abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221008488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat is niet strafbaar en gaat niet over een grens. Dat mag namelijk. Tenzij je op smaad uit komt.
Wie heeft het erover dat dat strafbaar is? Het ging over antidemocratische neigingen. Niet alles dat antidemocratisch is is gelijk ook strafbaar.
pi_221008540
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een vreemd uitgangspunt, want zulke instituten moeten dus vrij van kritiek zijn? Of hoe moeten we dat zien? Er zijn zat redenen om de wetenschap, rechters, de journalistiek en het onderwijs te bekritiseren. Bijvoorbeeld vanwege over de breedte een ogenschijnlijke of zelfs aantoonbare gebrek aan neutraliteit. Als dit benoemen 'antidemocratisch' is, dan is een veel groter deel van het electoraat dan alleen de FvD, antidemocratisch.
Er zijn verschillende soorten kritiek, kritiek met inhoud is prima, dat is het doorgaans niet. De crux zit hem in de woorden die je zelf al gebruikt, ogenschijnlijk of zelfs aantoonbaar. Helaas doen ze dat vrijwel nooit omdat het meestal niet meer is dan een holle zin die ze erover de wereld in gooien waar ze verder geen bewijs aan vastmaken. Maar vervolgens moeten de tegenstanders wel een hoop moeite doen om te laten zien dat die holle zin complete onzin is.

Kijk maar naar Carolien van de Plas die wel lekker op tv komt vertellen dat de Raad van State te politiek gekleurd is, zaten teveel D66 mensen in die te vaak een negatief advies gaven op hun baggerwetten. Maar als je dan vraagt hoeveel mensen zitten in de RvS? Dat weet ze niet (17 mensen), hoeveel daarvan zijn er van D66? Dat weet ze niet (2).

Maar desondanks weerhoudt dat haar er niet van om op nationale televisie die uitspraken te doen. Dat is geen kritiek, maar gewoon onrust en verdachtmakerij zaaien.
pi_221008547
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je hier wellicht een paar voorbeelden van geven? Wat is volgens jou inhoudelijke kritiek en wat zijn ongefundeerde verdachtmakingen?
Bijvoorbeeld de beschuldiging zonder bewijs dat klimaatwetenschappers bewust onjuiste informatie verspreiden. Of de beschuldiging zonder bewijs dat de WHO dat doet. Dat is geen wetenschappelijke kritiek maar feitenvrije laster.

Idem voor de beschuldigingen dat de rechterlijke macht een verborgen politieke agenda zou hebben en daar uitspraken op zou aanpassen of vervolgingen wel of niet zou staken. Aantoonbare onzin.

De valse beschuldiging dat kinderen op de basisschool in de week van de Lentekriebels geleerd zou worden te masturberen en aangespoord zouden worden om anale seks te overwegen.

Zelfs als je onder een steen leeft moet je hier haast wel iets van hebben meegekregen.
pi_221008562
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:01 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Wie heeft het erover dat dat strafbaar is? Het ging over antidemocratische neigingen. Niet alles dat antidemocratisch is is gelijk ook strafbaar.
Wat is dan het probleem als ze zich binnen de grenzen van de wet houden?
pi_221008616
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:19 schreef Kottnauer het volgende:
Het gezeur over woordjes (omvolking, hondenfluitjes, extreem, racisme) leidt de aandacht af van waar het wat mij betreft over zou moeten gaan:

Overbevolking

50 jaar geleden zag iederéén dat als een probleem en toen ging het nog om 12 miljoen inwoners van Nederland.

Vooral de linkse partijen waren fél tegenstander van een verdere bevolkingsgroei. Mijn opvatting hierover is de afgelopen 50 jaar niet veranderd.

Wat Bontenbal betreft. Als hij ergens tegen is, dan is mijn eerste reactie er vóór te zijn. En vice versa. Deze achterbakse emotionele man vertrouw ik nog voor geen millimeter.
Qua achterbaksheid moet hij het opnemen tegen Klaver, Paternotte en de figuren van Denk :r :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:14:17 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221008623
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:08 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Er zijn verschillende soorten kritiek, kritiek met inhoud is prima, dat is het doorgaans niet. De crux zit hem in de woorden die je zelf al gebruikt, ogenschijnlijk of zelfs aantoonbaar. Helaas doen ze dat vrijwel nooit omdat het meestal niet meer is dan een holle zin die ze erover de wereld in gooien waar ze verder geen bewijs aan vastmaken. Maar vervolgens moeten de tegenstanders wel een hoop moeite doen om te laten zien dat die holle zin complete onzin is.

Kijk maar naar Carolien van de Plas die wel lekker op tv komt vertellen dat de Raad van State te politiek gekleurd is, zaten teveel D66 mensen in die te vaak een negatief advies gaven op hun baggerwetten. Maar als je dan vraagt hoeveel mensen zitten in de RvS? Dat weet ze niet (17 mensen), hoeveel daarvan zijn er van D66? Dat weet ze niet (2).

Maar desondanks weerhoudt dat haar er niet van om op nationale televisie die uitspraken te doen. Dat is geen kritiek, maar gewoon onrust en verdachtmakerij zaaien.
Het is met name een aantijging over welk gedachtegoed er binnen zulke contreien zou heersen. Dat heeft inderdaad vaak een D66-achtig luchtje. Dat is geen verdachtmaking, maar een constatering.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:09 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld de beschuldiging zonder bewijs dat klimaatwetenschappers bewust onjuiste informatie verspreiden. Of de beschuldiging zonder bewijs dat de WHO dat doet. Dat is geen wetenschappelijke kritiek maar feitenvrije laster.
Nee hoor, dat is correct. Zie Climategate en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:09 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Idem voor de beschuldigingen dat de rechterlijke macht een verborgen politieke agenda zou hebben en daar uitspraken op zou aanpassen of vervolgingen wel of niet zou staken. Aantoonbare onzin.
Wat zou die verborgen agenda dan zijn?

Het valt tevens op aan jouw post dat je geen voorbeelden noemt van wat volgens jou dan wél inhoudelijke kritiek is? Het lijkt er met name op dat alle kritieken, door jou worden weggezet als 'antidemocratisch'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221008625
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:10 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Wat is dan het probleem als ze zich binnen de grenzen van de wet houden?
De klassieke paradox van de democratie: Vanuit een democratie kun je zonder geweld een dictatuur stichten. Vanuit een dictatuur naar een democratie kan niet zonder geweld.

Dictaturen starten vrijwel altijd vanuit een democratie, voor de omgekeerde weg is een revolutie nodig.
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:16:20 #183
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221008650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:14 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
De klassieke paradox van de democratie: Vanuit een democratie kun je zonder geweld een dictatuur stichten. Vanuit een dictatuur naar een democratie kan niet zonder geweld.

Dictaturen starten vrijwel altijd vanuit een democratie, voor de omgekeerde weg is een revolutie nodig.
Klopt wel ja, zo misbruikt de islam onze wetgeving en rechten tegen ons, maar daar zal je het wel weer mee oneens zijn :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221008676
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is met name een aantijging over welk gedachtegoed er binnen zulke contreien zou heersen. Dat heeft inderdaad vaak een D66-achtig luchtje. Dat is geen verdachtmaking, maar een constatering.
Leg eens uit wat een D66-achtig luchtje is dan?
pi_221008738
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Nee hoor, dat is correct. Zie Climategate en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Climategate is al lang debunked:

"Climategate" Researchers Largely Cleared
Inquiry Finds No Evidence of Impropriety among `climategate` Scientists
'Climategate' Panel Concludes That Scientists Did Not Manipulate Data

Samenvatting:
https://www.factcheck.org/2010/04/some-climategate-conclusions/

quote:
[..]
Wat zou die verborgen agenda dan zijn?

Het valt tevens op aan jouw post dat je geen voorbeelden noemt van wat volgens jou dan wél inhoudelijke kritiek is? Het lijkt er met name op dat alle kritieken, door jou worden weggezet als 'antidemocratisch'.
Ja daar vroeg je ook naar he.

In het algemeen geldt dat als iets wordt beweerd zonder dat er bewijs bij geleverd wordt, dat het ongefundeerd is. Per definitie. Daar grossiert FvD in, ongefundeerde kritiek. En dat mondt al snel uit in verdachtmakingen. In het geval van de week van de Lentekriebels, waar ik je even niet over hoor, hebben ze "bewijs" verzonnen dat er niet was. Dat is nog een sterkere vorm van verdachtmaking.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2026 14:30:07 ]
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:25:58 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221008770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:18 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Progressief liberaal en progressief links gedachtegoed. En dan spreek ik over de bredere juridische wereld. Zo had je bijvoorbeeld allemaal ex-rechters en wat andere figuren uit die wereld die meeliepen met de Rode Lijn demonstraties.

Het probleem in Nederland is dat zogenaamd rechters geen ideologische grondslag mogen hebben. Maar deze mensen zijn natuurlijk allemaal individuen zoals jij en ik met persoonlijke voorkeuren en bepaald gedachtegoed.

Als er in zo een wereld een ideologische echokamer ontstaat, gaan bepaalde zaken al snel dogma's worden die ook in interpretaties van de wet worden meegenomen. Dat is simpelweg onhoudbaar.

Je ziet eenzelfde tendens in de academische wereld, waarvan het ook wel bekend is dat deze sterk links en progressief georiënteerd is. Dat zie je ook terug in sommige vormen van onderzoek.

Ik ben daarom wel een voorstander van openheid over zulke zaken. In de VS weet je bijvoorbeeld al snel of een rechter conservatief of progressief is en dus hoe zij de wet zullen interpreteren. Dat schept duidelijkheid en tast de legitimiteit van instituten minder snel aan, mits evenredige vertegenwoordiging natuurlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221008808
Vragen naar concrete voorbeelden en dan zelf allerlei vaags beweren met precies nul concrete voorbeelden :')
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:28:34 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221008821
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:24 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Climategate is al lang debunked:

https://www.cbsnews.com/n(...)ers-largely-cleared/
https://www.accuweather.c(...)ate-scientists/60975
https://e360.yale.edu/dig(...)-not-manipulate-data

Samenvatting:
https://www.factcheck.org/2010/04/some-climategate-conclusions/
[..]
Ja daar vroeg je ook naar he.

In het algemeen geldt dat als iets wordt beweerd zonder dat er bewijs bij geleverd wordt, dat het ongefundeerd is. Per definitie. Daar grossiert FvD in, ongefundeerde kritiek. En dat mondt al snel uit in verdachtmakingen. In het geval van de week van de Lentekriebels, waar ik je even niet over hoor, hebben ze "bewijs" verzonnen dat er niet was. Dat is nog een sterkere vorm van verdachtmaking.
Climategate is nooit debunked.

Dat is toen onderzocht door een eigen groep vanuit de eigen kring die stelde 'Jongens, niets te zien hier'. Dat is natuurlijk geen bewijs, maar lijkt vooral op een cover-up. Die mails waren namelijk echt en wat daar instond was heel duidelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:27 schreef AntiekeKennis het volgende:
Vragen naar concrete voorbeelden en dan zelf allerlei vaags beweren met precies nul concrete voorbeelden :')
Ik geef meerdere concrete voorbeelden. Ik denk dat je mijn post niet hebt gelezen.
pi_221008850
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Climategate is nooit debunked.

Dat is toen onderzocht door een eigen groep vanuit de eigen kring die stelde 'Jongens, niets te zien hier'. Dat is natuurlijk geen bewijs, maar lijkt vooral op een cover-up. Die mails waren namelijk echt en wat daar instond was heel duidelijk.
Kijk, een mooi voorbeeld van verdachtmakingen zonder enig inhoudelijk argument.

Lees die nou maar en als je wil open je een topic en ga je me daar precies uitleggen waarom die artikelen volgens jou een cover-up zijn.

quote:
Ik geef meerdere concrete voorbeelden. Ik denk dat je mijn post niet hebt gelezen.
Als je het hebt over je verdere uitwijding over het "D66-achtige luchtje": nee dat doe je niet. Nul concrete voorbeelden.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2026 14:34:52 ]
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:43:39 #190
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221008915
Gewoon uitlachen en verder negeren. Waarom zou je met die debieltjes in gesprek willen? Zijn alleen maar uit op ophef.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:45:03 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221008920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:31 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Kijk, een mooi voorbeeld van verdachtmakingen zonder enig inhoudelijk argument.

Lees die nou maar en als je wil open je een topic en ga je me daar precies uitleggen waarom die artikelen volgens jou een cover-up zijn.
[..]
Als je het hebt over je verdere uitwijding over het "D66-achtige luchtje": nee dat doe je niet. Nul voorbeelden.
Dat heb ik al aangegeven. Bij onderzoek naar misstanden binnen een bepaalde instantie, laat je niet deze instantie zelf een clubje samenstellen die dat dan moet beoordelen. Bovendien doet dit ook niets af aan de inhoud van de emails.

En zoals ik al aangaf zie je gerotzooi met statistieken dus wel vaker in deze wereld. Een ander bekend voorbeeld is de claim dat 99.9% van alle studies het eens is dat klimaatverandering door de mens komt. Wat in de studie zelf aantoonbaar is dat die niet waar is.
pi_221008984
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:18 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Racisme benoemen als racisme. Dat soort gedrag is natuurlijk onwenselijk.
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:56:00 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221008992
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Racisme benoemen als racisme. Dat soort gedrag is natuurlijk onwenselijk.
Nee, wel doen alsof racisme veel en veel erger is dan verkrachtingen of zelfs moord.

Zie Henry Nowak.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221009043
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Progressief liberaal en progressief links gedachtegoed. En dan spreek ik over de bredere juridische wereld. Zo had je bijvoorbeeld allemaal ex-rechters en wat andere figuren uit die wereld die meeliepen met de Rode Lijn demonstraties.

Het probleem in Nederland is dat zogenaamd rechters geen ideologische grondslag mogen hebben. Maar deze mensen zijn natuurlijk allemaal individuen zoals jij en ik met persoonlijke voorkeuren en bepaald gedachtegoed.

Als er in zo een wereld een ideologische echokamer ontstaat, gaan bepaalde zaken al snel dogma's worden die ook in interpretaties van de wet worden meegenomen. Dat is simpelweg onhoudbaar.

Je ziet eenzelfde tendens in de academische wereld, waarvan het ook wel bekend is dat deze sterk links en progressief georiënteerd is. Dat zie je ook terug in sommige vormen van onderzoek.

Ik ben daarom wel een voorstander van openheid over zulke zaken. In de VS weet je bijvoorbeeld al snel of een rechter conservatief of progressief is en dus hoe zij de wet zullen interpreteren. Dat schept duidelijkheid en tast de legitimiteit van instituten minder snel aan, mits evenredige vertegenwoordiging natuurlijk.
Of een rechter progressief of conservatief is maakt niet uit, ze moeten de wet volgen. Dat die wet op zichzelf op meerdere manieren is te interpreteren geeft al aan dat het een slechte wet is.

Wat niet zo gek is aangezien al meerdere kabinetten op rij consequent het advies van zowel de RvS als landsadvocaat hebben gekregen dat de wetten die ze proberen in te dienen te vaag zijn, niet houdbaar of ronduit bagger zijn. Het probleem wat je hier schetst heeft geen drol te maken met links of rechts, enkel slechte wetgeving.

Een RvS kan geen negatief advies uitbrengen omdat de wet een ander kleurtje heeft dan hun. In tegenstelling tot een hoop politici moeten ze het namelijk tot in den treuren onderbouwen over het hoe en wat. En dat gebeurd bij zowel de wetten van links als de wetten van rechts. Helaas is de tendens al jaren dat de kwaliteit van de ingediende wetten rap achteruit holt, en ja dan krijg je vaker een negatief advies. Doen ze ook bij 'linkse wetten'.

https://www.raadvanstate.nl/adviezen/@157627/w05-26-00094/
Een wet van een D66 minister over het verlengen van subsidies op cultuur van 4 tot 8 jaar (ruikt naar D66 zou jij zeggen) zijn ze ook niet erg blij mee. Terecht ook want weer zo'n typisch broddelwerkje.
pi_221009069
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, wel doen alsof racisme veel en veel erger is dan verkrachtingen of zelfs moord.

Zie Henry Nowak.
Nu gaat je fantasie met je op de loop.
pi_221009375
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik al aangegeven. Bij onderzoek naar misstanden binnen een bepaalde instantie, laat je niet deze instantie zelf een clubje samenstellen die dat dan moet beoordelen. Bovendien doet dit ook niets af aan de inhoud van de emails.
Dacht ik al. Geen inhoudelijke kritiek. En het is ook niet zo gegaan als je suggereert, tenzij je denkt dat iedereen met elkaar samenspant.

quote:
En zoals ik al aangaf zie je gerotzooi met statistieken dus wel vaker in deze wereld. Een ander bekend voorbeeld is de claim dat 99.9% van alle studies het eens is dat klimaatverandering door de mens komt. Wat in de studie zelf aantoonbaar is dat die niet waar is.
Je levert geen bewijs bij je bewering dus dat is ongefundeerd. Nou ben ik wel bekend met onderzoeken naar consensus in klimaatstudies en de kritiek daarop (bekendste voorbeeld is Cook, 2013) dus ik zal er toch wat over zeggen. En ja, de precieze getallen, daarover kun je inderdaad discussies voeren, maar dat gaat niet eens over de consensus dat klimaatverandering voor een groot deel antropogeen is, maar meer hoe je dan precies die consensus gaat tellen en op welk percentage je exact uitkomt. Welke methode je ook gebruikt, de consensus komt eigenlijk altijd wel boven de 90% uit.

En alweer: Lentekriebels-ophef, daar wil je het niet over hebben of zo?
pi_221009413
Eeuwig zonde.

FvD: Twijfelen aan de Maanlanding :{
PVV: Israël First :{
Ja21: Chef lege dozen :{
SGP: Geen Kruistocht tegen de moslims, maar andere wang toekeren :{

Is het écht zo moeilijk om een partij op te richten die simpelweg opkomt voor autochtone Nederlanders?
pi_221009456
Ik zou graag eens een docu zien die heet:

'De duistere kant van de massa-immigratie'.

of

'Waarom massa-immigratie een dom idee was en is'

Maar nee. Er wordt altijd gedaan alsof de huidige situatie 'normaal' is en elke negatieve reactie hier op 'extreem' (rechts) is. De waarheid is andersom. Je eigen bevolking in razendsnel tempo (100 jaar) een minderheid maken in eigen land, met alle negatieve gevolgen van dien door de veranderende bevolkingssamenstelling + de bevolkingsgroei, IS een extreme situatie. Iedereen die daar tegen is of vraagtekens bij zet is niet extreem, die is normaal.
pi_221009476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 16:11 schreef matigeuser het volgende:

Maar nee. Er wordt altijd gedaan alsof de huidige situatie 'normaal' is en elke negatieve reactie hier op 'extreem' (rechts) is.
Kijk hier beweer je al twee dingen die niet waar zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')