Ik ben (nog) niet weg, maar ga wel echt. Dank voor de mooie woorden van iedereen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het tekenend voor de richting die FOK op gaat. Niemand kan nog normaal met elkaar om gaan. Ik zie persoonlijk niet in waarom die opmerking van Capricia zo over de schreef is, maar het zal een cumulatief effect zijn geweest. Mag ze zoiets niet zeggen dan?
Om dan lekker met zijn allen verongelijkt een mod aan te gaan vallen die hier ook maar dr best doet om er wat van te maken ondanks het compleet kansloze beleid vind ik niet kunnen.
Ongetwijfeld maar dan moet je nog steeds in ogenschouw nemen dat dit Capricia is. Dat is geen fout rechts figuur.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik snap het punt wel hoor. Dit soort taalgebruik (vanuit rare foutieve aannames) schrikt nogal af als je een normale nette discussie wilt voeren.
Dat ben ik het met je eens. Maar juist daarom en zeker als POL mod die al jaren meeleest en allerlei argumenten allemaal al heeft gelezen nog zoiets posten vind ik gewoon triest.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar dan moet je nog steeds in ogenschouw nemen dat dit Capricia is. Dat is geen fout rechts figuur.
Wat je eigenlijk zegt is dat jij jouw opvattingen hier wil zien. Door zo enorm te vallen over een opmerking blokkeer je zelf juist een discussie.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat ben ik het met je eens. Maar juist daarom en zeker als POL mod die al jaren meeleest en allerlei argumenten allemaal al heeft gelezen nog zoiets posten vind ik gewoon triest.
Als je dan zelf meedoet met slappe frames en holle retoriek hoef ik hier ook geen serieuze discussies meer te verwachten. En juist nu is het zo hard nodig om het bij de feiten te houden.
Jawel hoor, natuurlijk mag dat. Maar met een dergelijke opmerking draag je wel bij aan het giftige sfeertje dat ervoor zorgt dat trollen, extremisten en halve garen de enigen zijn die nog zin hebben om daarop te reageren. Om het dan vervolgens jammer te vinden dat inhoudelijke users aankondigen te vertrekken is hypocriet. Als je het echt jammer zou vinden, dan zorg je wel dat het niet gebeurt.quote:
Ik zie Capricia zich vaak ontzettend inspannen als mod en dat doet zij prima naar mijn mening Het lijkt mij een echter een echte hondenbaan die veel te weinig wordt gewaardeerd.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het tekenend voor de richting die FOK op gaat. Niemand kan nog normaal met elkaar om gaan. Ik zie persoonlijk niet in waarom die opmerking van Capricia zo over de schreef is, maar het zal een cumulatief effect zijn geweest. Mag ze zoiets niet zeggen dan?
Om dan lekker met zijn allen verongelijkt een mod aan te gaan vallen die hier ook maar dr best doet om er wat van te maken ondanks het compleet kansloze beleid vind ik niet kunnen.
Nee hoor. Andere opvattingen mogen. Maar wel onderbouwd met feiten.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat jij jouw opvattingen hier wil zien. Door zo enorm te vallen over een opmerking blokkeer je zelf juist een discussie.
Weet je wat het giftige sfeertje veroorzaakt? Dat bepaalde users hun gang kunnen blijven gaan. Dat werkt door op mods (ook op mij) en ik merk ook dat ik er steeds minder zin in krijg.. maar onder andere ook door dit soort voorvallen. Hell, iedereen hier zou een hele avond kunnen borrelen en geweldige gesprekken kunnen hebben, daar ben ik van overtuigd met deze userbase. Daarom snap ik niet waarom er zo passief aggressief naar elkaar gereageerd wordt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel hoor, natuurlijk mag dat. Maar met een dergelijke opmerking draag je wel bij aan het giftige sfeertje dat ervoor zorgt dat trollen, extremisten en halve garen de enigen zijn die nog zin hebben om daarop te reageren. Om het dan vervolgens jammer te vinden dat inhoudelijke users aankondigen te vertrekken is hypocriet. Als je het echt jammer zou vinden, dan zorg je wel dat het niet gebeurt.
Omdat ze ook nog een leven heeft en haar moeder in een fucking hospice zit.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee hoor. Andere opvattingen mogen. Maar wel onderbouwd met feiten.
Haar opmerking daar sloeg echter nergens op. Ik heb nog gevraagd naar uitleg maar daar ging ze niet op in.
Ongetwijfeld. Maar dan nog werkt woordkeuze e.d. wel door. Als zelfs de moderatie meegaat in dit soort frames, dan snap ik wel dat mensen afhaken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar dan moet je nog steeds in ogenschouw nemen dat dit Capricia is. Dat is geen fout rechts figuur.
Oke bedankt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat ze ook nog een leven heeft en haar moeder in een fucking hospice zit.
Sorry hoor, maar wat een arrogantie. Het is geen hond.
Hanca het zou jammer zijn als je als user hier weg zou gaan. Dat heb je hier nu van veel users mogen lezen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben (nog) niet weg, maar ga wel echt. Dank voor de mooie woorden van iedereen.
Maar hier wil ik even op reageren: het is inderdaad een optelsom, maar het wegzetten van de asielzoekers als gelukszoekers wat @:capricia hier doet (en zo indirect hen de schuld geven van de problematiek) gaat wat mij betreft inderdaad zeer ver over de schreef en het feit dat een mod, die ik lang erg kon waarderen, inmiddels ook al over is gegaan tot zulke opmerkingen plaatsen in plaats van bij zulke opmerkingen in te grijpen met een "zullen we het even bij de feiten houden", is inderdaad de druppel. Dan is de kans op verbetering ook verkeken.
Het steeds wegzetten van asielzoekers als "gelukszoekers" is wat mij betreft gevaarlijker dan welke nazistische opmerking ook. Omdat het langzaam de samenleving doorsijpelt met een totaal vals beeld waardoor steeds meer mensen de bereidheid tot barmhartigheid zijn verloren. En asielzoekers als 'de vijand' gaan zien.
Maar natuurlijk is deze opmerking niet de hoofdreden of zelfs maar de eigenlijke reden, ik was de laatste weken niet voor niets al vrij afwezig.
Ik heb weer eens wat gemist tijdens mijn fietstochtje vanmiddag.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat Hanca een gemeenschap om zich heen heeft van welwillende mensen, en daar bovenal ook zelf heel actief aan bijdraagt. Hij heeft zijn mensen al lang gevonden, en zij hem.
Maar dit vraag ik je oprecht Rich ... Kan je alsjeblieft eventjes niet? Kan je alsjeblieft eventjes dimmen met dat constante narratief van je, terwijl we hier onze spijt voor zijn vertrek en dank en waardering voor zijn kwaliteiten en bijdragen uitdrukken?
Had je gewoon kunnen lezen. Fijne avond.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oke bedankt.
Ik probeer ook gewoon netjes te blijven. Fijne avond
Vind je zelf ook niet dat er wel erg zwaar aangezet word? Je weet zelf ook dat er mensen met compleet foute voorstellingen naar Nederland komen - die komen van een koude kermis thuis. Ik zie niet om in hoe het fout is om te benadrukken wat de werkelijkheid is.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar dan nog werkt woordkeuze e.d. wel door. Als zelfs de moderatie meegaat in dit soort frames, dan snap ik wel dat mensen afhaken.
Als je dit als 'klein bier' beschrijft, is dat onderdeel van het probleem. En ja, ik heb de standaarden voor een mod wat hoger, omdat ik juist hoop dat een mod users met zulke opmerkingen in de gaten houdt en tot de orde roept.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet je wat het giftige sfeertje veroorzaakt? Dat bepaalde users hun gang kunnen blijven gaan. Dat werkt door op mods (ook op mij) en ik merk ook dat ik er steeds minder zin in krijg.. maar onder andere ook door dit soort voorvallen. Hell, iedereen hier zou een hele avond kunnen borrelen en geweldige gesprekken kunnen hebben, daar ben ik van overtuigd met deze userbase. Daarom snap ik niet waarom er zo passief aggressief naar elkaar gereageerd wordt.
Dit is echt klein bier vergeleken met de problemen van het forum. Zeggen dat het hier geen ydillische plek is is echt wat anders als mensen ''zandnegers'' noemen (ja, dat gebeurt nog steeds)
Mensen haken ook af als iedereen als een stel hyena's op een opmerking duikt. Wil je conformisme of een discussie?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar dan nog werkt woordkeuze e.d. wel door. Als zelfs de moderatie meegaat in dit soort frames, dan snap ik wel dat mensen afhaken.
Doe het nog een keer dunnetjes over. Je weet zelf best dat de groep 'gelukszoekers' piepklein is onder de asielzoekers en dat die ook steeds in een paar weken weg zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vind je zelf ook niet dat er wel erg zwaar aangezet word? Je weet zelf ook dat er mensen met compleet foute voorstellingen naar Nederland komen - die komen van een koude kermis thuis. Ik zie niet om in hoe het fout is om te benadrukken wat de werkelijkheid is.
Ze zegt NIET dat die mensen gelukszoekers zijn!quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doe het nog een keer dunnetjes over. Je weet zelf best dat de groep 'gelukszoekers' piepklein is onder de asielzoekers en dat die ook steeds in een paar weken weg zijn.
Waar heeft ze het dan over gelukszoekers? Haar opmerking zinspeelt juist op dat je die eruit moet filteren.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doe het nog een keer dunnetjes over. Je weet zelf best dat de groep 'gelukszoekers' piepklein is onder de asielzoekers en dat die ook steeds in een paar weken weg zijn.
Volgens mij komen er veel mensen naar Nederland omdat ze weggaan van een andere plek en denken dat het hier beter is dan daar.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vind je zelf ook niet dat er wel erg zwaar aangezet word? Je weet zelf ook dat er mensen met compleet foute voorstellingen naar Nederland komen - die komen van een koude kermis thuis. Ik zie niet om in hoe het fout is om te benadrukken wat de werkelijkheid is.
Dat klopt.. maar dat heeft niets te maken met de insteek van die opmerking. Alleen dat er hier misschien dingen van ze verwacht worden die ze zelf niet had kunnen voorzien. Zo goed zullen ze Nederland niet kennen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij komen er veel mensen naar Nederland omdat ze weggaan van een andere plek en denken dat het hier beter is dan daar.
En een deel kiest dan voor NL omdat ze iets of iemand kennen. Maar al die overwegingen en dat zogenaame tactische kiezen, dat speelt maar een minieme rol.
Iets van 4% van de asielaanvragen in Europa wordt in Nederland gedaan. En ongeveer 4% van de Europeanen woont in Nederland.
Veel lui die vluchten vluchten naar Nederland omdat ze hopen hier niet vermoord te worden, of hun gezinsleden niet.
Ze zegt dat het verkondigen dat het hier een land van melk een honing is de mensen hier heen drijft. Nee, dat zijn oorlog, honger, geweld, martelingen, onderdrukking. Dat drijft die mensen hierheen, dat heeft niks met wat zij zei te maken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ze zegt NIET dat die mensen gelukszoekers zijn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |