Dit is wel vreemde kritiek, de EU levert al bijzonder lang wapens aan Oekraïne dan is het ook logisch dat ze gebruikt worden.quote:
Bij de een is het wettelijk correct, bij de ander wordt je gewoon keihard onder druk gezet om ff een papiertje te tekenen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Beide landen hebben wel dezelfde modus operandi.
De post stelt dat de mobilisatie begonnen is, ik kan daaruit niet opmaken of het wettelijk zo geregeld is of niet. Het kunnen ook gewoon deserteurs zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Beide landen hebben wel dezelfde modus operandi.
Toen dit soort filmpjes uit Oekraïne kwamen geloofde ik er niet veel van, nu ook niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:46 schreef ExTec het volgende:
Nog meer "bussing".
[ x ]
Mooi man. Vernietigen, die demografie. Allemaal in de grinder.
Da's tenminste consequent.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Toen dit soort filmpjes uit Oekraïne kwamen geloofde ik er niet veel van, nu ook niet.
Daar heb je gelijk in. En dat heeft een reden: Oekraïne kent algemene mobilisatie. Rusland heeft in september 2022 reservisten opgeroepen. En dat was dat.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Deze vraag stelde je niet toen Mikey een soortgelijk filmpje plaatsen over Oekraïne. Maar daar wil je natuurlijk geen twijfel zaaien, hier wel.
Vaak gaat het om deserteurs lijkt me, in ieder geval, bij sommige incidenten wordt er geweld gebruikt en dan zie in de media terug dat het daadwerkelijk om deserteurs ging zie bijv: https://ua.news/en/ukrain(...)ii-kidavsia-z-nozhemquote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Toen dit soort filmpjes uit Oekraïne kwamen geloofde ik er niet veel van, nu ook niet.
Lijkt me ook internet sludge dit.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. En dat heeft een reden: Oekraïne kent algemene mobilisatie. Rusland heeft in september 2022 reservisten opgeroepen. En dat was dat.
Mijn vriend chat zegt het volgende over het filmpje:
Eigenlijk kom je uit op een middenpositie: de video's lijken niet zomaar propaganda of nep, maar de conclusie die sommige accounts eraan verbinden ("Rusland ontvoert nu massaal mannen voor het front") gaat verder dan wat de beschikbare feiten aantonen.
(Overigens heb ik hem de X-post en film ook 'gevoerd')
Keep it simple stupidquote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Hou het maar zo goedkoop mogelijk. Dat zag je op de wapenbeurs gisteren ook: westerse wapensystemen zijn te groot, te ingewikkeld, en vooral te duur.
Ja. Zo circuleerde er ook een filmpje op reddit. Kan hem helaas niet zo snel vinden.quote:
Welke accounts?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:01 schreef inslagenreuring het volgende:
maar de conclusie die sommige accounts eraan verbinden ("Rusland ontvoert nu massaal mannen voor het front") gaat verder dan wat de beschikbare feiten aantonen.
Hoe zit het met de prijsverschillen tussen westerse drones en drones die momenteel in het conflict gebruikt worden?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een radar in een drone teardown gezien. Zie het nut er ook niet van in.
Misschien hebben ze een camera voor handmatige of AI besturing.
Maar een radar inbouwen is niet genoeg, de boordcomputer moet wat doen met die informatie.
Hou het maar zo goedkoop mogelijk. Dat zag je op de wapenbeurs gisteren ook: westerse wapensystemen zijn te groot, te ingewikkeld, en vooral te duur.
Zo circuleerde er ook een filmpje, waar het busje van de oekrainse "bussing" wonder boven wonder een rus nummerplaat had.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja. Zo circuleerde er ook een filmpje op reddit. Kan hem helaas niet zo snel vinden.
Dat bleek een arrestatie van de Rosgvardiya.
Als je de leesbril had opgezet dan had je gezien dat die tekst van ChatGPT komt.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke accounts?
Valt per definitie weinig over het volume te zeggen. Zie ook niemand zeggen dat het 'massaal' gebeurt. Behalve jij. Waarbij massaal ook nog eens super subjectief is.
Met als kanttekening dat Oekraïne een algehele mobilisatie geldt. Wat niet zo gek is aangezien zij worden aangevallen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo circuleerde er ook een filmpje, waar het busje van de oekrainse "bussing" wonder boven wonder een rus nummerplaat had.
Blijkbaar is het allemaal "niet waar".
Ja, want ze rijden in oekraine ook met rus nummerplaten.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je de leesbril had opgezet dan had je gezien dat die tekst van ChatGPT komt.
[..]
Met als kanttekening dat Oekraïne een algehele mobilisatie geldt. Wat niet zo gek is aangezien zij worden aangevallen.
Dat maakt de beelden vrij aannemelijk.
Ik denk dat er ook users zijn die dit van de andere kant bekijken. Als Oekraïne niet de wapens zou krijgen om terug te vechten of gewoon open staat voor vrede (lees: alles geven wat Rusland wil) dan had Rusland deze stappen niet hoeven te nemen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
De usual suspects, die normaal hard en vals gaan janken als rus propaganda zegt dat oek dit doet:
[ afbeelding ]
ja hier ook met Hongaarse platen , ok en danquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want ze rijden in oekraine ook met rus nummerplaten.
In een groot gedeelte wel ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want ze rijden in oekraine ook met rus nummerplaten.
Ow, dus oekrainse leger haalt ineens oekrainse burgers op in busjes met rus platen?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In een groot gedeelte wel ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |