Schijnt aanstootgevend te zijn voor linkse hippies.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:26 schreef JeMoeder het volgende:
Waarom mag je geen reclame maken voor de verkoop van vleesproducten? Wat is de reden?
Gelukkig is Amsterdam wel schoon.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Vlees is vervuilend en Amsterdam wil dat je ermee stopt.
quote:Reclameposters voor vlees, vliegvakanties, cruises en 'gewone' brandstofauto's zijn sinds 1 mei verboden in Amsterdam.
quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Offer hoeft niet perse een dier te zijn. Dus het is niet een alleen een slachtfeest.
Dus vaak wel, in dat licht is het nog steeds een hele rare uitspraak als je tegelijk een reclameverbod voor vlees invoert naar mijn idee.quote:Tijdens het islamitische Offerfeest, Eid al-Adha, offeren veel moslims een dier. Meestal gaat het om een:
* Schaap
* Geit
* Rund (koe of stier)
* Kameel (vooral in sommige landen)
Eh nee reclame maken is wat anders dan gelovigen een fijne dag wensen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[..]
Dus vaak wel, in dat licht is het nog steeds een hele rare uitspraak als je tegelijk een reclameverbod voor vlees invoert naar mijn idee.
Lol dit is reclame van een paar jaar geleden. Kijk naar de datum.quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:36 schreef Tengano het volgende:
Burgerking weren lijkt mij prima, maar reclames voor offerfeesten weren lijkt mij meer discriminatie.
[ afbeelding ]
Hier wil ik je even corrigeren, ze wenst gelovigen niet een fijne dag, ze wenst een groep gelovigen een fijn offerfeest, een religieuze traditie waarin vaak dieren worden geslacht.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Eh nee reclame maken is wat anders dan gelovigen een fijne dag wensen.
Ze mag ook geen eet smakelijk meer zeggen als er vlees op het menu is?
Wat heeft dit ook alweer te maken met het onderwerp?quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:36 schreef Tengano het volgende:
Burgerking weren lijkt mij prima, maar reclames voor offerfeesten weren lijkt mij meer discriminatie.
[ afbeelding ]
Wat dacht jij dan, dat ze ook komkommers opofferen?quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Offer hoeft niet perse een dier te zijn. Dus het is niet een alleen een slachtfeest.
Niet als die dag draait om het op rituele wijze slachten van dieren. Want daar draait het wel om, welke draai jij er ook aan probeert te geven. Je zit nu echt een beetje te trollen. Snap alleen niet waarom.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:57 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Eh nee reclame maken is wat anders dan gelovigen een fijne dag wensen.
Ze mag ook geen eet smakelijk meer zeggen als er vlees op het menu is?
Jawel het gaat over posters in de stad en niet over wat de burgemeester op X zet.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet als die dag draait om het op rituele wijze slachten van dieren. Want daar draait het wel om, welke draai jij er ook aan probeert te geven. Je zit nu echt een beetje te trollen. Snap alleen niet waarom.
Dit dus het oerwoud aan reclame posters, borden en lichtreclame gaat nergens meer over.quote:Op donderdag 4 juni 2026 07:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Verbied gewoon alle commerciële propaganda (reclame) in de openbare ruimte: die knapt er enorm van op en je hoeft niet oeverloos te discussiëren waar wel en niet reclame voor gemaakt mag worden.
Pretty please, with sugar on top.quote:Op donderdag 4 juni 2026 07:48 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Verbied gewoon alle commerciële propaganda (reclame) in de openbare ruimte: die knapt er enorm van op en je hoeft niet oeverloos te discussiëren waar wel en niet reclame voor gemaakt mag worden.
Dude.quote:
Misschien omdat ze er zelf zo'n enorme tyfuszooi van maakt? Ze maakt het de criticasters ook alles behalve moeilijk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jawel het gaat over posters in de stad en niet over wat de burgemeester op X zet.
Dit is alles maar aangrijpen om Halsema te kakken te zetten. Heel vermoeiend. Ik weet niet waarom jij daar aan mee doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |