abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221039805
Naar aanleiding van de gruwelijke poging tot onthoofding van een Ier in Belfast door een asielzoeker gisteren is op diverse plekken brand gesticht door rellende jongeren.

Live verslag van de nasleep (lijkt al iets rustiger te worden) Bekijk deze YouTube-video

quote:
VK opgeschrikt door brute mesaanval in Belfast, oproepen tot protest én kalmte

Het Verenigd Koninkrijk is opgeschrikt door een brute mesaanval in de Noord-Ierse hoofdstad Belfast. Een man raakte daarbij zwaargewond. Op sociale media gaan beelden rond van de aanval, waarop te zien is dat de dader meermaals insteekt op het hoofd en de nek van het slachtoffer.

De Britse premier Starmer noemt het incident "walgelijk". Hij zegt dat hij "absoluut geen tolerantie heeft voor afschuwelijke geweldsscènes zoals deze". De Noord-Ierse vicepremier zegt dat mensen in het land geschokt zijn en spreekt van een "ziekmakende" aanval.

De aanval vond gisteravond plaats om 22.30 uur lokale tijd. De dader zette het slachtoffer klem door bovenop hem te gaan zitten. Tijdens de aanval werd de verdachte uiteindelijk besprongen door een groep omstanders, van wie een iemand de dader te lijf ging met een hurlingstick, een soort hockeystick. Assistent-hoofdcommissaris van de politie Ryan Henderson prees het "heldhaftige" ingrijpen. Volgens hem hebben de omstanders daarmee een leven gered.

Kalm blijven
De aanval maakt veel los. De schokgolf wordt versterkt doordat de beelden rondgaan op sociale media. Mensen roepen op tot protesten en vragen demonstranten zich voor te bereiden op confrontaties met de politie en geweld.

De politie is op de hoogte van de oproepen tot protest, maar vraagt om kalm te blijven. Henderson zei op een persconferentie dat hij begrijpt dat er veel berichten op sociale media worden geplaatst en dat er "echte zorgen" leven. Toch drukt hij mensen op het hart om "zeer voorzichtig te zijn met wat ze online delen".

Ernstige snijwonden
Een man is opgepakt op verdenking van moord en zit vast. Volgens de politie gaat het vermoedelijk om een man met de Sudanese nationaliteit. Hij zou een verblijfsvergunning voor Noord-Ierland hebben gehad. Waarschijnlijk is hij een paar jaar geleden via Parijs en Dublin naar Noord-Ierland gereisd. De politie vermoedt dat de verdachte in de buurt van de plek van het incident woont.

Over de nationaliteit van de man was aanvankelijk veel onduidelijk. Eerder berichtte de politie dat het zou gaan om een Somalische man. Ook over het motief is nog niets bekend. Volgens de politie is er op dit moment geen aanleiding om te denken dat er sprake is van een aanval met een terroristisch motief.

Het slachtoffer is na de aanval in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Hij heeft ernstige verwondingen aan zijn ogen, en ernstige snijwonden aan zijn rug en in zijn gezicht, zei Henderson op de persconferentie. De politie vraagt mensen om niet te speculeren over de toestand van het slachtoffer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nos.nl/artikel/26(...)ot-protest-en-kalmte

Een paar dagen later kunnen we de aftermath in kaart brengen.

Het is duidelijk geworden dat de rellen een bepaald karakter hadden.
twitter

Vanuit Amerika stoken ze het vuurtje graag nog even op. Uiteraard met een prachtige tirade die alleen van een onwetende Amerikaan zonder kennis kan komen op 6:05. Blijkbaar willen de mensen van Belfast heel graag IERS worden.
Bekijk deze YouTube-video

twitter

Deze mevrouw heeft alle spullen die haar herinnerden aan haar kinderen verloren door de pogrom, maar heeft wel haar werkspullen gered, want ze moet werken. Tot zover de myte dat racisme stopt zodra iedereen met een kleurtje braaf aan het werk is.

[ Bericht 20% gewijzigd door Glazenmaker op 15-06-2026 13:40:54 ]
pi_221039872
twitter

De Britse politie arresteert nu ook 5-jarigen.
pi_221039882
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:07 schreef -Deluzion- het volgende:
Deze geweldige vrouw heeft gelijk over de situatie in de UK, ze heeft een meltdown vanaf 2 minuten in de video :{

Two- Tier Keir gefileerd.

Het zal mij niets verbazen als ze wordt opgepakt, en voor jaren achter de tralies verdwijnt.

-
  zondag 14 juni 2026 @ 16:59:46 #4
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221039899
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:57 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Het VK is een apartheidsstaat.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221039901
Het is echt nog niet zo lang geleden dat Belfast het brandpunt was van een politiek/religieuze oorlog tussen GB en Ierland.
Dus ja, ik denk dat de meeste Ieren het wel een beetje beu zijn om continue geconfronteerd te worden met gewelddadigheden van 'de andere kant'.
Niet dat ik dit soort geweld goed wil praten, maar op een gegeven moment is de maat vol.

Wat daar nu gebeurt, kan ook hier gebeuren. Zolang de meeste politici het gemor van het 'gepeupel' blijven negeren, moeten ze ook niet zo schijnheilig 'geschokt' zijn als de bom barst.
pi_221039929
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:
Het is echt nog niet zo lang geleden dat Belfast het brandpunt was van een politiek/religieuze oorlog tussen GB en Ierland.
Dus ja, ik denk dat de meeste Ieren het wel een beetje beu zijn om continue geconfronteerd te worden met gewelddadigheden van 'de andere kant'.
Niet dat ik dit soort geweld goed wil praten, maar op een gegeven moment is de maat vol.

Wat daar nu gebeurt, kan ook hier gebeuren. Zolang de meeste politici het gemor van het 'gepeupel' blijven negeren, moeten ze ook niet zo schijnheilig 'geschokt' zijn als de bom barst.
A riot is the language of the unheard.

~ Martin Luther King
  zondag 14 juni 2026 @ 17:02:35 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221039932
quote:
[ x ]

Geen idee wat dit filmpje hier doet, maar je mist wat context geloof ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221039965
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Geen idee wat dit filmpje hier doet, maar je mist wat context geloof ik.
Mensen boos maken.
pi_221039994
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:02 schreef RotatoR het volgende:

[..]
A riot is the language of the unheard.

~ Martin Luther King
Was een wijze man, die Martin.
pi_221039997
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het VK is een apartheidsstaat.
Heeft wel wat weg van een politiestaat waar elke afwijkende mening wordt onderdrukt.
Maar zelfs de DDR van Egon Krenz, het Roemenie van Nicolae Ceaușescu en het Libie van Moammar Khadaffi zijn uiteindelijk kopje onder gegaan.
Kan me niet voorstellen dat het in een land waar de politie kleuters aftuigt nog heel lang gaat duren.
-
pi_221040012
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen boos maken.
Wie neemt er nu zijn vijfjarig kind naar zo'n slachtpartij? Dan spoor je toch niet?
Blijf lekker thuis met je zoontje.
pi_221040040
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:09 schreef quo_ het volgende:

[..]
Heeft wel wat weg van een politiestaat waar elke afwijkende mening wordt onderdrukt.
Maar zelfs de DDR van Egon Krenz, het Roemenie van Nicolae Ceaușescu en het Libie van Moammar Khadaffi zijn uiteindelijk kopje onder gegaan.
Kan me niet voorstellen dat het in een land waar de politie kleuters aftuigt nog heel lang gaat duren.
Ik denk eerder dat dit het begin van het einde inluidt van de zgn. democratische landen.
Democratie is leuk en heel nuttig voor de vooruitgang en zo, maar nu blijkt dat dit een soort slang is die in zijn eigen staart bijt.
pi_221040042
Godzijdank hebben we sociale media, stel je voor dat je afhankelijk bent van de NU.nl redactie voor je nieuwsvoorziening _O-
pi_221040067
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wie neemt er nu zijn vijfjarig kind naar zo'n slachtpartij? Dan spoor je toch niet?
Blijf lekker thuis met je zoontje.
Gewoon de haat er vroeg in krijgen zal papa denken. Als je een kind meeneemt naar een demonstratie anders dan voor een speeltuintje of geld voor de lokale sportvereniging oid spoor je imho sowieso al niet. Als je ook nog eens weet dat er agressieve mongolen willen rellen met de politie zou de jeugdbescherming mee moeten gaan kijken.
pi_221040068
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:15 schreef DrRobotnik het volgende:
Godzijdank hebben we sociale media, stel je voor dat je afhankelijk bent van de NU.nl redactie voor je nieuwsvoorziening _O-
De enige echte vrij internet nieuwsbron vorm doorgaans wel een goed tegenwicht aan deze klojo's uit de DPG trollenfabriek.
https://www.geenstijl.nl/5190330/nunl-belfast
-
  zondag 14 juni 2026 @ 17:21:16 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221040076
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:15 schreef DrRobotnik het volgende:
Daarom altijd uitkijken als iemand een bepaald medium het zwijgen wil doen opleggen.

Gebruik gewoon verschillende bronnen en trek je eigen conclusies.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221040087
DPG is niet merfect, maar de users die hier denken dat sociale media de oplossing zijn, zijn toevalligerwijs ook de mensen die niet echt in staat zijn van propaganda herkennen.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:24:23 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221040092
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gewoon de haat er vroeg in krijgen zal papa denken. Als je een kind meeneemt naar een demonstratie anders dan voor een speeltuintje of geld voor de lokale sportvereniging oid spoor je imho sowieso al niet. Als je ook nog eens weet dat er agressieve mongolen willen rellen met de politie zou de jeugdbescherming mee moeten gaan kijken.
De haat zit toch met name bij de mensen die demonstreren jegens hun eigen cultuur en land en voor meer migranten? Maar zulke demonstraties worden ook kinderen mee naartoe genomen.

Wees blij dat er nog mensen zijn die hun kind opvoeden met het idee dat de eigen cultuur en het eigen land niet iets negatiefs is, maar iets om trots op te zijn en te beschermen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221040093
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Laat dat sociale behang ook maar thuis, want die jeugdbescherming deugt ook voor geen meter.
pi_221040102
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De haat zit toch met name bij de mensen die demonstreren jegens hun eigen cultuur en land en voor meer migranten? Maar zulke demonstraties worden ook kinderen mee naartoe genomen.

Wees blij dat er nog mensen zijn die hun kind opvoeden met het idee dat de eigen cultuur en het eigen land niet iets negatiefs is, maar iets om trots op te zijn en te beschermen.
Hoe kom je erbij dat de haters tegen hun eigen cultuur demonstreren?
Je kind opvoeden met vaderlandsliefde doe je niet door je kleuter mee te nemen naar zo'n gewelddemonstratie.
Als dat mijn kerel zou zijn, zou ik hem meteen het huis uitschoppen.
pi_221040127
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
DPG is niet merfect, maar de users die hier denken dat sociale media de oplossing zijn, zijn toevalligerwijs ook de mensen die niet echt in staat zijn van propaganda herkennen.
Bij DGP doen ze vrij weinig moeite om het te verhullen in ieder geval.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:33:27 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221040159
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat de haters tegen hun eigen cultuur demonstreren?
Je kind opvoeden met vaderlandsliefde doe je niet door je kleuter mee te nemen naar zo'n gewelddemonstratie.
Als dat mijn kerel zou zijn, zou ik hem meteen het huis uitschoppen.
Ik doelde op deze mensen:

Het 'refugee welcome' type mens. Dat is effectief demonstreren tegen de eigen cultuur omdat de onophoudelijke influx van zulke kansarme migranten het Westen voorgoed zal veranderen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 14 juni 2026 @ 17:35:41 #23
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221040212
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het 'refugee welcome' type mens. Dat is effectief demonstreren tegen de eigen cultuur omdat de onophoudelijke influx van zulke kansarme migranten het Westen voorgoed zal veranderen.
Boeie, moeten zij weten. Zo lang ze geen geweld gebruiken.
Geldt zowel voor voor als tegenstanders van AZC en de hele reutemeteut.

Als er een bepaald sfeertje is moet je wegblijven met je kinderen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 14 juni 2026 @ 17:42:45 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221040368
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221040423
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:49 schreef quo_ het volgende:
Negeren van bepaalde figuren is altijd een goede zaak.
Je ziet meteen aan die redacteuren van NU.nl dat ze extreem links zijn. Het straalt er gewoon van af.
greetings and salutations
pi_221040454
De titel van een reeks hernoemen is wel behoorlijk kansloos.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:46:07 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221040455
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Je ziet meteen aan die redacteuren van NU.nl dat ze extreem links zijn. Het straalt er gewoon van af.
Om te kotsen die enorme bias daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 juni 2026 @ 17:46:35 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221040467
quote:
19s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:46 schreef TwenteFC het volgende:
Jep
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221040511
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Snap ik. En ik ben het in grote lijnen met je eens.
Ik moet niks hebben van kansarme ongeletterde en primitieve mannelijke immigranten/vluchtelingen/asielzoekers.
Maar ook multimiljonairs of - miljardairs zijn in mijn ogen net zo goed tuig van de richel.

Wat mij betreft is elke asielzoeker/vluchteling welkom in mijn land, mits hij of zij kan bewijzen een 'echte' te zijn.
Dus geen vermomde ISIS-slagers of andere moslimterroristen of wat voor terroristen dan ook.
Elke vreemdeling die zich hier aanmeldt, naakt en gebukt aantreden, elektronische communicatietroep meteen in de shredder flikkeren.
Degenen die door de keuring heen komen, mogen van mij allemaal een mandje kado krijgen met eten en drinken, geld, maandverband/tampons/anticonceptiepil, brillen en mobieltjes met een zeer beperkt gebruik. Alleen bellen en gebeld worden dus.
Deze mensen heel goed voorlichten hoe het hier toegaat. Vooral met betrekking tot vrouwen. En kinderen. En dieren. En, ja vooruit dan, ook mannen.
Bidden mag, maar is absoluut geen verplichting.
Vrouwen die graag met een hoofddoek willen rondlopen; prima. Vrouwen die graag hun gezicht verbergen, kunnen meteen terug.
Kinderen op school, ze zitten daar om iets te leren. Niet om de halve school af te knallen.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:51:18 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221040583
quote:
19s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:46 schreef TwenteFC het volgende:
Voortschrijdend inzicht heet dat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221040654
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Kinderen meenemen naar gevaarlijke demonstraties om op te komen voor je cultuur is goed ja?
pi_221040668
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dit ja.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:56:11 #33
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221040672
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Taqiyya.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:56:34 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221040676
quote:
[ x ]

Ik vind het wel aardig onmenselijk om zo met jongen kinderen om te gaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221040685
quote:
16s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Vertel dat de profeet.
  zondag 14 juni 2026 @ 17:57:57 #36
459912 FlippingCoin
pi_221040686
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:57 schreef tralalala het volgende:

[..]
Vertel dat de profeet.
Welke profeet?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_221040695
quote:
16s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Tegen blanken is alles geoorloofd.
pi_221040717
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:58 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Tegen blanken is alles geoorloofd.
Slachtoffertje toch.
pi_221040743
quote:
16s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Welke profeet?
Ja
pi_221040750
Mensen laat kinderen thuis bij demonstraties svp.

Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221040756
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:05 schreef Filosoofert het volgende:

[ afbeelding ]
Bartgod, niet eens zijn broers en neven erbij gehaald. _O_
  zondag 14 juni 2026 @ 18:07:26 #42
459912 FlippingCoin
pi_221040762
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Voordat je mensen wegzet als niet in staat om propaganda te herkennen, zou het wel prettig zijn als je zelf ten minste een correct Nederlandse tekst schrijft.
pi_221040769
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:05 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Benieuwd of de groepsleiding onder de indruk zal zijn.
Dat je een keer voortschrijdend inzicht laat zien? Doe dat vaker en ze rekken je avondklok misschien wel!
pi_221040774
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:05 schreef Filosoofert het volgende:

[ afbeelding ]
We kunnen die man wel gebruiken in deze zurige tijden.
pi_221040779
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Voordat je mensen wegzet als niet in staat om propaganda te herkennen, zou het wel prettig zijn als je zelf ten minste een correct Nederlandse tekst schrijft.
Nee.
pi_221040782
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit dus. Wat voor soort ouders nemen hun kinderen mee naar een demo waar het o zo makkelijk kan escaleren?
Dan zit daar bij die ouders toch een hele belangrijke schroef los?
Waarom maak je kinderen? Om je soort in stand te houden.

Waarom neem je kinderen mee naar dit soort riots? Omdat je zelf voor geen meter spoort en sowieso al geen kinderen had mogen verwekken/baren.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:09:49 #47
459912 FlippingCoin
pi_221040785
Laten we allemaal niet te veel ingaan op users die zeer opzichtig bezig zijn de boel van eieren te maken.
pi_221040795
quote:
16s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Laten we allemaal niet te veel ingaan op users die zeer opzichtig bezig zijn de boel van eieren te maken.
Sorry liefie, maar dat maak jij dus niet uit.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:12:16 #49
459912 FlippingCoin
pi_221040809
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Sorry liefie, maar dat maak jij dus niet uit.
Ik had het niet over jou opoe.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:12:28 #50
182233 thedeedster
pi_221040810
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kinderen meenemen naar gevaarlijke demonstraties om op te komen voor je cultuur is goed ja?
Dan is de kans dat de politie je in elkaar slaat kleiner. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221040829
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Je had het over 'allemaal', groentje.
pi_221040836
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bewezen Gaza strategie.
pi_221040849
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dan is de kans dat de politie je in elkaar slaat kleiner. :Y
Juist. Maar de tegenstanders zien er geen kwaad in om kleine kinderen het ziekenhuis in te trappen.
En dan is het janken geblazen.
'Wie doet nou zoiets? Kleine kinderen mishandelen???"

Neem ze dan niet mee, stomme lul.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:18:48 #54
182233 thedeedster
pi_221040868
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Juist. Maar de tegenstanders zien er geen kwaad in om kleine kinderen het ziekenhuis in te trappen.
En dan is het janken geblazen.
'Wie doet nou zoiets? Kleine kinderen mishandelen???"

Neem ze dan niet mee, stomme lul.
Ik vind demonstraties sowieso een groot drama.

Allemaal vervelende, jankende kleuters.
pi_221040870
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
En wat bedoel je trouwens met je 'users die zeer opzichtig bezig zijn de boel van eieren te maken'?
Leer eerst eens behoorlijk Nederlands.
  zondag 14 juni 2026 @ 18:23:16 #56
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221040889
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit dus. Wat voor soort ouders nemen hun kinderen mee naar een demo waar het o zo makkelijk kan escaleren?

Waarom neem je kinderen mee naar dit soort riots? Omdat je zelf voor geen meter spoort en sowieso al geen kinderen had mogen verwekken/baren.
Ik heb geen flauw idee waar deze arrestatie plaatsvindt, wat eraan vooraf is gegaan en waarom de user in kwestie het filmpje in dit topic post

Ik zou sowieso altijd wat terughoudend zijn met dit soort drek zonder enige vorm van context en begeleid met een opruiende tekst afkomstig van X :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221040896
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Letterlijk ja. Heel enge psychopatische koppies.
pi_221040924
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik vind demonstraties sowieso een groot drama.

Allemaal vervelende, jankende kleuters.
Demonstraties is een groot en heel goed recht.
De stem van Het Volk. Weet je wel?

Ik kan het beter illustreren aan de hand van een lied.

Oost-Berlijn, Unter Den Linden
Er wandelen mensen langs vlaggen en vaandels
Waar Lenin en Marx nog steeds op een voetstuk staan
En iedereen werkt, hamers en sikkels
Terwijl in paradepas de wacht wordt gewisseld
40 jaar socialisme, er is in die tijd veel bereikt

Maar wat is nou die heilstaat als er muren omheen staan?
Als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan?
Ach, wat is nou die heilstaat? Zeg mij, wat is 'ie waard
Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard?

En alleen de vogels vliegen van Oost- naar West-Berlijn
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het IJzeren Gordijn
Omdat ze soms in het westen
Soms ook in het oosten willen zijn
Omdat ze soms in het westen
Soms ook in het oosten willen zijn

West-Berlijn, de Kurfürstendamm
Er wandelen mensen langs porno- en peepshow
Waar Mercedes en Cola nog steeds op een voetstuk staan
En de neonreclames die glitterend lokken
Kom dansen, kom eten, kom zuipen, kom gokken
Dat is nou 40 jaar vrijheid, er is in die tijd veel bereikt

Maar wat is nou die vrijheid zonder huis, zonder baan?
Zoveel Turken in Kreuzberg die amper kunnen bestaan
Goed, je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur
En alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur

En de vogels vliegen van West- naar Oost-Berlijn
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
Over de muur, over het IJzeren Gordijn
Omdat ze soms in het oosten
Soms ook in het westen willen zijn
Omdat er brood ligt soms bij de Gedächtniskirche
Soms op het Alexanderplein
pi_221040926
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:24 schreef n__n het volgende:

[..]
Lombroso en schedelmeterij zijn weer helemaal in. Dat kan je namelijk gewoon zien, dus is het zo.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221040934
quote:
19s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:15 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Bewezen Gaza strategie.
Bij de AZC protesten waren ook kinderen meegenomen....
pi_221040951
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:24 schreef n__n het volgende:

[..]
Extremisten zijn sowieso al heel eng. Of ze nu rechts, links of feministisch zijn.
Wat vinden jullie van Donald Trump? Is hij normaal? Of ook een of andere extremist?
Een ouwe lul die net als een kleuter liep te dreinen om de Nobelprijs voor de vrede terwijl hij ondertussen de hele wereld in brand steekt.
pi_221040964
quote:
19s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:15 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Bewezen Gaza strategie.
Ik betrap Howie vaak dat hij het stiekem heel erg eens is met de organisatie die niet genoemd mag worden.
pi_221040974
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Pure indoctrinatie, als je het mij vraagt. Voor hetzelfde geld zit jouw kleintje in de klas met Achmed of Faischa en kunnen deze twee kinderen het prima met elkaar vinden, maar nee, pappie vindt het dan nodig om zijn nakomeling voor te lichten over die 'slechte asielzoekers'.

Ouders van nu? Denken jullie nog wel eens na over de taak die jullie zelf op je hebben genomen?
pi_221040979
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik betrap Howie vaak dat hij het stiekem heel erg eens is met de organisatie die niet genoemd mag worden.
Welke organisatie?
  zondag 14 juni 2026 @ 18:37:11 #65
3542 Gia
User under construction
pi_221040986
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Bij de Rode lijn demo ook!
pi_221040998
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Het trieste is dat de oneense users het hier niet lang geleden/normaal gesproken best mee eens zouden zijn, maar ze nu in een cult zitten. En de cult mag alles en je kinderen offeren is gerechtvaardigd.
pi_221041016
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Welke organisatie?
Ze eten geen ham en hun organisatie is grotendeels as.
pi_221041020
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen boos maken.
En ook waarom? Vind je niet dat de mensen al boos genoeg zijn?
pi_221041024
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het trieste is dat de oneense users het hier niet lang geleden/normaal gesproken best mee eens zouden zijn, maar ze nu in een cult zitten. En de cult mag alles en je kinderen offeren is gerechtvaardigd.
Wel mooi dat links helemaal uit de panty schiet wanneer je hun emotionele chantage tactieken overneemt. Gelukkig begint het steeds duidelijker te worden dat je met links nooit over de inhoud kan praten en dat het voor hun allemaal ideologisch en emotioneel gebaseerd is. Wat goed voelt is waar, vandaar ook helemaal prima om te begrijpen dat wanneer links lager gaat, je nog lager moet gaan. Vernietig ze op hun eigen speelveld.
pi_221041026
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze eten geen ham en hun organisatie is grotendeels as.
Ja wat? Bedoel je joden? Nee, natuurlijk niet.
Maar wat betekent as?
pi_221041048
quote:
19s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:40 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wel mooi dat links helemaal uit de panty schiet wanneer je hun emotionele chantage tactieken overneemt. Gelukkig begint het steeds duidelijker te worden dat je met links nooit over de inhoud kan praten en dat het voor hun allemaal ideologisch en emotioneel gebaseerd is. Wat goed voelt is waar, vandaar ook helemaal prima om te begrijpen dat wanneer links lager gaat, je nog lager moet gaan. Vernietig ze op hun eigen speelveld.
Pardon? Waar gaat het dan bij mensen zoals jij om?
Inhoud? Wat is eigenlijk de ideologie van rechts?
Zoveel mogelijk geld verdienen en daarmee zoveel mogelijk macht verkrijgen?
En dan?
pi_221041049
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Maar wat betekent as?
Mooi voorbeeld van wat ik net zei. Nadenken kunnen ze niet.
pi_221041071
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En ook waarom? Vind je niet dat de mensen al boos genoeg zijn?
Elon Musk heeft s werelds grootste greep ooit gedaan in de pensioenkassen voor een bedrijf dat altijd verlies zal maken. Mensen kunnen niet boos genoeg op elkaar zijn over allerlei bullshit anders kunnen de miljardairs minder makkelijk graaien. En ipv die realisatie aanbidden de boosjes die gek juist.
pi_221041073
quote:

[..]
Maar wat betekent as?
Hamas
pi_221041090
quote:

[..]
Maar wat betekent as?
Hamas
quote:

[..]
Waarom nog rechts zijn als ze niet meer te onderscheiden van je fantasie versie van links zijn?
  Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 18:48:30 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_221041106
Sinds wanneer zijn deze rellen niet meer doorspekt met racisme?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_221041115
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee waar deze arrestatie plaatsvindt, wat eraan vooraf is gegaan en waarom de user in kwestie het filmpje in dit topic post

Ik zou sowieso altijd wat terughoudend zijn met dit soort drek zonder enige vorm van context en begeleid met een opruiende tekst afkomstig van X :)
Ja, jij wel. Maar dit soort users wil liever een beetje hitsen en daar moet ruimte voor zijn.
Want alle meningen mogen en topics worden juist verneukt door 'users die zich zogenaamd wél kunnen gedragen', aldus Danny.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221041125
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Elon Musk heeft s werelds grootste greep ooit gedaan in de pensioenkassen voor een bedrijf dat altijd verlies zal maken. Mensen kunnen niet boos genoeg op elkaar zijn over allerlei bullshit anders kunnen de miljardairs minder makkelijk graaien. En ipv die realisatie aanbidden de bootjes die gek juist.
Gewoon stoppen met premies betalen. Lijkt me makkelijk zat.
Je zegt gewoon je premie op van het ziekenfonds, de uitvaart en de verzekering.
Twee of drie maanden, dan komen die geldgangsters op hun blote knietjes smeken.
pi_221041155
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:48 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ja, jij wel. Maar dit soort users wil liever een beetje hitsen en daar moet ruimte voor zijn.
Want alle meningen mogen en topics worden juist verneukt door 'users die zich zogenaamd wél kunnen gedragen', aldus Danny.
Danny. Een lieve man denk ik. Maar wel iemand met een ontzettende tunnelvisie.
pi_221041242
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sinds wanneer zijn deze rellen niet meer doorspekt met racisme?
De poging tot onthoofding en de mesaanval op dat meisje zou ik eerder racisme noemen. Bruine migranten hebben het keer op keer specifiek op blanken gemunt.
pi_221041245
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik ben het zo met jou eens.
pi_221041282
quote:

[..]
Welke chantage tactieken gebruiken ze?
  Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 18:56:31 #83
pi_221041285
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:54 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De poging tot onthoofding en de mesaanval op dat meisje zou ik eerder racisme noemen. Bruine migranten hebben het keer op keer specifiek op blanken gemunt.
Daar gaat het nu niet om. Het gaat om deze aanvallen, of die racistisch van aard zijn of niet.
pi_221041328
quote:

[..]
Ja echt? Ik ga bijna dagelijks naar het winkelcentrum voor mijn boodschapjes, en heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Niet 'live' en ook niet achteraf.
Het meest opzienbarende wat ik ooit zag is dat twee jonge meiden in hun nekvel werden gegrepen door de plaatselijke oppassers vanwege diefstal van make-up bij de Etos of Kruidvat. Dat weet ik dan niet zo precies.
pi_221041332
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daar gaat het nu niet om. Het gaat om deze aanvallen, of die racistisch van aard zijn of niet.
Deze reeks gaat over een racistische poging tot onthoofding.
pi_221041429
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk van wel, bruine en zwarte migranten vallen stelselmatig blanke autochtonen aan.
  Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 19:06:14 #87
pi_221041449
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:04 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Ik denk van wel, bruine en zwarte migranten vallen stelselmatig blanke autochtonen aan.
Dan open je daar een topic over. Ik stel nu de vraag of dit ineens geen racistische aanval meer is, omdat dat uit de TT is verdwenen.
  Redactie Sport zondag 14 juni 2026 @ 19:07:52 #88
pi_221041499
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:59 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De TT is 'rellen in Belfast'.

De aanleiding was inderdaad een heftige mesaanval. Ook die zou zomaar een racistisch/religieus motief kunnen hebben ja.
pi_221041505
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan open je daar een topic over. Ik stel nu de vraag of dit ineens geen racistische aanval meer is, omdat dat uit de TT is verdwenen.
Ook deze aanval was denk ik racistisch, zo'n joelende en krijsende Soedanees bovenop een autochtone man.
  zondag 14 juni 2026 @ 19:08:41 #90
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221041521
quote:

[..]
Gaat erom dat individuen worden veroordeeld op hun daden, niet complete bevolkingsgroepen waarvan het gros er niets mee te maken heeft. Doe je dat wel dan is er sprake van racisme. Is een geldende definitie.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221041553
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Gaat erom dat individuen worden veroordeeld op hun daden, niet complete bevolkingsgroepen waarvan het gros er niets mee te maken heeft. Doe je dat wel dan is er sprake van racisme. Is een geldende definitie.
Helaas voor mensen zoals de eindredactie van NU.nl bestaat er zoiets als patroonherkenning, na verloop van tijd gaan bepaalde zaken nu eenmaal opvallen.
pi_221041615
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:59 schreef RotatoR het volgende:

[..]
O, vandaar je post over dat de Britse politie nu ook 5-jarigen arresteert. Zonder enige context of wat dan ook.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221041649
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:10 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Helaas voor mensen zoals de eindredactie van NU.nl bestaat er zoiets als patroonherkenning, na verloop van tijd gaan bepaalde zaken nu eenmaal opvallen.
Met patroonherkenning moet je nogal oppassen. Voor je het weet zie het gezicht van Jezus in een aangebrande boterham.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221041703
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bruine en zwarte migranten die stelselmatig alleen de inheemse blanke bevolking aanvallen is ook racisme. Is een geldende definitie.
pi_221041738
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:18 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Bruine en zwarte migranten die stelselmatig alleen de inheemse blanke bevolking aanvallen is ook racisme. Is een geldende definitie.
Hoezo, elkaar ook, hoor.
pi_221041775
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:14 schreef OllieA het volgende:

[..]
Met patroonherkenning moet je nogal oppassen. Voor je het weet zie het gezicht van Jezus in een aangebrande boterham.
Een kleine en onschuldige prijs voor zo'n nuttig overlevingsmechanisme, als het slachtoffer in Belfast een beter ontwikkeld gevoel van patroonherkenning had gehad zou hij wellicht zijn oog nog hebben.
pi_221042103
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoezo, elkaar ook, hoor.
Dat is meer op basis van religie. Moslimmigranten vallen stelselmatig niet-moslim migranten aan.
Zou je ook racisme kunnen noemen.
pi_221042278
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:22 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Een kleine en onschuldige prijs voor zo'n nuttig overlevingsmechanisme, als het slachtoffer in Belfast een beter ontwikkeld gevoel van patroonherkenning had gehad zou hij wellicht zijn oog nog hebben.
Misschien zou je je eens moeten verdiepen in het verschijnsel apofenie. Mensen zien nogal eens patronen die er niet zijn.
Net zoals ze nogal eens correlaties waarnemen die zuiver toevallig zijn en waar geen conclusies uit getrokken kunnen worden.

Zo zie je in dit topic zelfs mensen die psychopathie kunnen zien in de 'koppies' van demonstranten.

De mens is een betekenis zoekend dier en vindt te pas en te onpas betekenis en patronen. Je kan maar beter twijfelen als uitgangspositie, voordat je gaat denken dat iets overduidelijk is omdat je 'het gewoon kan zien'.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_221042305
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:36 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat is meer op basis van religie. Moslimmigranten vallen stelselmatig niet-moslim migranten aan.
Zou je ook racisme kunnen noemen.
Klopt, de poging tot onthoofding kan een racistisch motief hebben gehad. Net als de rellen die daarop volgen dat overduidelijk hebben, met het heft maar in eigen handen willen nemen en migranten zelf maar “uit te zetten”.

Beiden is verwerpelijk.
  zondag 14 juni 2026 @ 19:48:53 #100
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221042323
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:10 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Tja. Laat ik het duidelijker formuleren. Of dat die messteker een racistisch motief had moet nog blijken. Daar gaat een onderzoeksrechter over dacht ik. Gaat men complete bevolkingsgroepen beschuldigen dan is er per definitie sprake van racisme.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')