abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221030484
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 19:41 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Nee joh het gaat hartstikke goed! *O*
TVP voor de relevante instanties in zoveel jaar. _O-
pi_221030515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wij zouden na een week wel klaar zijn vanwege het minimale voortzettingsvermogen.
De enige realistische optie is ook om niet met alleen maar vliegtuigen en patriots/equivalenten drones uit de lucht te halen.

Zit daar een beetje vaart achter? En daaropvolgend, heb jij wat over Skynex gehoord? :+
pi_221030668
twitter


Voorspelbaar.
pi_221030979
Zo horen we het graag.
twitter


Heerlijk allemaal bij elkaar in de buurt wachten 8-)
twitter
  zaterdag 13 juni 2026 @ 21:34:37 #130
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221031493
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 16:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat verbaast me wel eigenlijk
Hoorde bij Boekestijn en de Wijk hoeveel drones er momenteel in worden gezet, dan krijgt elke luchtverdediging het moeilijk.
pi_221031705
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 17:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Het blijft me soms verbazen hoeveel munitie Rusland heeft. Ze vuren elke nacht grote aantallen S300 en Pantsir raketten op drones af.
Ik ben wel benieuwd of een land als Wit Rusland straks nog munitie over heeft of dat dat zo langzamerhand allemaal de grens over is gegaan.
En Rusland heeft natuurlijk een enorme productiecapaciteit. Al zal wel een keer het moment moeten komen dat het op begint te raken.
A mind with a heart of it's own
pi_221031788
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 21:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoorde bij Boekestijn en de Wijk hoeveel drones er momenteel in worden gezet, dan krijgt elke luchtverdediging het moeilijk.
Dat Oekraine met name op de Krim al heel lang bezig is stelselmatig bezig is om radarinstallaties en andere onderdelen van de luchtverdediging uit te schakelen helpt ook niet.
Wel opvallend dat de Russische luchtverdediging kennelijk zo slecht is dat ze dat niet tegen hebben kunnen houden. Die Pantsirs lijken echt helemaal niets te doen tegen de kleinere aanvalsdrones.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 13 juni 2026 @ 22:01:18 #133
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_221031946
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 21:51 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dat Oekraine met name op de Krim al heel lang bezig is stelselmatig bezig is om radarinstallaties en andere onderdelen van de luchtverdediging uit te schakelen helpt ook niet.
Wel opvallend dat de Russische luchtverdediging kennelijk zo slecht is dat ze dat niet tegen hebben kunnen houden. Die Pantsirs lijken echt helemaal niets te doen tegen de kleinere aanvalsdrones.
Als ik rap google vliegt Oekraïne dagelijks zo’n 11.000 dronemissies !


Dan moet je verdediging enorm goedkoop zijn. Ook lastig je afweerspul buiten schot te houden.
pi_221032185
We hadden het laatst trouwens over die Helsing drones, ik lees nu net dit:

https://united24media.com(...)t-after-target-19762

quote:
German defense company Helsing's Ukraine-proven HX-2 drone performed successfully during tests with US soldiers in Lithuania.

German defense company Helsing's Ukraine-proven HX-2 drone was tested by US soldiers during drills in Lithuania and performed successfully, with a company representative confirming to UNITED24 Media information, shared by Axios on June 9.

According to Axios, Helsing supplied HX-2 drones for Project Flytrap, a US Army counter-drone exercise at the Pabrade Training Area in Lithuania. The systems were used to detect, track, and strike targets, with Helsing's 17 drones reportedly recording 15 successful engagements and two near-misses.

A Helsing representative confirmed the successful trial in a comment to UNITED24 Media.

"US Army trialed Ukraine-proven HX-2 drones in Lithuania--and it struck target after target," the representative said.

"Helsing was at Flytrap in force with their hardware and software engineers, as were many other companies," Alex Miller, the US Army's chief technology officer, told Axios.

"The HX-2 was originally used as a one-way attack and counter-drone system," he said.

"But users that I spoke with informed me they were using it as a recon platform and a loitering munition, because it was able to find and track targets with onboard computer vision and fly even under jamming," Miller added.

According to Axios, Helsing's 17 drones recorded 15 successful target engagements and two near-misses during the exercise.

Project Flytrap included around 200 drone flights in total. The exercise began as a way for the US Army to examine counter-drone capabilities for maneuver units, but the use of HX-2 shows how quickly strike drones, reconnaissance platforms, loitering munitions, and counter-drone systems are merging into one battlefield category.
Dat klinkt positief.
pi_221032239
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 22:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als ik rap google vliegt Oekraïne dagelijks zo’n 11.000 dronemissies !

Dan moet je verdediging enorm goedkoop zijn. Ook lastig je afweerspul buiten schot te houden.
Haha ja 11.000. En dan lees je net mijn comment waar de VS een test heeft gedaan met 200 dronevluchten :') !
pi_221033501
Er zijn beperkingen opgelegd aan de verkoop van diesel en benzine in Moskou en Sint Petersburg.
  zondag 14 juni 2026 @ 00:13:32 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221033811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 19:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De enige realistische optie is ook om niet met alleen maar vliegtuigen en patriots/equivalenten drones uit de lucht te halen.

Zit daar een beetje vaart achter? En daaropvolgend, heb jij wat over Skynex gehoord? :+
De Skyranger bedoel je?
pi_221034814
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 00:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Skyranger bedoel je?
Antwoord is: nee, daar zit weinig vaart achter, want de platte petten kiezen voor de patriot, met leadtime 8 jaar.

:')

Want een obscuur noors blog zegt dat die heus beter is dan een europese oplossing!
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_221035741
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 00:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Skyranger bedoel je?
https://magazines.defensi(...)4/materieel-mondiaal

https://www.nu.nl/economi(...)n-midden-oosten.html

https://newsukraine.rbc.u(...)s-of-1781008802.html

Skynex en Skyranger worden beide gebruikt, weet niet wat het verschil is. Maar was hele 'hype' over 1 jaar ofzo geleden. Nederland heeft ze ook besteld. Ben benieuwd of er iets bekend is over de prestaties maar daar lees je weinig over, op dat artikel van paar dagen geleden na.

Edit: ah mobiel en niet mobiel, op zich logisch. Zelfde systeem dus :P
  zondag 14 juni 2026 @ 08:54:34 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221036016
quote:
10s.gif Op zondag 14 juni 2026 01:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Antwoord is: nee, daar zit weinig vaart achter, want de platte petten kiezen voor de patriot, met leadtime 8 jaar.

:')

Want een obscuur noors blog zegt dat die heus beter is dan een europese oplossing!
Bel mindef anders ff dat jij heus over een betere informatiepositie beschikt mbt de prestaties van de verschillende systemen. Misschien doet ze wel iets met jouw verhelderende inzichten.
  zondag 14 juni 2026 @ 08:57:42 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221036031
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 07:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
https://magazines.defensi(...)4/materieel-mondiaal

https://www.nu.nl/economi(...)n-midden-oosten.html

https://newsukraine.rbc.u(...)s-of-1781008802.html

Skynex en Skyranger worden beide gebruikt, weet niet wat het verschil is. Maar was hele 'hype' over 1 jaar ofzo geleden. Nederland heeft ze ook besteld. Ben benieuwd of er iets bekend is over de prestaties maar daar lees je weinig over, op dat artikel van paar dagen geleden na.

Edit: ah mobiel en niet mobiel, op zich logisch. Zelfde systeem dus :P
De Skyranger en NOMADS gaan we krijgen.
pi_221036216
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 08:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Skyranger en NOMADS gaan we krijgen.
Ja, maar is er al wat bekend van prestaties? Het is een belangrijk onderdeel van onze toekomstige anti-drone verdediging maar je hoort er weinig over. Terwijl ze dus gebruikt worden in Oekraine.

Ze bestrijken maar een klein gebied en ze hebben er weinig, kan zijn dat ze weinig actie zien natuurlijk.
  zondag 14 juni 2026 @ 09:59:32 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221036425
Russische olietanker opgebracht door VK

quote:
British armed forces have intercepted a Russian shadow fleet oil tanker in the English Channel in the early hours of Sunday morning, Sir Keir Starmer has said.

In an operation lasting six hours, Royal Marine Commandos and specially trained law enforcement officers from the National Crime Agency boarded the vessel, supported by the RAF.
https://www.bbc.com/news/articles/clyek039l2vo

Ligt nu bij Weymouth voor anker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 14-06-2026 10:06:36 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221036666
Overal krimp in de Russische civiele economie.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)mie-uit-overal-krimp
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zondag 14 juni 2026 @ 13:00:44 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221037540
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:20 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Het is een begin. Maar er is nog een lange weg te gaan vrees ik.

Positief dat het daalt, maar nog steeds 55% (de meerderheid) is ook slecht nieuws.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221037704
Suchomimus met de dagelijkse aanvallen op de inkomstenbron van rusland.

Let op dat de rus waarschijnlijk luchtverdediging doet terwijl ze bovenop de olietanks staan.

Bekijk deze YouTube-video
  zondag 14 juni 2026 @ 14:05:50 #149
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221037915
Ruzzia zakt heel langzaam het economische afvoerputje in

quote:
Russian stock market hits a six-month low after Putin's main economic forum.

The Moscow Exchange index fell to 2,484 points--its lowest level since October 26 of last year. It is down 15% from its mid-March peak and has ended 13 consecutive weeks below its opening levels.

Gazprom shares dropped 0.1%, Rosneft by 2%, Lukoil and Novatek by 0.7%, and Rostelecom by 1.3%.
RusHydro, Russia's largest energy holding company, plunged 10% after warning of a potential cross-default on its obligations.

Shares in Samolet, the country's largest developer, have fallen by up to 30% over the past month.

Since the beginning of the year, the Russian stock market has lost 3 trillion rubles in capitalization, down from 13 trillion rubles compared to pre-war levels.


[ Bericht 46% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2026 15:16:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221039049


quote:
14.06.26 Pokrovskoe - Ternovoe - Novogeorgievka - Zaporozhskoe - Novonikolaevka - Kalinovskoe - Novogrigorovka

Positional combat actions in the Dnipropetrovsk security zone. Shelling by the Russian Armed Forces of the positions of the Armed Forces of Ukraine in a number of populated areas of the Dnipropetrovsk and Zaporizhia regions at a depth of up to 8 km.

0:22 47.86657, 36.57241
0:41 47.862621, 36.450895
1:03 47.892300, 36.55195
1:10 47.858266, 36.461666
1:14 47.812141, 36.43664
1:33 47.856890, 36.464533
1:51 47.814435, 36.433050
2:02 47.904359, 36.554224
2:15 47.862551, 36.531570
3:02 47.846078, 36.474098
Russische bron: https://t.me/creamy_caprice/12180?single
Geolocaties door:
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')