vandaar dat bureau Halt er zo veel werk aan hadquote:
Je kijkt en grijpt?quote:
Al die namen voor de laatste zin zeggen mij allemaal niks.quote:
Ben onderwegquote:
Kijkgrijp klinkt leuker.quote:Op woensdag 3 juni 2026 10:38 schreef CherryLips het volgende:
Of Koopgrijp? Ik weet het niet meer, dat was volgens mij nog voor mijn tijd.
quote:Kijkgrijp was een van de allereerste zelfbedieningswinkels en supermarkten in Nederland. De term, die in de jaren veertig en vijftig ontstond, verwijst naar het concept waarbij klanten zelf hun producten uit de schappen pakten in plaats van deze via een toonbank te bestellen
quote:Historische details:Oorsprong: De naam werd in 1948 voor het eerst gebruikt toen Dirk Kat een zelfbedieningszaak opende in Velsen-Noord.
Ook ondernemer Willem Groenewoudt opende in de vroege jaren vijftig een bekende Kijkgrijp in Bussum.DekaMarkt:
De Kijkgrijp-winkels van Dirk Kat groeiden uit tot de bekende supermarktketen DekaMarkt.Naamswijziging: Vanaf 1986 werd de naam Kijkgrijp definitief vervangen door DekaMarkt
Ja, die mis ik ook welquote:Op woensdag 3 juni 2026 10:39 schreef Ama het volgende:
Oooh de kijkshop. Met je papiertje langs de vitrines lopen en dan bij de kassa je product ophalen.
quote:
quote:
quote:
Ik vond het wel een leuke winkel om te kijken maar mis ik het? niet echt. Kan al die dingen ergens anders ook wel kopen.quote:
Oh hou opquote:Op woensdag 3 juni 2026 10:46 schreef Ama het volgende:
Ik was vroeger wel altijd MEGA HYPED om naar de schoolcampus te gaan in de V&D.
Altijd leuk om te zien wat er dat jaar allemaal voor agenda's waren en andere meuk.quote:
Dat was wel echt een ding elk jaar. Je "nieuwe stijl" uitzoekenquote:Op woensdag 3 juni 2026 10:46 schreef Ama het volgende:
Ik was vroeger wel altijd MEGA HYPED om naar de schoolcampus te gaan in de V&D.
poah ja. de belangrijkste beslissing van het jaar was welke agenda je uitzochtquote:Op woensdag 3 juni 2026 10:46 schreef Ama het volgende:
Ik was vroeger wel altijd MEGA HYPED om naar de schoolcampus te gaan in de V&D. En toen kwam de Action en vond mijn moeder het te duur.
Ik ook wel, was een jaarlijks uitje met gezin, die we afsloten bij de Macquote:Op woensdag 3 juni 2026 10:46 schreef Ama het volgende:
Ik was vroeger wel altijd MEGA HYPED om naar de schoolcampus te gaan in de V&D.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |