In afzonderlijke goten ja? Compartimentering?quote:
Niet te betalen man.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In afzonderlijke goten ja? Compartimentering?
Van wie niet? Want ik denk namelijk dat met "lasser" een glaslasser bedoeld wordt, en binnen één glasvezelkabel is het doodnormaal om tientallen fibers te hebben.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
vreemd, dat is totaal niet toegestaan, zoveel kabels in dezelfde goot.
Nou jah, dat lukt toch wel aardig.quote:Bovendien is het niet te doen om dat te onderhouden. Mocht er later een kabel vervangen moeten worden dan ben je mooi klaar.
zijn het signaalkabels dan?quote:Op maandag 29 juni 2026 22:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Van wie niet? Want ik denk namelijk dat met "lasser" een glaslasser bedoeld wordt, en binnen één glasvezelkabel is het doodnormaal om tientallen fibers te hebben.
[..]
Nou jah, dat lukt toch wel aardig.
Ik denk dat jullie allemaal gewoon heel weinig verstand van kabels hebben.
Het is vrij standaard voor langere verbindingen om daar zulke kabels voor te gebruiken met veel fibers.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik kan alleen in datacenters zulke aantallen kabels bij elkaar in een goot krijgen.
De 3 kV-energievoorziening bestaat zeker nog.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is vrij standaard voor langere verbindingen om daar zulke kabels voor te gebruiken met veel fibers.
Zoals te zien in het plaatje liggen er niet 300 kabels in die goot, dat past niet. Ik weet niet hoe de energievoorziening van 3KV geregeld is verder, daar kan Klaasje misschien meer over vertellen. Bestaat energievoorziening nog?
Dan ga je ervan uit dat het vermogenskabels zijn. Dat zijn de meeste niet.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Onder de grond, of in een goot naast het spoor heb je te maken met richtlijnen zoals warmteberekeningen en
kabelbelastbaarheid.
Ik bedoelde de website hehehe. Het was een .net geloof ik. Die is dood in ieder geval. Het 3kV net bestaat zeker nog inderdaad. Was denk ik vna Feyenoordse Meesters, ook al zo'n heerlijke jaren '90 website. Is ook verdwenen.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
De 3 kV-energievoorziening bestaat zeker nog.
Tragischquote:Op maandag 29 juni 2026 23:19 schreef Duvel het volgende:
FM heeft onderdak gevonden bij Spilt, toch?
Edit: toch niet, ik kan het iig niet vinden.
Energievoorziening.info is niet meer..
Oh je dacht dat ik "elke kabel in zijn eigen goot" bedoelde? Nee dat is niet te betalen, dat snap ik. Maar max 25 of 50 per goot of zo. Beetje schade beperken. Da kèn tog wel?quote:
Nee, KPN.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:03 schreef b2py het volgende:
Volgens mij heeft ProRail ook het grootste datanetwerk van NL onder de grond liggen
Ja ik ga van de week wel de waybackmachine eens goed bekijken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:09 schreef b2py het volgende:
Zit het niet ergens in een internet archive?
Nee. Die goten zijn peperduur, dat zijn die betonnen bakken langs het spoor. De aanleg daarvan is echt niet goedkoop.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh je dacht dat ik "elke kabel in zijn eigen goot" bedoelde? Nee dat is niet te betalen, dat snap ik. Maar max 25 of 50 per goot of zo. Beetje schade beperken. Da kèn tog wel?
En waarom is dat dan precies?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee. Die goten zijn peperduur, dat zijn die betonnen bakken langs het spoor. De aanleg daarvan is echt niet goedkoop.
Langs de sporen en ook in hoogspanningsmasten ligt een gigantisch Dark Fiber netwerk dat wordt beheerd door Relined.quote:
ProRail schrijft dat het inderdaad om blikseminslag gaat: https://www.prorail.nl/ni(...)roningen-en-zuidhornquote:Op maandag 29 juni 2026 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
Die stroomstoring tussen Groningen en Zuidhorn kan trouwens bijna niet anders dan blikseminslag zijn geweest. Het ging hier 2 dagen geleden echt als een malle tekeer.
Probleem is dat je dan mogelijk best veel apparatuur en kabels moet vervangen
quote:Afgelopen nacht heeft de aannemer verschillende relais (schakelaars) vervangen. Ook is de voeding (de energievoorziening) vervangen. Helaas zijn daarna zijn nog meer doorgebrande relais als gevolg van de blikseminslag aangetroffen. Daardoor doen zich nog steeds sein- en wisselstoringen voor.
En ook morgen rijden er zeker een groot deel van de dag geen treinen. Ze komen nog steeds defecte onderdelen tegen die vervangen moeten worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
ProRail schrijft dat het inderdaad om blikseminslag gaat: https://www.prorail.nl/ni(...)roningen-en-zuidhorn
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |