Je wil zeggen dat niemand het ooit over Duyvendak heeft? Want dat is natuurlijk niet zo.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:57 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dat zal best, naar er zijn ook tal van voorbeelden van extremisten die daadwerkelijk dingen in het verleden hebben gedaan die strafbaar zijn en zich bij groenlinks hebben aangesloten.
Alleen hoor je daar nooit iemand over.
Best logisch toch. Destijds waren ze met afstand de grootste. Nu zijn ze een stuk kleiner, is er een afscheiding geweest en is het enige lid van de partij alvast aan het oefenen voor zijn pensioen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 11:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
4 jaar geleden was de PVV nog het grote gevaar die de treinen richting het oosten weer zou laten rijden, journaals en talkshowtafels op primetime vol, daar hoor je nu niks meer van![]()
Daar komt bij dat Duuvendak het zelf heeft genoemd (anders had niemand geweten dat hij het was), er spijt van had én toen ook opstapte. Kortom, allemaal reflecties die je juist niet ziet bij FvD.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:23 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat niemand het ooit over Duyvendak heeft? Want dat is natuurlijk niet zo.
Verder kan ik niet zoveel met "ja maar hullie doen het ook" als argument.
Nee wappies zijn van die antivaxxers enzo, dat heeft met de geestelijke gesteldheid niet zoveel te makenquote:Op donderdag 11 juni 2026 12:20 schreef BroerJoost het volgende:
[..]
Wappie wil zeggen dat je geestelijk niet in orde bent terwijl gutmensch een morele ingesteldheid is.
Daar kan je gewoon een topic over openen. Of misschien is er al een topic over. Dit topic gaat over de duistere kant van FvD.quote:
Jij vindt het antidemocratisch omdat je alles vanuit je eigen standpunt benaderd. Ik stem geen FvD maar de enige reden dat het nu alle ballen op de FvD is, is natuurlijk omdat ze stijgen in de peilingen en het huidige kabinet het dramatisch doet qua draagvlak. Verder zie ik ze veel vraagtekens zetten, dat is niet antidemocratisch. Dat mag namelijk. Als ze de wet overtreden zitten ze fout. Maar ze houden zich aan de wet.quote:Op donderdag 11 juni 2026 12:19 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Niks interpretaties, ze doen het gewoon. En in een democratisch bestel kun je nu eenmaal ook antidemocratische geluiden laten horen. Ook als je je binnen de regels beweegt.
nee het toont aan dat ik powned niet als serieuze bron beschouw, te hoog show en shock gehalte, puur sensatiegericht en dat weet je zelf ook welquote:Op donderdag 11 juni 2026 13:13 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Daar kan je gewoon een topic over openen. Of misschien is er al een topic over. Dit topic gaat over de duistere kant van FvD.
Oh, dat denkt volgens mij niemand.quote:Op donderdag 11 juni 2026 08:26 schreef BroerJoost het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder een fabeltje dat deze docu iets gaat uitmaken.
Nou nee, wat ik zei gaat iets verder dan "maar een mening".quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Jij vindt het antidemocratisch omdat je alles vanuit je eigen standpunt benaderd.
Maar je kan me nog steeds niet vertellen wat er niet klopt aan deze docu.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:23 schreef BroerJoost het volgende:
[..]
nee het toont aan dat ik powned niet als serieuze bron beschouw, te hoog show en shock gehalte, puur sensatiegericht en dat weet je zelf ook wel
sorry, wist niet dat je powned niet kendequote:Op donderdag 11 juni 2026 13:28 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Nou nee, wat ik zei gaat iets verder dan "maar een mening".
[..]
Maar je kan me nog steeds niet vertellen wat er niet klopt aan deze docu.
Ben jij van de (J)FvD webcare ozo? Omdat het lijkt of je je aangevallen voelt en je steeds reacties geeft op dingen die mensen nooit gezegd hebben?quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:35 schreef BroerJoost het volgende:
[..]
sorry, wist niet dat je powned niet kende
Hebben ze in die docu citaten of foto’s verzonnen? Dat zou wel kwalijk zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:35 schreef BroerJoost het volgende:
[..]
sorry, wist niet dat je powned niet kende
je lijkt me iemand die powned ook als niet-serieuze bron beschouwde in het verleden maar nu het tegen de FvD gekant is, welquote:Op donderdag 11 juni 2026 13:37 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ben jij van de (J)FvD webcare ozo? Omdat het lijkt of je je aangevallen voelt en je steeds reacties geeft op dingen die mensen nooit gezegd hebben?
Dat is nog steeds niet aantoonbaar gemaakt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:28 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Nou nee, wat ik zei gaat iets verder dan "maar een mening".
Ik beoordeel mensen en groepen op hun acties of uitlatingen. Ik blijf altijd kritisch en zal me nooit als een fan of volgeling van wie dan ook gedragen maar vorm mijn eigen mening door informatie uit diverse bronnen tot me te nemen. En soms heb ik ergens geen mening over, meestal omdat als ik ergens te weinig van afweet. Dat komt ook voor. Dus zo zwart wit als je het hier schetst is het niet. Hier moet je het mee doen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:47 schreef BroerJoost het volgende:
[..]
je lijkt me iemand die powned ook als niet-serieuze bron beschouwde in het verleden maar nu het tegen de FvD gekant is, wel
Wat bedoel je precies? Dat FvD systematisch de tegenmachten in de democratie verdacht maakt? Wetenschap, onderwijs, rechterlijke macht, journalistiek? En laat ik de moderne kunsten er ook maar bij noemen. Dat valt vrij lastig te ontkennen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet aantoonbaar gemaakt.
Dit is een vreemd uitgangspunt, want zulke instituten moeten dus vrij van kritiek zijn? Of hoe moeten we dat zien? Er zijn zat redenen om de wetenschap, rechters, de journalistiek en het onderwijs te bekritiseren. Bijvoorbeeld vanwege over de breedte een ogenschijnlijke of zelfs aantoonbare gebrek aan neutraliteit. Als dit benoemen 'antidemocratisch' is, dan is een veel groter deel van het electoraat dan alleen de FvD, antidemocratisch.quote:Op donderdag 11 juni 2026 10:42 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Ze geven bijvoorbeeld geen inzage in bijverdiensten.
Maar eigenlijk is dat ook niet het punt. Het gebrek aan interne democratie, het consequent in twijfel trekken van de tegenmachten in de democratie die hard nodig zijn om een democratie in stand te houden, wetenschap, rechters, journalistiek en onderwijs, het verspreiden van complottheorieën en fake nieuws en het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen is ook ondermijnend en verzwakt de fundamenten van een democratische samenleving.
Dat is niet strafbaar en gaat niet over een grens. Dat mag namelijk. Tenzij je op smaad uit komt.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:56 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat FvD systematisch de tegenmachten in de democratie verdacht maakt? Wetenschap, onderwijs, rechterlijke macht, journalistiek? En laat ik de moderne kunsten er ook maar bij noemen. Dat valt vrij lastig te ontkennen.
Er is een groot verschil verschil tussen inhoudelijke kritiek en ongefundeerde verdachtmakingen.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een vreemd uitgangspunt, want zulke instituten moeten dus vrij van kritiek zijn? Of hoe moeten we dat zien? Er zijn zat redenen om de wetenschap, rechters, de journalistiek en het onderwijs te bekritiseren. Bijvoorbeeld vanwege over de breedte een ogenschijnlijke of zelfs aantoonbare gebrek aan neutraliteit. Als dit benoemen 'antidemocratisch' is, dan is een veel groter deel van het electoraat dan alleen de FvD, antidemocratisch.
Zolang er geen gerechterlijke stappen ondernomen zijn tegen de verdachte individuen, zal het wel meevallen m.i., verder boeit het me niet zo.quote:Op donderdag 11 juni 2026 13:53 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik beoordeel mensen en groepen op hun acties of uitlatingen. Ik blijf altijd kritisch en zal me nooit als een fan of volgeling van wie dan ook gedragen maar vorm mijn eigen mening door informatie uit diverse bronnen tot me te nemen. En soms heb ik ergens geen mening over, meestal omdat als ik ergens te weinig van afweet. Dat komt ook voor. Dus zo zwart wit als je het hier schetst is het niet. Hier moet je het mee doen.
Blijft eigenlijk de allerbelangrijkste vraag nog staan: klopt het nou wel of niet wat de makers van deze docu laten zien?
Kun je hier wellicht een paar voorbeelden van geven? Wat is volgens jou inhoudelijke kritiek en wat zijn ongefundeerde verdachtmakingen?quote:Op donderdag 11 juni 2026 14:00 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Er is een groot verschil verschil tussen inhoudelijke kritiek en ongefundeerde verdachtmakingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |