abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221110302
Hoi.
Het word ontzettend warm komende week en zoals elk jaar zit ik in lichte jalousie op mijn appartement te luisteren naar het waterpret van de buren in de wijk.

Nu heb ik een tamelijk groot balkon (ik schat 4 bij 3 meter waarvan 3/4e niet overhellt maar het plafond van een beneden appartement is. Gebouw is 10 jaar geleden opgeleverd.

Ik zit er over te denken om gewoon een goedkope relatief kleine zwembad te halen en hem voor de helft vullen.
Zon ding bijvoorbeeld:
https://www.action.com/nl(...)paign=product_shared

Is dit een rampzalig idee of zou het moeten kunnen?
Twiddel
  Spellchecker zondag 21 juni 2026 @ 17:39:12 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221110327
Kun je het zwembad vullen met een tuinslang?

En waar laat je het water als het bad leeg moet?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 juni 2026 @ 17:39:55 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221110333
Er past 770 liter water in. Als je hem half vult dus zo'n 385 liter. Dat is dus 385 kilo.. Rampzalig idee? Geen idee, ik neem aan dat je balkon dat wel houdt. Of niet.. :)
pi_221110339
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:39 schreef maily het volgende:
Kun je het zwembad vullen met een tuinslang?

En waar laat je het water als het bad leeg moet?
Ik heb een grote gieter dus dat zal ik gebruiken voor opvullen, mijn volkstuin zuipt op een warme dag 15x 10 liter dus dat is niet zon probleem

En er zit een afvoer op mijn balkon voor water
Twiddel
  Spellchecker zondag 21 juni 2026 @ 17:41:43 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221110347
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:39 schreef qltel het volgende:
Er past 770 liter water in. Als je hem half vult dus zo'n 385 liter. Dat is dus 385 kilo.. Rampzalig idee? Geen idee, ik neem aan dat je balkon dat wel houdt. Of niet.. :)
385 kilo + @summer2bird :+
  zondag 21 juni 2026 @ 17:42:15 #6
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_221110351
Lijkt me geen strak idee om 500 kg op een klein aantal vierkante meters op een balkon te zetten.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 juni 2026 @ 17:42:38 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221110355
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:41 schreef maily het volgende:

[..]
385 kilo + @:summer2bird :+
Uiteraard. + eventuele kinderen of buurtgenoten.. :)
pi_221110393
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:39 schreef qltel het volgende:
Er past 770 liter water in. Als je hem half vult dus zo'n 385 liter. Dat is dus 385 kilo.. Rampzalig idee? Geen idee, ik neem aan dat je balkon dat wel houdt. Of niet.. :)
Zou ik mee oppassen. Veel mogen 250kg per m2 hebben. Als die dit zwembad voor de helft vult, zit je op 28cm hoogte, meer dan zou moeten kunnen met het water alleen al.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mikeytt op 21-06-2026 17:53:40 ]
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221110400
weet je de draagkracht van je balkon?
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221110401
Meeste balkons is dat niet echt veilig, veel te zwaar.
blablablabla
pi_221110465
Als je beneden een luchtkussen voor de kinderen zet, kan het misschien net.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_221110494
quote:
88s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:48 schreef Mikeytt het volgende:
weet je de draagkracht van je balkon?
Al sla je me dood haha
Twiddel
pi_221110496
Maar goed, geen goed plan dus ;(
Twiddel
  zondag 21 juni 2026 @ 18:03:09 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221110503
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 17:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb een grote gieter dus dat zal ik gebruiken voor opvullen, mijn volkstuin zuipt op een warme dag 15x 10 liter dus dat is niet zon probleem

En er zit een afvoer op mijn balkon voor water
Maar is die afvoer ook geschikt voor zoveel water tegelijk?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:11:15 #15
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221110580
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar is die afvoer ook geschikt voor zoveel water tegelijk?
En anders lek prikken, dan ben je ook snel van het water af :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:13:01 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221110605
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En anders lek prikken, dan ben je ook snel van het water af :P
Dan moet het water nog steeds door die ene afvoer.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:14:39 #17
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221110618
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan moet het water nog steeds door die ene afvoer.
En over de rand.
Tenminste, bij een balkon met een metalen railing/hek.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221110710
Je kan ook in een bin gaan zitten

Bekijk deze YouTube-video
pi_221110720
Waarom koop je geen camping douche. Tuinslang eraan en lekker spetteren op het balkon zonder risico *O*
pi_221110727
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:02 schreef summer2bird het volgende:
Maar goed, geen goed plan dus ;(
Tja, zoals je het beschrijft
quote:
4 bij 3 meter waarvan 3/4e niet overhellt maar het plafond van een beneden appartement is
klinkt het als of er een dragende muur onder dat plafond/balkon staat, (geen aanhangend balkon dus) en dan lijkt het me geen probleem.

En leeg laten lopen al helemaal niet. Gewoon leeg hevelen via een tuinslang, dat gaat zo hard niet.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Spellchecker zondag 21 juni 2026 @ 18:28:56 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221110735
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En anders lek prikken, dan ben je ook snel van het water af :P
Eerst even de buren waarschuwen _O-
  zondag 21 juni 2026 @ 18:31:18 #22
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221110749
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:28 schreef maily het volgende:

[..]
Eerst even de buren waarschuwen _O-
Of juist niet })
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 21 juni 2026 @ 18:47:56 #23
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_221110834
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 18:28 schreef maily het volgende:

[..]
Eerst even de buren waarschuwen _O-
Soberso een goed idee als je toch besluit dat zwembad te vullen met 770 liter. Ik zou er niet graag onder staan.
pindazakje
  zondag 21 juni 2026 @ 18:56:13 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221110866
Bij het leeglopen via een tuinslang komt al dat water op één plek terecht.
pi_221110880
Heb je geen ligbad?
Lijkt mij dan beter dan in de hete zon in een plastic badje te gaan liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')