abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220964210
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:37 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Maar haar kind zit aan haar vastgeplakt en ze moet al huilen als M 1 nachtje uit logeren gaat; ze kan niet zonder hem.
Dan gaat ze kranten lopen, of post bezorgen. Kan M lekker mee in de bolderkar. Win- win. Onee, Sanneke en bewegen, dat lukt alleen als er wat te shoppen is.
pi_220964243
[..]
En ze is niet het type ‘Kees vliegt uit’ (van de documentaire).
[/quote]

En zelfs Kees heeft gewoon werk! Die maakt de meest prachtige tekeningen in opdracht.
pi_220964266
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:29 schreef Earring het volgende:

[..]
Met haar: dat is in 13 jaar nog niet gelukt!
Alsof ze het vaak geprobeerd heeft, dat is ook niet zo.
En ze gaat ziek worden denkt ze, ze moet vriendin worden met DBM
Ik trek zulke mensen zo slecht. Een werkgever en collega’s moeten dus maar rekening houden met Sanneke. Mooie boel. Dat is niet hoe de maatschappij werkt. Als ik steeds rekening zou moeten houden met diagnoses van collega’s heb ik straks zelf een diagnose.

En dat ze zegt dat zij rond kunnen komen van één laag inkomen is natuurlijk niet waar. Geen idee waarom maar ze ‘vergeet’ altijd de toeslagen te benoemen die ze ontvangen.
pi_220964267
Zegt AM nou ‘we hebben 1 luchtbed zonder stok gevonden, dus daar moeten we iets op verzinnen’?

Ik heb nog nooit een luchtbed mét stok gezien?
pi_220964286
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:38 schreef papierentas het volgende:

[..]
Dan gaat ze kranten lopen, of post bezorgen. Kan M lekker mee in de bolderkar. Win- win. Onee, Sanneke en bewegen, dat lukt alleen als er wat te shoppen is.
Maar straks komen de herfst en de winter en kan ze weer niet naar buiten want regen, kou, wind, hagel, sneeuw, ijzel. Nee hoor die zit van okt. t/m mrt. op de bank.
pi_220964312
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:48 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Maar straks komen de herfst en de winter en kan ze weer niet naar buiten want regen, kou, wind, hagel, sneeuw, ijzel. Nee hoor die zit van okt. t/m mrt. op de bank.
En daarna is het te warm. Ook wind. Misschien zelfs wel een keer onweer.
pi_220964362
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:50 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
En daarna is het te warm. Ook wind. Misschien zelfs wel een keer onweer.
Ben ook heel benieuwd als M. echt loopt, ik zie hem er gewoon vandoor gaan :')
pi_220964368
Sanneke speelt idd lekker het slachtoffer, iemand zegt wat een luxe dat je niet hoeft te werken! En dat is het, want ze beweert het financieel goed te hebben! Zij betrekt het op haar autisme. Sanneke vind het raar dat M een wimper serum openmaakt, ik vind het raar dat je het een kind geeft om mee te spelen. Geef hem lekker een doos blokken!
Ik wordt er zwaar ongemakkelijk van en kan er niet naar kijken dat ze steeds zo met die mascara bij haar oog zit!

En ze kan idd de bestie worden van DBM! Weet ook al dat ze alweer ziek wordt, het weer staat haar niet aan.. ze kan nu volop regenjassen linkjes delen toch?

DBM is aardig stil, ze is misschien naar haar autisme groepje maar ik denk dat ze daar niet is. Normaal post ze wel haar broodje pindakaas in haar frozen trommel! Die is thuis met Flip en Flap.. bij te komen van 1 avond avondvierdaagse met een longontsteking, hielspoor en vette griep! Denk dat ze terminaal is nu!
pi_220964425
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:18 schreef Fliennepien het volgende:
Sanneke blijft maar door zeiken over dat ze niet kan werken en dat mensen haar daar op aanspreken. En zich blijft verschuilen achter haar autisme. Mens zoek een werkcoach of ga vrijwilligers werk doen!

Ze heeft zo’n rare kijk op de wereld en waarschijnlijk een omgeving die haar 0 stimuleert. Die moet echt gewoon een schop onder haar kont hebben met d’r ziekte van Lui.
De grap met dit soort mensen is dat hun wereld steeds kleiner wordt waardoor ze ook steeds minder aankunnen/kunnen hebben. Denk maar eens aan waar Sanneke allemaal over klaagt of wat ze als prestatie ziet. Dat besparen bijvoorbeeld, op allerlei producten die ze niet nodig heeft. Of dat niemand haar iets verteld en ze daarom dingen niet inziet. Die 'skill' wordt normaalgesproken soort van getraind als iemand wel een normaal leven leeft zonder zich op te sluiten met allerlei excuses en ook gewoon een sociaal leven heeft. Dat heeft ze allebei niet. De grap is, hoe langer ze zo leeft, hoe moeilijker het wordt allemaal op te bouwen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:37 schreef papierentas het volgende:

[..]
Mwoah, het is wel lekker makkelijk, Dion zweeft precies ergens met zijn salaris dat ze recht hebben op allerlei toeslagen, wat liefst wil ze dat hij een dag minder gaat werken (lees meer gratis geld), zij gaat echt niet betalen voor kinderopvang en die huurtoeslag is ook wel lekker nu. Gewoon zittend geld in het knippie elke maand zonder wat te doen. Heerlijk leven.
Verschilt per persoon maar ik zo doodongelukkig zijn met zo'n 'heerlijk leven'. Ik werk liever dan tussen 4 muren te zitten, heb ik ooit eens gehad toen ik door zwangerschap basicly niets meer kon, dacht ik op een gegeven moment echt van als dit ooit permanent wordt dan hoeft het van mij niet meer.

Die roze wolk waar mensen op claimen te zitten met zwanger zijn was bij mij in z'n algeheel niet aanwezig :')
pi_220964451
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:45 schreef Huisopdehoek het volgende:
Zegt AM nou ‘we hebben 1 luchtbed zonder stok gevonden, dus daar moeten we iets op verzinnen’?

Ik heb nog nooit een luchtbed mét stok gezien?
ze zal wel een tent bedoeld hebben, ik ken geen luchtbed met een stok
pi_220964472
Onze beide jongens hebben autisme. Beide begrijpen de wereld niet, andersom worden zij ook niet begrepen. Maar dat betekend niet dat ze het kunnen leren, ook al blijft het lastig.

Ik neem ze beide mee naar mijn vrijwilligerswerk. De jongste speelt vooral. Maar de oudste klust mee en leert daardoor om af te stemmen en om hulp te vragen. En het zeilen en varen is ook samenwerken en afstemmen op elkaar.
En ik hoop dat de ervaring die ze nu op doen, hen helpt om verder te komen later in hun leven. Zodat ze geen 'Sanneke' worden.

Het mag soms ook best eventjes oncomfortabel zijn.
pi_220964490
Dat is het waar Sanne af lijkt te haken. Comfortabel voelen.
pi_220964503
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:24 schreef AnnArt het volgende:
Dat is het waar Sanne af lijkt te haken. Comfortabel voelen.
Ja, want dat voelt veilig. En van haar omgeving krijgt ze alle ruimte om comfortabel te zijn. En daardoor wordt het alleen maar lastiger. En ze wil het ook niet natuurlijk.
pi_220964531
Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen waar Sanneke en co op vastlopen. In dat comfortabel gevoel. Ik was vroeger heel outgoing. Werk al mijn hele leven voltijds, altijd sportieve hobby's, vroeger uitgaan naar cafés en fuiven, altijd wel iets te doen. In corona veel meer van thuis uit gaan werken, wat wel comfortabel is. Geen verplaatsing naar grote stad, je draagt je comfy thuiskleding, uitgaan op laag pitje want lockdowns enzo. En na corona lijken veel mensen zo wat in hun cocon te blijven zitten, is het uitgaansleven wat veranderd, worden we met z'n allen ouder (ik ga tegen de vijftig stilaan ondertussen...).

Het is 'makkelijk' om je daar in te blijven wentelen. Maar ik dwing mezelf toch om buiten te komen. Toch een keer naar kantoor (en soms zelfs een keertje extra als er een verjaardag te vieren is op kantoor of er een sportlesje georganiseerd wordt). Een nieuwe sportclub testen waar ik niemand ken. Inschrijven voor een kaasproeverij een dorp verder. Toch ja zeggen op die vrijwilligersjob op het festival dat je de laatste jaren misschien meer als 'lawaai' ervaart ipv 'muziek'. Of als er te lang niets te doen is gewoon de fiets pakken en beginnen rijden, maakt nog niet eens uit waarnaartoe. Dat is soms een drempeltje (of drempel) over, maar toch nodig om te blijven 'leven' en onder de mensen te komen denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door MonaB op 05-06-2026 11:57:45 ]
pi_220964551
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:26 schreef ZombieQueen het volgende:

[..]
Ja, want dat voelt veilig. En van haar omgeving krijgt ze alle ruimte om comfortabel te zijn. En daardoor wordt het alleen maar lastiger. En ze wil het ook niet natuurlijk.
Dit is het precies. Het is met autisme (en neurodiversiteit in het algemeen) gewoon altijd moeilijker om je te verhouden tot deze maatschappij, dat is gewoon zo, je zult er altijd harder voor moeten werken maar het is niet onmogelijk. Zij heeft een stimulerende omgeving nodig want uit haarzelf komt het niet, maar helaas zijn Dion en waarschijnlijk haar ouders vroeger dat niet en komt ze niet uit haar veilige holletje en daarom ook niet tot haar volle recht. Zonde.
pi_220964553
Ook als je niet werkt kun je een sociaal leven hebben. Maar Sanneke niet want die komt alleen in de supermarkt en gaat dan vervolgens klagen over letterlijk alles wat andere mensen doen/zeggen.

Voorheen zei ze toch altijd dat Dion hartstikke goed verdiende? Dacht ze dat al die toeslagen ook bij zijn salaris hoorden? Ook dat gezanik weer dat ze niet in luxe leeft bla bla. Ze leeft boven haar stand met al die vakanties, dagjes weg, eten bestellen/buiten de deur. Spaarrekening zal ondertussen wel 0 zijn? Pensioenopbouw Sanneke? Potje voor onvoorziene problemen? Spaarrekening voor Mijan? Waarschijnlijk allemaal non excisting.
pi_220964595
Ik kan ook niet werken wegens ziekte, al jarenlang niet, maar wat heb ik daar moeite mee. Al veel therapieën gevolgd om dit te accepteren en ik doe vrijwilligerswerk waar mogelijk is. Ik snap dus echt niet dat mensen zo het slachtoffer spelen en niet kijken naar mogelijkheden! Kan daar echt beetje boos om worden!
pi_220964623
LavieSanne die reclame maakt voor basic fit, terwijl ze normaal bij Maxfit personal training doet
pi_220964633
‘Het is me de afgelopen 30 jaar niet gelukt om een passende baan te vinden’

Hoe lang geleden geeft ze voor het eerst laatst echt gezocht?

Jaren geleden waarschijnlijk, want eerst verhuizen naar de stacaravan want ‘mantelzorgen voor haar moeder’, toen zwanger, bevallen, M die aan haar gekleefd zit, stress van moeten verhuizen, verhuizen, het waait, etc.
pi_220964636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:33 schreef Jenn1806 het volgende:
Ook als je niet werkt kun je een sociaal leven hebben. Maar Sanneke niet want die komt alleen in de supermarkt en gaat dan vervolgens klagen over letterlijk alles wat andere mensen doen/zeggen.

Voorheen zei ze toch altijd dat Dion hartstikke goed verdiende? Dacht ze dat al die toeslagen ook bij zijn salaris hoorden? Ook dat gezanik weer dat ze niet in luxe leeft bla bla. Ze leeft boven haar stand met al die vakanties, dagjes weg, eten bestellen/buiten de deur. Spaarrekening zal ondertussen wel 0 zijn? Pensioenopbouw Sanneke? Potje voor onvoorziene problemen? Spaarrekening voor Mijan? Waarschijnlijk allemaal non excisting.
Ik vond de reden die zij toen gaf om een ORV af te sluiten ook raar: zodat, mocht één van beiden komen te overlijden, de ander een tijd thuis kan zijn zonder zich zorgen te maken over inkomen. Bij haar lijkt alles te draaien om thuis op de bank zitten. Of weekenden weg en vakanties.
pi_220964650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:16 schreef miep123456 het volgende:

[..]
ze zal wel een tent bedoeld hebben, ik ken geen luchtbed met een stok
Of een luchtbed zonder stoP.
pi_220964685
Hallo supermarktmanagers.
Graag de schappen indelen zoals Sanneke dat wil!
Vragen doet ze niet dus graag op haar ‘logische’ manier indelen.
Dank u
pi_220964705
Sanneke vraagt haar volgers of ze weten wat voor functie zij wil in de supermarkt. Ik dacht even dat ze wilde solliciteren als tester en motivator om nieuwe producten te proberen.

Maar helaas, ze heeft weer iets gevonden om over te zeuren. De winkel moet anders ingedeeld worden. Nu kon ze iets niet vinden en ze heeft ook niet gevraagd waar ze het wel had kunnen vinden.

Dit voedt een kind op. Hoe dan???
pi_220964747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:54 schreef JaNeeDan het volgende:
Sanneke vraagt haar volgers of ze weten wat voor functie zij wil in de supermarkt. Ik dacht even dat ze wilde solliciteren als tester en motivator om nieuwe producten te proberen.

Maar helaas, ze heeft weer iets gevonden om over te zeuren. De winkel moet anders ingedeeld worden. Nu kon ze iets niet vinden en ze heeft ook niet gevraagd waar ze het wel had kunnen vinden.

Dit voedt een kind op. Hoe dan???
nou gewoon onder de maat, zo gaat dat, en daar is ze helaas niet de enige in hoor.
pi_220964763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:33 schreef Jenn1806 het volgende:

Niet in luxe leeft, ze gaan ik weet niet hoe vaak op vakantie/weekendjes weg. Ze koopt ik weet niet wat allemaal.
Ze wonen sociale huur, omdat ze er bewust voor hebben gekozen dat Dion minder ging verdienen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')