abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2026 @ 18:01:00 #126
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221003063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 16:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is juist oneerlijker. De reden dat aow voor iedereen gelijk is, is om te voorkomen dat mensen stoppen met voor zichzelf zorgen. Dus als Jantje pensioen spaart en 1000 euro heeft en Pietje maakt alles op en krijgt van de staat 900 euro.

Bovendien is het een vvd66 leugen dat het minst betaalbaar is:
[ x ]
Klopt. Maar men is op zoek naar geld voor veiligheid, en de extra kosten voor asielzoekers moeten betaald worden.
Volstrekt bedenkelijk natuurlijk.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 10 juni 2026 @ 18:03:07 #127
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221003077
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 17:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

[..]
Hier in Mexico hebben ze "vales". Dat lijkt een stuk beter te werken dan simpelweg geld op de rekening over te schrijven. Je hebt dan een betaalkaart waar een bedrijf of overheid elke maand geld op stort wat enkel binnen de voedselcategorie kan worden uitgegeven.
Klopt. En zo geef je kinderen ook meer kansen en juiste voeding en materialen. Veel van die kindgebonden budgetten en kinderbijslag wordt niet besteed aan kinderen gezien het feit dat je hoort dat alsnog de gemeente moet bijspringen om sport te betalen, scholen het schoolreisje bekostigen.
Daarnaast mag een en ander ook best een punitief karakter hebben zonder dat je mensonterende omstandigheden krijgt of dat de kinderen er de dupe van worden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 10 juni 2026 @ 19:09:30 #128
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221003521
AOW moet verdwijnen ,??

De Totale pensioenpremie afdracht moet bij het bruto loon
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221003544
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Als het een voorzetje is voor het inkomensafhankelijk maken van de AOW dan ben ik helemaal voor. Waarom zou je AOW krijgen als je een torenhoog pensioen ontvangt?
Ik snap dat deze redenatie op het eerste gezicht voor de hand ligt. Heel wat mensen die AOW ontvangen hebben dat strikt financieel gezien niet nodig, mee eens! Maar ik zie ook een groot gevaar.

Juist doordat de AOW een collectieve regeling is is het zo’n robuuste regeling, politici durven hun handen er nauwelijks aan te branden. Als je van de AOW een minimumregeling maakt is de kans veel groter dat de politiek de regeling gaat uitkleden. Het collectieve karakter van de AOW zorgt er juist voor dat de rijke(re) en de arme(re) een gedeeld politiek belang hebben.

Het is dus politiek gezien veel slimmer om dat collectieve element in stand te houden, en de mensen met een riant aanvullend pensioen meer belasting te laten betalen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 19:14:32 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221003553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Als het een voorzetje is voor het inkomensafhankelijk maken van de AOW dan ben ik helemaal voor.
Waarom zou je AOW krijgen als je een torenhoog pensioen ontvangt?

Maar de JOVD bedoelt volgens mij het volledig afschaffen van de AOW, ook voor mensen met geen of een heel klein pensioen.

wie gaat er dan nog pensioensparen , als het omgekeerd evenredig je AOW rechten verlaagd ??
De ZZP er die stopt zijn pensioensparen dan voortaan in de eigen woningaflossing

De werknemer die is door zijn vakbond verplicht om pensioensparen te doen
de pensioenpremie is gemiddeld 28%
de AOW premie is 17,9% tot het maximum SV loon
.
voeg de maandelijkse pensioenafdracht bij het bruto loon dan en laat mensen dat in de aflossing storten dan kun je zelf uitmaken wanneer je met pensioen gaat

Dan gaat de HRA na verloop van tijd vanzelf eraan
quote:
AI-overzicht
Bij het ABP is de totale bruto pensioenpremie 27,1% van de pensioengrondslag (het salaris minus de franchise). .

Voor een modaal inkomen van ¤ 4.000 bruto per maand komt de totale maandelijkse afdracht neer op ongeveer ¤ 742. euro

Dit bedrag wordt verdeeld tussen jou en je werkgever
.De pensioenafdracht bij het ABP is als volgt opgebouwd:Werkgever (circa 70%): 18,97% van de pensioengrondslag (ongeveer ¤ 519 per maand).
Werknemer (circa 30%): 8,13% van de pensioengrondslag (ongeveer ¤ 223 per maand, wat direct op je loonstrook wordt ingehouden).

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 10-06-2026 20:25:12 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 10 juni 2026 @ 20:31:19 #131
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221004130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:51 schreef Gia het volgende:
Je hebt in Nederland altijd nog de bijstand. Ook als de AOW onvoldoende is, is er aanvulling vanuit de AIO tot bijstandsniveau, onder voorwaarde dat je in Nederland woont.

Er zijn altijd mensen die niets geregeld hebben. En best veel. Willen de VVD jongeren die straks allemaal op straat hebben?
Mensen kunnen ook hun zaakjes in orde maken.
In plaats van geboorte tot dood door moederstaat gepamperd te worden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_221004324
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waarschijnlijk tot je zelf de broek niet meer kan op houden
Voor eigen mensen met een arbeidshistorie die ook gewoon overal aan meewerken (stukje arbeidsethiek) moet een sociaal vangnet zijn. Ook voor mensen van hier die ernstig arbeidsongeschikt raken.

Voldoet het niet aan bovenstaande criteria is het gewoon klaar.
pi_221004332
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 20:31 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dit dus.
  woensdag 10 juni 2026 @ 21:21:35 #134
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_221004405
Volstrekt bizar en ondoordacht plan. Het is nu zelfs onmogelijk om meer fiscaal vriendelijk te sparen voor je pensioen dan je reserveringsruimte, die in de meeste gevallen al opgesoupeerd is, dus je moet als nu werkende die over zeg 20 jaar met pensioen gaat opeens je volledige pensioen gaan aanvullen omdat de franchise weg valt, waar je niet voor mócht inleggen.

Hoe en (vanaf) wanneer dan wel en waarmee? Dat gaat je nooit lukken met een 'verlaagde inkomstenbelasting'.
  woensdag 10 juni 2026 @ 21:45:44 #135
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221004585
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:48 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Was het maar zo'n feest. Ik moet mijn geld "verdienen" door zinloos en nutteloos werk te verrichten. Dat zou me dan voldoening moeten geven en het gevoel dat ik echt wat bijdraag aan deze samenleving. Allemaal show and tell helaas, maar ja...
In plaats van je kont verkopen bij het centraal station kun je ook werk doen wat leuk is.
  woensdag 10 juni 2026 @ 22:14:15 #136
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221004750
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:21 schreef Zelva het volgende:
Volstrekt bizar en ondoordacht plan.

Het is nu zelfs onmogelijk om meer fiscaal vriendelijk te sparen voor je pensioen dan je reserveringsruimte, die in de meeste gevallen al opgesoupeerd is, dus je moet als nu werkende die over zeg 20 jaar met pensioen gaat opeens je volledige pensioen gaan aanvullen omdat de franchise weg valt, waar je niet voor mocht inleggen.

Hoe en (vanaf) wanneer dan wel en waarmee? Dat gaat je nooit lukken met een 'verlaagde inkomstenbelasting'.
jongeren weten niets van cijfers en presenteren hun onderbuik gereutel als waarheid

ze hebben ook geen tijd om iets te leren of te lezen, de fatbike wacht
als je zaken op een rijtje zet voor ze , dan hebben ze geen zin om te lezen

Begrijpend lezen kan en wil men niet
een opleiding sociologie en antropologie en meer van zulks die al 10.000 keer door AI ingehaalde onzin

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 11-06-2026 06:50:36 ]
  donderdag 11 juni 2026 @ 11:49:04 #137
3542 Gia
User under construction
pi_221007436
quote:

[..]
Er zijn duizenden mensen die dat niet doen, wil jij die dan allemaal op straat hebben? En er zijn mensen die arbeidsongeschikt in de bijstand zitten, maar gewoon de straat op? Zoek het maar uit, had je je zaakjes maar op orde moeten hebben voordat je geboren werd.

Vind dat dan ook zoiets als de erfbelasting afgeschaft moet worden, want ouders die het al voor elkaar hebben voor hun ongeboren kind, moeten alles wat ze bezitten onbelast na kunnen laten aan hun kinderen. Als we ermee ophouden voor elkaar te zorgen, moet je ook daarvan afblijven.
pi_221007460
quote:

[..]
Jij bedoelt dus dat gewone mensen moeten gaan werken voor hun veeleisende vijand?
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:24:12 #139
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221007633
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Er zijn duizenden mensen die dat niet doen, wil jij die dan allemaal op straat hebben? En er zijn mensen die arbeidsongeschikt in de bijstand zitten, maar gewoon de straat op? Zoek het maar uit, had je je zaakjes maar op orde moeten hebben voordat je geboren werd.

Vind dat dan ook zoiets als de erfbelasting afgeschaft moet worden, want ouders die het al voor elkaar hebben voor hun ongeboren kind, moeten alles wat ze bezitten onbelast na kunnen laten aan hun kinderen. Als we ermee ophouden voor elkaar te zorgen, moet je ook daarvan afblijven.
Dat laatste klopt.

Het eerste bedoel ik als de loonbelasting dusdanig omlaag gaan en die bijdrage die nu via werkgever aow pot in gaat op jouw rekening komt, is het jouw verantwoordelijkheid dat je het spaart voor later.

Dat Hemk en Igrid dan dat geld uitgeven aan sigaretten en te dure vakanties en later geen geld hebben is niet mijn probleem.

Nu betaal ik AOW maar als ik het niet haal geld weg.
In plaats van na mijn kinderen.

Mijn vader 30 jaar gewerkt overleden voor aow geld weg.
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:26:17 #140
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_221007650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij bedoelt dus dat gewone mensen moeten gaan werken voor hun veeleisende vijand?
Jij praat echt zo k* veel onzin.
Blijf vd drugs af.

Vooral voor types zoals jij moet bijstand afgeschaft worden.
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:27:41 #141
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221007660
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:24 schreef Nicksanders het volgende:

pensioenaanspraak

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Prachtig , hoe niemand hier het verschil weet tussen AOW en pensioenaanspraak
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:28:34 #142
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221007666
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 21:45 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
In plaats van je kont verkopen bij het centraal station kun je ook werk doen wat leuk is.
Had ik maar mijn best moeten doen op school. Bovendien moet ik leren tevreden te zijn met wat ik heb en dat ik genoegen moet nemen met minder.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:33:10 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221007705
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:28 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Had ik maar mijn best moeten doen op school. Bovendien moet ik leren tevreden te zijn met wat ik heb en dat ik genoegen moet nemen met minder.
iedereen die in Nederland woont heeft recht op 2% opbouw AOW rechten per jaar, 50 jaar na je 15 de verjaardag heb je 100% AOW recht

dondert niet of je best doet op school, je hele leven geen zak uitvoert, , drugs transporteert, in een gesticht zit, minister bent of tante Greet

kom je op je 32 ste met een boot aan uit Afrika , dan heb je dus 67 jaar minus 32 - 15 = 17 jaar gemist
= 34 x 2% is 68% AOW recht

quote:
AI-overzicht
Iemand die op 32-jarige leeftijd in Nederland komt wonen, bouwt 68% van een volledige AOW op.

De opbouw vindt plaats in de 50 jaar vóór uw AOW-leeftijd.

Elk gemist jaar in deze periode leidt tot een korting van 2% op uw AOW.

Rijksoverheid.nl
De berekening
Volledige opbouw: U bouwt in totaal 100% AOW op door 50 jaar in Nederland te wonen.
Opbouw tot 32e: U bouwt vóór uw 32e levensjaar in principe 17 jaar aan AOW-jaren op
(van uw 15 tot 32 verjaardag).
Omdat de opbouwperiode over 50 jaar loopt en deze pas ingaat vanaf uw 15e, telt de periode tussen uw 15e en uw 32e jaar mee.

Totaal opgebouwd: U bouwt 34% (17 × 2%) aan AOW op tot uw 32e, en vanaf 32e bouwt u nog eens 34% op.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 11-06-2026 12:48:04 ]
pi_221007711
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:24 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dat laatste klopt.

Het eerste bedoel ik als de loonbelasting dusdanig omlaag gaan en die bijdrage die nu via werkgever aow pot in gaat op jouw rekening komt, is het jouw verantwoordelijkheid dat je het spaart voor later.

Dat Hemk en Igrid dan dat geld uitgeven aan sigaretten en te dure vakanties en later geen geld hebben is niet mijn probleem.

Nu betaal ik AOW maar als ik het niet haal geld weg.
In plaats van na mijn kinderen.

Iedereen die in nederland zit krijgt aow omdat het Grondwet recht is .

Dus als je als zwerver leeft en gewoon ingeschreven staat in nederland.
En je werk niet krijg je gewoon aow op het moment dat je aow leeftijd in gaat .

Aow premie komt van alle mensen die werken , uitkering krijgen , ww , wga , wia en enzz.
Maar ook als je geen bijdragen doet krijg je in de toekomst gewoon aow.

Je kan altijd wel appart verzekering voor aow als je in buitenland woont en werkt.
Zodat je niet in de toekomst gekort word.

Dat je vader helaas overleden is voor dat zijn aow ingaat.
Wel de aow is een sociaal stelsel namelijk.
Het is een grote pot en niet persoon afhankelijk.
Goed ook maar omdat anders de premie zeer extrame hoog zal worden .
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:35:58 #145
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221007745
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
iedereen die in Nederland woont heeft recht op 2% opbouw AOW rechten per jaar, 50 jaar na je 15 de verjaardag heb je 100% AOW recht

dondert niet of je best doet op school of je hele leven geen zak uitvoert , in een gesticht zit, minister bent of tante Greet
Duurt nog wel even voor ik dat heb bereikt dus tot die tijd kan ik lekker getest worden op de dagbesteding. Heeeeeerlijk, ik denk dat ik afstand ga doen van mijn AOW en tot mijn dood bij de dagbesteding blijf. Wellicht heeft RWS dan genoeg geld voor het onderhoud in Noord-Nederland, dat gun ik ze wel.
pi_221007770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:26 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Jij praat echt zo k* veel onzin.
Blijf vd drugs af.

Vooral voor types zoals jij moet bijstand afgeschaft worden.
De gewone mensen moeten stoppen met het faciliteren van veeleisende types als jou.
pi_221007831
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dondert niet of je best doet op school of je hele leven geen zak uitvoert , in een gesticht zit, minister bent of tante Greet

kom je op je 32 ste met een boot aan uit Afrika , dan heb je dus 67 jaar minus 32 - 15 = 17 jaar gemist
= 33 x 2% is 68% AOW recht
[..]

Bijna goed. Nu krijg je pas op je 67e recht op AOW, dus bouw je pas vanaf je 17e elk jaar 2% op.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:43:55 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221007839
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:35 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Duurt nog wel even voor ik dat heb bereikt dus tot die tijd kan ik lekker getest worden op de dagbesteding. Heeeeeerlijk, ik denk dat ik afstand ga doen van mijn AOW en tot mijn dood bij de dagbesteding blijf. Wellicht heeft RWS dan genoeg geld voor het onderhoud in Noord-Nederland, dat gun ik ze wel.
je kunt geen afstand doen van je AOW recht
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:44:23 #149
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221007844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:43 schreef Montagui het volgende:

[..]
Bijna goed. Nu krijg je pas op je 67e recht op AOW, dus bouw je pas vanaf je 17e elk jaar 2% op.
nee dat is niet waar

je begint op te bouwen als je 15 bent tot 67 jaar, gemaximeerd op 100%
je kunt nooit meer dan 100% AOW opbouwen
  donderdag 11 juni 2026 @ 12:47:29 #150
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221007891
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 12:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je kunt geen afstand doen van je AOW recht
Moet jij 'ns opletten, ik stort het gewoon terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')