasmand gevuld met water en ijsblokjes. Was heerlijk verkoelend en veel makkelijker/sneller te (her)vullen dan een zwembad.
Kloptquote:Op zondag 21 juni 2026 20:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schijnt ook verkoeling te geven voor de rest van het lichaam, heb ik wel gelezen.
Maar blijven die dikke mensen de hele tijd met elkaar op 2 vierkante meter zitten?quote:Op zondag 21 juni 2026 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dan gebruik je wat minder water of een kleiner badje.
Maar 'kan niet' is geen antwoord. Een paar dikke mensen kunnen ook gewoon op je balcon.
Met gewoon water uit de koude kraan werkt dat al uitstekend!quote:Op zondag 21 juni 2026 20:06 schreef kwiwi het volgende:
Misschien een alternatief: Had vroeger een comfy tuinstoel op het balkon staan, en als het heet was m'n voeten in een wasmand gevuld met water en ijsblokjes. Was heerlijk verkoelend en veel makkelijker/sneller te (her)vullen dan een zwembad.
Dikke mensen zitten graag.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar blijven die dikke mensen de hele tijd met elkaar op 2 vierkante meter zitten?
Ja, stop nou maar met dikke mensen dissen.quote:Op zondag 21 juni 2026 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dikke mensen zitten graag.![]()
Anders had ze bouwer wel een 'verplicht bewegen' clausule opgenomen.
Het balcon helt niet eens veel over.
'waarvan 3/4e niet overhelt'
Lijkt me echt geen probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |