quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Volgens BBC een Sudanees.
https://www.bbc.com/news/articles/cdejnjdg08eo
Ah, in het VK hebben ze ook twee jaar vertraging met het screenen van nieuwkomers en mogen ze niet in de mobieltjes kijken vanwege privacy...quote:A man believed to be Sudanese
Het stuk van Ehsan Jami wat dit betreft vat het wel samen: zolang de gevestigde orde dit blijft negeren, kan het ondergronds lelijk gaan woekeren omdat er niet over gepraat mag worden. Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:12 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Ik denk dat deze man met zijn partij nog hoge ogen gaat gooien bij de verkiezingen in 2029. Hij is extreem populair bij online rechts in het VK en ondanks dat de media er alles aan doet om hem te negeren word hij ondanks of wellicht dankzij het negeren ongekend populair.
Het VK is een tikkende tijdbom dankzij de omvolking en het ongelijke speelveld bij justitie. In Nederland gaan we dezelfde kant op, we zijn maar een paar incidenten verwijderd van dit soort toestanden.
Dit is compleet de schuld van progressief links, de systeem partijen op rechts die het hebben gefaciliteerd en uiteraard de media die een ieder die rechts van de VVD zit verdacht heeft gemaakt.
Neem me niet kwalijk dat dat laatste mij intussen echt niets meer interesseert.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:21 schreef Qarrad het volgende:
Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
Waarom zou het lelijk gaan woekeren? Het lelijke is dat het ondergronds moet.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het stuk van Ehsan Jami wat dit betreft vat het wel samen: zolang de gevestigde orde dit blijft negeren, kan het ondergronds lelijk gaan woekeren omdat er niet over gepraat mag worden. Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
Nou, mij wel. Dus neem mij dat dan niet kwalijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk dat dat laatste mij intussen echt niets meer interesseert.
Kijk even 5 minuten op TwitterX als je wilt zien wat een kwaadaardige domheid voortkomt uit genegeerde bubbels.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou het lelijk gaan woekeren? Het lelijke is dat het ondergronds moet.
Ik help je hopen dat hij inderdaad een fatsoenlijke, kundige kerel blijkt als hij genoeg tractie krijgt.quote:Ik weet er niet heel veel van maar volgens mij is die Rupert Lowe al jaren een ijverige volksvertegenwoordiger met veel inhoudelijke kennis van de overheid. Zal lastig worden om hem van hol populisme te beschuldigen.
Hoeft niet, we hoeven enkel naar landen te kijken waar de islam de overhand heeft om dat te kunnen zien.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:29 schreef Qarrad het volgende:
Kijk even 5 minuten op TwitterX als je wilt zien wat een kwaadaardige domheid voortkomt uit genegeerde bubbels.
Mij wel, we praten hier over talloze mensen die hier niet om hebben gevraagd maar straks wel geslachtofferd worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:26 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk dat dat laatste mij intussen echt niets meer interesseert.
Aardig stuk wel van Ehsan Jami. Ik citeer even, instemmend, de twee slot alinea's:quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het stuk van Ehsan Jami wat dit betreft vat het wel samen: zolang de gevestigde orde dit blijft negeren, kan het ondergronds lelijk gaan woekeren omdat er niet over gepraat mag worden. Beide fenomenen richten onherstelbare schade aan in de samenleving en aan de immigrantengemeenschappen.
quote:Daarom pleit ik voor een stevige Nederlandse identiteit. Niet als hek om het verleden, maar als fundament onder de toekomst. Zij wantrouwt nieuwkomers niet bij voorbaat, maar maakt wel helder wat hier niet onderhandelbaar is. Zij neemt gevestigde Nederlanders serieus in hun behoefte aan herkenning en continuïteit. En zij stelt iedere burger dezelfde vraag: ben je werkelijk onderdeel van deze gemeenschap, of ben je slechts administratief aanwezig?
De vraag is dus niet of een Nederlandse identiteit bestaat. Natuurlijk bestaat zij. De werkelijke vraag is of wij nog de moed hebben haar inhoud te geven zonder haar te misbruiken. Want een land dat zijn identiteit ontkent, valt uiteen in groepen. Maar een land dat burgerschap versmalt tot afkomst, houdt geen natie over, maar een stamboom met grenzen. Nederland verdient beter dan beide vormen van intellectuele gemakzucht.
Ook uit de niet genegeerde bubbels maar die dicht tegen het centrum van de macht aanzitten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kijk even 5 minuten op TwitterX als je wilt zien wat een kwaadaardige domheid voortkomt uit genegeerde bubbels.
Het is eerder een type Omtzigt dan een type Klaver qua stijl.quote:Ik help je hopen dat hij inderdaad een fatsoenlijke, kundige kerel blijkt als hij genoeg tractie krijgt.
Gezien de ervaringen met Twitter-aankondigingen en oproepen grijp ik nog niet heel stevig naar mijn parelsnoer. Vorige maand zouden er in Nederland in 12 steden tegelijk massale protesten zijn, maar tenzij krekelgeluiden tegenwoordig een teken van protest zijn liep dat niet heel spectaculair af.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:47 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit kan wel eens fout af gaan lopen vanavond, ik hoop dat het vreedzaam blijft want ik denk niet dat het VK nog veel meer “incidenten” kan verdragen.
Overigens is het zaak voor Starmer om zijn ideologie terzijde te schuiven en wat gaat doen voor de burgers. Doorgaan op dezelfde voet kan en mag geen optie meer zijn wil het VK nog voortbestaan als een natie.
Professionele hitser en tokkie Tommy Robinson heeft nu ook ChatGPT ontdekt.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gezien de ervaringen met Twitter-aankondigingen en oproepen grijp ik nog niet heel stevig naar mijn parelsnoer. Vorige maand zouden er in Nederland in 12 steden tegelijk massale protesten zijn, maar tenzij krekelgeluiden tegenwoordig een teken van protest zijn liep dat niet heel spectaculair af.
Edit: tevens "all bunnesses to close" tee hee hee.
Ik denk de kerel met de peddel, gore racist dat hij is.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:14 schreef LXIV het volgende:
Wie is er nu gearresteerd? De man die bijna onthoofd is of de man die dit probeerde?
Ik denk dat dat ook wel waar is. Maatschappelijke onrust is voor sommige partijen de brandstof waar ze op draaien. Je ziet het ook aan Wilders. Die wil problemen helemaal niet oplossen want daar heeft hij electoraal helemaal geen baat bij.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:56 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Alsof mensen op rechts hopen op dit soort barbarij zodat ze hun eigen politieke agenda kunnen uitrollen.
Goeie God man…….quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:19 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel waar is. Maatschappelijke onrust is voor sommige partijen de brandstof waar ze op draaien. Je ziet het ook aan Wilders. Die wil problemen helemaal niet oplossen want daar heeft hij electoraal helemaal geen baat bij.
Niet waar en ook niet netjes om mensen die hun werk doen hiervoor persoonlijk aansprakelijk te verklaren. De Raad van State:quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Hiernaast politici die dit probleem niet onderkennen, en zelfs actief beleid maken om dit probleem erger te maken zoals mensen als Thom de Graaf welke mede verantwoordelijk is voor het feit dat mobiele telefoons en laptops van asielzoekers in Nederland niet meer doorzocht worden
ten eerste reken ik mezelf niet tot progressief links. Ten tweede is dat niet helemaal wat ik zeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Goeie God man…….
[ x ]
Figuren zoals Lowe, Farage en Robinson likken hun vingers af bij het idee van openbare onthoofdingen en andere vormen van terreur, althans dat is dus de gedachtegang bij progressief links.
Ik zie vooral mensen op links de mensen aanvallen die de omvolking al jaren ter discussie willen stellen.
Misschien is de tijd voor het gesprek voorbij en moet er gewoon actie ondernomen worden voordat de zaak nog verder radicaliseert.
Feit blijft dat er op basis van zijn advies nu geen mobiele telefoons dan wel laptops worden doorzocht van asielzoekers, met alle mogelijke desastreuze gevolgen van dien. Wat was de intentie om hier naar te kijken? Dit soort kwesties zouden juist veel meer in het openbaar besproken moeten worden omdat ze mijn inziens de belangen van de autochtone burger direct ondermijden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Niet waar en ook niet netjes om mensen die hun werk doen hiervoor persoonlijk aansprakelijk te verklaren. De Raad van State:
1. Concludeerde dat er geen wettelijke grondslag is om die doorzoekingen te doen. De overheid dient zich aan de wet te houden dus moeten ze daar mee stoppen
2. Gaf aan dat als de overheid de doorzoekingen door wil laten gaan, de desbetreffende bepaling in de vreemdelingenwet verder uitgewerkt dient te worden.
Niet: het mag niet en het mag nooit
Wel: de wet staat het niet toe, maar de wet kan gewijzigd worden
De dienst J&V kwam tot dezelfde conclusie en heeft de minister van A&M aanbevolen de wet snel aan te passen,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |