Ik nomineer het Eerwraakplantsoen en de Takiyyalaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:36 schreef Cruzinats het volgende:
Besnijdenislaan, Neef en nichtstraat en kinderbruiddijk zeker?
Of wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Er is hier ook een Kuifjestraat, nu wilden ze een straat in het verlengde daarvan hofje van Bobbie noemen. Opzich best geinig zou je zeggen, maar er kwamen allerlei hoogbejaarden tegen in opstand omdat het niet bij de traditie van het (voorheen) dorp past.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:55 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet dat er ergens een Micky Mouse-straat is![]()
![]()
![]()
Voordat iedereen gaat denken dat er een uitvinding gedaan is onder het juk van de Islam:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik moest vandaag met Arabische cijfers rekenen!
Lent(Nijmegen noord)?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:52 schreef Caland het volgende:
Hier om de hoek heb je een wijkje met bands/artiesten als straatnaam. Nu is dat nog niet zo erg als je in de Oasis- of Rolling Stones-straat woont maar er is dus ook een Coldplaystraat.![]()
Dan zou ik persoonlijk liever in de Mohammed B. straat wonen, maar dat geheel terzijde.
Het weerinstituut zit in de Kwikstraat. De media zitten in de Kwekstraat. Wat er in de Kwakstraat zit, dat weet ik niet meer.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:55 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet dat er ergens een Micky Mouse-straat is![]()
![]()
![]()
Dat weet je wel.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het weerinstituut zit in de Kwikstraat. De media zitten in de Kwekstraat. Wat er in de Kwakstraat zit, dat weet ik niet meer.
Gustav Klimt?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:03 schreef MichaelScott het volgende:
Dan zou ik liever een wijk met Oostenrijkse schilders zien.
Noem eens vijf arabieren die volgens jou een straatnaam naar zichzelf vernoemd zouden moeten krijgen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
Tsja, mensen van Arabische komaf wonen al decennia lang in Nederland, en zijn al decennialang onderdeel van de samenleving. Ik ziet het probleem niet om er een paar straatnamen naar te vernoemen. Wat een fophef weer.
Het gaat hier echter niet om Arabieren, maar om de namen van droge rivierbedding in het MO, de zgn Wadi's. Wadi Rum zal er bv vast wel tussen zitten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
Tsja, mensen van Arabische komaf wonen al decennia lang in Nederland, en zijn al decennialang onderdeel van de samenleving. Ik ziet het probleem niet om er een paar straatnamen naar te vernoemen. Wat een fophef weer.
Dat komt omdat straatnamen doorgaans naar Nederlandse of Algemene zaken vernoemd worden, en als het al buitenlandse personen zijn dan is het vaak een thema, bijvoorbeeld bekende schilders/dichters/uitvinders, en zoals je weet zijn die daar allemaal niet zo meer bezig.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
Ach er zullen genoeg mensen van Arabische komaf zijn die Nederland een grote dienst hebben bewezen. Misschien mensen die veel vrijwilligerswerk hebben gedaan, muzikanten, of mensen die een lintje hebben gekregen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:18 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Noem eens vijf arabieren die volgens jou een straatnaam naar zichzelf vernoemd zouden moeten krijgen.
Vrijwel altijd moet je Nederland een grote dienst bewezen hebben voor die eer.
Israel natuurlijk :squote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:44 schreef rutger05 het volgende:
Ik denk dat het interessant is om uit te zoeken wie dit precies heeft voorgesteld, waarom de gemeente hier aanvankelijk in is meegegaan en wat de achterliggende gedachte achter deze voorgestelde namen is.
Ik heb ooit zelfs op een Ibn Battuta school gezeten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens hebben we bijvoorbeeld wel Turkse straatnamen, bijvoorbeeld vernoemd naar Ata Turk (zeer terecht!!!) en Piri Reis.
Oke, nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat hier echter niet om Arabieren, maar om de namen van droge rivierbedding in het MO, de zgn Wadi's. Wadi Rum zal er bv vast wel tussen zitten.
Waarom niet! Er worden wel vaker straten naar schilders vernoemd. Dan kan Oostenrijks ookquote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:03 schreef MichaelScott het volgende:
Dan zou ik liever een wijk met Oostenrijkse schilders zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |