Vreemd, ik heb gewoon keurig netjes een mailtje gekregen. Helaas krijg ik dus die laatste twee weken van augustus niet voor het voordeeltarief omdat ik er precies op die ingangsdatum van 16 juni bij was. Maar mijn abonnement loopt dus t/m zondag en daarna wordt het verlengd tegen het normale tarief en ik kan een korting van 10 euro krijgen op een Weekend Vrij abonnement voor de eerste maand als ik dat afsluit.quote:
quote:* Lieve lieve Tengano![]()
Je hebt deze zomer lekker kunnen reizen met Nederland Dal Vrij. Nederland Dal Vrij is een doorlopend abonnement en verlengt in augustus automatisch naar het duurdere NS Flex Dal Vrij voor ¤ 127,95 per maand. Wil je dit niet? Dan is het belangrijk dat je zelf actie onderneemt.
Na je eerste maand Nederland Dal Vrij kun je je abonnement op elk moment wijzigen naar NS Flex Weekend Vrij, een ander NS Flex-abonnement of naar NS Flex Basis voor ¤ 0 per maand. Of je kunt je abonnement stopzetten. In deze mail leggen we uit wanneer en hoe je dat doet.
Actie: wijzig in augustus naar NS Flex Weekend Vrij en krijg ¤ 10 korting op je eerste maand. Je betaalt ¤ 29,50 (daarna ¤ 39,50 per maand). Deze aanbieding is alleen via de link in deze e-mail verkrijgbaar.
Bestel NS Flex Weekend Vrij
Wanneer we verlengen en je kunt wijzigen
Abonnement wordt maandelijks verlengd
Kocht je Nederland Dal Vrij in juni? Dan verlengden we het een maand later in juli voor ¤ 49. Vanaf de verlengdatum in augustus betaal je het normale tarief van NS Flex Dal Vrij (¤ 127,95).
Kocht je in juli? Dan geldt een maand later in augustus direct het normale tarief van NS Flex Dal Vrij.
Wil je niet naar NS Flex Dal Vrij? Wijzig of zeg je abonnement op vóór of op de verlengdatum in augustus om het te stoppen of aan te passen.
Weet je niet meer wanneer je abonnement begon? Kijk dan in Mijn NS en klik op je abonnement. Dan vind je de ingangsdatum.
Een voorbeeld: stel, je abonnement startte op 24 juni. Dan verlengden we het op 24 juli nog een maand voor ¤ 49. Vanaf die datum kun je je abonnement op elk moment aanpassen. Op 24 augustus betaal je het normale tarief. Wil je dat voorkomen? Wijzig of zeg op vóór of op 24 augustus.
Zo houd je zelf de controle en betaal je alleen wat voor jou klopt.
Meer informatie over wijzigen
Dat is dan ook het businessmodel van de overheid.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 18:15 schreef cinderloom het volgende:
Denk dat veel mensen het toch laten door lopen.
In die mail vind ik dit wel een heel aparte zin. Aanvankelijk liep de actie van 16 juni t/m 31 augustus en kon je er twee maanden gebruik van maken voor het tarief van 49 euro. En ook kon je in juli nog een abonnement afsluiten.quote:Kocht je in juli? Dan geldt een maand later in augustus direct het normale tarief van NS Flex Dal Vrij.
Bron: de mail van NS zelf
Meer dan de helft heeft het nog niet opgezegd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:50 schreef Tengano het volgende:
Ja, abonnement weer omgezet. Jammer dat het maar twee maanden was.
quote:De actie was een schot in de roos: de NS haalde er 400.000 abonnees mee binnen. Om dit financieel mogelijk te maken, trok het kabinet 118 miljoen euro uit. Inmiddels hebben zich ruim 170.000 weer afgemeld als abonnee, nog 230.000 mensen moeten dus nog actie ondernemen. Of het abonnement loopt door en ze gaan meer betalen.
Misschien bevalt het ze gewoon hartstikke goed!quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meer dan de helft heeft het nog niet opgezegd.
En de maand duurt nog 14 dagen ook.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien bevalt het ze gewoon hartstikke goed!
De eindsom hoeveel mensen het houden of te laat opzeggen is er nog niet. Het abonnement is tot 31/8.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wilt zeggen.
Nee, het abonnement is niet tot 31/8. Dat is aanvankelijk zo gesuggereerd.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:16 schreef Pisces het volgende:
De eindsom hoeveel mensen het houden of te laat opzeggen is er nog niet. Het abonnement is tot 31/8.
Die mensen hebben het dan later dan 15 juni afgesloten. Ik heb het zelf ook nog een week.quote:Op maandag 17 augustus 2026 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Meer dan de helft heeft het nog niet opgezegd.
[..]
Dit.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die mensen hebben het dan later dan 15 juni afgesloten. Ik heb het zelf ook nog een week.
Gelukkig kun je het blijkbaar wel per dag opzeggen, en betaal je dan ook alleen de dagen dat je het abonnement die maand hebt gehad. Dus je bent niet gelijk aan het begin die 128 euro kwijt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:01 schreef Pisces het volgende:
[..]
Sneu wel als er veel mensen straks onverwacht dat normale tarief in de schoot krijgen.
Ah top. Dat scheelt dan wel gelukkig.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig kun je het blijkbaar wel per dag opzeggen, en betaal je dan ook alleen de dagen dat je het abonnement die maand hebt gehad. Dus je bent niet gelijk aan het begin die 128 euro kwijt.
Het kost 4,30 euro per dag. Dus als je nog een ritje wil maken kort nadat je nieuwe periode ingaat, kan het lucratief zijn om het niet gelijk op te zeggenquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:13 schreef Pisces het volgende:
[..]
Ah top. Dat scheelt dan wel gelukkig.
Dat ligt echt aan de dag waarop je het hebt aangeschaft: Heb je het op 15 juni aangeschaft? Dan loopt het op 15 augustus af. Heb je het op 16 juni aangeschaft? Dan loopt het op 16 augustus af. Heb je het dus op 1 juli aangeschaft, dan loopt het dus op 31 augustus af en heb je gewoon twee maanden korting gehad.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, het abonnement is niet tot 31/8. Dat is aanvankelijk zo gesuggereerd.
En omdat het abonnement niet tot 31/8 loopt is ook de reden waarom ik mijn abonnement al heb opgezegd, anders had ik het wel door laten lopen.
Lees de mail maar goed die hier boven staat in post 151 en de toelichting die ik in post 155 heb geschreven.
Klopt wat je zegt. Op die laatste zin na misschien.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:24 schreef Ronaldussen het volgende:
Dat ligt echt aan de dag waarop je het hebt aangeschaft: Heb je het op 15 juni aangeschaft? Dan loopt het op 15 augustus af. Heb je het op 16 juni aangeschaft? Dan loopt het op 16 augustus af.
Heb je het dus op 1 juli aangeschaft, dan loopt het dus op 31 augustus af en heb je gewoon twee maanden korting gehad.
Maar ik ben het met je eens, de communicatie had best beter gekund.
quote:Kocht je in juli? Dan geldt een maand later in augustus direct het normale tarief van NS Flex Dal Vrij.
Dan klopt die mail niet, want ik heb het op 31 juli aangeschaft en betaalde gewoon het actietarief en de kaart is gewoon de hele maand geldig, zoals ook gecommuniceerd via andere kanalen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt wat je zegt. Op die laatste zin na misschien.
Dit komt namelijk uit de mail van de NS die hierboven is gepost:
[..]
Ook Mohammed Boussata (22) heeft een maandticket. "Voorheen werd ik per zomer minimaal twee keer gepakt voor zwartrijden, dat is toch twee keer 70 euro. Ik heb de ticket er al uit" vertelt hij vrolijk.quote:
Het kan dus heel goed allebei waar zijn. Wat er in die mail staat en wat jij betaalt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:19 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Dan klopt die mail niet, want ik heb het op 31 juli aangeschaft en betaalde gewoon het actietarief en de kaart is gewoon de hele maand geldig, zoals ook gecommuniceerd via andere kanalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |