Aan die vrouwquote:Op zondag 14 juni 2026 13:06 schreef littlemindy het volgende:
Waar had dat aan vast moeten zitten dan?
Ik bedoel aan de kant van de brug. Touw ligt daar wat losjes op de grond, ik zie niet waar de tegenkracht vandaan moet komen, ook al had het touw wel aan de vrouw vastgezeten?quote:
Ja die ziet er nu uit als een tegen een muur gegooide tomaat.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik hoop dat ze het zelf niet door gehad heeft.
Dit wordt een begrafenis met gesloten kist.
Buiten dat, dan zou ze dus alleen aan dat nergens aan vastgemaakte bungeecord vastzitten, en ook nog eens zonder reservelijn? En die 2e en 3e man zijn zelf ook niet gezekerd voor zover ik kan zien. Lijkt wel alsof dit hun eerste dag was en ze geen instructie hebben gekregenquote:Op zondag 14 juni 2026 13:17 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik bedoel aan de kant van de brug. Touw ligt daar wat losjes op de grond, ik zie niet waar de tegenkracht vandaan moet komen, ook al had het touw wel aan de vrouw vastgezeten?
Voor je iemand van zo'n brug afgooit wil je beide kanten 3x gecheckt hebben lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 86% gewijzigd door over_hedge op 14-06-2026 13:48:59 ]Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
edgy hoorquote:Op zondag 14 juni 2026 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze had wel een helm op, dus aan de veiligheid is gedacht.
Het is ook wel een beetje eigen schuld hoor, je legt je lot in handen van een paar 'trust me bro' stinkhippies die geen normale baan konden krijgen.
Het is een heel trieste gebeurtenis maar ik schoot toch even in de lach.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:28 schreef Zorro het volgende:
"Ik wil dit 1 keer in mijn leven gedaan hebben"
Nou dat is gelukt.
Weten we zeker dat er geen opzet was?quote:Het fatale ongeluk gebeurde bij de Ponte do Esqueleto (Skeletbrug) in de staat São Paulo, een spoorbrug die al dertig jaar niet meer in gebruik is.
Heb het ook wel gedaan op wat ik leuke of speciale plekken vond, maar altijd in west europa. In Zwitserland werd bijvoorbeeld 3x door 3 verschillende mensen nagekeken of alles goed vastzat en er niks vergeten was. Plus je werd natuurlijk niet van het platform gegooid (wat is dat voor iets achterlijks btw?). In Nederland, bij de eerste sprong, vroeg ik of ze me wilden duwen. Mochten ze helemaal niet werd me gezegd, moest 100% eigen keuze zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 14:21 schreef Kottnauer het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat het goede filmpje is.
Er zal best een vrouw verongelukt zijn, dat is vaker gebeurd, maar dit is wat anders.
Er was jaren geleden ook een Nederlandse vrouw die zonder touw in Spanje die naar beneden sprong toen de instructeur “no jump” riep, wat zij interpreteerde als “now jump”.
Meer in het algemeen vraag ik me af wat mensen bezield om dit überhaupt te doen.
Zuig je wel vaker statistieken uit je duim?quote:Op zondag 14 juni 2026 14:27 schreef LXIV het volgende:
Dit gebeurt letterlijk 1 op de 25 keer, dus wat is het nieuws?
1 op de 4 keerquote:Op zondag 14 juni 2026 14:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zuig je wel vaker statistieken uit je duim?
quote:
Bekend gevalletje van doet die anders nooit.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:32 schreef -Knapzak- het volgende:
Ik kan haast niet geloven dat dit per ongeluk is gebeurd. Drie personen die haar optillen zonder iets op te merken, de filmer die niets ziet en de vrouw zelf overigens, die ook niet beseft dat er geen touw aan haar vastzit.
Precies. Dat heb je als vrouw zelf toch ook in de gaten. Net zoals je weet dat je schoenen nog niet aan hebtquote:Op zondag 14 juni 2026 14:55 schreef CR7 het volgende:
Raar verhaal. Die vrouw had zelfs de uitrusting nog niet eens om.
Nou blijkbaar niet he. Of denk je dat ze voor haar lol die brug afgegooid wilt worden zonder vast te zittenquote:Op zondag 14 juni 2026 15:00 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Precies. Dat heb je als vrouw zelf toch ook in de gaten. Net zoals je weet dat je schoenen nog niet aan hebt
Ik heb het filmpje niet gezien en ga het ook zeker niet bekijken. Maar ik vermoed datquote:Op zondag 14 juni 2026 15:00 schreef cinderloom het volgende:
Precies. Dat heb je als vrouw zelf toch ook in de gaten. Net zoals je weet dat je schoenen nog niet aan hebt
Ze heeft wel een soort van harnas om, denk niet dat je merkt of er wel of geen elastiek aan vast zit.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:00 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dit laatste absoluut!quote:Op zondag 14 juni 2026 15:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet gezien en ga het ook zeker niet bekijken. Maar ik vermoed dat
• deze dame meer bezig was met hoe het op beeld kwam en gewoon vertrouwen had in haar 3 begeleiders (en waarom ook niet),
• en dat de heren meer gefocussed waren op de dame en hun eigen stoer doen, en minder oog hadden dat ze deze dame moesten begeleiden met een geslaagde en veilige bungeejump.
Verder vind ik dit een afschuwelijk verhaal.
Ja, indruk maken op de influencer. Meer bezig zijn met hoe je overkomt bij die "chick"; beetje tof doen met wat extra bravour en ondertussen vergeten dat je je klant nog niet heb vastgemaakt aan het bungeekoord.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:25 schreef Scjvb het volgende:
Dit laatste absoluut!
En vlgs mij was er geen touw aan deze dame vastgeknoopt.
Dus u bedoelt vast iets met 'populair gedoe' en volledige tot meest bizarre onachtzaamheid als gevolg.
Filmpje zelf is m.i. niet het meest indrukwekkend. Maar het gevolg, ofwel het ongeluk zelf, staat verder niet op beeld. Behalve dan dat de dame in kwestie (vermoedelijk zonder aanlijning dus) over de rand naar beneden gaat.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, indruk maken op de influencer. Meer bezig zijn met hoe je overkomt bij die "chick"; beetje tof doen met wat extra bravour en ondertussen vergeten dat je je klant nog niet heb vastgemaakt aan het bungeekoord.
Maar nogmaals ik heb het filmpje niet gezien en ik vul dit gewoon in op basis van mijn intuitie cq onderbuik, maar het eindresultaat is dat 3!!! mensen zich ergens anders op hebben gefoccussed dan de bevestiging en de controle van de bevestiging van het bungeekoord.
Maar het eindresultaat is dat 3!!! mensen zich ergens anders op hebben gefoccussed dan de bevestiging en de controle van de bevestiging van het bungeekoord.
En juist met dit soort zaken ben ik eigenlijk altijd heel geinteresseerd in hoe dit gekomen is en wat de oorzaak van deze toedracht was, maar ik verrek het om dat filmpje te bekijken.
Dit dus.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:40 schreef StateOfMind het volgende:
Je ziet idd alleen maar hoe ze het diepe in wordt gegooid, gefilmd van een meter of 5 afstand.
De val, en de landing, is niet te zien.
Wat wel overduidelijk te zien is, is dat er geen touw aan haar vast zit.
Onbegrijpelijk hoe die 3 crewmembers dat geen van allen gezien heeft
Ze was Braziliaans, 21 jaar en verleidelijk. En ik vermoed dat dat deze mannen zodanig heeft afgeleid dat het haar hier noodlottig is geworden.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:40 schreef StateOfMind het volgende:
Onbegrijpelijk hoe die 3 crewmembers dat geen van allen gezien heeft
Dan nog, er bungeejumpen wereldwijd dagelijks weet ik veel hoeveel mensen.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze was Braziliaans, 21 jaar en verleidelijk. En ik vermoed dat dat deze mannen zodanig heeft afgeleid dat het haar hier noodlottig is geworden.
Bij dit soort werk dient men niet de al dan niet stijgerende p×n×s te gebruiken, maar het verstandquote:Op zondag 14 juni 2026 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze was Braziliaans, 21 jaar en verleidelijk. En ik vermoed dat dat deze mannen zodanig heeft afgeleid dat het haar hier noodlottig is geworden.
Dus voor de zekerheid, als je een bungeejump bedrijfje wil beginnen, neem alleen non-binaire personen in dienst.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:50 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Bij dit soort werk dient men niet de al dan niet stijgerende p×n×s te gebruiken, maar het verstand
Verkeerde topic?? Nou, ik vind het een heel goed topic. Ik vind dat die medewerkers zelfs aangeklaagd moeten worden. Ze hebben die vrouw gewoon in de diepte gegooid.quote:
Dit denk ik ook. En even off-topic: dank je wel dat je niet meer zoveel smileys meer gebruikt, was superirritant.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:55 schreef Scjvb het volgende:
Héél misschien toch moord in dit geval > achtergrond en motieven. Viel alleen net wat teveel op, tenminste op deze manier.
Behalve onachtzaamheid of dat laatste, geen idee verder!
Verkeerde topic waarin ik postte bedoel ik, en ja je hebt gelijk overigens.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Verkeerde topic?? Nou, ik vind het een heel goed topic. Ik vind dat die medewerkers zelfs aangeklaagd moeten worden. Ze hebben die vrouw gewoon in de diepte gegooid.
Ongepaste grap. Gegniffeld.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:31 schreef Caland het volgende:
Vrouw en influencer, dus vermoedelijk viel er geen touw aan vast te knopen
Owh, sorry, had ik niet door.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:12 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Verkeerde topic waarin ik postte bedoel ik, en ja je hebt gelijk overigens.
Wil je daarmee zeggen dat de vrouw zelf ook in het complot zat? Zou wat zijn, het heeft wel veel views opgeleverd.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:32 schreef -Knapzak- het volgende:
Ik kan haast niet geloven dat dit per ongeluk is gebeurd. Drie personen die haar optillen zonder iets op te merken, de filmer die niets ziet en de vrouw zelf overigens, die ook niet beseft dat er geen touw aan haar vastzit.
Mourad Lamrabatte bedoel je denk ik, bij die clip toen had ik het idee dat het uberhaupt niet bespringbaar was, maar hij kwam heel ver..quote:Op zondag 14 juni 2026 15:23 schreef Tengano het volgende:
En toen ik dit vanmorgen las moest ik ook weer denken aan die man die een paar jaar geleden van die rots van 60 meter oid? afsprong en in zee wilde belanden en net de laatste paar meters van de berg mistte. En op dat filmpje was zelfs zijn laatste krijs nog te horen, toen hij zich realiseerde dat hij het water net niet ging halen.
Ja, en nog het geluid als haar lichaam op de grond splashed..quote:Op zondag 14 juni 2026 15:37 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Filmpje zelf is m.i. niet het meest indrukwekkend. Maar het gevolg, ofwel het ongeluk zelf, staat verder niet op beeld. Behalve dan dat de dame in kwestie (vermoedelijk zonder aanlijning dus) over de rand naar beneden gaat.
Probeer dan op 40 meter hoogtequote:Op zondag 14 juni 2026 16:26 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
er is niet eens een touw in de buurt
verder ziet het er laag uit. als je op je benen landt overleef je het gewoon
Wel een mooie worp inderdaad, alleen de landing liet wat te wensen over. Maar goed, wel meteen out.quote:
40 meter, een gebouw van 15 of 16 verdiepingen.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:26 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Een afrekening met publiek en door iedereen laten filmen. Werknemers zijn ook meteen opgepakt.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Wel een mooie worp inderdaad, alleen de landing liet wat te wensen over. Maar goed, wel meteen out.
Het zou mij niets verbazen als het een afrekening was. Dat komt vaker voor in landen als Brazilië. Bovendien wordt er in zulke landen vaak minder strikt omgegaan met veiligheidsvoorschriften.
Volgens mij is dat gezichtsbedrog. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je zo'n val kunt overleven, zelfs niet als je op je benen terechtkomt. Het lijkt lager dan het werkelijk is.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:26 schreef Jahr00n het volgende:
Oke Spider-manquote:Op zondag 14 juni 2026 16:26 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Vaak ben Jr bij een sprong in de lucht al dood. Dus niet pas als je op de grond terecht komtquote:Op zondag 14 juni 2026 16:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gezichtsbedrog. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je zo'n val kunt overleven, zelfs niet als je op je benen terechtkomt. Het lijkt lager dan het werkelijk is.
Dan had dat touw ook niet uitgemaaktquote:Op zondag 14 juni 2026 16:41 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vaak ben Jr bij een sprong in de lucht al dood. Dus niet pas als je op de grond terecht komt
We praten over Brazilië, daar is het schering en inslag dat mensen elkaar in het openbaar afmaken terwijl iedereen staat te filmen.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Een afrekening met publiek en door iedereen laten filmen. Werknemers zijn ook meteen opgepakt.
Ja, logisch.
40 meter hoogte, die hoogte komt overeen met een gebouw van 15 of 16 verdiepingen.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gezichtsbedrog. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je zo'n val kunt overleven, zelfs niet als je op je benen terechtkomt. Het lijkt lager dan het werkelijk is.
Een touw remt.quote:
Wat een onzin weer zeg. Genoeg knappe jonge vrouwen die bungeejumpen in Brazilië.quote:Op zondag 14 juni 2026 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als het de eerste keer is dat je zoiets doet en het heel erg spannend vind, kan ik me ergens nog wel voorstellen dat je daar zelf niet op let - in de veronderstelling dat er 'professionals' bij zijn die daar verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:45 schreef Loohcs het volgende:
Achteraf praten, maar je hebt toch wel in de gaten dat je geen touw 'om' hebt? als 't nu (alleen) aan de 'andere' kant niet was bevestigd, zou 't nog kunnen dat je 't niet doorhebt. Alles voor de views, zullen we maar zeggen.
Het lesje wat we hieruit kunnen leren is dat je nooit zomaar blind moet vertrouwen op de 'expert' maar altijd je eigen research moet doen @Dr8gonOfLifequote:Op zondag 14 juni 2026 16:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin weer zeg. Genoeg knappe jonge vrouwen die bungeejumpen in Brazilië.
Ik acht de kans nog groter dat ze allemaal een kater hadden van een avondje stappen en er niet bij waren met hun hoofd.
Waarom ben je hier zo zeker van jezelf?quote:Op zondag 14 juni 2026 16:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat een onzin weer zeg. Genoeg knappe jonge vrouwen die bungeejumpen in Brazilië.
En waarom hebben ze dan niet eerder iemand zonder touw naar beneden gegooid toen ze nog meer last van hun kater hadden. En waarom zou jouw aanname dan geen onzin zijn.quote:Ik acht de kans nog groter dat ze allemaal een kater hadden van een avondje stappen en er niet bij waren met hun hoofd.
Ja, gewoon wat @Weltschmerz zegtquote:Op zondag 14 juni 2026 17:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het lesje wat we hieruit kunnen leren is dat je nooit zomaar blind moet vertrouwen op de 'expert' maar altijd je eigen research moet doen @:dr8gonoflife
Ik zie dat als iemand die het allemaal net even wat beter snapt dan de gemiddelde persoon, dus ik neem dan direct van je aan. Ik ben weleens in een kermisattractie in Spanje gestapt met iemand die vervolgens heel de boel onder had gekotst. Later had hij mijn auto ook nog onder gekotst. En maar afvragen waarom je dan twijfels hebt bij contact.quote:Op zondag 14 juni 2026 17:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, gewoon wat @:weltschmerz zegt
Maargoed, ik ben dan ook een mietje die niet eens in een kermisattractie in het buitenland zal gaan.
Nou, graag gedaan!quote:Op zondag 14 juni 2026 16:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. En even off-topic: dank je wel dat je niet meer zoveel smileys meer gebruikt, was superirritant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
quote:Op zondag 14 juni 2026 16:21 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik heb een wat "beter" filmpje gevonden, waarin je beter kunt zien wat er precies gebeurt.Wat afschuwelijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb allebei meerdere malen gedaan en nog geen nagel omgebogen.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:04 schreef Bart2002 het volgende:
Je kunt je ook oprecht afvragen: WAAROM doen mensen dit en willen ze dat. Doe het gewoon NIET en dan ervaar je ook niet alles wat er mis kan gaan. In principe is aan een elastiekje de diepte induiken best een kick maar met een behoorlijk afbreukrisico. En dat betreft altijd jezelf. Zelfde met parachutespringen. Prima alles voor de kick maar calculeer in dat je met zeer brute kracht op de grond terecht komt waar het menselijk lichaam niet echt op gebouwd is.
Denk het dus ook niet. Dat zou in haar geval gewoon je reinste zelfmoord zijn.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wil je daarmee zeggen dat de vrouw zelf ook in het complot zat? Zou wat zijn, het heeft wel veel views opgeleverd.
[..]
Ik heb een wat "beter" filmpje gevonden, waarin je beter kunt zien wat er precies gebeurt.Bizar, er staat gewoon nog een hele rits mensen toe te kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de mensen die dat plateau op lopen lijken ook niet echt ergens mee gezekerd.
Gezien. Dame werd simpelweg omlaag gesodemieterd!quote:
Was dat niet het verhaal bij die parachutiste die er tijdens de vrije val achter kwam dat ze haar parachute vergeten was? De uiteindelijke doodsoorzaak was geloof ik een hartaanval.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:41 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vaak ben Jr bij een sprong in de lucht al dood. Dus niet pas als je op de grond terecht komt
Binnenland ook niet meer. Ik neem wel eens risico's hoor, maar je moet wel afvragen op wat en wie je precies vertrouwt en waarom. Ik zou in principe een Nederlands bungeejump bedrijf wel vertrouwen dat ze dat allemaal goed kunnen uitrekenen en de zekering en hun materiaal goed op orde hebben. Maar de inspectie van kermisattracties heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in.quote:Op zondag 14 juni 2026 17:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, gewoon wat @:weltschmerz zegt
Maargoed, ik ben dan ook een mietje die niet eens in een kermisattractie in het buitenland zal gaan.
Dan heb je nog iets. Ik vertrouw niets ervan meer, omdat alles met een druk op de knop te doen is. Ineens door je knieën zakken of trillen, politie die plotseling heel toevallig je staat op te wachten waar dat niet perse heel aannemelijk is, verkeerssituaties op de breedstraat waar ik die shit ownde, de Belgen op de Straatweg richting Breukelen, het werd te gek allemaal.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Binnenland ook niet meer. Ik neem wel eens risico's hoor, maar je moet wel afvragen op wat en wie je precies vertrouwt en waarom. Ik zou in principe een Nederlands bungeejump bedrijf wel vertrouwen dat ze dat allemaal goed kunnen uitrekenen en de zekering en hun materiaal goed op orde hebben. Maar de inspectie van kermisattracties heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in.
Op een gegeven moment zal ze wel door hebben gehad dat de grond wel heel dicht bij komt. Lang zal dat moment niet duren.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik hoop dat ze het zelf niet door gehad heeft.
Dit wordt een begrafenis met gesloten kist.
Het tekent denk ik wel de tijd waarin we leven, vol versnipperde aandacht, dat een hele groep mensen niet eens opmerkt dat het elastiek ontbreekt bij het elastiekspringen.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:15 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Bizar, er staat gewoon nog een hele rits mensen toe te kijken.
En de mensen die dat plateau op lopen lijken ook niet echt ergens mee gezekerd.
[..]
Ik heb een wat "beter" filmpje gevonden, waarin je beter kunt zien wat er precies gebeurt.... Sodeju!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof ze een tapijt naar de kringloopstraat brengen en dat in die bak pleuren
Wat een bizarre manier van gooien zeg. Als er iets niet helemaal synchroon gaat bij die worp en de geworpene niet genoeg vaart/hoogte creëert, krijgt de voorste werper een stel voeten in de nek en gaat zelf de rand over.
Bizar."Pools are perfect for holding water"
Ze zijn zelf ook totaal niet gezekerdquote:Op zondag 14 juni 2026 19:16 schreef probeer het volgende:
[..]
... Sodeju!
Wat een bizarre manier van gooien zeg. Als er iets niet helemaal synchroon gaat bij die worp en de geworpene niet genoeg vaart/hoogte creëert, krijgt de voorste werper een stel voeten in de nek en gaat zelf de rand over.
Bizar.
Die gooiers reageren ook bijzonder lauwtjes achteraf. Ik had toch wel enige schok verwacht, maar het lijkt alsof ze het niet begrijpen of het ze totaal niet interesseert wat er gebeurde.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:16 schreef probeer het volgende:
[..]
... Sodeju!
Bizar.
Alleen dat gegeven en het complete amateurisme wat daarmee uitgestraald wordt, zou voor mij al genoeg zijn om er absoluut niet te gaan bungeejumpen. Een onmiddellijke "fucknee!" gedachte.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze zijn zelf ook totaal niet gezekerd
3 lui die daar keihard falen, en nergens met enige schok lijken te reageren.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die gooiers reageren ook bijzonder lauwtjes achteraf. Ik had toch wel enige schok verwacht, maar het lijkt alsof ze het niet begrijpen of het ze totaal niet interesseert wat er gebeurde.
Misschien was het inderdaad wel een soort afrekening in een fout circuit.
Ach joh, het was maar een vrouw.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die gooiers reageren ook bijzonder lauwtjes achteraf. Ik had toch wel enige schok verwacht, maar het lijkt alsof ze het niet begrijpen of het ze totaal niet interesseert wat er gebeurde.
quote:Op zondag 14 juni 2026 13:42 schreef over_hedge het volgende:
Die 3 aanklagen voor moord?
Wel echt bizar ditDood door schuld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_door_schuld
Dit dusquote:Op zondag 14 juni 2026 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is ook wel een beetje eigen schuld hoor, je legt je lot in handen van een paar 'trust me bro' stinkhippies die geen normale baan konden krijgen.
Dood door schuld.quote:
Nog niet aan gedacht. Want ergens te bizar om waar te zijn, dus zou ook kunnen!quote:Op zondag 14 juni 2026 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Is denk ik gewoon een AI filmpje dat is opgepikt door nationale media.
Vreemd is het zeker!quote:Op zondag 14 juni 2026 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb gecheckt maar lijkt toch echt te zijn, al zijn er in Brazilië zelf nog helemaal geen nieuws items over.
Het vreemde is dat de filmer gelijk doorfilmt en het touw (elastiek) op de grond filmt. Beetje vreemd.
Nee dat lijkt me niet, daarvoor zijn er teveel (3) verschillende clips die overal precies overeenkomen. A.I. is ver maar nog niet zo ver voor zover ik weetquote:Op zondag 14 juni 2026 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Is denk ik gewoon een AI filmpje dat is opgepikt door nationale media.
https://www.nbcnews.com/w(...)nt-brazil-rcna350002quote:Volgens het kantoor van de gouverneur van São Paulo zijn drie mannen gearresteerd in verband met het incident van zaterdag op het Skeleton Bridge Trail-pad in Limeira. “Volgens het politierapport was de veiligheidsuitrusting op het moment van de sprong niet correct bevestigd,” aldus het kantoor van de gouverneur in een verklaring. “Het slachtoffer bood geen weerstand tegen de val en het overlijden werd vastgesteld door teams van de SAMU (Serviço de Atendimento Móvel de Urgência, de mobiele spoedeisende hulpdienst).”
Het is nog onduidelijk waarom het bungeekoord niet correct was vastgemaakt voordat zij aan de activiteit deelnam.
Aanvankelijk werden zes personen naar het politiebureau van Limeira gebracht voor verhoor. Drie van hen — mannen van 27, 32 en 42 jaar oud — werden vervolgens gearresteerd in verband met het incident, aldus het kantoor van de gouverneur.
De mannen werden op heterdaad (in flagrante) aangehouden op verdenking van doodslag met voorwaardelijk opzet. Volgens de Braziliaanse wet geldt deze aanklacht voor gevallen waarin de verdachten niet de bedoeling hadden om iemand te doden, maar wel een gevaarlijke handeling verrichtten waarvan zij het dodelijke risico hadden kunnen voorzien.
De autoriteiten hebben de identiteit van de verdachten niet bekendgemaakt.
“Het onderzoek wordt voortgezet om de omstandigheden en mogelijke verantwoordelijkheden vast te stellen,” aldus het kantoor van de gouverneur.
Dan hoop ik dat we dat nog in dit topic terugzien, want ondanks de tragiek ben ik wel geinteresseerd in hoe dit nou in hemelsnaam zo heeft kunnen gebeuren.quote:“Het onderzoek wordt voortgezet om de omstandigheden en mogelijke verantwoordelijkheden vast te stellen,” aldus het kantoor van de gouverneur.
Dat is eenvoudig.quote:Op zondag 14 juni 2026 22:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat we dat nog in dit topic terugzien, wan ondanks de tragiek ben ik wel geinteresseerd in hoe dit nou in hemelsnaam zo heeft kunnen gebeuren.
Vergeten die elastiek vast te maken, simpel zat.quote:Op zondag 14 juni 2026 22:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat we dat nog in dit topic terugzien, want ondanks de tragiek ben ik wel geinteresseerd in hoe dit nou in hemelsnaam zo heeft kunnen gebeuren.
Ja die brugpijler is wel erg tricky zoquote:Op maandag 15 juni 2026 01:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
Het was geen bungeejump maar een ghetto schommel met normaal klimtouw. Dit is hoe het daar hoort te gaan:
[ x ]
Keihard met je kokosnoot in zo'n brugpeiler vliegen was trouwens ook nog een optie daar![]()
Dat heb ik ook van die vliegshows of dingen in het circus, de kick is dat het maar net goed gaat terwijl het grandioos fout kan gaan. Dat het dus af en toe fout hoort erbij, daar komen de mensen ook voor. Het is de aantrekkingskracht van het gevaar en dan verwezenlijkt dat gevaar zich en dan gaan ze zeuren.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:04 schreef Bart2002 het volgende:
Je kunt je ook oprecht afvragen: WAAROM doen mensen dit en willen ze dat. Doe het gewoon NIET en dan ervaar je ook niet alles wat er mis kan gaan. In principe is aan een elastiekje de diepte induiken best een kick maar met een behoorlijk afbreukrisico. En dat betreft altijd jezelf. Zelfde met parachutespringen. Prima alles voor de kick maar calculeer in dat je met zeer brute kracht op de grond terecht komt waar het menselijk lichaam niet echt op gebouwd is.
Iets met draaiing van de aarde inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
Het was geen bungeejump maar een ghetto schommel met normaal klimtouw. Dit is hoe het daar hoort te gaan:
[ x ]
Keihard met je kokosnoot in zo'n brugpijler vliegen was trouwens ook nog een optie daar![]()
Jemig. Dit is een typisch een: 'je hebt een punt, maar een hart hebben is geen misdaad'.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat hoeft het ook niet, dood door schuld krijg jij ook als je iemand niet zag maar wel doodrijdtquote:Op maandag 15 juni 2026 11:55 schreef matspontius het volgende:
Ben benieuwd wat voor straf hierop staat want zal toch niet doelbewust zijn gedaan?
Neuh. Is gewoon een typisch gevalletje van: 'iedereen heeft een taak, maar er is niemand die kan controleren of iedereen wel zijn/haar taak doet'. Dus de filmer was gewoon aan het filmen, die twee die gingen haar gooien en verder? tja, verder niets.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik acht de kans nog groter dat ze allemaal een kater hadden van een avondje stappen en er niet bij waren met hun hoofd.
Ja. Maar achteraf heb je natuurlijk altijd gelijk. Zo ben ik ook wel eens in een taxi gestapt bij een taxichauffeur waarbij ik dacht: 'jij hebt het licht niet uitgevonden'. Als die een ongeluk zou maken, is dat dan mijn eigen schuld?quote:Op zondag 14 juni 2026 17:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het lesje wat we hieruit kunnen leren is dat je nooit zomaar blind moet vertrouwen op de 'expert' maar altijd je eigen research moet doen @:dr8gonoflife
Dus dit. Als je gewoon niets doet, verklein je ook heel erg de kans dat je iets gebeurd.quote:Op zondag 14 juni 2026 18:04 schreef Bart2002 het volgende:
Bungeejumpen met een touw lijkt mij ook behoorlijk slecht voor je gezondheid.quote:Op zondag 14 juni 2026 13:06 schreef littlemindy het volgende:
En het touw waar vervolgens op ingezoomd wordt zou ik mijn hond nog niet aan aanlijnen![]()
Waar had dat aan vast moeten zitten dan?
Mwau. Als je zelf het idee hebt dat alles goed zit, dan is het volgens mij niet 'vreemd' (als in: best psychologisch verklaarbaar), dat het even duurt tot het brein kan verwerken dat ze iemand ter pletter hebben gegooid.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ja, het aanbod aan empathie is niet onbeperkt. Het is ver weg, in weer zo'n land waar ze niks voor mekaar hebben, en dan ook nog een risiconemende kickzoeker, ik voel het niet zeg ik heel eerlijk.quote:Op maandag 15 juni 2026 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jemig. Dit is een typisch een: 'je hebt een punt, maar een hart hebben is geen misdaad'.
In alles in de video zag het er niet heel professioneel uit.quote:Op maandag 15 juni 2026 12:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bungeejumpen met een touw lijkt mij ook behoorlijk slecht voor je gezondheid.
Overigens zegt het feit dat er zo te zien maar 1 van de 3 "instructeurs" zelf vastzit al voldoende. Bij een professioneel bedrijf met professionele mensen zouden alle mensen zelf ook gewoon gezekerd zijn.
Maar niet met deze geringe hoogtequote:Op zondag 14 juni 2026 16:41 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Het was iemand zijn/haar dochter man.quote:Op maandag 15 juni 2026 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, het aanbod aan empathie is niet onbeperkt. Het is ver weg, in weer zo'n land waar ze niks voor mekaar hebben, en dan ook nog een risiconemende kickzoeker, ik voel het niet zeg ik heel eerlijk.
Heel eerlijk het boeit mij ook geen zak, is niet de eerste keer dat een elastiekje knapt of net iets te lang is. Ken die meid niet, jammer dan.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was iemand zijn/haar dochter man.
Ik heb dan ook geen contact opgenomen met de nabestaanden om hen te vertellen dat het een beetje haar eigen schuld was.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het was iemand zijn/haar dochter man.
Dat zou heel naar zijn ja.quote:Op maandag 15 juni 2026 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb dan ook geen contact opgenomen met de nabestaanden om hen te vertellen dat het een beetje haar eigen schuld was.
Ouchquote:
Geen licentie dus.quote:
quote:had deelgenomen aan een niet-gelicentieerde bungee-sprong.
Bungeejumpen van de Kawaraubrug (gedaan!) zou ik iedere dag kunnen tot het tyfussaai wordt.quote:Op maandag 15 juni 2026 01:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[ x ]
Keihard met je kokosnoot in zo'n brugpijler vliegen was trouwens ook nog een optie daar![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |