En al die wegen komen uit op de Allahu Akbarstraat.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik nomineer het Eerwraakplantsoen en de Takiyyalaan.
Dit is wel een leuke.quote:
Je hebt wel een bijzondere preoccupatie met Israël. Ik begrijp dat je daardoor steeds getriggerd wordt door de vlag in mijn UI, maar laat het los.quote:
Nederland of Israel op een?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je hebt wel een bijzondere preoccupatie met Israël. Ik begrijp dat je daardoor steeds getriggerd wordt door de vlag in mijn UI, maar laat het los.
Dit zou voor mij nog wel een optie zijn. Tenminste als dat in NL kan want is er geen regel dat de vernoemde overleden moet zijn?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:33 schreef Koekoekmakto het volgende:
-lalahlaan
-benalihof
-ozcanweg
-soundousplein
-tofikdibisteeg
Ik zie geen probleem.
Lord of the Ringsquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:55 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet dat er ergens een Micky Mouse-straat is![]()
![]()
![]()
Hij krijgt een steeg.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:46 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Tofik Dibi, die verdient wel een straatnaam idd, modelburger.
Het kan altijd een begin zijn…quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:49 schreef Harvest89 het volgende:
Wat deze ophef ook laat zien is niets meer dan angst.
Van de honderdduizenden straatnamen mag er blijkbaar absoluut geen één naar een Arabier vernoemd worden.
Men zou alleen maar medelijden moeten voelen met die treurige tegenstanders.
De reden is een vrij praktische straatnamen moeten redelijk makkelijk te zijn en omdat arabische spelling vaak inconsequent is als het vertaalt word heb je al 1 punt. Daarnaast worden er over algemeen helemaal niet zoveel straten naar buitenlanders vernoemt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:49 schreef Harvest89 het volgende:
Wat deze ophef ook laat zien is niets meer dan angst.
Van de honderdduizenden straatnamen mag er blijkbaar absoluut geen één naar een Arabier vernoemd worden.
Men zou alleen maar medelijden moeten voelen met die treurige tegenstanders.
Ze zijn Sam Gewissies vergeten. En Gollum. Belangrijke personages hoor, zonder hun had Frodo gefaald.quote:
Een heel vies klein steegje in een ontzettende achterbuurt dan.quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Een heel vies klein steegje in een ontzettende achterbuurt dan.
Wel gebruikelijk, scheelt een hoop gedoe. Maar er zijn zat straten naar leden van het koningshuis vernoemd en er zijn ook wel straten naar sporters vernoemd.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dit zou voor mij nog wel een optie zijn. Tenminste als dat in NL kan want is er geen regel dat de vernoemde overleden moet zijn?
Ja, dat is zo. En prins Bernhard, staat die nog op een gevel?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wel gebruikelijk, scheelt een hoop gedoe. Maar er zijn zat straten naar leden van het koningshuis vernoemd en er zijn ook wel straten naar sporters vernoemd.
[ afbeelding ]
Op Wadi Shuwaymiyah na vallen deze meequote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
De reden is een vrij praktische straatnamen moeten redelijk makkelijk te zijn en omdat arabische spelling vaak inconsequent is als het vertaalt word heb je al 1 punt. Daarnaast worden er over algemeen helemaal niet zoveel straten naar buitenlanders vernoemt.
Blijkbaar nog in de top 20quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. En prins Bernhard, staat die nog op een gevel?
Zowww, in de top 20. Ik zou bijna zeggen: door Beatrix hangt ie nog aan de gevels.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Blijkbaar nog in de top 20
1. Kerkstraat
2. Schoolstraat
3. Molenstraat
4. Dorpsstraat
5. Molenweg
6. Julianastraat
7. Parallelweg
8. Nieuwstraat
9. Wilhelminastraat
10. Sportlaan
Deze tien worden op de voet gevolgd door Industrieweg, Beatrixstraat, Kastanjelaan, Stationsweg, Eikenlaan, Markt, Prins Bernhardstraat, Emmastraat en Beukenlaan.
Hier overigens geen straat maar een andere variant met Bernhard en Beatrix.
Verhip daar heb ik om de hoek nog lang gewerkt voor bodemonderzoek, vonden wij ook wel cringe, de coldplaystraat.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:52 schreef Caland het volgende:
Hier om de hoek heb je een wijkje met bands/artiesten als straatnaam. Nu is dat nog niet zo erg als je in de Oasis- of Rolling Stones-straat woont maar er is dus ook een Coldplaystraat.![]()
Dan zou ik persoonlijk liever in de Mohammed B. straat wonen, maar dat geheel terzijde.
Straten hernoemen is wel een gedoetje. Dat het koningshuis er niet blij van zou worden speelt daarin wel mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zowww, in de top 20. Ik zou bijna zeggen: door Beatrix hangt ie nog aan de gevels.
Het was een charlatan.
Kan nog erger.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:52 schreef Caland het volgende:
Hier om de hoek heb je een wijkje met bands/artiesten als straatnaam. Nu is dat nog niet zo erg als je in de Oasis- of Rolling Stones-straat woont maar er is dus ook een Coldplaystraat.![]()
Dan zou ik persoonlijk liever in de Mohammed B. straat wonen, maar dat geheel terzijde.
Dit dacht ik dus ook inderdaad. Ik dacht al huh? Cijfers komen toch uit India? Meende dat ooit ergens gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Voordat iedereen gaat denken dat er een uitvinding gedaan is onder het juk van de Islam:
Arabische cijfers zijn niet ontstaan in de Arabische wereld, maar in India zo'n 300 jaar voor Christus.[1] De Arabieren namen deze Indische cijfers, die later als Arabische cijfers bekend zouden worden, uit India over.
Ik weet dat in Westzaan destijds Winnie van de Nelson en Winnie Mandelastraat is gestreeptquote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Straten hernoemen is wel een gedoetje. Dat het koningshuis er niet blij van zou worden speelt daarin wel mee.
Overigens is al wel duidelijk dat Willem Alexander of laat staan Máxima nooit meer in de buurt zullen komen. Buurten naar het koningshuis vernoemen is niet meer zo populair.
Euterpelaan in Amsterdam is Gerrit van der Veenstraat geworden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet dat in Westzaan destijds Winnie van de Nelson en Winnie Mandelastraat is gestreept
En de Stalinlaan is de Vrijheidslaan geworden.
Ja na de oorlog hebben ze direct een grote schoonmaak gedaan omdat de Duitsers ook nog al wat straatjes hadden geclaimed, maar daarna niet heel vaak meer.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Euterpelaan in Amsterdam is Gerrit van der Veenstraat geworden.
Van der Veen was toch een verzetsheld?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja na de oorlog hebben ze direct een grote schoonmaak gedaan omdat de Duitsers ook nog al wat straatjes hadden geclaimed, maar daarna niet heel vaak meer.
Overigens is Gerrit echt een badass.
Ach, niet meer dan gemiddeld in dit topic. Dit gaat tenminste nog over daadwerkelijke straatnamenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Van der Veen was toch een verzetsheld?
We gaan trouwens off topic
De zoektocht naar de Marokkaan zonder joden fixatie.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je hebt wel een bijzondere preoccupatie met Israël. Ik begrijp dat je daardoor steeds getriggerd wordt door de vlag in mijn UI, maar laat het los.
Ook de nikkerstraatquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:20 schreef Alpha0 het volgende:
[ x ]
Ach, in Delft hebben ze de 3e Werelddreef, ik kijk nergens meer van op.
Die had zonder hen niet eens de Shire uitgekomen, die is drie films lang ziek, zwak en misselijk geweest. Frodo is een pussy.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze zijn Sam Gewissies vergeten. En Gollum. Belangrijke personages hoor, zonder hun had Frodo gefaald.
Von Braunstraat in Maastrichtquote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet dat in Westzaan destijds Winnie van de Nelson en Winnie Mandelastraat is gestreept
En de Stalinlaan is de Vrijheidslaan geworden.
Dankzij de 'zorgelijke demografische omvorming' kan de grens steeds vaker een tikkeltje opgerekt worden.quote:Op woensdag 3 juni 2026 00:40 schreef Kottnauer het volgende:
Proefballonnetje. Kijken hoe het valt.
Binnen een paar jaar zullen deze en andere Arabische namen ergens opduiken in het straatbeeld.
Eerst onschuldig met natuurgebieden. Daarna schrijvers en dichters. Stap voor stap.
Gelul. Die komen uit India, niet uit Arabië. Arabieren hebben het pas 500 jaar later overgenomen. Ook niet Arabieren trouwens maar Persen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik moest vandaag met Arabische cijfers rekenen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |