abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221466098
Bitchfight!
  donderdag 30 juli 2026 @ 18:39:58 #127
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221466108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee.... misschien je eigen zwakke emotionele mindset niet op andere projecteren?
Goed gedaan Leandra!!! Tot de volgende keer!
pi_221466163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee.... misschien je eigen zwakke emotionele mindset niet op andere projecteren?
Beetje flauw om gelijk zo in de aanval te gaan. Zelfs als iemand die dit topic spaarzaam bezoekt, weet ik dat er echt hónderden posts zijn waarin jij beschrijft hoe goed je het wel niet hebt gedaan met je huis. Over de aflossing van je hypotheek, over je gestegen woningwaarde, over je energierekening, noem maar op. En altijd met het ondertoontje dat andere mensen (die in een tochtige jaren 30 huis wonen, of een ander aflos-schema hebben) er veel minder van snappen dan jij.

Nou heeft iedereen die op FOK! post een steekje los natuurlijk, maar een beetje zelfreflectie of om jezelf lachen mag best.
  Moderator donderdag 30 juli 2026 @ 19:06:22 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221466292
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:46 schreef Lichtloper het volgende:

er veel minder van snappen dan jij.

Vaak klopt dat wel en is Leandra gewoon behulpzaam. En open over haar situatie, wat ook gewoon wel fijn is zodat je kunt vergelijken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_221466590
quote:
88s.gif Op donderdag 30 juli 2026 18:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
_O- die manier van verslaggeven ook, we gaan van niet te betalen naar in de uitverkoop.... :N
Nee, we blijven in niet te betalen, want de prijzen blijven gelijk alleen de rente stijgt :+.

Nog 5 jaar dan loopt mijn rente van 0,7% af, hopelijk is de rente dan weer laag :D.
pi_221467651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2026 19:43 schreef Sport_Life het volgende:
Nog 5 jaar dan loopt mijn rente van 0,7% af, hopelijk is de rente dan weer laag :D.
^O^
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221477549
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus ze wonen al jaren in een huurwoning, maar een huurverhoging ter hoogte van de inflatie kunnem ze niet dragen en dus kopen ze maar een bouwval dat een vermogen aan renovatie nodig heeft, wat ze zelf niet kunnen, en terwijl ze geen geld achter de hand hebben?

Klinkt meer als mensen die verkeerde keuzes maken en hun geld over de balk smijten.
Zolang je er kunt wonen kun je er wonen. Verbouwen kan wanneer het kan en dat zal meestal zijn nadat je heel gedisciplineerd hebt gespaard. Ik zou het ook niet doen, maar ieder zijn meug..

Uit mijn eigen realiteit; mijn makelaar heeft me overgehaald de hoogste vraagprijs die er ooit in mijn buurt voor een woning is gevraagd, te vragen. Zijn verhaal was helemaal sluitend, maar ik durf niet te rekenen op een opbrengst zoals hij die wel haalbaar vindt.
pi_221477647
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 10:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus ze wonen al jaren in een huurwoning, maar een huurverhoging ter hoogte van de inflatie kunnem ze niet dragen en dus kopen ze maar een bouwval dat een vermogen aan renovatie nodig heeft, wat ze zelf niet kunnen, en terwijl ze geen geld achter de hand hebben?

Dat hebben wij gedaan ^O^

Niet omdat we nu de huurverhoging niet kunnen betalen, maar op langere termijn gaat dat wel een uitdaging worden.
De huur gaat wel steeds 5-6% omhoog je hebt geen inbreng in de verduurzaming van de woning die energieverbruik kunnen besparen, etc.

Onze bankrekening stond op 0 toen we de sleutel kregen.
Met het geld van de borg van de huurwoning hebben we het huis aangekleed.
Er zat een bouwdepot voor verduurzaming in de hypotheek.
Die gebruikt voor isolatie van de bodem, muren en het dak. En de ISDE subsidie die terug kwam weer gebruikt voor verder opknappen van de woning.
En dan heb je nog het warmte fonds waar je gratis geld kunt lenen of krijgen als je weinig inkomen hebt.
Ons inkomen was te hoog, maar door een nieuwe functie hadden we voldoende financiële ruimte om 27.000 te lenen bij het warmte fonds voor nieuwe kozijnen.
Dat levert weer ISDE op, die weer voor andere zaken gebruikt kan worden.
Ondertussen zijn er twee nieuwe subsidieregelingen in Groningen. Eentje waarbij je tot 50% van de verduurzaming van de woning kunt terug vragen.
Dat leverde 15.000 euro op.

Dat geld gaan we gebruiken voor nieuwe dakpannen en dakgoten.
Dat gaat 20.000 euro kosten.

Daarvan kunnen we 10.000 subsidie terug ontvangen uit de nieuwe regeling voor woningonderhoud.

Qua huur betaalden we 1300 per maand dat zou met de huurverhogingen nu ongeveer 1495 euro zijn geweest.
Netto hypotheek is 1000 euro per maand.

Kortom: als arme sloebers toch een koopwoning gekocht ipv huur. En daardoor zijn we er aardig op vooruit gegaan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221477983
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:01 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zolang je er kunt wonen kun je er wonen. Verbouwen kan wanneer het kan en dat zal meestal zijn nadat je heel gedisciplineerd hebt gespaard. Ik zou het ook niet doen, maar ieder zijn meug..

Uit mijn eigen realiteit; mijn makelaar heeft me overgehaald de hoogste vraagprijs die er ooit in mijn buurt voor een woning is gevraagd, te vragen. Zijn verhaal was helemaal sluitend, maar ik durf niet te rekenen op een opbrengst zoals hij die wel haalbaar vindt.
Ik zag toevallig vandaag dit artikel:

Waarom huizenverkopers ondanks woningnood geen torenhoge prijzen meer kunnen vragen

Ik zit zelf in zo'n situatie: huis in de verkoop van mijn overleden moeder.
Een woning uit 1890 dat van buiten uitstekend onderhouden is. Dubbele beglazing, dakisolatie, nieuw dak er op. Nieuwe dakkapellen, deels spouwmuren etc.
Maar van binnen nog jaren tachtig met een kleine douche en gaskachels.
Woning 140m2, vrijstaand in een dorpje vlak bij de stad. Met 850m2 grond.

Meerdere makelaars langs gehad.
1 schatte het op 3 ton, 1 op 4,5 ton en 2 op 4 ton.

Dus in zee gegaan met makelaar die 4 ton verwacht.

Het leek goed te beginnen met veel bezichtigen in de eerste week en bieden op inschrijving.
1 bod van boven de vraagprijs gekregen.
Nou, akkoord van mij.
De potentiële kopers schrikken van het akkoord en trekken zich uiteindelijk terug.

Sindsdien mondjesmaat bezichtigen gehad. Maar geen serieus bod meer.
De laatste bezichtiging met serieuze belangstelling bood 325.000.

Dat verschil vond ik erg groot.
Dan nog maar wat langer wachten.

Maar ik krijg toch het gevoel dat de eerste makelaar die de woning voor 3 ton in de markt wilde zetten gelijk had.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:26:05 #135
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_221478090
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zag toevallig vandaag dit artikel:

Waarom huizenverkopers ondanks woningnood geen torenhoge prijzen meer kunnen vragen

Ik zit zelf in zo'n situatie: huis in de verkoop van mijn overleden moeder.
Een woning uit 1890 dat van buiten uitstekend onderhouden is. Dubbele beglazing, dakisolatie, nieuw dak er op. Nieuwe dakkapellen, deels spouwmuren etc.
Maar van binnen nog jaren tachtig met een kleine douche en gaskachels.
Woning 140m2, vrijstaand in een dorpje vlak bij de stad. Met 850m2 grond.

Meerdere makelaars langs gehad.
1 schatte het op 3 ton, 1 op 4,5 ton en 2 op 4 ton.

Dus in zee gegaan met makelaar die 4 ton verwacht.

Het leek goed te beginnen met veel bezichtigen in de eerste week en bieden op inschrijving.
Nou, akkoord van mij.
De potentiële kopers schrikken van het akkoord en trekken zich uiteindelijk terug.

Sindsdien mondjesmaat bezichtigen gehad. Maar geen serieus bod meer.
De laatste bezichtiging met serieuze belangstelling bood 325.000.

Dat verschil vond ik erg groot.
Dan nog maar wat langer wachten.

Maar ik krijg toch het gevoel dat de eerste makelaar die de woning voor 3 ton in de markt wilde zetten gelijk had.
Ik zat als koper in een vergelijkbare situatie. Een leuk appartement gezien van 75m2 met een vraagprijs van 349k. Mijn eerste reactie was: "wauw, wat een leuk appartement. Hier moet ik minimaal 20k voor overbieden". Gelukkig had ik een aankoopmakelaar die zei dat hij het niet meer waard vond dan 355k. Dat hadden we dus ook geboden, en het is geaccepteerd.
Volgens mij is de gekte wel een stuk minder geworden.
pi_221478123
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:26 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Ik zat als koper in een vergelijkbare situatie. Een leuk appartement gezien van 75m2 met een vraagprijs van 349k. Mijn eerste reactie was: "wauw, wat een leuk appartement. Hier moet ik minimaal 20k voor overbieden". Gelukkig had ik een aankoopmakelaar die zei dat hij het niet meer waard vond dan 355k. Dat hadden we dus ook geboden, en het is geaccepteerd.
Volgens mij is de gekte wel een stuk minder geworden.
Daar heb je een goede makelaar aan gehad.

Collega van mij heeft begin dit jaar zijn woning verkocht.
Die was binnen enkele weken weg, waarbij er ruim was overboden.

Alleen was dat het enige bod dat hij had gekregen.
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:52:25 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221478361
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 09:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hebben wij gedaan ^O^

Niet omdat we nu de huurverhoging niet kunnen betalen, maar op langere termijn gaat dat wel een uitdaging worden.
De huur gaat wel steeds 5-6% omhoog je hebt geen inbreng in de verduurzaming van de woning die energieverbruik kunnen besparen, etc.

Onze bankrekening stond op 0 toen we de sleutel kregen.
Met het geld van de borg van de huurwoning hebben we het huis aangekleed.
Er zat een bouwdepot voor verduurzaming in de hypotheek.
Die gebruikt voor isolatie van de bodem, muren en het dak. En de ISDE subsidie die terug kwam weer gebruikt voor verder opknappen van de woning.
En dan heb je nog het warmte fonds waar je gratis geld kunt lenen of krijgen als je weinig inkomen hebt.
Ons inkomen was te hoog, maar door een nieuwe functie hadden we voldoende financiële ruimte om 27.000 te lenen bij het warmte fonds voor nieuwe kozijnen.
Dat levert weer ISDE op, die weer voor andere zaken gebruikt kan worden.
Ondertussen zijn er twee nieuwe subsidieregelingen in Groningen. Eentje waarbij je tot 50% van de verduurzaming van de woning kunt terug vragen.
Dat leverde 15.000 euro op.

Dat geld gaan we gebruiken voor nieuwe dakpannen en dakgoten.
Dat gaat 20.000 euro kosten.

Daarvan kunnen we 10.000 subsidie terug ontvangen uit de nieuwe regeling voor woningonderhoud.

Qua huur betaalden we 1300 per maand dat zou met de huurverhogingen nu ongeveer 1495 euro zijn geweest.
Netto hypotheek is 1000 euro per maand.

Kortom: als arme sloebers toch een koopwoning gekocht ipv huur. En daardoor zijn we er aardig op vooruit gegaan.
Maar ik begrijp dat je ook wist dat er een erfenis aankomt.
Sommige gokken zijn dan wel makkelijker te maken als dat in het verschiet ligt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221478991
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:52 schreef laziness het volgende:

[..]
Maar ik begrijp dat je ook wist dat er een erfenis aankomt.
Uiteindelijk wel.

Maar dat had ook over 10 jaar kunnen zijn.

En het is een erfenis die over alle kinderen wordt verdeeld.

De mazzel die ik heb ligt meer in het feit dat de overheid met geld smijt richting Groningen.

Ik schat dat ik 4/5 van de subsidies anders niet had gehad.

Maar dan had de verbouwing gewoon langer geduurd.

Die laatste twee subsidies waarbij we de helft van de kosten terug konden krijgen hadden we geen weet van toen we het huis kochten.
pi_221479083
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:01 schreef Wantie het volgende:

Nou, akkoord van mij.

Vraag me dan toch af, wat de reden was van de verkopers; ze wisten toch precies wat ze kochten tegen hun eigenste bod??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221479090
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 11:51 schreef Wantie het volgende:
De mazzel die ik heb ligt meer in het feit dat de overheid met geld smijt richting Groningen.

Ik schat dat ik 4/5 van de subsidies anders niet had gehad.

Maar dan had de verbouwing gewoon langer geduurd.

Die laatste twee subsidies waarbij we de helft van de kosten terug konden krijgen hadden we geen weet van toen we het huis kochten.
Er gaat niets boven Groningen.
pi_221479638
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 11:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Vraag me dan toch af, wat de reden was van de verkopers; ze wisten toch precies wat ze kochten tegen hun eigenste bod??
Ja, dat dacht ik ook.

Het was toen bieden op inschrijving. Ik denk dat ze gewoon een bezichtiging hebben aangevraagd, de stek leuk vonden, maar hadden verwacht dat er flink overboden zou worden.
En dus niet geheel serieus ook een bod uitgebracht zonder voorwaarden. 5000 boven de vraagprijs.
En toen gingen wij akkoord.
Dus schrik, verbazing, en dan moeten schakelen.
Toen bleek dat hun eigen huis nog moest worden verkocht. Dus toch een voorwaarde.
Gingen we mee akkoord
Maar daarna kwam er telkens weer een beer op de weg die ze tegen hield.
Totdat wij zoiets hadden van: ze zijn niet serieus.
pi_221481302
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 12:42 schreef Wantie het volgende:
Het was toen bieden op inschrijving. Ik denk dat ze gewoon een bezichtiging hebben aangevraagd, de stek leuk vonden, maar hadden verwacht dat er flink overboden zou worden.
En dus niet geheel serieus ook een bod uitgebracht zonder voorwaarden. 5000 boven de vraagprijs.
En toen gingen wij akkoord.
Dus schrik, verbazing, en dan moeten schakelen.
Toen bleek dat hun eigen huis nog moest worden verkocht. Dus toch een voorwaarde.
Gingen we mee akkoord
Maar daarna kwam er telkens weer een beer op de weg die ze tegen hield.
Totdat wij zoiets hadden van: ze zijn niet serieus.
Was er een boeteclausule in de koopovereenkomst?
pi_221481317
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:23 schreef blomke het volgende:

[..]
Was er een boeteclausule in de koopovereenkomst?
Er was nog geen koopovereenkomst.
Enkel een bod.
pi_221481405
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 14:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat vind ik wel een issue en zou voor mij een reden zijn een huis niet te kopen.
Sterker nog ik zou er alles aan doen om er vanaf te komen. Maar vaak is dat zelfs niet toegestaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:53:15 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221481420
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Sterker nog ik zou er alles aan doen om er vanaf te komen. Maar vaak is dat zelfs niet toegestaan.
Dat dus, en daarom zou ik een huis met stadsverwarming sowieso niet kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221481890
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat dus, en daarom zou ik een huis met stadsverwarming sowieso niet kopen.
Geen stadsverwarming maar blokverwarming. Serieus de belangrijkste reden waarom ik wil verkopen.
pi_221482579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar vaak is dat zelfs niet toegestaan.
Voor zover ik weet, kan je je contract met de SV gewoon opzeggen en je warmtepomp installeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 01-08-2026 21:59:25 ]
pi_221484292
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Voor zover ik weet, kan je je contract met de SV gewoon opzeggen en je warmtepomp installeren.
Nee en zeker bij nieuwbouw zijn er clausules dat,dat dus niet mag. In ieder geval maken ze het sterves duur om te doen maar dat zou ik in de koopprijs mee calculeren.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2275512
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221484494
quote:
In dat "HVC"-geval, lees ik dat ze er vanaf kunnen,

In deze link:

https://www.hvcgroep.nl/s(...)den%20100%20kWth.pdf

Artikel 6 lid 6:
"Zowel de verbruiker als het bedrijf kunnen de overeenkomst tot levering opzeggen. Opzegging door de verbruiker dient met in
achtneming van een opzegtermijn van minimaal 9 werkdagen te geschieden. Opzegging door het bedrijf dient gemotiveerd en
schriftelijk te geschieden en is slechts mogelijk in geval van zwaarwichtige belangen en met inachtneming van een opzegtermijn
van minimaal negentig dagen.

[ Bericht 34% gewijzigd door blomke op 02-08-2026 09:22:35 ]
pi_221484509
quote:

[..]
Ik heb de leverancier van stadswarmte een tijdje geleden gebeld en die zei dat het afdoppen ergens rond de 600 euro zou kosten, dus dat valt op zich wel mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')