Ten voeten uit, zoveel clichesquote:Amin scheurt na fatale aanrijding weg en gaat sporten: ‘Voor oud vuil achtergelaten’
De 86-jarige Jenneke heeft net boodschappen gedaan als zij op de Schenkelse Dreef in Capelle aan den IJssel wordt aangereden. Ze overlijdt een dag later. De bestuurder reed te hard, maar zeker zo opvallend is zijn gedrag na de aanrijding: hij laat haar liggen en gaat sporten.
Amin El A. (23) uit Rotterdam zegt de vrouw niet te hebben gezien en zijn geheugen laat hem voor die dag ook behoorlijk in de steek. Terwijl er heel wat is gebeurd, geeft het het beeld van een klassieke wegpiraat.
Proefrit
Op 6 januari 2024 gaat hij naar de CUPRA-dealer in Rotterdam voor een proefrit. Geen doorsnee testje: hij rijdt over de trambaan, over het fietspad, door het rode licht en op verschillende plaatsen te hard. Zoals op de Schenkelse Dreef: 71 km per uur op het moment van de aanrijding.
'Reed als een malloot'
Waarom reed hij ‘als een malloot’, zoals de officier van justitie het omschrijft? “Ik weet het niet, ik denk om stoer te doen.” Getuigen hebben gezien dat de man na de aanrijding even stilstaat, uit het raampje kijkt naar het slachtoffer en er dan ‘als een haas’ vandoor gaat, waarbij hij over de boodschappentas van de vrouw rijdt. Gemeten snelheid bij het wegrijden: 84 km per uur.
“Ik was in paniek”, zegt hij in de rechtszaal. Maar hoe rijmt hij dat met het volgende: na het verlaten van de plaats van het ongeval gaat hij sporten. Op camerabeelden is ook te zien dat hij een doek pakt en de linker voorkant van de CUPRA poetst: de plek waar Jenneke is geraakt.
Om sporen uit te wissen? Hij weet het niet meer. Waarom gaan sporten, alsof er niets is gebeurd? “Ik weet het niet, misschien om uit te stomen.”
Nerveuze dealer
Ondertussen wordt de dealer nerveus, omdat de auto niet terugkeert van de proefrit. Telefoontjes en een sms-bericht worden niet beantwoord. Dankzij GPS-tracking in de auto kunnen de wagen en de bestuurder worden teruggevonden. De politie vordert zijn rijbewijs in, maar de man blijft op vrije voeten.
Vijf dagen later herhaalt het patroon zich voor een deel: Amin gaat - zonder rijbewijs - een proefrit maken, dit keer met een NIO. Wat volgt is andermaal een reeks verkeersovertredingen: te hard rijden, bumperkleven, rechts inhalen, plotselinge noodstops maken of stilstaan bij een afrit op de snelweg. Ook hier ontbreken de herinneringen bij de verdachte, maar GPS en dashcam brengen alles in kaart.
Twee keer een dure auto voor een proefrit (respectievelijk 54.000 en 63.000 euro nieuwwaarde): wat was hij eigenlijk van plan? Een man met een uitkering, schulden en een verslaving kan dat toch niet betalen? In zijn antwoord wisselt hij tussen “ik dacht over aankoop” en “ik wilde stoer doen”.
Uitlaatklep
De rechters proberen steeds in het hoofd te kruipen van de Rotterdammer, maar stuiten op een muur. Waarom doorrijden? Waarom sporten? Waarom vijf dagen na het fatale ongeval weer een gevaar op de weg? “Is dat scheuren een uitlaatklep voor u? Interesseert het u niet?” Zijn korte antwoord: “Ik weet het niet, het is een soort van black-out.”
Daar komt nog bij: op 17 oktober 2023 is de man ook al een keer aangehouden, omdat hij op de Abram van Rijckevorselweg (tussen Rotterdam en Capelle aan den IJssel) 154 km per uur reed, waar 50 is toegestaan. “Ik weet dat ik stom ben geweest. Sinds kort volg ik een cursus bij het CBR.”
'Alleen te hard gereden'
Wat de officier van justitie betreft, mag hij nog wel een lesje leren: een celstraf van tien maanden en een rijontzegging voor drie jaar. “Hij reed alsof de weg alleen van hem was.”
Advocaat Stefan van Paridon betwist dat er juridisch sprake was van ‘roekeloos rijden’ bij het ongeval: “Hij heeft alleen te hard gereden.” Hij merkt ook op dat het slachtoffer niet bij een zebra, maar even verderop is overgestoken.
Boodschappenlijstje
De nabestaanden van Jenneke memoreren dat de bejaarde vrouw nog volop in het leven stond. Op 6 januari 2024 werd ze daar plotseling uitgerukt. Haar dochter illustreert dat door het handgeschreven boodschappenlijstje voor te lezen dat haar moeder die dag bij zich had.
“Olijfolie, kookroom, aardappelschijfjes, boter, brood, yoghurt. Dat waren mijn moeders laatste boodschappen op een zaterdag die normaal begon.”
De familie neemt het de verdachte zeer kwalijk dat hij is doorgereden: “Welke laffe, waardeloze hond doet dit? Jij dus. Je hebt haar achtergelaten als oud vuil om jouw vege lijf te redden.”
De opmerkingen schieten de advocaat van El A. in het verkeerde keelgat. “Hier is mogelijk sprake van een strafbare belediging.” Hij vraagt de rechter om even op de gang te mogen zitten. “Om te kalmeren.”
Betraande ogen
Heel anders is de sfeer rond de medeverdachte: de (ex-)vriendin van El A. Zij zat op de fatale 6 januari naast hem in de auto en haar wordt verweten dat ze samen met de verdachte is doorgereden na het ongeval.
Tijdens een pauze in de rechtbank stapt ze met betraande ogen op de nabestaanden af om haar excuses aan te bieden. Die accepteren dat en omhelzen de 20-jarige vrouw uit Vlaardingen. Justitie wil voor haar alleen een voorwaardelijke taakstraf van veertig uur.
De rechtbank in Rotterdam doet op 25 juni uitspraak.
https://www.google.com/am(...)d-vuil-achtergelaten
quote:Advocaat Stefan van Paridon betwist dat er juridisch sprake was van ‘roekeloos rijden’ bij het ongeval: “Hij heeft alleen te hard gereden.” Hij merkt ook op dat het slachtoffer niet bij een zebra, maar even verderop is overgestoken.
Gooi jezelf weg Stefan.quote:De familie neemt het de verdachte zeer kwalijk dat hij is doorgereden: “Welke laffe, waardeloze hond doet dit? Jij dus. Je hebt haar achtergelaten als oud vuil om jouw vege lijf te redden.”
De opmerkingen schieten de advocaat van El A. in het verkeerde keelgat. “Hier is mogelijk sprake van een strafbare belediging.”
Kut advocaatquote:Als voetganger bent u in Nederland niet verplicht om ver om te lopen voor een zebrapad.
De wet (RVV 1990) verplicht voetgangers niet meer om binnen een bepaalde afstand een zebrapad te gebruiken. U mag dus ook elders oversteken, mits u het overige verkeer niet hindert.
Strafbare beledigingquote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:17 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Gooi jezelf weg Stefan.
Jij bent net zo'n laffe herder als die lamlul die iemand dood rijdt en vervolgens doet of er niets aan de hand is.
Je moeder zal wel trots op je zijn.
Erg vreemd jaquote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:17 schreef maily het volgende:
Wat een klootzak
En hoe kun je een proefrit maken zonder rijbewijs?
Ik snap mensen die boos worden op advocaten nooit zo. Denk je dat Stefan blij is met mensen die bejaarden doodrijden? In een systeem dat zo ingewikkeld is dat normale mensen niet goed voor zichzelf kunnen opkomen heeft hij de vaak ondankbare taak om als enige voor die mensen op te komen en af en toe zit er een poepvlek als deze idioot tussen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:17 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Gooi jezelf weg Stefan.
Jij bent net zo'n laffe herder als die lamlul die iemand dood rijdt en vervolgens doet of er niets aan de hand is.
Je moeder zal wel trots op je zijn.
Gretig dealertje.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:17 schreef maily het volgende:
Wat een klootzak
Da's tien maanden netwerken met andere opgeschoten dealertjes.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:37 schreef Cruzinats het volgende:
Tien maandjes zitten is niks voor dit soort knapen die verder toch niks om handen hebben.
Ach komop, dit gaat te ver. Die kerel is gewoon een laffe hond, en dan moet je niet gaan lopen roepen dat het een strafbare belediging is. Waardeloos.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap mensen die boos worden op advocaten nooit zo. Denk je dat Stefan blij is met mensen die bejaarden doodrijden? In een systeem dat zo ingewikkeld is dat normale mensen niet goed voor zichzelf kunnen opkomen heeft hij de vaak ondankbare taak om als enige voor die mensen op te komen en af en toe zit er een poepvlek als deze idioot tussen.
Waarom zou je als autodealer zo'n type een proefrit laten maken?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:37 schreef Cruzinats het volgende:
Net als je denkt dat dit zandbak volk niet kanslozer kan worden gaan ze proefritjes maken met auto's om zo het binkie te kunnen spelen in de binnenstad.![]()
En tien maanden cel. Hij komt er dus ook gewoon mee weg. Tien maandjes zitten is niks voor dit soort knapen die verder toch niks om handen hebben.
Omdat autohandelaren auto's willen verkopen? Genoeg vage 'dealers' op een aftands industrieterreintje die zulke auto's verkopen. Het gaat om een Cupra, geen dure sportwagen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom zou je als autodealer zo'n type een proefrit laten maken?
Tja, eens maar onze fijne volksvertegenwoordiging kan het daar maar niet over eens worden en dus kan die rechter dat ook niet opleggen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:49 schreef Stoorzendert het volgende:
"rijontzegging voor drie jaar"![]()
Die kerel heeft meerdere keren laten zien dat hij totaal ongeschikt is. Wat mij betreft krijg je dan gewoon een levenslange rijontzegging. Er zijn genoeg mensen zonder auto of rijbewijs, dus dat overleeft ie wel.
Hier is mogelijk sprake van een strafbare belediging.quote:
Hij had wel tien jaar op kunnen leggen, maar dat doet deze rechter ook niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, eens maar onze fijne volksvertegenwoordiging kan het daar maar niet over eens worden en dus kan die rechter dat ook niet opleggen.
Dat begrijp ik, vandaar "wat mij betreft". Als ik de wetgever was, dan zou iedereen een verplichte herkeuring krijgen om de 5jaar en na je 70ste lever je het rijbewijs in. Daarnaast kan er ook iets geregeld worden qua max. vermogen wat je op je 18e mag rijden. Dat is bij de motor ook een stuk beter geregeld. Op je 18e op een opgevoerde brommer, vanaf 24 pas vol vermogen. Verdeeld over 3 rijbewijzen (A, A1, A2) of naar ervaring.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, eens maar onze fijne volksvertegenwoordiging kan het daar maar niet over eens worden en dus kan die rechter dat ook niet opleggen.
Klopt ja, maar dat was dan ook weer niet geëist toch?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij had wel tien jaar op kunnen leggen, maar dat doet deze rechter ook niet.
Klopt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt ja, maar dat was dan ook weer niet geëist toch?
Wellicht dat de burgemeester van Capelle dit kan gebruiken als voorbeeld van de enorme bijdrage van islamietjes aan de geschiedenis van Capelle.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt.
Dus ja, het kan wel een mogelijkheid zijn, maar als de eis hier al een fractie is van wat maximaal kan...
Vind het zo apart dat een rijbewijs halen zo streng is tegenwoordig. Veel mensen, inlcusief mezelf, zakken meerdere keren om vrij kleine dingen. Vaak doordat het een moment opname is waarbij je ook stress hebt maar wel je best doet.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:49 schreef Stoorzendert het volgende:
Die kerel heeft meerdere keren laten zien dat hij totaal ongeschikt is. Wat mij betreft krijg je dan gewoon een levenslange rijontzegging. Er zijn genoeg mensen zonder auto of rijbewijs, dus dat overleeft ie wel.
Ze willen verkopen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:17 schreef maily het volgende:
Wat een klootzak
Dit is wel de spijker op zijn kop. Een rijbewijs halen is zowat onmogelijk, een rijbewijs verliezen ook.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vind het zo apart dat een rijbewijs halen zo streng is tegenwoordig. Veel mensen, inlcusief mezelf, zakken meerdere keren om vrij kleine dingen. Vaak doordat het een moment opname is waarbij je ook stress hebt maar wel je best doet.
Maar als je dan blijkbaar je rijbewijs hebt kan je van alles uitspoken zonder dat het echt consequenties heeft.
Mensen hebben geen hekel aan advocaten op zich maar aan onderkruipsels zoals Stefan die verder gaan dan puur de rechtsbescherming van hun cliënt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap mensen die boos worden op advocaten nooit zo. Denk je dat Stefan blij is met mensen die bejaarden doodrijden? In een systeem dat zo ingewikkeld is dat normale mensen niet goed voor zichzelf kunnen opkomen heeft hij de vaak ondankbare taak om als enige voor die mensen op te komen en af en toe zit er een poepvlek als deze idioot tussen.
Dit.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vind het zo apart dat een rijbewijs halen zo streng is tegenwoordig. Veel mensen, inlcusief mezelf, zakken meerdere keren om vrij kleine dingen. Vaak doordat het een moment opname is waarbij je ook stress hebt maar wel je best doet.
Maar als je dan blijkbaar je rijbewijs hebt kan je van alles uitspoken zonder dat het echt consequenties heeft.
Precies wat ik dachtquote:
Als je geen AMG of GTI kunt lenen van een oom of gezamelijk kunt kopen met vijf neven om beurtelings heel stoer rondjes mee te rijden in het centrum moet je toch wat he. Dan maar proefritjes maken met auto's die je niet zelf kunt betalen.quote:Op 6 januari 2024 gaat hij naar de CUPRA-dealer in Rotterdam voor een proefrit. Geen doorsnee testje: hij rijdt over de trambaan, over het fietspad, door het rode licht en op verschillende plaatsen te hard. Zoals op de Schenkelse Dreef: 71 km per uur op het moment van de aanrijding.
Eigenlijk wel jammer dat de daders van dit soort dodelijke verkeersongevallen niet ook worden onderzocht/behandeld middels een tbs-achtige instelling. Omaatjes doodrijden en dan doorgaan met je dag alsof er niet echt iets gebeurd is, met je uitkering auto's lenen en er mee patsen, helemaal geen eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen, het komt allemaal niet over als het gedrag van een geestelijk evenwichtig persoon. Helaas kunnen de rechters in zo'n geval kennelijk niets anders dan het opleggen van straffen en rijontzeggingen, en verder lijken ze niet echt wat te kunnen met het gedrag dat bij en na het ongeval, en in de rechtzaal, wordt getoond.quote:De rechters proberen steeds in het hoofd te kruipen van de Rotterdammer, maar stuiten op een muur.
En dan zeg ik er dus wat van. Over deze idioot.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe? We hebben in Nederland regels tegen belediging dus daar heb je de rechtsbescherming al en het is ook zeker niet in het belang van je cliënt om bij een rechtszaak zonder enige piep je cliënt te laten uitschelden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen hebben geen hekel aan advocaten op zich maar aan onderkruipsels zoals Stefan die verder gaan dan puur de rechtsbescherming van hun cliënt.
Jij noemt een Lexus zeker ook een Toyota of niet?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Omdat autohandelaren auto's willen verkopen? Genoeg vage 'dealers' op een aftands industrieterreintje die zulke auto's verkopen. Het gaat om een Cupra, geen dure sportwagen.
Edit, nvm. Een 'gepimpte' Seat kost ¤63k?!![]()
Totdat hij een betere verklaring heeft van zijn gedrag dan "ik weet niet ik herinner me niet zoveel" en de verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen gedrag lijkt het me niet verantwoord om hem te laten rijden, inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:49 schreef Stoorzendert het volgende:
ow heb ik je in je kuif geschoten? Rijdt je zelf een Cupra?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij noemt een Lexus zeker ook een Toyota of niet?
Cupra is al enkele jaren gewoon een op zichzelf staand merk. Met eigen modellen.
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:30 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan zeg ik er dus wat van. Over deze idioot.
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen hebben geen hekel aan advocaten op zich maar aan onderkruipsels zoals Stefan die verder gaan dan puur de rechtsbescherming van hun cliënt.
Sommige users kun je beter negeren. Bijvoorbeeld de types die er op uit zijn elk topic waar mislukte immigranten (en hun nazaten) in voorkomen richting een slotje te trollen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ach komop, dit gaat te ver. Die kerel is gewoon een laffe hond, en dan moet je niet gaan lopen roepen dat het een strafbare belediging is. Waardeloos.
Nee dat niet, maar ik heb wel enkele Lexi gereden en dan kreeg ik nog al eens te horen dat het gewoon een Toyota was.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
ow heb ik je in je kuif geschoten? Rijdt je zelf een Cupra?
Maar maakt het echt uit? Een van de problemen met bestuurders die het qua gedrag en veroorzaken van brokken heel bont maken is dat ze er vaak ook niet hun hand voor omdraaien om zonder rijbewijs te gaan rijden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Totdat hij een betere verklaring heeft van zijn gedrag dan "ik weet niet ik herinner me niet zoveel" en de verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen gedrag lijkt het me niet verantwoord om hem te laten rijden, inderdaad.
Rijden zonder rijbewijs zou dan ook direct een week cel moeten zijn of iets. Ongeacht verleden etc.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar maakt het echt uit? Een van de problemen met bestuurders die het qua gedrag en veroorzaken van brokken heel bont maken is dat ze er vaak ook niet hun hand voor omdraaien om zonder rijbewijs te gaan rijden.
Dat lijkt me geen argument om iemand geen rijverbod op te leggen. Rijden zonder rijbewijs zou ook wel harder aangepakt mogen worden. En beginnen met opvoeden door scooterrijdertjes zonder rijbewijs harder aan te pakken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar maakt het echt uit? Een van de problemen met bestuurders die het qua gedrag en veroorzaken van brokken heel bont maken is dat ze er vaak ook niet hun hand voor omdraaien om zonder rijbewijs te gaan rijden.
We gaan een beetje oftopic, maar Lexus (Lexi?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik heb wel enkele Lexi gereden en dan kreeg ik nog al eens te horen dat het gewoon een Toyota was.
Tuurlijk, een tyfus Corolla is bijna hetzelfde als een deftige LS in President line uitvoering.
Een Lexus is het upmarket merk van Toyota, zoals Infiniti dat van Nissan is. Een Cupra was van oorsprong een sportieve uitvoering van een Seat (die eerste Ibiza Cupra's waren top, trouwens), en is een aantal jaren geleden gepromoveerd tot sportiever merk naast Seat. Ik meen dat het voornemen was om de naam Seat op termijn te laten verdwijnen en Cupra neemt dan die plaats in.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar ik heb wel enkele Lexi gereden en dan kreeg ik nog al eens te horen dat het gewoon een Toyota was.
Tuurlijk, een tyfus Corolla is bijna hetzelfde als een deftige LS in President line uitvoering.
Tja, het lijkt wat op straffen uit principe. In hetzelfde straatje kun je redeneren dat het onzin is om de wet aan te passen zodat gezichtsbedekkende kleding verboden is aangezien de politie dit toch niet zegt te kunnen handhaven.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat wordt lastig. Ik heb een collega die van die patserbakken verhuurd vanuit Duitsland. Het is nergens verboden vlak over de grens een AMG te huren en er mee naar NL te scheuren.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:45 schreef incel het volgende:
Het huren van dure of snelle wagens zou een stuk moeilijker gemaakt moeten worden. En als er iets mee gebeurd zou de auto buiten gebruik gesteld moeten worden wat het verhuurbedrijf dan maar kan gaan verhalen op de klant of iets.
Niet normaal hoe vaak je overlast hebt van islamitisch tuig in gehuurde bmw's en zo
Dan moeten ze het daar ook lastiger maken of een wet maken dat wanneer een buitenlandse huurauto in Nederland zich niet aan de regels houdt dat die auto 3 maanden in beslag wordt genomen of zo.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat wordt lastig. Ik heb een collega die van die patserbakken verhuurd vanuit Duitsland. Het is nergens verboden vlak over de grens een AMG te huren en er mee naar NL te scheuren.
Ja eens, maar ze hebben hier al de grootste moeite regels te maken voor een fatbike. Hoe zie je dat voor je als je internationaal iets geregeld wilt krijgen?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:48 schreef incel het volgende:
[..]
Dan moeten ze het daar ook lastiger maken of een wet maken dat wanneer een buitenlandse huurauto in Nederland zich niet aan de regels houdt dat die auto 3 maanden in beslag wordt genomen of zo.
Oh nee, uiteraard niet. Dat rijverbod zou nog best wat strenger mogen zijn en dat je hem nog terug krijgt ook geen vanzelfsprekendheid. Alleen denk ik dat je ook wel serieuzere gevolgen zou moeten verbinden aan dan toch nog gaan rijden met een afgepakt rijbewijs.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen argument om iemand geen rijverbod op te leggen. Rijden zonder rijbewijs zou ook wel harder aangepakt mogen worden. En beginnen met opvoeden door scooterrijdertjes zonder rijbewijs harder aan te pakken.
En sterker nog. Die collega verdient er geld op als de klant schade rijdt. Dat laten ze tyfusduur taxeren en repareren het vaak zelf of bij een kennisquote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:48 schreef incel het volgende:
[..]
Dan moeten ze het daar ook lastiger maken of een wet maken dat wanneer een buitenlandse huurauto in Nederland zich niet aan de regels houdt dat die auto 3 maanden in beslag wordt genomen of zo.
Hoezo moeten we dit internationaal regelen? Er moeten gewoon strenge regels komen dat wanneer je echt asociaal rijdt de auto in beslag wordt genomen. Uit welk land die auto komt is irrelevant.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja eens, maar ze hebben hier al de grootste moeite regels te maken voor een fatbike. Hoe zie je dat voor je als je internationaal iets geregeld wilt krijgen?
Ik heb geen idee of je zomaar buitenlandse auto's in beslag kunt nemen. Zou een goed plan zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:50 schreef incel het volgende:
[..]
Hoezo moeten we dit internationaal regelen? Er moeten gewoon strenge regels komen dat wanneer je echt asociaal rijdt de auto in beslag wordt genomen. Uit welk land die auto komt is irrelevant.
Hierdoor zullen deze verhuurbedrijven zorgvuldiger moeten omgaan aan wie ze auto's uitlenen, hoeveel geld ze ervoor vragen etc aangezien ze het risico lopen dat de auto anders een paar maanden kwijt is.
Ik woon in regio Rotterdam en zie vaak zat het je weet wel volk in overduidelijk gehuurde of private lease bakken irritant of gevaarlijk rijden. Blijkbaar is het te makkelijk en te goedkoop of zijn er te weinig risico's aan verbonden voor de verhuurder en de klant. Veel strenger en duurder maken zodat het ophoudt dus.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En sterker nog. Die collega verdient er geld op als de klant schade rijdt. Dat laten ze tyfusduur taxeren en repareren het vaak zelf of bij een kennis
Ik zou niet weten waarom niet of wat het verschil is met een Nederlandse auto. Je hebt je aan de regels te houden van het land waar je in bent.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of je zomaar buitenlandse auto's in beslag kunt nemen. Zou een goed plan zijn.
Nogmaals ik heb geen idee hoe dat werkt. Het zou me niets verbazen met die laffe en ingewikkelde wetgeving hier dat ze de auto per direct terug moeten geven aan de Duitse verhuurder.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:53 schreef incel het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet of wat het verschil is met een Nederlandse auto. Je hebt je aan de regels te houden van het land waar je in bent.
Als ik een pistool koop in Rusland mag het in NL ook niet in beslag worden genomen want het komt uit Rusland of zo zeker
Ik hoor het al. Jij hebt nooit in een LS gereden. Geeft niks.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
We gaan een beetje oftopic, maar Lexus (Lexi?) is ook een Toyota voor vrouwen.
Er is natuurlijk een consequentie waarbij de maatschappij wél wint en de handhaving even niet nodig is: detentie. Wat mij betreft gaan we dit soort recidivisten veel eerder vastzetten. Het is bezopen (pun intended) dat iemand voor de 37e keer dronken of high achter zijn stuur vandaan getrokken kan worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oh nee, uiteraard niet. Dat rijverbod zou nog best wat strenger mogen zijn en dat je hem nog terug krijgt ook geen vanzelfsprekendheid. Alleen denk ik dat je ook wel serieuzere gevolgen zou moeten verbinden aan dan toch nog gaan rijden met een afgepakt rijbewijs.
Als die advocaat hem inderdaad niet graag had verdedigd had hij, naast nee zeggen tegen de client, ook niet op de gang hoeven zitten om tot rust te komen nadat de familie van de nabestaanden van hun spreekrecht gebruik hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
quote:
Volgens mij is het juist best een goede advocaat als ik het eea zo lees.quote:
Jep.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een Lexus is het upmarket merk van Toyota, zoals Infiniti dat van Nissan is. Een Cupra was van oorsprong een sportieve uitvoering van een Seat (die eerste Ibiza Cupra's waren top, trouwens), en is een aantal jaren geleden gepromoveerd tot sportiever merk naast Seat. Ik meen dat het voornemen was om de naam Seat op termijn te laten verdwijnen en Cupra neemt dan die plaats in.
Toneel maken. aandikken, vermoorde onschuld spelen.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist best een goede advocaat als ik het eea zo lees.
Het hof zien te overtuigen. Dat is de taak van een advocaat.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toneel maken. aandikken, vermoorde onschuld spelen.
Je werk is om je klant zo ver te verdedigen als met de wet in de hand kan. Aangezien de wet in deze het morele kompas vertegenwoordigt, is daar niets mis mee.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:02 schreef Solispolar het volgende:
Je zult maar advocaat zijn voor dit soort tuigDan moet je toch ook wel écht heel veel van geld houden en een moreel kompas hebben wat kapot is gestamd.
eVeN aFkOeLeNquote:Op vrijdag 12 juni 2026 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist best een goede advocaat als ik het eea zo lees.
Nee, een goede rechtsgang beschermen. Zorgen dat procedures zorgvuldig zijn. Dat de arrestatie rechtsgeldig is verlopen. Etc.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het hof zien te overtuigen. Dat is de taak van een advocaat.
Ik heb een Toyota Auris. Heb wel eens naast een Lexus CT 200 gestaan. Ik zag aan de buitenkant geen verschil. En aangezien ze beide op hetzelfde onderstel zijn gebouwd en beide dezelfde motor hebben, zal er ook geen verschil in rij-eigenschappen zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoor het al. Jij hebt nooit in een LS gereden. Geeft niks.
Ach gut het al oude trucje om een strafvermindering erdoorheen te drukken. Immers is een verslaving een goed excuus en middel om medelijden te kweken.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:14 schreef cinderloom het volgende:
Ik lees ergens dat hij kampt met verslaving. Het heeft zijn brein in iedergeval goed aangetast vrees ik. Of dat was al vantevoren. Man man wat een kansloze zak.
Met je eens.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:28 schreef Gibson88 het volgende:
Ach gut het al oude trucje om een strafvermindering erdoorheen te drukken. Immers is een verslaving een goed excuus en middel om medelijden te kweken. m.i. een smerige laffe 'troefkaart' .
Zal wel een ons-kent-ons moslim dingetje zijn, net zoals ze bij trouwerijen ook alleen van hun eigen broeders een auto kunnen huren, geen autochtoon die daar nog aan begint.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:17 schreef maily het volgende:
Wat een klootzak
Komen die ook met geblindeerde ramen? Anders ga ik daar niet inzitten!quote:Op vrijdag 12 juni 2026 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoor het al. Jij hebt nooit in een LS gereden. Geeft niks.
Bel de politie maar.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:56 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Hier is mogelijk sprake van een strafbare belediging.
Een beetje. Een LS is echt wel andere koek dan een CT200h hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
En hij deed al een cursus bij het cbr. Wat een goede jongen he?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:28 schreef Gibson88 het volgende:
Ah ja geheugen. Wél weten hoe je auto moet starten en moet rijden, maar iemand doodrijden....OepserdepoepsDat kan ik mij toevallig dan nét weer niet herinneren...
[..]
Ach gut het al oude trucje om een strafvermindering erdoorheen te drukken. Immers is een verslaving een goed excuus en middel om medelijden te kweken.m.i. een smerige laffe 'troefkaart' .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk moet je geld verdienen, maar daar zijn toch ook andere manieren voor? Iedereen zet zijn skills in voor geld, dat heeft niet eens te maken met een 'hoge' opleiding of niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 11:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je werk is om je klant zo ver te verdedigen als met de wet in de hand kan. Aangezien de wet in deze het morele kompas vertegenwoordigt, is daar niets mis mee.
En van geld houdt iedereen. Ben jij niet naar school gegaan omdat je iets wilde leren waar je geld mee kon verdienen? Wat voor opleiding heb je? Een hogere? Dan zet ook jij jouw skills in voor geld, en zo veel mogelijk als ze je willen geven. Pot verwijt de ketel.
quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En hij deed al een cursus bij het cbr. Wat een goede jongen he?Ach wat een lief kansenpareltje is het tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook in moeilijke tijden.
Dat is de eis. De kans is groot dat dit niet als roekeloos gezien wordt en dus met een taakstraf afgedaan zal worden.quote:
Bestaat al via de EU maar land mag het zelf in vullenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 08:58 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, vandaar "wat mij betreft". Als ik de wetgever was, dan zou iedereen een verplichte herkeuring krijgen om de 5jaar en na je 70ste lever je het rijbewijs in. Daarnaast kan er ook iets geregeld worden qua max. vermogen wat je op je 18e mag rijden. Dat is bij de motor ook een stuk beter geregeld. Op je 18e op een opgevoerde brommer, vanaf 24 pas vol vermogen. Verdeeld over 3 rijbewijzen (A, A1, A2) of naar ervaring.
Ik doel meer op een beperking zoals bij de motor. Zo'n regeling bestaat al in Nederland.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:58 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Bestaat al via de EU maar land mag het zelf in vullen
De b1 rijbewijs namelijk.
In Spanje is deze ingevoerd
The B1 driver's license in Spain allows young adults aged 16 and older to legally drive quadricycles and heavy quads (L7e), which weigh under 400 kg and have a maximum power output of 15 kW (approx. 20 hp) and speeds up to 90 km/h
Het B1-rijbewijs is een Europese categorie voor lichte vierwielers tot 400 kg en maximaal 15 kW vermogen, bestuurbaar vanaf 16 jaar. De categorie staat verplicht op elk Europees rijbewijs,
voertuig en alleen vanaf 18 jaar .
Van mij mag de b1 direct AM gaan vervangen
Achterlijk 45klm wagens
Echt alleen Nederland heeft dat gedrog .
en dit:quote:Zakelijke RDW-Check: Grotere verhuurbedrijven of erkende partners kunnen de RDW Rijbewijscontrole gebruiken. Hiermee voeren ze jouw rijbewijsnummer en geboortedatum in om direct te verifiëren of het document in het RDW-register nog steeds als actief en geldig staat geregistreerd.
Je kunt je rijbewijs kwijtraken, een nieuwe aanvragen, de kwijtgeraakte rijbewijs vinden(maar niet inleveren of vernietigen), 2 rijbewijzen hebben uiteindelijk. Uiteraard de ene geldig, de andere niet. Een normale verhuurbedrijf zoals hierboven beschreven, kan dit niet controleren.quote:Geen automatische blokkade: Verhuurbedrijven hebben geen directe, live-koppeling met politiesystemen of de database van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) om lopende invorderingen te checken.
Als 'ie betaalt, heeft 'ie weer minder geld om kwade zaken uit te halen. En ik mag eindeloos tegen zijn hoofd aan preken, in privé. En ik krijg er ook nog geld voor!quote:Op vrijdag 12 juni 2026 12:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je geld verdienen, maar daar zijn toch ook andere manieren voor? Iedereen zet zijn skills in voor geld, dat heeft niet eens te maken met een 'hoge' opleiding of niet.
Maar dit soort tuig zou ik niet willen verdedigen. En dan maar kijken of er technische foutjes zijn waardoor je de dood van een 86-jarige dame kunt verdedigen. Nou, dan maar geen Tesla hoor.
Kabinet Jetten 1.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 14:45 schreef monkyyy het volgende:
Meerdere malen grove verkeersovertredingen. Alle data wijst erop dat Amin El A. weer in de fout gaat.
En we moeten maar accepteren dat dit hoort bij het leven in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |