abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220995438
quote:
En nu? Alle buitenlanders zijn criminelen en alle blanken zijn lief? Zoiets? Wat draagt dit bij aan de discussie?
pi_220995439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:29 schreef TAmaru het volgende:
Een burgeroorlog is begrijpelijk en helaas mogelijk ook gerechtvaardigd en nodig om orde op zaken te stellen. De politiek gaat het niet meer oplossen, zoveel is wel duidelijk. De rechter gaat het ook niet meer kunnen oplossen.
De rechter heeft vaak andere belangen...
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:36:32 #103
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220995441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:35 schreef n__n het volgende:

[..]
De rechter heeft vaak andere belangen...
Die wil mij graag alleen maar lesjes leren.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:38:28 #104
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220995459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:35 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
En nu? Alle buitenlanders zijn criminelen en alle blanken zijn lief? Zoiets? Wat draagt dit bij aan de discussie?
Naar mijn idee is het goed wanneer voor iedereen duidelijk is in dit soort discussies dat deze tragedies niet op zichzelf staan. Niemand noemt alle buitenlanders criminelen net zo min dat iemand alle blanken lief noemt. Het staat mensen verder vrij zelf enige patroonherkenning te onderschrijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220995461
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Feit blijft dat er op basis van zijn advies nu geen mobiele telefoons dan wel laptops worden doorzocht van asielzoekers, met alle mogelijke desastreuze gevolgen van dien. Wat was de intentie om hier naar te kijken? Dit soort kwesties zouden juist veel meer in het openbaar besproken moeten worden omdat ze mijn inziens de belangen van de autochtone burger direct ondermijden.
Nee, niet op basis van zijn advies. Het is een advies van de RvS. Dat de Graaf vice-president van de RvS is betekent niet dat hij elk advies dat daar de deur uit gaat naar eigen goeddunken kan formuleren.
pi_220995472
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Naar mijn idee is het goed wanneer voor iedereen duidelijk is in dit soort discussies dat deze tragedies niet op zichzelf staan. Niemand noemt alle buitenlanders criminelen net zo min dat iemand alle blanken lief noemt. Het staat mensen verder vrij zelf enige patroonherkenning te onderschrijven.
Maar wat zegt het nou echt? Ik kan ook wel zulke plaatjes maken met blanke kinderverkrachters.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:41:30 #107
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220995481
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:47 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit kan wel eens fout af gaan lopen vanavond, ik hoop dat het vreedzaam blijft want ik denk niet dat het VK nog veel meer “incidenten” kan verdragen.
Overigens is het zaak voor Starmer om zijn ideologie terzijde te schuiven en wat gaat doen voor de burgers. Doorgaan op dezelfde voet kan en mag geen optie meer zijn wil het VK nog voortbestaan als een natie.
Oh, ik hoop dat Steve dat gaat streamen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:41:54 #108
459912 FlippingCoin
pi_220995482
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:40 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Maar wat zegt het nou echt? Ik kan ook wel zulke plaatjes maken met blanke kinderverkrachters.
Van mij mag jij zulke plaatjes maken, maar ik zal je ontraden deze hier te posten, dat lijkt mij geenszins ontopic.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:43:35 #109
459912 FlippingCoin
pi_220995495
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:38 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Nee, niet op basis van zijn advies. Het is een advies van de RvS. Dat de Graaf vice-president van de RvS is betekent niet dat hij elk advies dat daar de deur uit gaat naar eigen goeddunken kan formuleren.
Het advies van de RvS, met de Graaf als voorzitter, in die hoedanigheid lijkt hij mij gewoon mede verantwoordelijk voor dit advies, exact zoals ik als eerste post heb geschreven.

[ Bericht 8% gewijzigd door FlippingCoin op 09-06-2026 17:50:18 ]
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:48:47 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220995517
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 12:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
En toch is het niet de islam die mij het meest irriteert, maar D66 die gewoon doordramt met haar destructieve beleid zonder enige consideraties, als kippen zonder kop, blinkend van deugdzaamheid en vol ijdelheid
Ik vind onderstaande passage altijd erg treffend voor mensen die door de D66 ideologie zijn gevangen, van Etienne de la Boétie uit Discours de la servitude volontaire (1548). Sowieso een must essay om te lezen voor iedereen die zichzelf als een enigszins onafhankelijk denker beschouwt.

quote:
It is incredible how as soon as a people becomes subject, it promptly falls into such complete forgetfulness of its freedom that it can hardly be roused to the point of regaining it, obeying so easily and so willingly that one is led to say, on beholding such a situation, that this people has not so much lost its liberty as won its enslavement.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:56:42 #111
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220995570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 16:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou, mij wel. Dus neem mij dat dan niet kwalijk. :)
Voordat mensen binair gaan worden is het daarom zaak om te bepalen wie ongewenst zijn.
pi_220995584
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het advies van de RvS, met de Graaf als voorzitter, in die hoedanigheid lijkt hij mij gewoon mede verantwoordelijk voor dit advies, exact zoals ik als eerste post heb geschreven.
Verantwoordelijk voor het advies, niet verantwoordelijk voor het feit dat telefoons niet meer doorzocht moeten worden. De RvS doet gewoon zijn werk en daarbij wordt aan de wet getoetst. Dat kunnen ze niet naar eigen goeddunken wel of niet doen. Dat advies volgt uit de wet, niet uit de mening van Thom de Graaf. Hem persoonlijk ervoor aansprakelijk houden dat er geen wettelijke grondslag is voor doorzoekingen vind ik niet heel kies. Hij doet gewoon zijn werk.
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:00:45 #113
459912 FlippingCoin
pi_220995589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:59 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Verantwoordelijk voor het advies, niet verantwoordelijk voor het feit dat telefoons niet meer doorzocht moeten worden. De RvS doet gewoon zijn werk en daarbij wordt aan de wet getoetst. Dat kunnen ze niet naar eigen goeddunken wel of niet doen. Dat advies volgt uit de wet, niet uit de mening van Thom de Graaf. Hem persoonlijk ervoor aansprakelijk houden dat er geen wettelijke grondslag is voor doorzoekingen vind ik niet heel kies. Hij doet gewoon zijn werk.
Het zou helpen mij correct te citeren als je met mij in discussie wilt, ik schrijf toch heel duidelijk mede verantwoordelijk.
pi_220995592
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Voordat mensen binair gaan worden is het daarom zaak om te bepalen wie ongewenst zijn.
Als de bevolking is geradicaliseerd dan is er geen ruimte meer voor nuance. Daarom is het zaak aan de machthebbers om eindelijk eens serieus werk te maken van de problemen omtrent immigratie. Mensen willen niet eens meer dat het stopt, ze willen dat complete bevolkingsgroepen worden gedeporteerd. Helaas zijn ze in het westen nog in de waan dat het probleem zit in de integratie en rechtse influencers op het internet.
pi_220995598
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Van mij mag jij zulke plaatjes maken, maar ik zal je ontraden deze hier te posten, dat lijkt mij geenszins ontopic.
Dat is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag,
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:02:46 #116
459912 FlippingCoin
pi_220995604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:01 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is op geen enkele manier een antwoord op mijn vraag,
Integendeel, het is zelfs mijn antwoord op jouw vraag!
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:04:43 #117
459912 FlippingCoin
pi_220995616
Maar na jouw spervuur aan vragen richting mij, heb ik nu eens een vraag aan jou @AntiekeKennis . Na legio posts in dit topic, lees ik nergens ook maar enige veroordeling van deze actie waarover dit topic uiteindelijk gaat. Wat beweegt jou nou om hier te posten eigenlijk? Ligt eens wat van de sluier op en geef ons een inkijkje.
pi_220995628
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het zou helpen mij correct te citeren als je met mij in discussie wilt, ik schrijf toch heel duidelijk mede verantwoordelijk.
Dat is het punt niet. Je stelt hem (mede) verantwoordelijk voor het feit dat telefoons niet meer doorzocht mogen worden. Nou dat is hij niet. De RvS is er niet voor verantwoordelijk dat er geen wettelijke basis blijkt te zijn.
pi_220995650
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar na jouw spervuur aan vragen richting mij, heb ik nu eens een vraag aan jou @:AntiekeKennis . Na legio posts in dit topic, lees ik nergens ook maar enige veroordeling van deze actie waarover dit topic uiteindelijk gaat. Wat beweegt jou nou om hier te posten eigenlijk? Ligt eens wat van de sluier op en geef ons een inkijkje.
Het lijkt me niet heel zinvol om hier de persoonlijke beweegredenen van users te gaan bespreken. Daar gaat dit topic zeker niet over.

Ik wil je best meegeven dat ik het nogal vanzelfsprekend vind dat dit een afschuwelijke misdaad is.
pi_220995657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:06 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is het punt niet. Je stelt hem (mede) verantwoordelijk voor het feit dat telefoons niet meer doorzocht mogen worden. Nou dat is hij niet. De RvS is er niet voor verantwoordelijk dat er geen wettelijke basis blijkt te zijn.
De kerntaak van de overheid is het beschermen van de bevolking. Als je mensen toelaat uit vreemde landen met een cultuur die haaks staat op de onze dan is het niet meer dan logisch dat er zaken zoals telefoons en laptops worden gecontroleerd. Het is namelijk vaker voorgekomen dat figuren uit bijvoorbeeld Syrië betrokken waren bij IS.
pi_220995668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 17:40 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Waarom zou je niet aan patroonherkenning mogen doen volgens jou?
  dinsdag 9 juni 2026 @ 18:14:39 #122
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220995688
Ik verbaas me er vooral over waarom niemand die vent helpt. Je trapt die belager toch onmiddellijk van het slachtoffer af.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220995689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De kerntaak van de overheid is het beschermen van de bevolking. Als je mensen toelaat uit vreemde landen met een cultuur die haaks staat op de onze dan is het niet meer dan logisch dat er zaken zoals telefoons en laptops worden gecontroleerd. Het is namelijk vaker voorgekomen dat figuren uit bijvoorbeeld Syrië betrokken waren bij IS.
Ik ben het ermee eens dat de overheid de bevolking moet beschermen. Maar dan moeten ze wel zorgen voor een wettelijke basis voor hun acties. Als die ontbreekt, dan moet de wet worden aangepast. Nou is dat precies wat wat de RvS geconcludeerd heeft: de wet staat het niet toe, en wil je het toch pas dan de wet aan.

Een overheid die de wet aan zijn laars lapt is nooit een goed idee. Dat is een glijdende schaal. Als de wet niet toereikend is moet je die aanpassen.
pi_220995691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:06 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Dat is het probleem in Nederland: niemand is ergens verantwoordelijk voor. En toch gebeurt het. De ene miskleun na de andere. Jaar in jaar uit.
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 18:15:37 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220995694
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:17 schreef LXIV het volgende:
Zal wel eerst verzwegen worden in de Nederlandse media en daarna gedownplayed en uiteindelijk goedgepraat.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ofding-noord-ierland

https://www.volkskrant.nl(...)nde-aanval~bb4c4718/

Zal wel ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')