Ja, jij wel. Maar dit soort users wil liever een beetje hitsen en daar moet ruimte voor zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee waar deze arrestatie plaatsvindt, wat eraan vooraf is gegaan en waarom de user in kwestie het filmpje in dit topic post
Ik zou sowieso altijd wat terughoudend zijn met dit soort drek zonder enige vorm van context en begeleid met een opruiende tekst afkomstig van X
Gewoon stoppen met premies betalen. Lijkt me makkelijk zat.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Elon Musk heeft s werelds grootste greep ooit gedaan in de pensioenkassen voor een bedrijf dat altijd verlies zal maken. Mensen kunnen niet boos genoeg op elkaar zijn over allerlei bullshit anders kunnen de miljardairs minder makkelijk graaien. En ipv die realisatie aanbidden de bootjes die gek juist.
Danny. Een lieve man denk ik. Maar wel iemand met een ontzettende tunnelvisie.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, jij wel. Maar dit soort users wil liever een beetje hitsen en daar moet ruimte voor zijn.
Want alle meningen mogen en topics worden juist verneukt door 'users die zich zogenaamd wél kunnen gedragen', aldus Danny.
De poging tot onthoofding en de mesaanval op dat meisje zou ik eerder racisme noemen. Bruine migranten hebben het keer op keer specifiek op blanken gemunt.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sinds wanneer zijn deze rellen niet meer doorspekt met racisme?
Ik ben het zo met jou eens.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee waar deze arrestatie plaatsvindt, wat eraan vooraf is gegaan en waarom de user in kwestie het filmpje in dit topic post
Ik zou sowieso altijd wat terughoudend zijn met dit soort drek zonder enige vorm van context en begeleid met een opruiende tekst afkomstig van X
Welke chantage tactieken gebruiken ze?quote:Op zondag 14 juni 2026 18:40 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wel mooi dat links helemaal uit de panty schiet wanneer je hun emotionele chantage tactieken overneemt. Gelukkig begint het steeds duidelijker te worden dat je met links nooit over de inhoud kan praten en dat het voor hun allemaal ideologisch en emotioneel gebaseerd is. Wat goed voelt is waar, vandaar ook helemaal prima om te begrijpen dat wanneer links lager gaat, je nog lager moet gaan. Vernietig ze op hun eigen speelveld.
Daar gaat het nu niet om. Het gaat om deze aanvallen, of die racistisch van aard zijn of niet.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De poging tot onthoofding en de mesaanval op dat meisje zou ik eerder racisme noemen. Bruine migranten hebben het keer op keer specifiek op blanken gemunt.
Ja echt? Ik ga bijna dagelijks naar het winkelcentrum voor mijn boodschapjes, en heb nog nooit zoiets meegemaakt.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De poging tot onthoofding en de mesaanval op dat meisje zou ik eerder racisme noemen. Bruine migranten hebben het keer op keer specifiek op blanken gemunt.
Deze reeks gaat over een racistische poging tot onthoofding.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar gaat het nu niet om. Het gaat om deze aanvallen, of die racistisch van aard zijn of niet.
Ik denk van wel, bruine en zwarte migranten vallen stelselmatig blanke autochtonen aan.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar gaat het nu niet om. Het gaat om deze aanvallen, of die racistisch van aard zijn of niet.
Dan open je daar een topic over. Ik stel nu de vraag of dit ineens geen racistische aanval meer is, omdat dat uit de TT is verdwenen.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:04 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Ik denk van wel, bruine en zwarte migranten vallen stelselmatig blanke autochtonen aan.
De TT is 'rellen in Belfast'.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:59 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Deze reeks gaat over een racistische poging tot onthoofding.
Ook deze aanval was denk ik racistisch, zo'n joelende en krijsende Soedanees bovenop een autochtone man.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan open je daar een topic over. Ik stel nu de vraag of dit ineens geen racistische aanval meer is, omdat dat uit de TT is verdwenen.
Gaat erom dat individuen worden veroordeeld op hun daden, niet complete bevolkingsgroepen waarvan het gros er niets mee te maken heeft. Doe je dat wel dan is er sprake van racisme. Is een geldende definitie.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Helaas voor mensen zoals de eindredactie van NU.nl bestaat er zoiets als patroonherkenning, na verloop van tijd gaan bepaalde zaken nu eenmaal opvallen.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gaat erom dat individuen worden veroordeeld op hun daden, niet complete bevolkingsgroepen waarvan het gros er niets mee te maken heeft. Doe je dat wel dan is er sprake van racisme. Is een geldende definitie.
O, vandaar je post over dat de Britse politie nu ook 5-jarigen arresteert. Zonder enige context of wat dan ook.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:59 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Deze reeks gaat over een racistische poging tot onthoofding.
Met patroonherkenning moet je nogal oppassen. Voor je het weet zie het gezicht van Jezus in een aangebrande boterham.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:10 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Helaas voor mensen zoals de eindredactie van NU.nl bestaat er zoiets als patroonherkenning, na verloop van tijd gaan bepaalde zaken nu eenmaal opvallen.
Bruine en zwarte migranten die stelselmatig alleen de inheemse blanke bevolking aanvallen is ook racisme. Is een geldende definitie.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gaat erom dat individuen worden veroordeeld op hun daden, niet complete bevolkingsgroepen waarvan het gros er niets mee te maken heeft. Doe je dat wel dan is er sprake van racisme. Is een geldende definitie.
Hoezo, elkaar ook, hoor.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bruine en zwarte migranten die stelselmatig alleen de inheemse blanke bevolking aanvallen is ook racisme. Is een geldende definitie.
Een kleine en onschuldige prijs voor zo'n nuttig overlevingsmechanisme, als het slachtoffer in Belfast een beter ontwikkeld gevoel van patroonherkenning had gehad zou hij wellicht zijn oog nog hebben.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:14 schreef OllieA het volgende:
[..]
Met patroonherkenning moet je nogal oppassen. Voor je het weet zie het gezicht van Jezus in een aangebrande boterham.
Dat is meer op basis van religie. Moslimmigranten vallen stelselmatig niet-moslim migranten aan.quote:
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het verschijnsel apofenie. Mensen zien nogal eens patronen die er niet zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:22 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Een kleine en onschuldige prijs voor zo'n nuttig overlevingsmechanisme, als het slachtoffer in Belfast een beter ontwikkeld gevoel van patroonherkenning had gehad zou hij wellicht zijn oog nog hebben.
Klopt, de poging tot onthoofding kan een racistisch motief hebben gehad. Net als de rellen die daarop volgen dat overduidelijk hebben, met het heft maar in eigen handen willen nemen en migranten zelf maar “uit te zetten”.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:36 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is meer op basis van religie. Moslimmigranten vallen stelselmatig niet-moslim migranten aan.
Zou je ook racisme kunnen noemen.
Tja. Laat ik het duidelijker formuleren. Of dat die messteker een racistisch motief had moet nog blijken. Daar gaat een onderzoeksrechter over dacht ik. Gaat men complete bevolkingsgroepen beschuldigen dan is er per definitie sprake van racisme.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:10 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Helaas voor mensen zoals de eindredactie van NU.nl bestaat er zoiets als patroonherkenning, na verloop van tijd gaan bepaalde zaken nu eenmaal opvallen.
Totale onzin.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Bruine en zwarte migranten die stelselmatig alleen de inheemse blanke bevolking aanvallen is ook racisme. Is een geldende definitie.
Nee, dan is er sprake van generaliseren. Niet alles is meteen racisme.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
'Migranten' zijn geen etnische groep, maar bestaan uit verschillende etniciteiten en nationaliteit. Dus de groep migranten generaliseren of verantwoordelijk houden voor iets heeft niets met racisme te maken.quote:Racisme is de opvatting of doctrine dat er menselijke rassen te onderscheiden zijn met daaraan gerelateerde verschillen in karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en/of geestelijke vermogens. Wanneer voor het ene ras andere maatstaven gelden dan voor het andere, is er sprake van rassendiscriminatie
Bron
Je probeert er onterecht omheen te praten. Het gaat wel degelijk om een bevolkingsgroep namelijk migranten. Het is maar goed dat jij geen rechter bent, maar laat maar. Jij bent toch niet meer te helpen.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dan is er sprake van generaliseren. Niet alles is meteen racisme.
[..]
'Migranten' zijn geen etnische groep, maar bestaan uit verschillende etniciteiten en nationaliteit. Dus de groep migranten generaliseren of verantwoordelijk houden voor iets heeft niets met racisme te maken.
Bovendien is het drukmaken hierover van mensen uit de bekende hoek niet serieus te nemen. Die hebben er nul problemen om dit met andere groepen te doen, van blanken tot conservatieve mensen en van Israëliërs tot 'Zionisten' of Christenen.
Nee, ik lever feiten aan. Jij gooit ten onrechte met het label 'racisme' en begint daarna te sneren ad hominem.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je probeert er onterecht omheen te praten. Het gaat wel degelijk om een bevolkingsgroep namelijk migranten. Het is maar goed dat jij geen rechter bent, maar laat maar. Jij bent toch niet meer te helpen.
Het spijt me dat het allemaal te moeilijk voor je is om te begrijpen.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik lever feiten aan. Jij gooit ten onrechte met het label 'racisme' en begint daarna te sneren ad hominem.
Dat is te merken inderdaad.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Dit is echt te gemakkelijk lol en het kwartje wil maar niet vallen.
Van wat ik uit het feedback topic heb begrepen is het polariserend om racistische rellen zo te noemen. Welk type mens gepolariseerd wordt van een accurate beschrijving van racistische rellen als racistische rellen is mij nog een mysterie.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Tja. Laat ik het duidelijker formuleren. Of dat die messteker een racistisch motief had moet nog blijken. Daar gaat een onderzoeksrechter over dacht ik. Gaat men complete bevolkingsgroepen beschuldigen dan is er per definitie sprake van racisme.
je bent polariserend bezig als je het ene geweld erger vindt dan het andere geweld omdat het in je straatje valt. Benoem gewoon waar het staat, veroordeel wat veroordeeld moet worden en loop niet zo te janken. En dat zeg ik niet alleen tegen jouquote:Op zondag 14 juni 2026 20:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Van wat ik uit het feedback topic heb begrepen is het polariserend om racistische rellen zo te noemen. Welk type mens gepolariseerd wordt van een accurate beschrijving van racistische rellen als racistische rellen is mij nog een mysterie.
Net zoals we nog steeds niet weten waarom die gezondheidsmedewerker weer terug het ziekenhuis in is gejaagd met geweld. Kwam het door haar uiterlijk, accent, of hadden de relschoppers op haar naamplaatje gekeken. Een. Groot. Raadsel. En terwijl we in details verzuipen komen de racisten weg met racisme.
Die beschrijving is dus niet accuraat. Dit is jou ook al eerder medegedeeld toen je beweerde dat de huizen van mensen puur op basis van hun huidskleur in brand zijn gezet, toen is je aangetoond dat dit niet zo was.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Van wat ik uit het feedback topic heb begrepen is het polariserend om racistische rellen zo te noemen. Welk type mens gepolariseerd wordt van een accurate beschrijving van racistische rellen als racistische rellen is mij nog een mysterie.
Net zoals we nog steeds niet weten waarom die gezondheidsmedewerker weer terug het ziekenhuis in is gejaagd met geweld. Kwam het door haar uiterlijk, accent, of hadden de relschoppers op haar naamplaatje gekeken. Een. Groot. Raadsel. En terwijl we in details verzuipen komen de racisten weg met racisme.
Op welke basis zijn die huizen van mensen dan wel in brand gestoken? Ben even de draad kwijt hier.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die beschrijving is dus niet accuraat. Dit is jou ook al eerder medegedeeld toen je beweerde dat de huizen van mensen puur op basis van hun huidskleur in brand zijn gezet, toen is je aangetoond dat dit niet zo was.
En toch blijf je maar stug volhouden dat het allemaal racisme zou zijn. Waarom doe je dit? Het geeft namelijk de indruk dat je helemaal geen behoefte hebt aan een inhoudelijke discussie, maar vooral wilt trollen en olie op het vuur gooien.
Vraag het de daders.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Op welke basis zijn die huizen van mensen dan wel in brand gestoken? Ben even de draad kwijt hier.
Ik denk niet dat die huizen in de brand gestoken zijn, vriend.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Op welke basis zijn die huizen van mensen dan wel in brand gestoken? Ben even de draad kwijt hier.
Het betrof een wijk waar veel migranten wonen.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Lekker lopende zinnen man. Je kan hier alle kanten mee uit.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:13 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je bent polariserend bezig als je het ene geweld erger vindt dan het andere geweld omdat het in je straatje valt. Benoem gewoon waar het staat, veroordeel wat veroordeeld moet worden en loop niet zo te janken. En dat zeg ik niet alleen tegen jou
Ok, geen racisme dus volgens jou, maar haat tegen migranten oftewel vreemdelingen, hoe noem je zoiets ook weer?quote:Op zondag 14 juni 2026 21:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het betrof een wijk waar veel migranten wonen.
jouw probleem wanneer je wederom iets niet snapt.quote:Op zondag 14 juni 2026 21:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lekker lopende zinnen man. Je kan hier alle kanten mee uit.
Dat wordt stelselmatig ontkend, maar waarom zouden altijd blanken en 'vrije' mensen het slachtoffer zijn van moslimaanvallen?quote:Op zondag 14 juni 2026 19:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Xenophobie?quote:Op zondag 14 juni 2026 21:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, geen racisme dus volgens jou, maar haat tegen migranten oftewel vreemdelingen, hoe noem je zoiets ook weer?
Tr gezet, want het is witte.quote:Op zondag 14 juni 2026 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat wordt stelselmatig ontkend, maar waarom zouden altijd blanken en 'vrije' mensen het slachtoffer zijn van moslimaanvallen?
Pure haat en discriminatie.
Omdat die knettergek verward onbegrepen zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat wordt stelselmatig ontkend, maar waarom zouden altijd blanken en 'vrije' mensen het slachtoffer zijn van moslimaanvallen?
Pure haat en discriminatie.
Wieberen met “witte”.quote:
Wit is negatief en beledigend.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is echt witte mensen, ipv bl*nke.
Ik ben niet wit wit is een scheldwoord die ik een hele tijd naar mijn hoofd heb gekregen omdat ik niet zoveel blos op mijn wangen heb.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met witte mensen?!
Witheet pinkskin.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben niet wit wit is een scheldwoord die ik een hele tijd naar mijn hoofd heb gekregen omdat ik niet zoveel blos op mijn wangen heb.
Ik ben blank. Rot op met je wit.
Als ik ziek ben dan ben ik wit.
Bijzonder dat het deugvolk mensen wil dwingen om zichzelf wit te noemen terwijl ze zich daar helemaal niet fijn bij voelen.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:33 schreef opgebaarde het volgende:
Het blijft bijzonder dat zoveel weldenkende mensen helemaal op tilt slaan bij het woord wit ipv blank. Veel sterkte toegewenst, het is zo wel een harde wereld hoor
Toen ik iets eerder in dit topic zei dat ik voortaan wit ging gebruiken was er scepsis dat het indruk zou maken.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:33 schreef opgebaarde het volgende:
Het blijft bijzonder dat zoveel weldenkende mensen helemaal op tilt slaan bij het woord wit ipv blank. Veel sterkte toegewenst, het is zo wel een harde wereld hoor
Ja precies, net als mensen die moeilijk doen om het woord nigger. Lekker boeiend allemaal.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:33 schreef opgebaarde het volgende:
In jouw brein ja.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bl**k bestaat niet. Mensen met een lichte huidskleur zijn wit.
quote:Op maandag 15 juni 2026 00:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja precies, net als mensen die moeilijk doen om het woord nigger. Lekker boeiend allemaal.
Precies dat is zelfs een verboden woord geworden omdat mensen het niet leuk vinden ondanks dat ze het zelfs te pas en te onpas gebruiken.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja precies, net als mensen die moeilijk doen om het woord nigger. Lekker boeiend allemaal.
Nou ja ik lees regelmatig dat die mensen zich niet zo moeten aanstellen en ze gebruiken het woord zelf ook. Maar oké, wat is de connotatie bij het woord wit dan??quote:Op maandag 15 juni 2026 00:37 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Discriminatoir.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou ja ik lees regelmatig dat die mensen zich niet zo moeten aanstellen en ze gebruiken het woord zelf ook. Maar oké, wat is de connotatie bij het woord wit dan??
Of coke. Bij Radio Holland Marine is een witje een opdrachtbon.quote:Op maandag 15 juni 2026 02:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Discriminatoir.
Oa nos vond 'blank' te positief klinken voor blanke mensen en daarom hanteren ze 'wit'.
Zoek maar op. Is nog te vinden. Totale losgeslagen onzin.
Dus ik weet genoeg als mensen wit zeggen ipv blank. En ik ben ook niet wit, wit is een papiertje. Of verf.
Alles! Er bestaan geen witte mensen. Ook geen zwarte btw.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met witte mensen?!
Het blijft ook bijzonder dat zoveel niet denkende mensen op tilt slaan bij het woord 'neger', i.p.v. 'persoon van kleur'.quote:Op maandag 15 juni 2026 00:33 schreef opgebaarde het volgende:
quote:Op maandag 15 juni 2026 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Alles! Er bestaan geen witte mensen. Ook geen zwarte btw.
quote:Op maandag 15 juni 2026 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Het blijft ook bijzonder dat zoveel niet denkende mensen op tilt slaan bij het woord 'wit', i.p.v. 'bl*nk'.
'Wit' is geen scheldwoord, itt tot 'bl*nk'. Niks mis met 'wit'.
Dat is "getint."quote:Op maandag 15 juni 2026 00:44 schreef vul_maar_in het volgende:
Als ik een Spanjaard of een Portugees zie denk ik niet bepaald "wit".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |