abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220994955
Uitschrijven uit verdragen
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:19:28 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220994991
quote:
quote:
A man believed to be Sudanese
Ah, in het VK hebben ze ook twee jaar vertraging met het screenen van nieuwkomers en mogen ze niet in de mobieltjes kijken vanwege privacy...
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:21:06 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220995004
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik denk dat deze man met zijn partij nog hoge ogen gaat gooien bij de verkiezingen in 2029. Hij is extreem populair bij online rechts in het VK en ondanks dat de media er alles aan doet om hem te negeren word hij ondanks of wellicht dankzij het negeren ongekend populair.
Het VK is een tikkende tijdbom dankzij de omvolking en het ongelijke speelveld bij justitie. In Nederland gaan we dezelfde kant op, we zijn maar een paar incidenten verwijderd van dit soort toestanden.
Dit is compleet de schuld van progressief links, de systeem partijen op rechts die het hebben gefaciliteerd en uiteraard de media die een ieder die rechts van de VVD zit verdacht heeft gemaakt.
Het stuk van Ehsan Jami wat dit betreft vat het wel samen: zolang de gevestigde orde dit blijft negeren, kan het ondergronds lelijk gaan woekeren omdat er niet over gepraat mag worden. Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
pi_220995035
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:21 schreef Qarrad het volgende:
Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
Neem me niet kwalijk dat dat laatste mij intussen echt niets meer interesseert.
pi_220995048
quote:

[..]
Het stuk van Ehsan Jami wat dit betreft vat het wel samen: zolang de gevestigde orde dit blijft negeren, kan het ondergronds lelijk gaan woekeren omdat er niet over gepraat mag worden. Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
Waarom zou het lelijk gaan woekeren? Het lelijke is dat het ondergronds moet.

Ik weet er niet heel veel van maar volgens mij is die Rupert Lowe al jaren een ijverige volksvertegenwoordiger met veel inhoudelijke kennis van de overheid. Zal lastig worden om hem van hol populisme te beschuldigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:28:14 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220995054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:26 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nou, mij wel. Dus neem mij dat dan niet kwalijk. :)
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:29:34 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220995073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waarom zou het lelijk gaan woekeren? Het lelijke is dat het ondergronds moet.
Kijk even 5 minuten op TwitterX als je wilt zien wat een kwaadaardige domheid voortkomt uit genegeerde bubbels.
quote:
Ik weet er niet heel veel van maar volgens mij is die Rupert Lowe al jaren een ijverige volksvertegenwoordiger met veel inhoudelijke kennis van de overheid. Zal lastig worden om hem van hol populisme te beschuldigen.
Ik help je hopen dat hij inderdaad een fatsoenlijke, kundige kerel blijkt als hij genoeg tractie krijgt.
pi_220995090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:29 schreef Qarrad het volgende:
Kijk even 5 minuten op TwitterX als je wilt zien wat een kwaadaardige domheid voortkomt uit genegeerde bubbels.
Hoeft niet, we hoeven enkel naar landen te kijken waar de islam de overhand heeft om dat te kunnen zien.
pi_220995098
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:26 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Mij wel, we praten hier over talloze mensen die hier niet om hebben gevraagd maar straks wel geslachtofferd worden.
Als je die groep ook wilt radicaliseren dan is een burgeroorlog niet ver weg.
pi_220995114

'kwetsbare vluchteling op de vlucht voor oorlog en geweld'.

'morele verplichtingen'.
pi_220995129
quote:

[..]
Aardig stuk wel van Ehsan Jami. Ik citeer even, instemmend, de twee slot alinea's:

quote:
Daarom pleit ik voor een stevige Nederlandse identiteit. Niet als hek om het verleden, maar als fundament onder de toekomst. Zij wantrouwt nieuwkomers niet bij voorbaat, maar maakt wel helder wat hier niet onderhandelbaar is. Zij neemt gevestigde Nederlanders serieus in hun behoefte aan herkenning en continuïteit. En zij stelt iedere burger dezelfde vraag: ben je werkelijk onderdeel van deze gemeenschap, of ben je slechts administratief aanwezig?

De vraag is dus niet of een Nederlandse identiteit bestaat. Natuurlijk bestaat zij. De werkelijke vraag is of wij nog de moed hebben haar inhoud te geven zonder haar te misbruiken. Want een land dat zijn identiteit ontkent, valt uiteen in groepen. Maar een land dat burgerschap versmalt tot afkomst, houdt geen natie over, maar een stamboom met grenzen. Nederland verdient beter dan beide vormen van intellectuele gemakzucht.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220995195
twitter

Dit kan wel eens fout af gaan lopen vanavond, ik hoop dat het vreedzaam blijft want ik denk niet dat het VK nog veel meer “incidenten” kan verdragen.
Overigens is het zaak voor Starmer om zijn ideologie terzijde te schuiven en wat gaat doen voor de burgers. Doorgaan op dezelfde voet kan en mag geen optie meer zijn wil het VK nog voortbestaan als een natie.
pi_220995203
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ook uit de niet genegeerde bubbels maar die dicht tegen het centrum van de macht aanzitten.

quote:
Ik help je hopen dat hij inderdaad een fatsoenlijke, kundige kerel blijkt als hij genoeg tractie krijgt.
Het is eerder een type Omtzigt dan een type Klaver qua stijl.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:52:31 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220995224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:47 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit kan wel eens fout af gaan lopen vanavond, ik hoop dat het vreedzaam blijft want ik denk niet dat het VK nog veel meer “incidenten” kan verdragen.
Overigens is het zaak voor Starmer om zijn ideologie terzijde te schuiven en wat gaat doen voor de burgers. Doorgaan op dezelfde voet kan en mag geen optie meer zijn wil het VK nog voortbestaan als een natie.
Gezien de ervaringen met Twitter-aankondigingen en oproepen grijp ik nog niet heel stevig naar mijn parelsnoer. Vorige maand zouden er in Nederland in 12 steden tegelijk massale protesten zijn, maar tenzij krekelgeluiden tegenwoordig een teken van protest zijn liep dat niet heel spectaculair af.

Edit: tevens "all bunnesses to close" tee hee hee. :')
  dinsdag 9 juni 2026 @ 16:57:24 #90
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220995255
Stukje culturele verrijking.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220995284
Bij NOS nog steeds geen bericht.
Wel bij Telegraaf en RTL
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:03:38 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220995287
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Gezien de ervaringen met Twitter-aankondigingen en oproepen grijp ik nog niet heel stevig naar mijn parelsnoer. Vorige maand zouden er in Nederland in 12 steden tegelijk massale protesten zijn, maar tenzij krekelgeluiden tegenwoordig een teken van protest zijn liep dat niet heel spectaculair af.

Edit: tevens "all bunnesses to close" tee hee hee. :')
Professionele hitser en tokkie Tommy Robinson heeft nu ook ChatGPT ontdekt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220995290
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:14 schreef LXIV het volgende:
Wie is er nu gearresteerd? De man die bijna onthoofd is of de man die dit probeerde?
Ik denk de kerel met de peddel, gore racist dat hij is.
pi_220995360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 15:56 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Alsof mensen op rechts hopen op dit soort barbarij zodat ze hun eigen politieke agenda kunnen uitrollen.
Ik denk dat dat ook wel waar is. Maatschappelijke onrust is voor sommige partijen de brandstof waar ze op draaien. Je ziet het ook aan Wilders. Die wil problemen helemaal niet oplossen want daar heeft hij electoraal helemaal geen baat bij.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:22:22 #95
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220995378
Dit is wel heel bijzonder, en het dan proberen af te doen als een stabbing dat lijkt mij wel erg florisant klinken voor een onthoofding, niet veel later dan de Nowak-zaak waarbij ze zelfs gezinspeeld hebben op het slachtoffer weg te zetten als dader terwijl ze bij kennis van het tegenovergestelde zijn geweest.

Je zou haast denken dat we in Europa drie grote problemen hebben. Ten eerste en voornamelijk een probleem met een bepaalde groep migranten die hierheen komt en de autochtonen veel schade toe richten. Hiernaast politici die dit probleem niet onderkennen, en zelfs actief beleid maken om dit probleem erger te maken zoals mensen als Thom de Graaf welke mede verantwoordelijk is voor het feit dat mobiele telefoons en laptops van asielzoekers in Nederland niet meer doorzocht worden waardoor logischerwijs veiligheidsexperts alarm slaan. En als laatste de uitvoerende machten die geen enkele binding meer lijkt te hebben met de autochtone bevolking, en met voor mij een gebrek aan een Nederlands equivalent two tier policing praktiseert.

Een ding is wat mij betreft duidelijk, we gaan de verkeerde kant op met Engeland en Frankrijk voorop, en de weerstand hiertegen groeit. En die weerstand is veel groter dan een klein groepje boze FOK!kers zoals een select genootschap ons graag doet geloven, mede hierdoor is zogenoemd extreem rechts zo groot geworden, en ik sluit niet uit dat dit gestaag verder groeit zolang we op eenzelfde weg voort blijven kabbelen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220995396
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:19 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook wel waar is. Maatschappelijke onrust is voor sommige partijen de brandstof waar ze op draaien. Je ziet het ook aan Wilders. Die wil problemen helemaal niet oplossen want daar heeft hij electoraal helemaal geen baat bij.
Goeie God man…….

twitter

Figuren zoals Lowe, Farage en Robinson likken hun vingers af bij het idee van openbare onthoofdingen en andere vormen van terreur, althans dat is dus de gedachtegang bij progressief links.
Ik zie vooral mensen op links de mensen aanvallen die de omvolking al jaren ter discussie willen stellen.
Misschien is de tijd voor het gesprek voorbij en moet er gewoon actie ondernomen worden voordat de zaak nog verder radicaliseert.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:27:36 #97
459912 FlippingCoin
pi_220995401
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_220995420
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Hiernaast politici die dit probleem niet onderkennen, en zelfs actief beleid maken om dit probleem erger te maken zoals mensen als Thom de Graaf welke mede verantwoordelijk is voor het feit dat mobiele telefoons en laptops van asielzoekers in Nederland niet meer doorzocht worden
Niet waar en ook niet netjes om mensen die hun werk doen hiervoor persoonlijk aansprakelijk te verklaren. De Raad van State:

1. Concludeerde dat er geen wettelijke grondslag is om die doorzoekingen te doen. De overheid dient zich aan de wet te houden dus moeten ze daar mee stoppen

2. Gaf aan dat als de overheid de doorzoekingen door wil laten gaan, de desbetreffende bepaling in de vreemdelingenwet verder uitgewerkt dient te worden.

Niet: het mag niet en het mag nooit
Wel: de wet staat het niet toe, maar de wet kan gewijzigd worden

De dienst J&V kwam tot dezelfde conclusie en heeft de minister van A&M aanbevolen de wet snel aan te passen,
pi_220995423
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Goeie God man…….

[ x ]

Figuren zoals Lowe, Farage en Robinson likken hun vingers af bij het idee van openbare onthoofdingen en andere vormen van terreur, althans dat is dus de gedachtegang bij progressief links.
Ik zie vooral mensen op links de mensen aanvallen die de omvolking al jaren ter discussie willen stellen.
Misschien is de tijd voor het gesprek voorbij en moet er gewoon actie ondernomen worden voordat de zaak nog verder radicaliseert.
ten eerste reken ik mezelf niet tot progressief links. Ten tweede is dat niet helemaal wat ik zeg.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:35:46 #100
459912 FlippingCoin
pi_220995437
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:31 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Niet waar en ook niet netjes om mensen die hun werk doen hiervoor persoonlijk aansprakelijk te verklaren. De Raad van State:

1. Concludeerde dat er geen wettelijke grondslag is om die doorzoekingen te doen. De overheid dient zich aan de wet te houden dus moeten ze daar mee stoppen

2. Gaf aan dat als de overheid de doorzoekingen door wil laten gaan, de desbetreffende bepaling in de vreemdelingenwet verder uitgewerkt dient te worden.

Niet: het mag niet en het mag nooit
Wel: de wet staat het niet toe, maar de wet kan gewijzigd worden

De dienst J&V kwam tot dezelfde conclusie en heeft de minister van A&M aanbevolen de wet snel aan te passen,
Feit blijft dat er op basis van zijn advies nu geen mobiele telefoons dan wel laptops worden doorzocht van asielzoekers, met alle mogelijke desastreuze gevolgen van dien. Wat was de intentie om hier naar te kijken? Dit soort kwesties zouden juist veel meer in het openbaar besproken moeten worden omdat ze mijn inziens de belangen van de autochtone burger direct ondermijden.
pi_220995438
quote:
En nu? Alle buitenlanders zijn criminelen en alle blanken zijn lief? Zoiets? Wat draagt dit bij aan de discussie?
pi_220995439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:29 schreef TAmaru het volgende:
Een burgeroorlog is begrijpelijk en helaas mogelijk ook gerechtvaardigd en nodig om orde op zaken te stellen. De politiek gaat het niet meer oplossen, zoveel is wel duidelijk. De rechter gaat het ook niet meer kunnen oplossen.
De rechter heeft vaak andere belangen...
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:36:32 #103
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220995441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:35 schreef n__n het volgende:

[..]
De rechter heeft vaak andere belangen...
Die wil mij graag alleen maar lesjes leren.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:38:28 #104
459912 FlippingCoin
pi_220995459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:35 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
En nu? Alle buitenlanders zijn criminelen en alle blanken zijn lief? Zoiets? Wat draagt dit bij aan de discussie?
Naar mijn idee is het goed wanneer voor iedereen duidelijk is in dit soort discussies dat deze tragedies niet op zichzelf staan. Niemand noemt alle buitenlanders criminelen net zo min dat iemand alle blanken lief noemt. Het staat mensen verder vrij zelf enige patroonherkenning te onderschrijven.
pi_220995461
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Feit blijft dat er op basis van zijn advies nu geen mobiele telefoons dan wel laptops worden doorzocht van asielzoekers, met alle mogelijke desastreuze gevolgen van dien. Wat was de intentie om hier naar te kijken? Dit soort kwesties zouden juist veel meer in het openbaar besproken moeten worden omdat ze mijn inziens de belangen van de autochtone burger direct ondermijden.
Nee, niet op basis van zijn advies. Het is een advies van de RvS. Dat de Graaf vice-president van de RvS is betekent niet dat hij elk advies dat daar de deur uit gaat naar eigen goeddunken kan formuleren.
pi_220995472
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Naar mijn idee is het goed wanneer voor iedereen duidelijk is in dit soort discussies dat deze tragedies niet op zichzelf staan. Niemand noemt alle buitenlanders criminelen net zo min dat iemand alle blanken lief noemt. Het staat mensen verder vrij zelf enige patroonherkenning te onderschrijven.
Maar wat zegt het nou echt? Ik kan ook wel zulke plaatjes maken met blanke kinderverkrachters.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:41:30 #107
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220995481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:47 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Oh, ik hoop dat Steve dat gaat streamen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:41:54 #108
459912 FlippingCoin
pi_220995482
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:40 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Maar wat zegt het nou echt? Ik kan ook wel zulke plaatjes maken met blanke kinderverkrachters.
Van mij mag jij zulke plaatjes maken, maar ik zal je ontraden deze hier te posten, dat lijkt mij geenszins ontopic.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:43:35 #109
459912 FlippingCoin
pi_220995495
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:38 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Nee, niet op basis van zijn advies. Het is een advies van de RvS. Dat de Graaf vice-president van de RvS is betekent niet dat hij elk advies dat daar de deur uit gaat naar eigen goeddunken kan formuleren.
Het advies van de RvS, met de Graaf als voorzitter, in die hoedanigheid lijkt hij mij gewoon mede verantwoordelijk voor dit advies, exact zoals ik als eerste post heb geschreven.

[ Bericht 8% gewijzigd door FlippingCoin op 09-06-2026 17:50:18 ]
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:48:47 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220995517
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
En toch is het niet de islam die mij het meest irriteert, maar D66 die gewoon doordramt met haar destructieve beleid zonder enige consideraties, als kippen zonder kop, blinkend van deugdzaamheid en vol ijdelheid
Ik vind onderstaande passage altijd erg treffend voor mensen die door de D66 ideologie zijn gevangen, van Etienne de la Boétie uit Discours de la servitude volontaire (1548). Sowieso een must essay om te lezen voor iedereen die zichzelf als een enigszins onafhankelijk denker beschouwt.

quote:
It is incredible how as soon as a people becomes subject, it promptly falls into such complete forgetfulness of its freedom that it can hardly be roused to the point of regaining it, obeying so easily and so willingly that one is led to say, on beholding such a situation, that this people has not so much lost its liberty as won its enslavement.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:56:42 #111
396550 Richestorags
pi_220995570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, mij wel. Dus neem mij dat dan niet kwalijk. :)
Voordat mensen binair gaan worden is het daarom zaak om te bepalen wie ongewenst zijn.
pi_220995584
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het advies van de RvS, met de Graaf als voorzitter, in die hoedanigheid lijkt hij mij gewoon mede verantwoordelijk voor dit advies, exact zoals ik als eerste post heb geschreven.
Verantwoordelijk voor het advies, niet verantwoordelijk voor het feit dat telefoons niet meer doorzocht moeten worden. De RvS doet gewoon zijn werk en daarbij wordt aan de wet getoetst. Dat kunnen ze niet naar eigen goeddunken wel of niet doen. Dat advies volgt uit de wet, niet uit de mening van Thom de Graaf. Hem persoonlijk ervoor aansprakelijk houden dat er geen wettelijke grondslag is voor doorzoekingen vind ik niet heel kies. Hij doet gewoon zijn werk.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:00:45 #113
459912 FlippingCoin
pi_220995589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:59 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Verantwoordelijk voor het advies, niet verantwoordelijk voor het feit dat telefoons niet meer doorzocht moeten worden. De RvS doet gewoon zijn werk en daarbij wordt aan de wet getoetst. Dat kunnen ze niet naar eigen goeddunken wel of niet doen. Dat advies volgt uit de wet, niet uit de mening van Thom de Graaf. Hem persoonlijk ervoor aansprakelijk houden dat er geen wettelijke grondslag is voor doorzoekingen vind ik niet heel kies. Hij doet gewoon zijn werk.
Het zou helpen mij correct te citeren als je met mij in discussie wilt, ik schrijf toch heel duidelijk mede verantwoordelijk.
pi_220995592
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Voordat mensen binair gaan worden is het daarom zaak om te bepalen wie ongewenst zijn.
Als de bevolking is geradicaliseerd dan is er geen ruimte meer voor nuance. Daarom is het zaak aan de machthebbers om eindelijk eens serieus werk te maken van de problemen omtrent immigratie. Mensen willen niet eens meer dat het stopt, ze willen dat complete bevolkingsgroepen worden gedeporteerd. Helaas zijn ze in het westen nog in de waan dat het probleem zit in de integratie en rechtse influencers op het internet.
pi_220995598
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Van mij mag jij zulke plaatjes maken, maar ik zal je ontraden deze hier te posten, dat lijkt mij geenszins ontopic.
Dat is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag,
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:02:46 #116
459912 FlippingCoin
pi_220995604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:01 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag,
Integendeel, het is zelfs mijn antwoord op jouw vraag!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:04:43 #117
459912 FlippingCoin
pi_220995616
Maar na jouw spervuur aan vragen richting mij, heb ik nu eens een vraag aan jou @AntiekeKennis . Na legio posts in dit topic, lees ik nergens ook maar enige veroordeling van deze actie waarover dit topic uiteindelijk gaat. Wat beweegt jou nou om hier te posten eigenlijk? Ligt eens wat van de sluier op en geef ons een inkijkje.
pi_220995628
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het zou helpen mij correct te citeren als je met mij in discussie wilt, ik schrijf toch heel duidelijk mede verantwoordelijk.
Dat is het punt niet. Je stelt hem (mede) verantwoordelijk voor het feit dat telefoons niet meer doorzocht mogen worden. Nou dat is hij niet. De RvS is er niet voor verantwoordelijk dat er geen wettelijke basis blijkt te zijn.
pi_220995650
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar na jouw spervuur aan vragen richting mij, heb ik nu eens een vraag aan jou @:AntiekeKennis . Na legio posts in dit topic, lees ik nergens ook maar enige veroordeling van deze actie waarover dit topic uiteindelijk gaat. Wat beweegt jou nou om hier te posten eigenlijk? Ligt eens wat van de sluier op en geef ons een inkijkje.
Het lijkt me niet heel zinvol om hier de persoonlijke beweegredenen van users te gaan bespreken. Daar gaat dit topic zeker niet over.

Ik wil je best meegeven dat ik het nogal vanzelfsprekend vind dat dit een afschuwelijke misdaad is.
pi_220995657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:06 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Je stelt hem (mede) verantwoordelijk voor het feit dat telefoons niet meer doorzocht mogen worden. Nou dat is hij niet. De RvS is er niet voor verantwoordelijk dat er geen wettelijke basis blijkt te zijn.
De kerntaak van de overheid is het beschermen van de bevolking. Als je mensen toelaat uit vreemde landen met een cultuur die haaks staat op de onze dan is het niet meer dan logisch dat er zaken zoals telefoons en laptops worden gecontroleerd. Het is namelijk vaker voorgekomen dat figuren uit bijvoorbeeld Syrië betrokken waren bij IS.
pi_220995668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:40 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Waarom zou je niet aan patroonherkenning mogen doen volgens jou?
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:14:39 #122
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220995688
Ik verbaas me er vooral over waarom niemand die vent helpt. Je trapt die belager toch onmiddellijk van het slachtoffer af.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220995689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De kerntaak van de overheid is het beschermen van de bevolking. Als je mensen toelaat uit vreemde landen met een cultuur die haaks staat op de onze dan is het niet meer dan logisch dat er zaken zoals telefoons en laptops worden gecontroleerd. Het is namelijk vaker voorgekomen dat figuren uit bijvoorbeeld Syrië betrokken waren bij IS.
Ik ben het ermee eens dat de overheid de bevolking moet beschermen. Maar dan moeten ze wel zorgen voor een wettelijke basis voor hun acties. Als die ontbreekt, dan moet de wet worden aangepast. Nou is dat precies wat wat de RvS geconcludeerd heeft: de wet staat het niet toe, en wil je het toch pas dan de wet aan.

Een overheid die de wet aan zijn laars lapt is nooit een goed idee. Dat is een glijdende schaal. Als de wet niet toereikend is moet je die aanpassen.
pi_220995691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:06 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is het probleem in Nederland: niemand is ergens verantwoordelijk voor. En toch gebeurt het. De ene miskleun na de andere. Jaar in jaar uit.
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 18:15:37 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220995694
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:17 schreef LXIV het volgende:
Zal wel eerst verzwegen worden in de Nederlandse media en daarna gedownplayed en uiteindelijk goedgepraat.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ofding-noord-ierland

https://www.volkskrant.nl(...)nde-aanval~bb4c4718/

Zal wel ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:16:31 #126
459912 FlippingCoin
pi_220995701
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:09 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Het lijkt me niet heel zinvol om hier de persoonlijke beweegredenen van users te gaan bespreken. Daar gaat dit topic zeker niet over.

Ik wil je best meegeven dat ik het nogal vanzelfsprekend vind dat dit een afschuwelijke misdaad is.
Dat stel ik ter discussie, het fascineert mij enorm dat er in een topic als deze mensen verschijnen die volmondig inhaken op anderen die deze kwestie veroordelen, maar zichzelf geenszins uitlaten over het oorspronkelijke onderwerp van het topic. Dat dit wat meta-discussie kan uitlokken lijkt mij niet zo'n probleem, misschien zelfs juist verhelderend.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:17:29 #127
459912 FlippingCoin
pi_220995708
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:12 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Waarom zou je niet aan patroonherkenning mogen doen volgens jou?
Statistiek is het wapen van de duivel.
pi_220995718
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:15 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat is het probleem in Nederland: niemand is ergens verantwoordelijk voor. En toch gebeurt het. De ene miskleun na de andere. Jaar in jaar uit.
Kroegpraat. Er gaan echt dingen flink mis in Nederland, toch denk ik dat er maar heel weinig landen zijn waar je beter kan wonen dan in Nederland.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:19:10 #129
459912 FlippingCoin
pi_220995726
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:18 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Kroegpraat. Er gaan echt dingen flink mis in Nederland, toch denk ik dat er maar heel weinig landen zijn waar je beter kan wonen dan in Nederland.
Dat staat toch niet ter discussie, dan kan er nog wel een probleem dan wel regressie zijn.
pi_220995727
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat stel ik ter discussie, het fascineert mij enorm dat er in een topic als deze mensen verschijnen die volmondig inhaken op anderen die deze kwestie veroordelen, maar zichzelf geenszins uitlaten over het oorspronkelijke onderwerp van het topic. Dat dit wat meta-discussie kan uitlokken lijkt mij niet zo'n probleem, misschien zelfs juist verhelderend.
Nou en.
pi_220995732
quote:

[..]
Dat dacht Lisa ook, toen ze naar huis fietste.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:22:49 #132
459912 FlippingCoin
pi_220995761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:19 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Nou en.
Ah nou en, zo had ik het nog niet bekeken.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:22:51 #133
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220995762
quote:

[..]
Vandaar dat al die criminele gelukszoekers hierheen komen.
pi_220995772
quote:

[..]
Je bent wel van de dooddoeners om maar niet een discussie te hoeven aangaan hè?
pi_220995776
quote:

[..]
Het luizenleventje dat de Nederlanders hadden in Nederland was afgelopen toen de streng-gelovigen Nederland vonden.
pi_220995780
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:19 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat dacht Lisa ook, toen ze naar huis fietste.
Wat is nou erger: Dat de RvS aan de wet toetst of dat je over het hoofd van een vermoord meisje je drogreden denkt te moeten maken ?
pi_220995805
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:02 schreef Dutch_view het volgende:
Bij NOS nog steeds geen bericht.
Wel bij Telegraaf en RTL
De NOS is er alleen razendsnel bij als het slachtoffer een kleurling is en de dader blank.
pi_220995813
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:28 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De NOS is er alleen razendsnel bij als het slachtoffer een kleurling is en de dader blank.
Ze hebben nu toch eindelijk, waarschijnlijk met tegenzin, een bericht geplaatst.
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 18:31:43 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220995826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:29 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ze hebben nu toch eindelijk, waarschijnlijk met tegenzin, een bericht geplaatst.
_O-
pi_220995827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:29 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
quote:
In sommige wijken in Belfast is de afgelopen maanden een intimidatiecampagne op gang gekomen die migranten met een donkere huiskleur als doelwit hebben.

https://nos.nl/artikel/26(...)ot-protest-en-kalmte
En uiteraard zijn migranten weer de werkelijke slachtoffers.

#werkenbijdenos
pi_220995828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:24 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Wat is nou erger: Dat de RvS aan de wet toetst of dat je over het hoofd van een vermoord meisje je drogreden denkt te moeten maken ?
De wet is voor links alleen belangrijk als het in hun straatje past.
pi_220995832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:32 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De wet is voor links alleen belangrijk als het in hun straatje past.
Ik heb het helemaal niet over links of rechts man. Wat bazel je nou weer.
pi_220995834
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 10:58 schreef nixxx het volgende:
Daarom… remigratie.

Je bedoelt mensen van buitenlandse afkomst die legaal in het land zijn gevangen zetten en dan deporteren.
Of je bedoelt een wegjaagcampagne van overheden en burgers. Een etnische zuivering
pi_220995836
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:31 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[..]
En uiteraard zijn migranten weer de werkelijke slachtoffers.

#werkenbijdenos
“How can we make this about us” hebben ze gedacht bij de NOS.
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 18:35:50 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220995844
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bedoelt mensen van buitenlandse afkomst die legaal in het land zijn gevangen zetten en dan deporteren.
Of je bedoelt een wegjaagcampagne van overheden en burgers. Een etnische zuivering
Jij maakt er ook gelijk weer een feestje van zeg -O-
pi_220995852
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:33 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik heb het helemaal niet over links of rechts man. Wat bazel je nou weer.
Je had het toch over de RvS?
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:36:17 #147
396550 Richestorags
pi_220995853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:33 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
“How can we make this about us” hebben ze gedacht bij de NOS.
Daar hoeven de social media brein Anne-Fleurtjes niet eens meer over na te denken.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:37:14 #148
396550 Richestorags
pi_220995858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nu laat je het gelijk zo bruut klinken.
pi_220995901
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:36 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Je had het toch over de RvS?
Oh je denkt dat de RvS een links progressief clubje is. Misschien moet je eens in een andere bubbel stappen.
pi_220995908
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:43 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Oh je denkt dat de RvS een links progressief clubje is. Misschien moet je eens in een andere bubbel stappen.
Een extreemlinks progressief clubje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')