abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221061243
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)d-terugveroverd.html
[..]
Gelukkig ook nog normale mensen zonder racistische hersenvergiftiging in Belfast.
Oud nieuws, repost.
pi_221061250
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 15:11 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Oud nieuws, repost.
Ah excuus, ik zag 'm nu pas voorbij komen en zag niks in topic #5. Maar was dus al in #4.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 15:28:24 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221061347
Vanaf de geboorte geïndoctrineerde moslims die geen eigen mening hebben en alles voorgekauwd krijgen vanuit dat kutboek en wat seniele imams die anderen van hersenvergiftiging beschuldigen.

Wat moet het toch mooi zijn om je 24/7 achter een taqqiya-muur te kunnen verschuilen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 16 juni 2026 @ 16:08:54 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221061587
quote:
[..]
Gelukkig ook nog normale mensen zonder racistische hersenvergiftiging in Belfast.
Demonstreren waar er bordjes worden vertoond met dat 'geen mens illegaal' is en migranten 'welkom' zijn, getuigt van een volkomen doorgeslagen en zelfs destructieve vorm van empathie waar de eigen cultuur en samenleving zonder ingrijpen aan ten onder zal gaan. Dit is dus alles behalve normaal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221061957
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Demonstreren waar er bordjes worden vertoond met dat 'geen mens illegaal' is en migranten 'welkom' zijn, getuigt van een volkomen doorgeslagen en zelfs destructieve vorm van empathie waar de eigen cultuur en samenleving zonder ingrijpen aan ten onder zal gaan. Dit is dus alles behalve normaal.
Je omschrijft hier een relatief nieuwe term uit Amerika: toxic empathy/the sin of empathy. Een poging om empathie als iets fouts weg te zetten en onempathische standpunten goed te praten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 18:15:30 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221062197
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 17:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je omschrijft hier een relatief nieuwe term uit Amerika: toxic empathy/the sin of empathy. Een poging om empathie als iets fouts weg te zetten en onempathische standpunten goed te praten.
Nee hoor, integendeel. Ik beschrijf letterlijk wetenschappelijke bevindingen. Zie bijvoorbeeld:

(bron p. 4)

(bron p. 5)

(bron p. 7)
quote:
Seven studies demonstrated that liberals relative to conservatives exhibit universalism relative to parochialism. This difference manifested in conservatives exhibiting greater concern and preference for family relative to friends, the nation relative to the world, tight relative to loose perceptual structures devoid of social content, and humans relative to nonhumans.

Others have identified this universalist–parochial distinction, with Haidt, for example, noting “Liberals…are more universalistic…Conservatives, in contrast, are more parochial—concerned about their groups, rather than all of humanity.” The present findings comprehensively support this distinction empirically, explicitly demonstrating the relationship between ideology and universalism versus parochialism, assessing judgments of multiple social circles, and providing converging evidence across diverse measures.

(bron p. 7)
Dat heeft dus niets met de termen te maken die jij gebruikt, die ken ik niet eens. Het is de vraag hoe ver empathie zou moeten reiken, deze vooral richting op de eigen kring en soortgenoten of geestverwanten is dus de menselijke natuur. Dat wil niet zeggen dat je niet empatisch bent.

Wij mensen hebben namelijk, in tegenstelling tot wat sommige Westerlingen tegenwoordig denken, geen verplichting om empatisch te zijn tegenover de hele wereld. Zeker ook niet als dat ten koste gaat van de eigen mensen in de nabije omgeving en vooral ook de eigen cultuur.

In een random onderontwikkeld Afrikaans of Midden-Oosters land is men niet met ons bezig, waarom zouden wij ons dus wel over hen moeten bekommeren of hen opvangen als zij elkaar te koppen inslaan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221062238
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, integendeel. Ik beschrijf letterlijk wetenschappelijke bevindingen. Zie bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

(bron p. 4)

[ afbeelding ]

(bron p. 5)

[ afbeelding ]

(bron p. 7)
[..]
Dat heeft dus niets met de termen te maken die jij gebruikt, die ken ik niet eens. Het is de vraag hoe ver empathie zou moeten reiken, deze vooral richting op de eigen kring en soortgenoten of geestverwanten is dus de menselijke natuur. Dat wil niet zeggen dat je niet empatisch bent.

Wij mensen hebben namelijk, in tegenstelling tot wat sommige Westerlingen tegenwoordig denken, geen verplichting om empatisch te zijn tegenover de hele wereld. Zeker ook niet als dat ten koste gaat van de eigen mensen in de nabije omgeving en vooral ook de eigen cultuur.

In een random onderontwikkeld Afrikaans of Midden-Oosters land is men niet met ons bezig, waarom zouden wij ons dus wel over hen moeten bekommeren of hen opvangen als zij elkaar te koppen inslaan?
Lachen man een studie compleet uit zijn verband trekken. Was je vanmiddag nog niet aan het klagen over onzin verspreiden?
  dinsdag 16 juni 2026 @ 18:22:49 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221062252
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lachen man een studie compleet uit zijn verband trekken. Was je vanmiddag nog niet aan het klagen over onzin verspreiden?
Wellicht ook goed om te onderbouwen waar je het gevoel hebt dat ik deze studie uit het verband zou trekken ...
  dinsdag 16 juni 2026 @ 18:39:58 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221062355
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 16:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is geen empathie, dat is naïviteit. Er wordt kleihard misbruik gemaakt en mensen accepteren het gewoon. Je wordt gewoon uitgelachen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221062451
Suicidal empathy inderdaad.

Jezelf en je eigen belangen volledig wegcijferen om de "minderbedeelden" te helpen. Minderbedeelden die jouw empathie als een zwakte zien en je een dolk in de rug zouden steken zodra de kans zich voordoet.
^ To je nesmysl ^
  dinsdag 16 juni 2026 @ 18:50:47 #211
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221062464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:49 schreef TyVole het volgende:

Jezelf en je eigen belangen volledig wegcijferen om de "minderbedeelden" te helpen. Minderbedeelden die jouw empathie als een zwakte zien en je een dolk in de rug zouden steken zodra de kans zich voordoet.
Ja, of gewoon opkomen voor je stadsgenoten wiens huizen in de fik worden gezet, soms zelfs met mensen erin. Dat is ook een optie natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221062513
quote:
[..]
Een smurfensticker voor jou.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221062559
quote:
[..]
Ze maken er zelf oorlogstaal van met dit staatstoneelstukje, en straks weer huilen natuurlijk om de toon van het debat wanneer rechts ook oorlogsretoriek gebruikt.
pi_221062592
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:01 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Ze maken er zelf oorlogstaal van met dit staatstoneelstukje, en straks weer huilen natuurlijk om de toon van het debat wanneer rechts ook oorlogsretoriek gebruikt.
Gebruikte rechts maar slechts oorlogsretoriek. Dit topic gaat over gedrag dat bij bruinhemden past.
pi_221062604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:49 schreef TyVole het volgende:

In de OP staat een interview met een van de slachtoffers. Kijk het en zeg dan nog eens dat deze vrouw je wil neersteken in je rug.
pi_221062613
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 19:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gebruikte rechts maar slechts oorlogsretoriek. Dit topic gaat over gedrag dat bij bruinhemden past.
Ik ben in elk geval zeker blij dat links niet doet aan heulen met de vijand.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221062655
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(bron p. 4)

[ afbeelding ]

(bron p. 5)

[ afbeelding ]

(bron p. 7)
[..]

Bijzonder hoe dat onderzoek inderdaad precies aangeeft hoe ik denk :P Eerst familie/vrienden daarna mijn dorp/stad/gemeente gevolg door lands-/europeesbelang en vervolgens de rest van de wereld.

En wanneer die buitenste ringen een negatieve impact hebben op de ringen die dichter bij mij staan dan vind ik dat inderdaad een erg groot probleem want die offer ik niet op 'voor het grotere goed'. De gedachte alleen al vind ik walgelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')