abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221007628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:57 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat zal best, naar er zijn ook tal van voorbeelden van extremisten die daadwerkelijk dingen in het verleden hebben gedaan die strafbaar zijn en zich bij groenlinks hebben aangesloten.

Alleen hoor je daar nooit iemand over.
Je wil zeggen dat niemand het ooit over Duyvendak heeft? Want dat is natuurlijk niet zo.

Verder kan ik niet zoveel met "ja maar hullie doen het ook" als argument.
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:37:47 #152
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221007763
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
4 jaar geleden was de PVV nog het grote gevaar die de treinen richting het oosten weer zou laten rijden, journaals en talkshowtafels op primetime vol, daar hoor je nu niks meer van :') _O-
Best logisch toch. Destijds waren ze met afstand de grootste. Nu zijn ze een stuk kleiner, is er een afscheiding geweest en is het enige lid van de partij alvast aan het oefenen voor zijn pensioen.

Kortom, ze zijn niet relevant meer.
pi_221007878
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:23 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Je wil zeggen dat niemand het ooit over Duyvendak heeft? Want dat is natuurlijk niet zo.

Verder kan ik niet zoveel met "ja maar hullie doen het ook" als argument.
Daar komt bij dat Duuvendak het zelf heeft genoemd (anders had niemand geweten dat hij het was), er spijt van had én toen ook opstapte. Kortom, allemaal reflecties die je juist niet ziet bij FvD.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator donderdag 11 juni 2026 @ 12:48:47 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221007920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef BroerJoost het volgende:

[..]
Wappie wil zeggen dat je geestelijk niet in orde bent terwijl gutmensch een morele ingesteldheid is.
Nee wappies zijn van die antivaxxers enzo, dat heeft met de geestelijke gesteldheid niet zoveel te maken

Is gewoon hetzelfde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221008124
ondertussen ook bij powned
Bekijk deze YouTube-video
pi_221008154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:07 schreef BroerJoost het volgende:
ondertussen ook bij powned

Daar kan je gewoon een topic over openen. Of misschien is er al een topic over. Dit topic gaat over de duistere kant van FvD.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2026 13:14:24 ]
pi_221008187
Het gezeur over woordjes (omvolking, hondenfluitjes, extreem, racisme) leidt de aandacht af van waar het wat mij betreft over zou moeten gaan:

Overbevolking

50 jaar geleden zag iederéén dat als een probleem en toen ging het nog om 12 miljoen inwoners van Nederland.

Vooral de linkse partijen waren fél tegenstander van een verdere bevolkingsgroei. Mijn opvatting hierover is de afgelopen 50 jaar niet veranderd.

Wat Bontenbal betreft. Als hij ergens tegen is, dan is mijn eerste reactie er vóór te zijn. En vice versa. Deze achterbakse emotionele man vertrouw ik nog voor geen millimeter.
pi_221008223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:19 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Niks interpretaties, ze doen het gewoon. En in een democratisch bestel kun je nu eenmaal ook antidemocratische geluiden laten horen. Ook als je je binnen de regels beweegt.
Jij vindt het antidemocratisch omdat je alles vanuit je eigen standpunt benaderd. Ik stem geen FvD maar de enige reden dat het nu alle ballen op de FvD is, is natuurlijk omdat ze stijgen in de peilingen en het huidige kabinet het dramatisch doet qua draagvlak. Verder zie ik ze veel vraagtekens zetten, dat is niet antidemocratisch. Dat mag namelijk. Als ze de wet overtreden zitten ze fout. Maar ze houden zich aan de wet.
pi_221008224
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:13 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Daar kan je gewoon een topic over openen. Of misschien is er al een topic over. Dit topic gaat over de duistere kant van FvD.
nee het toont aan dat ik powned niet als serieuze bron beschouw, te hoog show en shock gehalte, puur sensatiegericht en dat weet je zelf ook wel
pi_221008240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:26 schreef BroerJoost het volgende:

[..]
Het lijkt me eerder een fabeltje dat deze docu iets gaat uitmaken.
Oh, dat denkt volgens mij niemand.
pi_221008275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Jij vindt het antidemocratisch omdat je alles vanuit je eigen standpunt benaderd.
Nou nee, wat ik zei gaat iets verder dan "maar een mening".
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:23 schreef BroerJoost het volgende:

[..]
nee het toont aan dat ik powned niet als serieuze bron beschouw, te hoog show en shock gehalte, puur sensatiegericht en dat weet je zelf ook wel
Maar je kan me nog steeds niet vertellen wat er niet klopt aan deze docu.
pi_221008337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:28 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
[..]
Maar je kan me nog steeds niet vertellen wat er niet klopt aan deze docu.
sorry, wist niet dat je powned niet kende
  donderdag 11 juni 2026 @ 13:37:06 #163
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221008349
De duistere kant... :? . Heeft FvD dan ook een andere kant?
Huilen dan.
pi_221008352
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:35 schreef BroerJoost het volgende:

[..]
Ben jij van de (J)FvD webcare ozo? Omdat het lijkt of je je aangevallen voelt en je steeds reacties geeft op dingen die mensen nooit gezegd hebben?
pi_221008371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:35 schreef BroerJoost het volgende:

[..]
Hebben ze in die docu citaten of foto’s verzonnen? Dat zou wel kwalijk zijn natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221008400
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ben jij van de (J)FvD webcare ozo? Omdat het lijkt of je je aangevallen voelt en je steeds reacties geeft op dingen die mensen nooit gezegd hebben?
je lijkt me iemand die powned ook als niet-serieuze bron beschouwde in het verleden maar nu het tegen de FvD gekant is, wel
pi_221008422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:28 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is nog steeds niet aantoonbaar gemaakt.

Wel mooi trouwens. Bontenbal die op tv waarschuwt over 'die club' terwijl zijn eigen partij steeds in de top te vinden is van de lijst met politieke integriteitskwesties. Overigens kun je ook afvragen hoe kosher het is om één specieke partij op tv te laten verketteren door een publieke zender betaald uit gemeenschapsgeld. Kaag kreeg een lovende docu die net even vlak voor landelijke verkiezingen uitgezonden werd. Ook daar waren vraagtekens bij.

Zodra de FvD trouwens daadwerkelijk de Grondwet overtreedt vindt je me aan jouw kant. Maar ze weten prima waar die grens ligt lijkt het. Dan zal het er meer mee te maken hebben dat ze stijgen in de peilingen schat ik zo.

[ Bericht 39% gewijzigd door Dutchguy op 11-06-2026 13:58:16 ]
pi_221008428
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:47 schreef BroerJoost het volgende:

[..]
je lijkt me iemand die powned ook als niet-serieuze bron beschouwde in het verleden maar nu het tegen de FvD gekant is, wel
Ik beoordeel mensen en groepen op hun acties of uitlatingen. Ik blijf altijd kritisch en zal me nooit als een fan of volgeling van wie dan ook gedragen maar vorm mijn eigen mening door informatie uit diverse bronnen tot me te nemen. En soms heb ik ergens geen mening over, meestal omdat als ik ergens te weinig van afweet. Dat komt ook voor. Dus zo zwart wit als je het hier schetst is het niet. Hier moet je het mee doen.

Blijft eigenlijk de allerbelangrijkste vraag nog staan: klopt het nou wel of niet wat de makers van deze docu laten zien?
pi_221008446
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat is nog steeds niet aantoonbaar gemaakt.
Wat bedoel je precies? Dat FvD systematisch de tegenmachten in de democratie verdacht maakt? Wetenschap, onderwijs, rechterlijke macht, journalistiek? En laat ik de moderne kunsten er ook maar bij noemen. Dat valt vrij lastig te ontkennen.
pi_221008449
Tenzij je FvD bent natuurlijk want die ontkennen wel meer feiten
  donderdag 11 juni 2026 @ 13:57:06 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221008455
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 10:42 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat doen ze niet. Ze geven bijvoorbeeld geen inzage in bijverdiensten.

Maar eigenlijk is dat ook niet het punt. Het gebrek aan interne democratie, het consequent in twijfel trekken van de tegenmachten in de democratie die hard nodig zijn om een democratie in stand te houden, wetenschap, rechters, journalistiek en onderwijs, het verspreiden van complottheorieën en fake nieuws en het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen is ook ondermijnend en verzwakt de fundamenten van een democratische samenleving.
Dit is een vreemd uitgangspunt, want zulke instituten moeten dus vrij van kritiek zijn? Of hoe moeten we dat zien? Er zijn zat redenen om de wetenschap, rechters, de journalistiek en het onderwijs te bekritiseren. Bijvoorbeeld vanwege over de breedte een ogenschijnlijke of zelfs aantoonbare gebrek aan neutraliteit. Als dit benoemen 'antidemocratisch' is, dan is een veel groter deel van het electoraat dan alleen de FvD, antidemocratisch.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221008466
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:56 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies? Dat FvD systematisch de tegenmachten in de democratie verdacht maakt? Wetenschap, onderwijs, rechterlijke macht, journalistiek? En laat ik de moderne kunsten er ook maar bij noemen. Dat valt vrij lastig te ontkennen.
Dat is niet strafbaar en gaat niet over een grens. Dat mag namelijk. Tenzij je op smaad uit komt.
pi_221008473
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een vreemd uitgangspunt, want zulke instituten moeten dus vrij van kritiek zijn? Of hoe moeten we dat zien? Er zijn zat redenen om de wetenschap, rechters, de journalistiek en het onderwijs te bekritiseren. Bijvoorbeeld vanwege over de breedte een ogenschijnlijke of zelfs aantoonbare gebrek aan neutraliteit. Als dit benoemen 'antidemocratisch' is, dan is een veel groter deel van het electoraat dan alleen de FvD, antidemocratisch.
Er is een groot verschil verschil tussen inhoudelijke kritiek en ongefundeerde verdachtmakingen.
pi_221008480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 13:53 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik beoordeel mensen en groepen op hun acties of uitlatingen. Ik blijf altijd kritisch en zal me nooit als een fan of volgeling van wie dan ook gedragen maar vorm mijn eigen mening door informatie uit diverse bronnen tot me te nemen. En soms heb ik ergens geen mening over, meestal omdat als ik ergens te weinig van afweet. Dat komt ook voor. Dus zo zwart wit als je het hier schetst is het niet. Hier moet je het mee doen.

Blijft eigenlijk de allerbelangrijkste vraag nog staan: klopt het nou wel of niet wat de makers van deze docu laten zien?
Zolang er geen gerechterlijke stappen ondernomen zijn tegen de verdachte individuen, zal het wel meevallen m.i., verder boeit het me niet zo.
  donderdag 11 juni 2026 @ 14:01:13 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221008487
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Er is een groot verschil verschil tussen inhoudelijke kritiek en ongefundeerde verdachtmakingen.
Kun je hier wellicht een paar voorbeelden van geven? Wat is volgens jou inhoudelijke kritiek en wat zijn ongefundeerde verdachtmakingen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')