quote:Vrouw (42) verdronken in Waal nadat ze kinderen uit het water haalde
Een 42-jarige vrouw uit Lunteren is zondag verdronken in de Waal, nadat ze enkele kinderen in veiligheid had gebracht die zich bij een krib in het water bevonden.
Het gebeurde zaterdagmiddag bij de Waalbandijk in de Gelderse plaats Ochten in de gemeente Neder-Betuwe. Rond 14.00 uur hielp de vrouw een paar kinderen die zich in een krib in het water bevonden. Een krib is een korte stenen dam die haaks op de rivieroever in het water ligt.
Daarbij verdween ze uit het zicht, meldt de politie. Aanwezigen sloegen alarm en er werd een zoekactie op poten gezet, schrijft Omroep Gelderland. Daarbij waren onder meer boten, een duikteam en een drone betrokken.
Na een uur werd de vrouw levenloos aangetroffen. Hulpverleners zouden nog hebben geprobeerd haar te reanimeren, maar dat was tevergeefs. "We wensen haar aanwezige familie veel sterkte", schrijft de politie.
Geen idee, maar het lijkt er op dat ze, ten koste van haar eigen leven, de levens van die kinderen heeft gered.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:47 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand die niet kon zwemmen? Je zou ze de kost niet geven hoeveel mensen naar het water trekken zonder diploma.
In de Waal? Daar zijn muien tot de 10e macht.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:01 schreef littlemindy het volgende:
Lijkt me inderdaad iemand die niet kon zwemmen. Want anders kom je toch niet snel in de problemen daar.
Ik kan uitstekend zwemmen, maar ik pieker er niet over om in de Waal te gaan zwemmen. Sterk stromend water is levensgevaarlijk en dan heb je nog de scheepvaart ook.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:47 schreef Jahr00n het volgende:
Iemand die niet kon zwemmen? Je zou ze de kost niet geven hoeveel mensen naar het water trekken zonder diploma.
Maar zoals je ook ziet in dit topic weten veel mensen dat niet, en heeft die vrouw geprobeerd de kinderen te redden.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik kan uitstekend zwemmen, maar ik pieker er niet over om in de Waal te gaan zwemmen. Sterk stromend water is levensgevaarlijk en dan heb je nog de scheepvaart ook.
ieder jaar wordt er voor gewaarschuwd niet in de grote rivieren te gaan zwemmen, ik begrijp heel goed dat die vrouw de kinderen wilde redden, waar ik wat van vind zijn mensen die kinderen in de Waal laten gaan.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar zoals je ook ziet in dit topic weten veel mensen dat niet, en heeft die vrouw geprobeerd de kinderen te redden.
Leg eens uit? Met mijn lekenverstand zou ik denken: met de stroom mee geleidelijk naar een kant toe zwemmen?quote:Op zondag 21 juni 2026 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik kan uitstekend zwemmen, maar ik pieker er niet over om in de Waal te gaan zwemmen. Sterk stromend water is levensgevaarlijk en dan heb je nog de scheepvaart ook.
Tsja. En ook dat zijn kinderen. Die weten dat wellicht niet, en we zijn allemaal jong geweest en hebben wel eens domme dingen gedaan.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
ieder jaar wordt er voor gewaarschuwd niet in de grote rivieren te gaan zwemmen, ik begrijp heel goed dat die vrouw de kinderen wilde redden, waar ik wat van vind zijn mensen die kinderen in de Waal laten gaan.
Nee, het zijn ouders die met kinderen naar de waal gaan en ze er in laten gaan.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja. En ook dat zijn kinderen. Die weten dat wellicht niet, en we zijn allemaal jong geweest en hebben wel eens domme dingen gedaan.
De stroming is heel krachtig, en kan je naar beneden trekken, hij gaat zeg maar niet recht met de rivier mee, maar draait over de lengte zoals een schroefdraad, bij Kribben zijn er vaak draaikolken en de zware scheepvaart zorgt ook voor zuiging. Bij de grote rivieren moet je gewoon niet in het water gaan.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:48 schreef XDo het volgende:
[..]
Leg eens uit? Met mijn lekenverstand zou ik denken: met de stroom mee geleidelijk naar een kant toe zwemmen?
Over het algemeen zal stroming van de rivier zelf je niet naar beneden trekken.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De stroming is heel krachtig, en kan je naar beneden trekken, hij gaat zeg maar niet recht met de rivier mee, maar draait over de lengte zoals een schroefdraad, bij Kribben zijn er vaak draaikolken en de zware scheepvaart zorgt ook voor zuiging. Bij de grote rivieren moet je gewoon niet in het water gaan.
Zwembaden zijn pokkeduur tegenwoordig. En heel erg druk met dit weer.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
WTF denken ouders die met kinderen naar de Waal gaan en ze daarin te laten? Stokslagen op voetzolen!
Was lachen geweest als die kinderen gewoon konden zwemmen, en er dus eigenlijk niets aan de hand was.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geen idee, maar het lijkt er op dat ze, ten koste van haar eigen leven, de levens van die kinderen heeft gered.
1 keer is genoegquote:Op zondag 21 juni 2026 19:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Over het algemeen zal stroming van de rivier zelf je niet naar beneden trekken.
Recreatieplas?quote:Op zondag 21 juni 2026 19:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zwembaden zijn pokkeduur tegenwoordig. En heel erg druk met dit weer.
Moet je meestal ook entree voor betalen volgens mij. Wat belachelijk is, maar Nederland is Nederland.quote:
Dan maar verzuipen?quote:Op zondag 21 juni 2026 19:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Moet je meestal ook entree voor betalen volgens mij. Wat belachelijk is, maar Nederland is Nederland.
Nee zeker niet.quote:
Volgens mij komt dat alleen bij wildwater stromen voor. Of als er obstakels als een dam of dergelijke man-made zooi aanwezig is.quote:
En hoge BTW want recreatie is een Linksche Hobby, daar gaan we geen geld op laten liggen.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Moet je meestal ook entree voor betalen volgens mij. Wat belachelijk is, maar Nederland is Nederland.
Muien? Weet je dat zeker? Voor een mui heb je twee zandbanken nodig. Ik ben geboren aan zee, en ik weet wat muien zijn. Van muien in een rivier heb ik nog nooit gehoord. Maar ik leer graag iets nieuws.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
In de Waal? Daar zijn muien tot de 10e macht.
Ik noem het muien, in een rivier zal het wellicht een andere term hebben. In ieder geval onverwacht sterke (wijzigingen in) stromingen. Onder andere door de scheepvaart.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:25 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Muien? Weet je dat zeker? Voor een mui heb je twee zandbanken nodig. Ik ben geboren aan zee, en ik weet wat muien zijn. Van muien in een rivier heb ik nog nooit gehoord. Maar ik leer graag iets nieuws.
"Dat die arme schooiers geen villa kunnen huren met privézwembad zijn ze het sowieso zelf schuld."quote:Op zondag 21 juni 2026 19:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hoge BTW want recreatie is een Linksche Hobby, daar gaan we geen geld op laten liggen.
De lek is maar een treurige recreatieplas.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:01 schreef livelink het volgende:
Ik woon bij de Lek en ook hier altijd ouders die hun kinderen daar lieten zwemmen, vlakbij de vaargeul. Ik weet niet of het hier echt wel eens helemaal fout is gegaan, maar mijn kinderen mochten dat echt niet. Dan maar die rot-ouder zijn.
Darwin laat groetenquote:Op zondag 21 juni 2026 19:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee zeker niet.
Maar jij vroeg je af wat mensen bij een rivier doen. Het zou goed kunnen dat men zich niet erg bewust is van het gevaar, en er voordelig een zwem/strand dagje van wil maken, omdat alle alternatieven belachelijk duur zijn.
Klopt. Je moet het maar net weten. En niet in paniek raken.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:03 schreef Cockwhale het volgende:
Vaak sterven mensen (die kunnen zwemmen) omdat ze zichzelf uitputten door tegen de stroom in te zwemmen.
Dat kan ook mis gaan. Vorige week is in Haarlem bij de Molenplas ook nog een jonge vent verdronken.quote:
Ja, dat kan maar het is veel minder gevaarlijk dan een sterk stromende Waal.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat kan ook mis gaan. Vorige week is in Haarlem bij de Molenplas ook nog een jonge vent verdronken.
Omdat mensen er één grote teringbende van maken.quote:Op zondag 21 juni 2026 19:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook gewoon. Kun je ook begraven in het zand. Geen hond die er last van heeft.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:40 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Omdat mensen er één grote teringbende van maken.
Kijk alleen al naar hoeveel rokers er nog altijd hun peuk op de grond gooien en dit ook gewoon vrolijk in de natuur doet. In Japan werkelijk ondenkbaar, maar hier moet alles maar kunnen.
quote:Op zondag 21 juni 2026 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook gewoon. Kun je ook begraven in het zand. Geen hond die er last van heeft.
De hond moet wel mee zodat die ook nog even in het zwemwater kan schijten idd.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook gewoon. Kun je ook begraven in het zand. Geen hond die er last van heeft.
Ruim gewoon je vieze bende op, aso.quote:Op zondag 21 juni 2026 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb zelf gevoeld in Spanje hoe sterk die stromingen zijn daar kan niemand tegenop zwemmen. Je mee laten voeren en hopen dat je weer boven water uitkomt. Dat is het enige wat je kan doen.quote:Op zondag 21 juni 2026 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval niet m'n leven riskeren. Gelukkig ben je dat ook niet verplicht.quote:Op maandag 22 juni 2026 08:03 schreef TAmaru het volgende:
Dom zeg. Je moet nooit kinderen uit het water redden.
Lees ook de ja maar reacties hier…..quote:Op maandag 22 juni 2026 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Welke idioot ziet de Rijn, Maas, IJssel of een stukje Waal als goedgekeurd zwemgebied voor kinderen?
Das hetzelfde hier met de Oosterschelde, sommige gebieden zijn diep en er zijn kolken. Das het eerste wat de lokale ons hier leerden. Zwemmen kan maar met opkomend tij, nooit met water wat zich terugtrekt.
Met drie jaar leren zwemmen in een buitenbad, ook met kou en regen, en pas dan met gps zijn tieners klaar voor zwemmen in buitenwater. Tenzij het een bosplas of ven is.
Zwemmen tussen de kribben is net zo idioot als je hond of kind ff in de auto laten. Waarom neem je kinderen of huisdieren? Denk na.
Er zijn letterlijk maar een handjevol mensen voor wie ik mijn leven zou riskeren, andermans kinderen vallen daar niet onder.quote:Op maandag 22 juni 2026 09:42 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval niet m'n leven riskeren. Gelukkig ben je dat ook niet verplicht.
Precies dat dus. 112 bellen, zeker. Er achteraan springen terwijl ik zelf écht geen topzwemmer ben en dus grote kans loop er zelf niet meer uit te komen? Nog niet al richten de ouders een pistool op me. Jouw kroost, jouw verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 22 juni 2026 10:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn letterlijk maar een handjevol mensen voor wie ik mijn leven zou riskeren, andermans kinderen vallen daar niet onder.
Om het even voor deze mensen op te nemen: er zijn meerdere zogeheten Waal-strandjes, en zo te zien was het gedeelte waar deze vrouw is verdronken ook zo ingericht:quote:Op maandag 22 juni 2026 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Welke idioot ziet de Rijn, Maas, IJssel of een stukje Waal als goedgekeurd zwemgebied voor kinderen?
Das hetzelfde hier met de Oosterschelde, sommige gebieden zijn diep en er zijn kolken. Das het eerste wat de lokale ons hier leerden. Zwemmen kan maar met opkomend tij, nooit met water wat zich terugtrekt.
Met drie jaar leren zwemmen in een buitenbad, ook met kou en regen, en pas dan met gps zijn tieners klaar voor zwemmen in buitenwater. Tenzij het een bosplas of ven is.
Zwemmen tussen de kribben is net zo idioot als je hond of kind ff in de auto laten. Waarom neem je kinderen of huisdieren? Denk na.
Wat is er op deze foto 'ingericht'? Kribben zijn bedoeld om erosie te voorkomen en dat zand is door de rivier afgezet.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Om het even voor deze mensen op te nemen: er zijn meerdere zogeheten Waal-strandjes, en zo te zien was het gedeelte waar deze vrouw is verdronken ook zo ingericht:
[ afbeelding ]
Als het zo gevaarlijk is om in rivieren te zwemmen, dan moet de inrichting ook niet uitnodigen tot recreatie.
Zoals hierboven al is gezegd, het oogt als een goedkoop alternatief voor het zwembad. Naar zee reizen is ook prijzig als je midden in Nederland woont.
Belachelijk dat strand op strand lijkt!quote:Op maandag 22 juni 2026 12:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er op deze foto 'ingericht'? Kribben zijn bedoeld om erosie te voorkomen en dat zand is door de rivier afgezet.
Ja echt weer typisch zo'n vieze streek van de overheid om argeloze burgers erin te luizenquote:Op maandag 22 juni 2026 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Belachelijk dat strand op strand lijkt!
Ja, of je gebruikt je gezonde verstand in plaats van borden neerzetten bij elk stukje water in Nederlandquote:Op maandag 22 juni 2026 14:04 schreef incel het volgende:
Als je ergens niet kan zwemmen moet er een bord staan dat het niet kan. Bij plekken die uitnodigend zijn om te zwemmen dan.
Niet elk stukje water dat is onmogelijk maar iets wat idd vaak als strand wordt gebruikt ja daar mag je best een bordje of zo neerzetten.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, of je gebruikt je gezonde verstand in plaats van borden neerzetten bij elk stukje water in Nederland
Eens hoor.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Om het even voor deze mensen op te nemen: er zijn meerdere zogeheten Waal-strandjes, en zo te zien was het gedeelte waar deze vrouw is verdronken ook zo ingericht:
[ afbeelding ]
Als het zo gevaarlijk is om in rivieren te zwemmen, dan moet de inrichting ook niet uitnodigen tot recreatie.
Zoals hierboven al is gezegd, het oogt als een goedkoop alternatief voor het zwembad. Naar zee reizen is ook prijzig als je midden in Nederland woont.
Mensen gaan daar het water in, maar het is geen officiële zwemlocatie, ergo, formeel mag je er dus niet zwemmenquote:Op maandag 22 juni 2026 14:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor.
Er zijn zelfs beach clubs ingericht langs die rivieren. Waar je lekker uitgenodigd wordt ook te gaan zwemmen.
https://maps.app.goo.gl/GwZ9JHMvyqxggfNe9?g_st=ac
Waarom? Ben niet in staat na te denken?quote:Op maandag 22 juni 2026 14:04 schreef incel het volgende:
Als je ergens niet kan zwemmen moet er een bord staan dat het niet kan. Bij plekken die uitnodigend zijn om te zwemmen dan.
Dat het verboden is , is mij niet bekend. Zie er vaak genoeg veel mensen in het water recreëren.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen gaan daar het water in, maar het is geen officiële zwemlocatie, ergo, formeel mag je er dus niet zwemmen
Ik woon daar praktisch om de hoek en eigenlijk weet iedereen wel dat je er alleen een beetje kan pootjebaden op een heel klein stukje na wat ook is afgezet met van die boeien. Heel soms gaat het wel eens mis, ondanks dat er daar wel vrijwel overal borden staan.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:18 schreef capricia het volgende:
En als je op zwemmen zoekt, krijg je ook die waalstrandjes.
[ link | afbeelding ]
html embed voor blog
Niet dat mensen zich tegenwoordig iets van zo'n bord aantrekken.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat het verboden is , is mij niet bekend. Zie er vaak genoeg veel mensen in het water recreëren.
Misschien toch maar eens een bordje neerzetten dan, dat het verboden is?
Zoals ik al zei, Nederland staat vol met nutteloze borden. Als er blijkbaar vaak mensen letterlijk doodgaan op zulke plekken zou de bordenverdeling wat iets verbeterd kunnen wordenquote:Op maandag 22 juni 2026 14:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom? Ben niet in staat na te denken?
HAHAHAHA. Nee.quote:
Nederland staat vol met nutteloze borden dus laten we bij elke krib een nutteloos bordje zetten.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:35 schreef incel het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, Nederland staat vol met nutteloze borden. Als er blijkbaar vaak mensen letterlijk doodgaan op zulke plekken zou de bordenverdeling wat iets verbeterd kunnen worden
Ook met zwemdiploma kan een rivier als de Waal nog wel andere koek zijn dan het lokale zwembad.quote:Op zondag 21 juni 2026 17:47 schreef Jahr00n het volgende:
Linksom of rechtsom moet je toch de overheid de schuld kunnen geven.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laten we dan ook maar borden in trappenhuizen op hangen dat je niet met hoge hakken en een lange jurk trappen mag lopen? Of met een doos printerpapier die je met beide handen vast houd? Je zal maar van de trap vallen en er stond geen bord.
Moet jij eens ff heel goed luisteren vriend, ik heb gewoon gelijk.quote:Op maandag 22 juni 2026 14:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nederland staat vol met nutteloze borden dus laten we bij elke krib een nutteloos bordje zetten.
Grote hersenen-logica dit hoor. Het resultaat is dat mensen nog minder - voor zover dat kan - zelf gaan nadenken en nog meer - voor zover dat kan - verwachten dat de overheid alles tot drie cijfers achter de komma voorgekauwd heeft.
Dankzij de ijzersterke argumenten die jij hier aandraagt ben ik daarvan nu volledig overtuigd.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:08 schreef incel het volgende:
[..]
Moet jij eens ff heel goed luisteren vriend, ik heb gewoon gelijk.
Vooral triest. Je hebt sowieso écht geen verplichting achter ze aan dat water in te gaan hoor. Als het je eigen koters zijn kan ik me nog wel indenken dat je je eigen nek riskeert, maar voor die van een ander?quote:Op maandag 22 juni 2026 15:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zeer triest maar heroïscher kan haast niet.
Niemand zal zeggen dat het een verplichting is denk ik, maar gelukkig zijn er mensen die het wel doen en dat soort mensen zijn bewonderenswaardig. "Alleen bij m'n eigen kinderen" mensen niet.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:48 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Vooral triest. Je hebt sowieso écht geen verplichting achter ze aan dat water in te gaan hoor. Als het je eigen koters zijn kan ik me nog wel indenken dat je je eigen nek riskeert, maar voor die van een ander?
Het zal me echt jeuken of 'mensen' me niet bewonderenswaardig vinden omdat ik mijn nek niet riskeer door het water in te springen terwijl ik zelf geen goede zwemmer ben. Ik heb mijn leven te lief, en mijn leven is niet minder waard dan dat van een ander. Nee, ook niet als het kinderen zijn.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niemand zal zeggen dat het een verplichting is denk ik, maar gelukkig zijn er mensen die het wel doen en dat soort mensen zijn bewonderenswaardig. "Alleen bij m'n eigen kinderen" mensen niet.
Dat zand leek mij kunstmatig, gezien de lichte kleur. Dat er dus strand/zandbak-zand is neergekwakt om een zwemstrandje te creëren.quote:Op maandag 22 juni 2026 12:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is er op deze foto 'ingericht'? Kribben zijn bedoeld om erosie te voorkomen en dat zand is door de rivier afgezet.
Je wordt ook niet gemist als je er niet meer bent.quote:Op maandag 22 juni 2026 15:59 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Het zal me echt jeuken of 'mensen' me niet bewonderenswaardig vinden omdat ik mijn nek niet riskeer door het water in te springen terwijl ik zelf geen goede zwemmer ben. Ik heb mijn leven te lief, en mijn leven is niet minder waard dan dat van een ander. Nee, ook niet als het kinderen zijn.
Neuh, is het niet. Is hetzelfde zand als op het strand, want dat zand wordt via precies dit soort rivieren aangevoerd.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat zand leek mij kunstmatig, gezien de lichte kleur. Dat er dus strand/zandbak-zand is neergekwakt om een zwemstrandje te creëren.
quote:Op maandag 22 juni 2026 19:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je wordt ook niet gemist als je er niet meer bent.
Jij bent echt wel van de rubberen tegel generatie hè? Overal een bordje neerzetten…quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:51 schreef Viv het volgende:
Kennelijk staat er bij een strandje langs de IJssel een bordje dat het geen zwemwater is, misschien ook een idee voor de Waal dan.![]()
[ afbeelding ]
Bij een artikel van vandaag:
Wéér nemen mensen duik in rivieren, zelfs van bruggen: 'Niet doen!'
https://nos.nl/regio/over(...)an-bruggen-niet-doen
Je denkt dat die er niet staan?quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:51 schreef Viv het volgende:
Kennelijk staat er bij een strandje langs de IJssel een bordje dat het geen zwemwater is, misschien ook een idee voor de Waal dan.![]()
[ afbeelding ]
Bij een artikel van vandaag:
Wéér nemen mensen duik in rivieren, zelfs van bruggen: 'Niet doen!'
https://nos.nl/regio/over(...)an-bruggen-niet-doen
Toevallig, daar woon ikquote:
Mooi zoquote:Op woensdag 24 juni 2026 09:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Toevallig, daar woon ik
Aan de ingang van het strandje als je de fietsbrug af komt lopen staat zo’n bord.
Maar is het niet ook zo dat elke josti zelf dit soort benamingen in google maps kan opgeven? Dat is dus niet gezegd dat dit dus een door de overheid zo genoemd strandje is...quote:Op maandag 22 juni 2026 14:18 schreef capricia het volgende:
En als je op zwemmen zoekt, krijg je ook die waalstrandjes.
[ link | afbeelding ]
html embed voor blog
Misschien niet door de overheid zo genoemd, maar het wordt wel gedoogd (zoals op de foto hierboven te zien is).quote:Op woensdag 24 juni 2026 10:58 schreef BE het volgende:
[..]
Maar is het niet ook zo dat elke josti zelf dit soort benamingen in google maps kan opgeven? Dat is dus niet gezegd dat dit dus een door de overheid zo genoemd strandje is...
Omdat het simpelweg geen doen is om op een warme dag iedereen die in de zon ligt nabij een rivier weg te sturen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:19 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien niet door de overheid zo genoemd, maar het wordt wel gedoogd (zoals op de foto hierboven te zien is).
Ze zouden het vol kunnen storten met dezelfde stenen als de kribben.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat het simpelweg geen doen is om op een warme dag iedereen die in de zon ligt nabij een rivier weg te sturen.
Dus is het niet zo vreemd dat mensen hier willen en gaan zwemmen ipv heel wijs “JE KAN TOCH ZELF NADENKEN” te roepen. Niet iedereen heeft een phd in open-water-zwemmen zoals hier. Het ziet er vrij uitnodigend uit.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat het simpelweg geen doen is om op een warme dag iedereen die in de zon ligt nabij een rivier weg te sturen.
Of landmijnen en zeeriviermijnenquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zouden het vol kunnen storten met dezelfde stenen als de kribben.
En dan zet de rivier zand af bovenop die stenen en kan je weer opnieuw beginnen. En ehhh, weet je hoe hard je je aan zo'n steen kan stoten?! SUPER GEVAARLIJK!quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Ze zouden het vol kunnen storten met dezelfde stenen als de kribben.
Water ziet er uitnodigend uit als het warm is, klopt. De overheid is niet verantwoordelijk voor elke burger die niet logisch kan nadenkenquote:Op woensdag 24 juni 2026 11:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dus is het niet zo vreemd dat mensen hier willen en gaan zwemmen ipv heel wijs “JE KAN TOCH ZELF NADENKEN” te roepen. Niet iedereen heeft een phd in open-water-zwemmen zoals hier. Het ziet er vrij uitnodigend uit.
Al die weerwaarschuwingen wat overdreven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 18:17 schreef Isdatzo het volgende:
Burgers: stomme overheis bemoeidt zijneigen ook met alles GVD OPROTTEN LAAT MIJN MET RUST ik weet zelf wel wat goed voor me is hoor!!
Ook burgers: ja hoor hoezo ziet strand er zo uitnodigend uit dit is VEEL TE GEVAARLIJK waarom doet de overheid hier niks aan!!!
Misschien zijn het niet dezelfde burgersquote:Op woensdag 24 juni 2026 18:17 schreef Isdatzo het volgende:
Burgers: stomme overheis bemoeidt zijneigen ook met alles GVD OPROTTEN LAAT MIJN MET RUST ik weet zelf wel wat goed voor me is hoor!!
Ook burgers: ja hoor hoezo ziet strand er zo uitnodigend uit dit is VEEL TE GEVAARLIJK waarom doet de overheid hier niks aan!!!
Altijd hetzelfde daar, water lijkt rustig omdat het een ‘aangelegd’ stukje spiegelwaal is maar het blijft een rivier. En altijd weer achterlijken die daar van het bruggetje springen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Net weer eentje verdronken bij Nijmegen…
https://www.ad.nl/binnenl(...)-zoekactie~adf30031/
Maar stond er een bordje???quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Net weer eentje verdronken bij Nijmegen…
https://www.ad.nl/binnenl(...)-zoekactie~adf30031/
Officieel alleen dat stukje tussen die gele ballen op de fotoquote:Op donderdag 25 juni 2026 20:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen bordje wel toestemming.
https://www.gld.nl/nieuws(...)en-in-de-spiegelwaal
Maar die pilaar juist weer niet:quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen bordje wel toestemming.
https://www.gld.nl/nieuws(...)en-in-de-spiegelwaal
quote:De pilaar, die buiten het gemarkeerde zwemgebied ligt, is bij mooi weer populair bij jongeren, die enkele meters omhoog klimmen om er daarna van af te springen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |