Levende dieren aanprijzen is wel toegestaan, dus geen probleemquote:Op woensdag 3 juni 2026 23:36 schreef Tengano het volgende:
Burgerking weren lijkt mij prima, maar reclames voor offerfeesten weren lijkt mij meer discriminatie.
[ afbeelding ]
quote:Bakker wijst op de Algemene Plaatselijke Verordering (APV) van de gemeente Amsterdam. Daarin staat dat het verbod geldt voor reclame die producten aanprijst die 'gelet op hun uiterlijke verschijningsvorm, naam of enig ander kenmerk kennelijk geheel of gedeeltelijk bestaan uit dode dieren bedoeld voor menselijke consumptie'.
Correct:quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:32 schreef Tengano het volgende:
Halal reclames zullen daar zeker toch wel mogen?
[ afbeelding ]
hier zou ik me niet al te druk om maken. de gemeente doet werkelijk geen zak aan handhaving van de APV. of handhaving in het algemeen, hoe dan ook.quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:25 schreef ACT-F het volgende:
Bakker wijst op de Algemene Plaatselijke Verordering (APV) van de gemeente Amsterdam. Daarin staat dat het verbod geldt voor reclame die producten aanprijst die 'gelet op hun uiterlijke verschijningsvorm, naam of enig ander kenmerk kennelijk geheel of gedeeltelijk bestaan uit dode dieren bedoeld voor menselijke consumptie'. "Er staat dus niet dat je gewoon door mag gaan met wat je altijd deed, maar dan met bijna onleesbare kleine lettertjes en een disclaimer eronder."
Er geldt dit jaar nog een gewennings- en overgangsperiode voor het verbod. De gemeente gaat pas vanaf 1 januari 2027 daadwerkelijk handhaven en boetes uitdelen.
Behave bij foutparkeren. Dan ligt de boete al op de mat nog voor je thuis bent.quote:Op donderdag 4 juni 2026 00:26 schreef gwn_een_user het volgende:
ga ik volgende week eens proberen denk ik
[..]
hier zou ik me niet al te druk om maken. de gemeente doet werkelijk geen zak aan handhaving van de APV. of handhaving in het algemeen, hoe dan ook.
quote:
Gaat om geld. Dan kunnen gemeentes doorgaans wel dingen goed inregelen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 02:05 schreef YoopY het volgende:
[..]
Behave bij foutparkeren. Dan ligt de boete al op de mat nog voor je thuis bent.![]()
Laat ze de binnengehaalde boetes maar weer teruggeven door een mega zomerbarbeque op het Museumplein te organiseren. Uiteraard met alleen halal geslacht vlees want anders komt de meerderheid niet en wordt het zo'n blank ons kent ons feestje.quote:Op donderdag 4 juni 2026 02:12 schreef Red_85 het volgende:
Wordt de gemeente een keer genaaid. Prima actie.
En een dikke laag boter op hun hoofd, want:
[..]
[..]
Gaat om geld. Dan kunnen gemeentes doorgaans wel dingen goed inregelen.
Als je nou nog twijfelt of ze in A'dam nog wel goed bij hun hoofd zijn...quote:Reclameposters voor vlees, vliegvakanties, cruises en 'gewone' brandstofauto's zijn sinds 1 mei verboden in Amsterdam
Dan mogen andere aanbieders van vegetarische zooi dus ook geen reclame maken met deze regels.quote:Bakker wijst op de Algemene Plaatselijke Verordering (APV) van de gemeente Amsterdam. Daarin staat dat het verbod geldt voor reclame die producten aanprijst die 'gelet op hun uiterlijke verschijningsvorm, naam of enig ander kenmerk kennelijk geheel of gedeeltelijk bestaan uit dode dieren bedoeld voor menselijke consumptie'. "Er staat dus niet dat je gewoon door mag gaan met wat je altijd deed, maar dan met bijna onleesbare kleine lettertjes en een disclaimer eronder
Knettergekquote:Reclameposters voor vlees, vliegvakanties, cruises en 'gewone' brandstofauto's zijn sinds 1 mei verboden in Amsterdam
Verbied gewoon alle commerciële propaganda (reclame) in de openbare ruimte: die knapt er enorm van op en je hoeft niet oeverloos te discussiëren waar wel en niet reclame voor gemaakt mag worden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 23:31 schreef TwenteFC het volgende:
Aaaah nu vinden ze het misleidend? Zo kennen we die hypocriete nietsnutten weer.
ok CarbonCquote:Op donderdag 4 juni 2026 07:47 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Onleesbaar.
Probeer het nog eens, maar dan in het Nederlands.
Van vlees, dus. Waarom noemen ze het niet gewoon vlees,klinkt dat niet dramatisch genoeg ofzo?quote:'gelet op hun uiterlijke verschijningsvorm, naam of enig ander kenmerk kennelijk geheel of gedeeltelijk bestaan uit dode dieren bedoeld voor menselijke consumptie'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |