Nee, hij reed de dief aan, deze kwam onder zijn auto.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een ongenuanceerde bullshit weer.
Er bestaat gewoon noodweer excess. Met andere woorden; je mag je gewoon verdedigen en gepast geweld gebruiken als je beroofd wordt bijvoorbeeld, maar iemand doodrijden is dat niet.
In het krantenartikel over deze zaak stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust. Om het even in perspectief te plaatsen.
Dat is gewoon bijna psychopathisch gedrag naar mijn mening, zelfs als je net beroofd bent.
quote:
quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, nou, dan geef je hem een taakstrafje en klaar.
Het is toch logisch dat je na een diefstal even wil afreageren op de dader.
quote:Op vrijdag 5 juni 2026 04:54 schreef TAmaru het volgende:
Zet maar een GoFundMe voor deze strijder op! Zelfverdediging noem ik dat.
quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb altijd wel enige sympathie voor mensen die niet gevraagd hadden om die dag slachtoffer te worden van een misdrijf en het daarna iets te ver escaleren. Je leeft gewoon je dag en dan komt iemand die verneuken en dan verwacht de wetgever dat je een hele coole kikker blijft en geen cm te ver gaat.
quote:Op donderdag 4 juni 2026 22:12 schreef RamboDirk het volgende:
Denk dat ANWB man de maatschappij een plezier heeft gedaan door deze kansenparel plat te rijden. Hoop toekomstig leed bespaard gebleven.
Kabinet @:zipportal I had ANWB man direct amnestie gegeven.
Ja toevallig wel, en jij?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij hebt je verdiept in beide casussen en kent alle details?
Zouden alle slachtoffers van diefstal straffeloos 'de verkeerde' mogen spelen?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:19 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Knip
De dief is degene die het risico neemt de verkeerde te treffen die wel terugslaat, en dat heeft hij geweten.
Het was niet de bedoeling de man dood te rijden, hij heeft het achterwiel van de man geraakt en die is daarbij ongelukkig onder de auot gekomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zouden alle slachtoffers van diefstal straffeloos 'de verkeerde' mogen spelen?
En hoe het dan met alle andere slachtoffers. Mogen die ook 'voor zichzelf opkomen'?
Ja, dit niet doorvertellen, maar het bleek dat deze tussen zijn stoel en middenconsole waren gevallen in zijn auto en het slachtoffer eigenlijk onschuldig was.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar had de ANWB man nou zijn portemonnee en mobiel terug?
Dat is eigenlijk de hamvraag.
Knappe chauffeur die een vluchtende fietser bewust kan aanrijden om daarna óók nog op tijd stil te staan. De chauffeur nam bewust het risico puur uit emotie terwijl hij dus niet eens zeker wist of die vent de dief wasquote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling de man dood te rijden, hij heeft het achterwiel van de man geraakt en die is daarbij ongelukkig onder de auot gekomen.
De rechter had in de strafmaat moeten meewegen dat de ANWB medewerker zelf ook slachtoffer was van diefstal en dat hij daarop reageerde. Had de dief de diefstal niet gepleegd, dan was hij ook niet dood geweest.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zouden alle slachtoffers van diefstal straffeloos 'de verkeerde' mogen spelen?
En hoe het dan met alle andere slachtoffers. Mogen die ook 'voor zichzelf opkomen'?
Dat is dan ook gewoon gedaan.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:29 schreef littlemindy het volgende:
[..]
De rechter had in de strafmaat moeten meewegen dat de ANWB medewerker zelf ook slachtoffer was van diefstal en dat hij daarop reageerde.
Appeltjes, peertjesquote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:39 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Maar hij krijgt geen andere straf dan een dader die iemand voor de fun doodrijdt... right.
Hij kreeg 24 maanden tov 48 maanden uit jouw voorbeeldquote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:29 schreef littlemindy het volgende:
[..]
De rechter had in de strafmaat moeten meewegen dat de ANWB medewerker zelf ook slachtoffer was van diefstal en dat hij daarop reageerde. Had de dief de diefstal niet gepleegd, dan was hij ook niet dood geweest.
De ANWB medewerker gaat niet vrijuit, maar het is natuurlijk compleet idioot dat hier dezelfde straf wordt gegeven als in een straatrace met dodelijke afloop waarbij een totaal onschuldig slachtoffer wordt doodgereden door iemand die het gewoon leuk vond om doorgesnoven met hoge snelheid door een woonwijk te rijden.
In China gaan ze ook nog een keer extra eroverheen met de wielen bij een aanrijding, het is goedkoper om iemands begrafenis te betalen dan levenslang een gehandicapte te onderhouden.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:46 schreef deedeetee het volgende:
Ik vraag mij wel af waarom de man zijn auto met de dief er onder niet gewoon zo liet staan en meteen hulpdiensten belde om de de auto van hem af te tillen. Opnieuw over hem heen rijden om hem er onderuit te krijgen brengt immers nog meer schade toe ?
Ik vind vooral dat er bar weinig rekening word gehouden met de gemoedsdoenstand van de man, die kerel zit vol met adrealine, daarnaast heeft hij hem ook eerst benaderd om zijn spullen terug te krijgen. Daarnaast wat ik lees is hij niet vol op hem ingereden maar gaat het gewoon om ongelukkige omstandigheden, daarnaast is hij ook niet gevlucht. Een maximale werkstraf en maximaal voorwaardelijk lijkt me op zijn plaats.quote:
Dat.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Risico ligt bij de dief naar mijn mening. Ik vind het heel begrijpelijk dat deze man zich niet zomaar liet bestelen en dit zou de rechtbank ook heel zwaar hebben moeten meewegen in het vonnis. Triest dat het leven van de ANWB medewerker hierdoor naar de knoppen is.
Is 100% moord.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust.
Ze sorteren vast voor dat burgers steeds vaker in de verleiding komen om voor eigen rechter te spelen. Diefstallen, schelden, nafluiten, beetje stelen, beetje vernielen, etc etc zal vaker voorkmen naarmate meer asielmigranten hierheen komen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 03:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een aparte redenering vind gezien het gaat om een aangereden crimineel.
De rechtbank legt ook uit waarom er toch een zwaardere straf gegeven wordt:
[..]
Het gaat dus met name om de eigenrichting.
Als daar geen rekening mee was gehouden had hij een fors hogere straf gehadquote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:10 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind ook dat er te weinig rekening is gehouden met het feit dat die man tijdens zijn werk notabene beroofd werd van een dure telefoon en 600 euro en bankpassen en van alles. Kan me voorstellen dat je dan ontploft terwijl je normaal nooit zoiets zou doen.
Misschien moet je de uitspraak eens lezen:quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een ongenuanceerde bullshit weer.
Er bestaat gewoon noodweer excess. Met andere woorden; je mag je gewoon verdedigen en gepast geweld gebruiken als je beroofd wordt bijvoorbeeld, maar iemand doodrijden is dat niet.
In het krantenartikel over deze zaak stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust. Om het even in perspectief te plaatsen.
Dat is gewoon bijna psychopathisch gedrag naar mijn mening, zelfs als je net beroofd bent.
quote:Daarna viel de fiets met daarop het slachtoffer en reed verdachte over het slachtoffer heen. Verdachte stopte toen en stapte kortstondig uit, waarna hij weer in de auto stapte en achteruit reed om de auto van het slachtoffer af te halen. Na enige tijd kwam de hulpverlening en werd het slachtoffer naar het ziekenhuis overgebracht en met spoed geopereerd. Desondanks overleed hij op 18 mei 2024, twee dagen na het incident.
Die baan is ie kwijt ben ik bang omdat hij door zijn "eigen" handelen niet meer kan werken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:23 schreef Solotovski het volgende:
Hopelijk mag de man na zijn straf weer zijn oude werk oppakken
Nou nou nouquote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die baan is ie kwijt ben ik bang omdat hij door zijn "eigen" handelen niet meer kan werken.
Verschrikkelijke conclusie natuurlijk. Als er een crowdfunding is dan geef ik ook wel wat geld.
Vieze vuile gore kanker rechter die dit vonnis heeft uitgesproken.
Dat wordt wel benoemd in de uitspraak, maar inderdaad wat mij betreft onvoldoende meegenomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:29 schreef littlemindy het volgende:
[..]
De rechter had in de strafmaat moeten meewegen dat de ANWB medewerker zelf ook slachtoffer was van diefstal en dat hij daarop reageerde. Had de dief de diefstal niet gepleegd, dan was hij ook niet dood geweest.
De ANWB medewerker gaat niet vrijuit, maar het is natuurlijk compleet idioot dat hier dezelfde straf wordt gegeven als in een straatrace met dodelijke afloop waarbij een totaal onschuldig slachtoffer wordt doodgereden door iemand die het gewoon leuk vond om doorgesnoven met hoge snelheid door een woonwijk te rijden.
Uit de uitspraak blijkt dat het niet vermeend was.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij kreeg 24 maanden tov 48 maanden uit jouw voorbeeld
Hij is veroordeeld voor doodslag vanwege het bewust aanrijden van die vermeende dief tov roekeloos rijgedrag. Volgens mij is de aanleiding en ptss meegenomen in de strafmaat
Je had het over woonwijk, dat is gechargeerd https://maps.app.goo.gl/BbNgp7KnMRL1gkz89
Hij had gelukkig de goede te pakken. Dat wist de anwb man ook niet zekerquote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uit de uitspraak blijkt dat het niet vermeend was.
Tja. En toch denk ik dat hij beter aangifte had kunnen doen. Al was het maar voor de verzekering.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 08:49 schreef nixxx het volgende:
Een puur voorwaardelijke straf was wat mij betreft genoeg geweest. Het is wel weer typisch dat het lijkt alsof carrière criminelen relatief minder gestraft worden dan de normale burger die het recht eens in eigen hand neemt. Politie en justitie willen echt niemand zien die de steken die ze zelf laten vallen oplost.
Wel degelijkquote:Op vrijdag 5 juni 2026 16:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij had gelukkig de goede te pakken. Dat wist de anwb man ook niet zeker
Ik vermoed dat het voor vele hier niet zou hebben uitgemaakt als de anwb man de verkeerde te pakken zou hebben gehad, zolang het slachtoffer maar een strafblad had
Dat zou wat mij betreft zeker van belang dienen zijn, aangezien, als hij de verkeerde had gehad, de actie an sich niet justitiair zou zijn geweest.quote:Verdachte zag bij een veldje aan de Kempensebaan de persoon staan die zijn spullen had weggenomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |