abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221028126
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:49 schreef Moppie1982 het volgende:

[..]
Ja maar deze meid is ook binnen 2 weken van hielspoor genezen! Dus ja gewoon een wonderkind
Joh die meid ligt sochtends in coma, longontsteking en trillende beentjes en loopt diezelfde dag nog de avondvierdaagse 😅
I can't help it, if I'm lucky
pi_221028161
Die nieuwe post van DBM.. Wat kotst zij toch een totale onzin uit. Veel scheldwoorden over hoe vreselijk alles is maar hoe fantastisch zij alles toch maar doet. En wederom dat ze het rustiger aan doet ipv door denderen. Nóg rustiger aan? En als ik haar leven zo al een tijdje bekijk dan zie ik daar totaal niets van door denderen in. En ook nog even in hoofdletters gillen dat ze slecht slaapt. En de ziekte die ze heeft is ook fucking dit, fucking dat. Maar over welke ziekte heeft ze het nou weer? Ze heeft er zoveel.
Gelukkig is ze wel wonderbaarljk genezen van de hielspoor en die longontsteking/ dat extreem zware virus dat ze een paar dagen geleden nog had.
pi_221028169
AM betaalt haar reisje dus blijkbaar wel zelf. Zegt ze. Dus GEEN RECLAME. Waarom maak je er dan reclame voor?

Dan is het nog triestiger dat ze alles zo laat plannen en van uur tot uur alles laat vastleggen, en dat ze in zo'n chique hotel zit dat eigenlijk niet bij de rest van haar klompen-bakfiets-levensstijl lijkt te passen.

Als het nu een volledig gratis tripje was, zou ik me ook wel tevreden stellen met evt wat promo maken over een vooraf opgesteld reisplan, maar als ik alles zelf betaal kies ik toch liever zelf wat ik ga doen, wanneer en waar.
pi_221028178
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:56 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Opvallend dat sinds het "ik ga de kinderbescherming bellen " bericht en haar haha doe maar... en de volgende dag bijna janken de hele dag is er geen mijan beeld meer geweest volgens mij 🤔 (iig minimaal dat ik het echt gemist heb) wel neusvleugel beeld...

(Het is overigens volgende week vaderdag hier... )
De volgende dag poste ze zo ook iets raars, ik moet mijn partner en kind er niet in betrekken op mijn online gedrag. M en Dion zijn beide niet meer in beeld geweest. Ik vond het zo raar alsof hij haar eindelijk eens de waarheid heeft gezegd.
pi_221028189
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:01 schreef Weerikier het volgende:
Die nieuwe post van DBM.. Wat kotst zij toch een totale onzin uit. Veel scheldwoorden over hoe vreselijk alles is maar hoe fantastisch zij alles toch maar doet. En wederom dat ze het rustiger aan doet ipv door denderen. Nóg rustiger aan? En als ik haar leven zo al een tijdje bekijk dan zie ik daar totaal niets van door denderen in. En ook nog even in hoofdletters gillen dat ze slecht slaapt. En de ziekte die ze heeft is ook fucking dit, fucking dat. Maar over welke ziekte heeft ze het nou weer? Ze heeft er zoveel.
Gelukkig is ze wel wonderbaarljk genezen van de hielspoor en die longontsteking/ dat extreem zware virus dat ze een paar dagen geleden nog had.
De blije moeder is een aandachtsgeil meisje, die geen aandacht in reallife krijgt en het daarom online zoekt.. wie haar nog gelooft mag zich na laten kijken! Zoveel onzin en leugens kraamt deze dame uit.. haar “vriendin” zit hier toch? Waarom spreek je je vriendin niet aan op haar verzinsels en zieke gedrag? Maar DBM heeft geen vriendinnen in het echte leven dus ik geloof ook niet dat haar vriendin hier zit!
pi_221028210
Wie luistert de podcast 'Op zoek naar Marlotte?'. Er waren er hier ook een paar die dat volgden denk ik...
Aflevering 8 'het vervolg' al gehoord?

Ik herken in die podcast wel flarden/vormen/verwante zaken/light versies die we ook bij een paar figuren zien die hier besproken worden. Münchhausen by internet, interessante diagnose.

[ Bericht 0% gewijzigd door MonaB op 13-06-2026 14:20:33 ]
pi_221028217
quote:
Bizar he hoe snel zij genezen is van hielspoor, die meid toch, kijk en dat is een zelf verzonnen diagnose net zolas die long ontsteking.
pi_221028222
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:56 schreef Earring het volgende:

[..]
jasper.vdhcoaching
Ik ga nu de reacties pas lezen maar zag dat hij vond dat ze de groep niet serieus nam.
Ze had eerst research moeten doen voordat ze wat roeptoetert zegt hij ook nog
Dat is ook een wel een type hoor. Hij is zelf ook een soort DBM, denkt alle wijsheid in pacht te hebben. Zeikt graag mensen af die te dik zijn, afvalspuitjes gebruiken, die hyrox doen, in zijn ogen helemaal niet gespierd zijn enz. Ontstaan dan regelmatig discussies onder zo’n post, en vervolgens verwijdert hij de hele post.
Maar met wat DBM beweert over zichzelf snap ik dat hij daar tegenin gaat 😂. Jammer hoor dat ik het niet kan lezen.
pi_221028244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:04 schreef Moppie1982 het volgende:

[..]
De volgende dag poste ze zo ook iets raars, ik moet mijn partner en kind er niet in betrekken op mijn online gedrag. M en Dion zijn beide niet meer in beeld geweest. Ik vond het zo raar alsof hij haar eindelijk eens de waarheid heeft gezegd.
Ja dat gevoel kreeg ik dus ook... ook omdat ze echt heel de dag een jank hoofd had...
pi_221028261
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:15 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ja dat gevoel kreeg ik dus ook... ook omdat ze echt heel de dag een jank hoofd had...
Ja precies! Dikke ruzie gehad ofzo..
pi_221028266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:09 schreef MonaB het volgende:
Wie luistert de podcast 'Op zoek naar Marlotte?'. Er waren er hier ook een paar die dat volgden denk ik...
Aflevering 8 'het vervolg' al gehoord.

Ik herken in die podcast wel flarden/vormen/verwante zaken/light versies die we ook bij een paar figuren zien die hier besproken worden. Münchhausen by internet, interessante diagnose.
Ik had alleen het eerste deel geluisterd dus nu moet ik de rest luisteren nog.. dus die net uit zijn gekomen! Misschien ga ik dat zo wel ff doen
pi_221028335
M
quote:

[..]
Misschien heeft hij gedreigd de bruiloft af te zeggen als ze zo door gaat op istagram?
pi_221028361
quote:
Zal ze niet slecht slapen omdat ze overdag weinig doet? En dan 2800 calorieën erin stopt? Dat de suikers je ook wakker houden. Dan zijn je organen de hele nacht druk bezig. Kan ook slapeloosheid veroorzaken. (Zoek maar eens op de term orgaanklok)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lalaland79 op 13-06-2026 14:34:46 (Toevoeging ) ]
pi_221028383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:10 schreef miep123456 het volgende:

[..]
Bizar he hoe snel zij genezen is van hielspoor, die meid toch, kijk en dat is een zelf verzonnen diagnose net zolas die long ontsteking.
Ik ga haar denk ik toch maar volgen voor tips, mijn hielspoor wijkt maar niet van mijn zijde (al 1,5jr zijn we onafscheidelijk helaas) en mijn longen zijn helemaal van hun pad, wie weet heeft DBM tips 😜
pi_221028447
quote:

[..]
Volgens mij heeft die dat ook gedaan, ik kan niet precies zeggen, wat hij tegen haar gezegd heeft, maar hij had wel een duidelijke boodschap.
pi_221028463
AM herkent zoveel in het boek Adem dat ze leest: overgang, roem, familieleden, boekenbal.
Roem... die vrouw is echt in haar eigen sprookje gaan geloven 😂😂😂
pi_221028478
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:35 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
Ik ga haar denk ik toch maar volgen voor tips, mijn hielspoor wijkt maar niet van mijn zijde (al 1,5jr zijn we onafscheidelijk helaas) en mijn longen zijn helemaal van hun pad, wie weet heeft DBM tips 😜
Ik zou dr naast volgen ook even een DM sturen😚. Vindt ze vast superleuk 🥰
  zaterdag 13 juni 2026 @ 14:43:32 #268
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_221028491
voor iedereen die in de blokkendoos zit :P

DBM
Wat de fuck zie ik net voorbij komen????
Een populaire afval-coach die schildklier patienten uitmaakt voor luilakken die geen dicipline hebben want hormonen zijn geen reden om dik te zijn en je moet maar gewoon minder vreten. Een comment onder die reel: je hebt geen trage schildklier je hebt een snelle kaak. Ik word hier zo verdrietig van! En dat komt van een afvalcoach die niet alleen heel populair is maar die ook nog eens topsporter is. Hoe kan iemand je na zoiets nog serieus nemen?

Ik zeg dit nog één keer voor de mensen achterin. Je schildklier is de motor van je lichaam. Het zorgt niet alleen voor je metabolisme (stofwisseling) het zorgt ook voor:
• Energie huishouding
• Hartslag
• Lichaamstemperatuur
• Hersenen (denk aan concentratie, geheugen, motivatie, stemming)
• Huid, haar en spieren (spierzwakte)
• Andere hormoonhuishoudingen

Dus gaat je schildklier te traag dan gaan al deze processen ook traag. Je verbrand niet alleen minder kcal tijdens je trage schildklier episode. Je bent vermoeid waardoor je veel minder kunt bewegen en waardoor je minder kracht hebt om voor gezond eten te zorgen. Deze 3 dingen zorgen samen voor het overgewicht. Ik heb ooit al eens uitgelegd dat je zo 1 kilo per week kan aankomen als je niet merkt dat je schildklier te traag is. Je eet namelijk vaak meer kcal in die periode en beweegt veel minder, terwijl de behoefte opeens een stuk lager ligt dan normaal.
En daarom kom je aan. Niet omdat je vreet, maar omdat je lijf stuk is. En vaak voel je pas na een aantal weken zelf dat hij traag is. Het sluipt er in!

Betekend dat dat je nooit kan afvallen? Nee tuurlijk niet. Maar het betekent wel dat jij op alle vlakken meer moet doen dan iemand met een gezonde schildklier. In het geval van hashimoto is het zo dat je lichaamscellen je eigen schildklier aanvallen en kapot maken. Waardoor hij niet 1 keer te traag gaat, maar steeds vaker steeds trager gaat. Zo kun je elke keer dezelfde 5 kilo aankomen en afvallen.

Jasper
Je mag me best taggen hoor als je het over me hebt, maar je legt me woorden in de mond die niet waar zijn en die ik nooit heb gezegd.

Ik zeg dat 9/10 roepen dat ze een trage schildklier hebben, zonder onderzoek, zonder kcal te tellen, een aanname omdat het niet lukt. Daarom hebben de meesten een snelle hand, in plaats van een trage schildklier.
Velen roepen dat het de schuld is van hun hormonen of lichaam, terwijl ze niet eerlijk zijn tegen zichzelf en dit concluderen op basis van ‘Google’ zonder onderzoek en bloedtesten/Dutch Test.
Dus nee, deze ‘afvalcoach’ zegt niet dat je schildklier niks te maken heeft met je metabolisme, deze coach zegt dat 9/10 die hij hielp hier nooit voor hadden getest, een bloedtest hebben gedaan om vervolgens te zien dat ze een gezond lichaam en normaal werkende schildklier hadden. En ze daarna met de juiste handvaten wel afvielen.
Dus voordat je een oordeel trekt en er een post over maakt, doe je research. Deze coach heeft toevallig meer en diepere opleiding in schildklier, bijnieren, organen, bloedtesten en Dutch testen gedaan dan de gemiddelde huisarts. Dus ik denk te weten waar ik over praat 😉

DBM
nee dat zei je niet. Nergens heb je gezegd dat mensen zeggen dat ze een trage schildklier hebben terwijl er geen onderzoek is gedaan. Je zegt dat je metabolisme niet traag is, ook niet met een trage schildklier. Staat letterlijk in je caption. En ik vind het bi-zar dat jij als coach die zogenaamd zoveel weet over dit onderwerp mensen zo staat uit te lachen. We kunnen allemaal zien welke reacties je liked, en hoe je mensen te kakken zet. Naar mijn mening zou je mensen (met een schildklier ziekte) juist moeten helpen en laten zien hoe je wél kunt afvallen ipv uitlachen.
oeps te snel geklikt: Mijn punt is dat niemand kan zien dat jij het hebt over gevallen die het faken? Dus hoe bedoel je doe je research? Ik kan niet ruiken wat je bedoeld. En ik heb je met zin niet getagged omdat ik vind dat dat niet netjes is. Dat ik het oneens ben met jou betekend niet dat ik een heksenjacht wil starten. Mensen die erom vragen kregen een linkje, maar openbaar zou ik dat nooit zomaar doen. Mijn post staat openbaar dus er is verder niks verborgen en hier zeg ik niks anders dan in jouw comments.

Robin
@de.blije.mama wat probeer je te bereiken met door te discussiëren? Jasper heeft de situatie aan je uitgelegd.

DBM
@robin_armwrestler jasper zegt van alles wat er niet staat 😊 ik ben niet de enige die discussieert natuurlijk!

Robin
@de.blije.mama we proberen je wat uit te leggen / te leren?

DBM
@robin_armwrestler fijn dat je het uitlegt. Maar je kunt niet ineens dingen erbij halen die niet in de post zelf staan. Zoals dat mensen zelf verzinnen dat hun schildklier te traag gaat???? Daar heb ik overigens nog nooit van gehoord. Als je dat denkt dan ga je naar de huisarts en die doet direct onderzoek😂

Jasper
@de.blije.mama er staat ‘je hebt geen traag metabolisme omdat je te weinig eet, je beweegt minder’. Lezen blijft lastig. Dit is de realiteit voor meesten.
Ja er zijn uitzonderingen, maar die worden 9/10x niet getest en dus geen waarheid.
Ik begeleid meerderen die een trage schildklier hebben, waaronder opgegroeid met een moeder die dit heeft en met mijn hulp 15kilo kwijt is en een gezond vetpercentage heeft en zich ontzettend goed voelt. Dus voordat je conclusies trekt.
Maar blijf vooral: ‘jij dit, jij dat’.
Ik zal er geen verstand van hebben als ik ervoor heb geleerd

Jasper
@robin_armwrestler zolang je niet open staat voor andere inzichten zie je alleen wat je wil zien en geloven

DBM
@jasper.vdhcoaching met alle respect maar dit is gewoon niet wat je in je post zegt. NERGENS maar dan ook echt nergens geef je aan dat mensen het zelf verzinnen. Hoe de f moet ik dat ruiken😂😂 ik twijfel verder aan wat jij geleerd hebt ofzo? Ik reageer op datgene wat er staat. En dat is niet. Mensen verzinnen dat ze een trage schildklier hebben maar dat hebben ze na onderzoek helemaal niet

DBM
@jasper.vdhcoaching en met dat specifieke element missend lijkt het meer alsof je onze groep niet serieus neemt

Jasper
@de.blije.mama ookal heb je een trage schildklier, krijg je daar medicatie voor. Na medicatie ben je net als ieder ander dus heb je geen enkel excuus meer om niet af te vallen

DBM
@jasper.vdhcoaching eens, zoals ik al die tijd ook al zeg he! Maar lieveschat dat is niet wat mijn punt is. Nu heb je het élke keer over dat ik moet lezen maar doe dat zelf eens. Jij hebt in je post gewoon niet staan wat je nu claimt. Namelijk: dat mensen liegen over hun schildklier. Jij spreekt met je post iedereen aan met een schildklier ziekte.

Jasper
@de.blije.mama ik benoem wat de meeste roepen zonder context. Uitzonderingen zijn daar gelaten. Ik reageer op 9/10 antwoorden en excuses die ik dagelijks hoor wat niet gegrond is

DBM
@jasper.vdhcoaching nogmaals. Nergens geef je deze context. Hoe moeten mensen ruiken wat je dan bedoeld. Je zegt het een en bedoeld het ander?

Jasper
@de.blije.mama als jij dat leest en je voelt je aangevallen, is dat helaas niet mijn probleem. Er zijn overal uitzonderingen op, die ga ik niet altijd en allemaal speciaal benoemen. Ik hou het gros een spiegel voor, je weet zelf of je jezelf dat aan moet trekken of niet want wie de schoen past trekt hem aan

DBM
@jasper.vdhcoaching ja óf je roept een hele boel en bedoeld stiekem wat anders. Kan ook nog. Maar laten we deze discussie stoppen. Ik vind want ik vind en jij vind wat jij vind.

Robin
@de.blije.mama extreem veel mensen schuilen achter een ongediagnosticeerde ziektebeeld van hun zelf, mensen zien simpel weg gewoon niet in hoe onzettend makkelijk aankomen is als je er niks van af weet. Ik heb zelf ook heel wat aantal mensen gecoached, en toch merk ik altijd dat het de mensen zijn die altijd achter een excuus schuilen en de waarheid niet willen/kunnen aanzien dat ze teveel eten. Mbt je schildklier maakt het lastiger om af te vallen maar zeker absoluut niet onmogelijk

DBM
@robin_armwrestler ik denk dat je sws gelijk hebt! Maar dat zit ook in de aard van t beestje denk ik. Veel mensen zitten vast in een slachtoffer rol. Als ik naar mijzelf kijk ben ik daar lang geleden al uit gestapt. Ik zei ergens in de comments van de orginele reel ook: ik ben 6 jaar geleden zwanger geraakt van onze jongste en vanaf dat moment is mijn schildklier nog niet 1 keer stabiel geweest. Elke 6 weken prik ik en wordt de medicatie weer aangepast en ik kan je zeggen het sloopt MAAR. toch sta ik 5x pw in de gym te powerliften en doe ik 3x pw een hardlooptraining. Ik eet zo onbewerkt mogelijk maar in het weekend heb ik ook wel eens een etentje of een chipje ofz. Ik ben in die 2 jaar tijd (dat in train) nu 'maar' 6 kg afgevallen maar wel 41 cm kwijt aan lichaams cm. Body recomp dus. Niks is onmogelijk, je moet er alleen kneiter hard voor gaan. En dan heb je mensen nodig die achter je staan en je steunen. Daarom vond ik die reel ook zo pijnlijk. Er stond niet dat het ging over mensen die zeggen dat ze een trage schildklier hebben zonder dat getest te hebben. Anders zou het me niks boeien 😂

Robin
@de.blije.mama respect voor je doorzettingsvermogen. Jij bent dan uiteraard 1 van de gevallen die niet bij die doelgroep hoort waar Jasper het over had.

DBM
@robin_armwrestler ja gelukkig wel! Maar je begrijpt wel dat dat erg verwarrend is als jasper dat er niet bij zet. Hopelijk snap je dan ook mijn weerstand 😂 niet iedereen is een zeikert. Sommige mensen werken kneiter hard!

en dan een hoop reacties van de kontkussers
W
Z
E
pi_221028636
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:40 schreef Lalaland79 het volgende:

[..]
Ik zou dr naast volgen ook even een DM sturen😚. Vindt ze vast superleuk 🥰
Ik wilde dat ook vragen hoe ze dat gedaan heeft, zo snel van hielspoor herstellen, omdat dat niet kan namelijk, maar goed niet gedaan.
pi_221028770
Zo wat kan die dbm een onzin uitkramen. Die coach zegt eigenlijk precies wat zij is.

En jongens vertel mij eens hoe je 41 cm omvang kwijt kan raken terwijl je maar 6kg afvalt.

Echt ik was 5kg afgevallen en misschien 2 cm kwijt.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 15:46:34 #271
502694 Rimboequeen
Koningin van de jungle
pi_221028903
DBM is een patiënt, beter dat ze zich niet meer op de digitale snelweg begeeft. "Vriendin" van DBM, stuur haar naar de psychiater voor ze finaal instort.
pi_221028938
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:47 schreef MonaB het volgende:

[..]
Ze zijn daar voor een shoot, dus ik neem aan veel kleren die in de webshop komen waar promobeelden van gemaakt moeten worden? Dan snap ik wel dat je een paar koffers mee hebt?
Het moet wel zakelijk afgeboekt worden.
pi_221028962
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 15:30 schreef Maretakje het volgende:
Zo wat kan die dbm een onzin uitkramen. Die coach zegt eigenlijk precies wat zij is.

En jongens vertel mij eens hoe je 41 cm omvang kwijt kan raken terwijl je maar 6kg afvalt.

Echt ik was 5kg afgevallen en misschien 2 cm kwijt.
Zij heeft er wel spieren gekregen he.
pi_221029230
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:39 schreef AnnArt het volgende:
AM herkent zoveel in het boek Adem dat ze leest: overgang, roem, familieleden, boekenbal.
Roem... die vrouw is echt in haar eigen sprookje gaan geloven 😂😂😂
Nou ik snap AM wel hoor, vrijwel niemand krijgt op Fok zoveel topics volgeluld als zij 😉🙃
I can't help it, if I'm lucky
pi_221029265
Oh wauw, DBM. ‘Ik ben uit de slachtofferrol gestapt’, alleen daar al gaat heel veel mis 😂 Mevrouw burn-out, AuDHD, zorgmoeder, neurodivergent persoon en mama van niet bewezen neurodivergente kinderen en tig andere aandoeningen waar ze op getest zouden worden maar waarvan het vervolg dan weer nooit komt.
Oh en die 5x per week sporten en 3x per week hardlopen? Wie houdt zij toch zo voor de gek… Hielspoor, rugproblemen, doodmoe, ze gunt zichzelf minstens 8 dagen per week rust nadat ze de eindeloze was gedaan heeft. En nee, die 8 is geen typfout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')