abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2026 @ 17:24:43 #76
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220980639
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 08:47 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je het over hebt maar ik weet niks over "de werkelijkheid". Ik kan het alleen maar subjectief ervaren.
Houden we over AI en de zaterdagavond :s)
Colleziono francobolli di bambini
pi_220981937
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 16:02 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Projecteer jij hier op hem wat je in eerste instantie bij jezelf herkent?
Volgens mij niet.. ik heb volgens mij hier nooit de drang gehad om maar extra mannelijk te reageren
pi_220981979
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:50 schreef Pixelman het volgende:
Tja, te veel emo is niet goed maar om nou zonder of weinig emoties door het leven te gaan, is slechter.
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 08:47 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je het over hebt maar ik weet niks over "de werkelijkheid". Ik kan het alleen maar subjectief ervaren.
Op het ene moment weet je wat goed en slechter is.. ik reageer op jou en vervolgens geef je aan dat je het niet begrijpt en weet en dat het subjectief is.. Maar goed, een zijlijn
pi_220981987
- onnodig

[ Bericht 98% gewijzigd door Masberum op 07-06-2026 21:21:30 ]
  Moderator / Miss SHO zondag 7 juni 2026 @ 20:41:15 #80
22592 crew  Ole
pi_220982083
Wat denk/ wil je zelf met dit topic?
Voor zover ik kan zien uit jouw posts uit verleden ook stop je redelijk snel met behandelingen. Omdat ' je anders/ beter ' bent. Ik snap dat heel goed. Maar wellicht een idee om het toch minimaal een paar weken een kans te geven. O+

Wanneer is de laatste keer geweest dat je een maand nuchter bent geweest?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220982234
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:41 schreef Ole het volgende:
Wat denk/ wil je zelf met dit topic?
Voor zover ik kan zien uit jouw posts uit verleden ook stop je redelijk snel met behandelingen. Omdat ' je anders/ beter ' bent. Ik snap dat heel goed. Maar wellicht een idee om het toch minimaal een paar weken een kans te geven. O+

Wanneer is de laatste keer geweest dat je een maand nuchter bent geweest?
Nu niet zoveel meer, mag ook wel gesloten worden wat mij betreft. Ik weet dat dat niet zo werkt maar misschien was het een poging tot iets maar merk ik toch wel weer dat ik er überhaupt niet door ga/kan veranderen.

Nou ja ik voel me niet beter dan de rest. Ik zat 2 weken in een afkickkliniek en de psycholoog gaf ook aan dat er soms fouten werden gemaakt en ik daar niet hoorde. Niet omdat ik niet teveel dronk, dat ik alcoholist was was duidelijk. Maar mijn gedrag was na alcoholgebruik niet zoals dat van de rest daar. Patiënten daar stelden dat ik hen belemmerde in hun herstel. Dat was een aardige reden om er vroegtijdig mee te stoppen toen, niet omdat ik het zelf niet af wou maken, ook al kan ik begrijpen dat mensen daar dan hun twijfels bij hebben.

Ter informatie trouwens, vanaf het moment dat ik maar aangaf dat ik ermee wou stoppen tot ik er echt weg was was volgens mij alsnog 6 dagen. Het is niet alsof je plotseling weg kan gaan. Ja tuurlijk je kan over de sloot springen en 60 km. gaan lopen, maar je telefoon, ov-kaart, geld etc. zit allemaal daar nog in een kluisje.

De laatste keer een maand nuchter zal denk ik 22 jaar geleden zijn geweest. Rond mijn 18e. Nu de laatste maanden afwisselend 13 dagen, 10 dagen en 7-8 dagen nuchter geweest. En verder een x aantal keer een paar dagen die ik niet echt heb bijgehouden omdat het wat zinloos lijkt om maar elke 2 a 3 dagen die ik achter elkaar nuchter ben maar als een prestatie te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Masberum op 07-06-2026 21:30:10 ]
  Moderator / Miss SHO zondag 7 juni 2026 @ 21:57:10 #82
22592 crew  Ole
pi_220982468
Dank voor je oprechte antwoord! Kan alleen voor mijzelf spreken. Heb ooit een behandeling/ opname gehad waar ik slechter uitkwam.

Heb gelukkig iemand gevonden buiten ggz. Wel met alle opleidingen en geregistreerd alles.

Dus niet aan alle protocollen enzo.
Nadeel is niet vergoed door verzekering maar dat is het waard!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zondag 7 juni 2026 @ 22:07:37 #83
22592 crew  Ole
pi_220982518
quote:
Ter informatie trouwens, vanaf het moment dat ik maar aangaf dat ik ermee wou stoppen tot ik er echt weg was was volgens mij alsnog 6 dagen. Het is niet alsof je plotseling weg kan gaan. Ja tuurlijk je kan over de sloot springen en 60 km. gaan lopen, maar je telefoon, ov-kaart, geld etc. zit allemaal daar nog in een kluisje.
Ah zo. Was bijna in soortgelijke kliniek terechtgekomen. Al bij voorbaat niet gedaan. Wel vette rekening alleen voor intake
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220982560
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:07 schreef Ole het volgende:

[..]
Ah zo. Was bijna in soortgelijke kliniek terechtgekomen. Al bij voorbaat niet gedaan. Wel vette rekening alleen voor intake
Heb je nog vragen voor mij of wil je graag nog meer over jezelf vertellen?
  Moderator / Miss SHO zondag 7 juni 2026 @ 22:26:43 #85
22592 crew  Ole
pi_220982617
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:17 schreef Masberum het volgende:

[..]
Heb je nog vragen voor mij of wil je graag nog meer over jezelf vertellen?
Nee hoor.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220983341
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:17 schreef Masberum het volgende:

[..]
Heb je nog vragen voor mij of wil je graag nog meer over jezelf vertellen?
Ik wou nog wel wat vragen als dat ok is. Heb je van je kind wel eens iets terug gekregen over je emoties?
Kinderen zijn er vaak duidelijk en straight to the point in. Vaak geeft de relatie ouder/ kind impuls voor trigger en verandering.
pi_220987134
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:17 schreef Masberum het volgende:

[..]
Heb je nog vragen voor mij of wil je graag nog meer over jezelf vertellen?
Als ik deze reactie lees, komt het op mij over dat je het haar kwalijk neemt dat ze iets over haar eigen situatie vertelt in plaats van jou de aandacht geeft waar je behoefte aan hebt. Terwijl ik uit haar reactie weer opmaak dat ze juist daarmee aandacht heeft voor jou. Zo van "Een zelfstandige psych werkt voor mij beter dan de GGZ. Wellicht geldt dat ook voor jou." Ze geeft informatie over haar eigen situatie en laat verder aan jou over wat je ermee kan of wilt, zo zie ik het.

Ik denk persoonlijk dat het jou en overigens ook veel andere mensen inclusief mezelf kan helpen je bewust te worden van hoe je geneigd bent de reacties van anderen te interpreteren. Niet om jezelf te veroordelen of te corrigeren maar om na te denken over waar dat vandaan zou kunnen komen.

Als je geneigd bent bij voorbaat de reacties van anderen als vijandig te interpreteren, moet daar negatieve ervaringen achter zitten. Anders zou je namelijk geen reden hebben om er vanuit te gaan dat de ander kwade bedoelingen heeft. Kreeg je vroeger bijvoorbeeld weleens te horen dat je dingen negatief interpreteert omdat je een negatief karakter hebt? Het gebeurt namelijk heel vaak dat mensen elkaar op zo'n manier veroordelen, echter dat oordeel klopt sowieso niet en het slaat nergens op. Alles wat ieder mens doet, heeft als doel om zichzelf beter te kunnen voelen. Of het de juiste manier is, dat is weer een ander issue. Ook gedrag door een alcohol-verslaving heeft als doel dat jij je daardoor beter wilt voelen. Het is niet bepaald de verstandigste manier die op langetermijn jouw leven kapot kan maken. Echter het is op korte termijn wel de snelste en voor jou de meest effectieve manier. Het brein werkt bij iedereen zo dat mensen zich NU beter willen voelen.

Dus als je je snel achterdochtig voelt en ook de neiging hebt om vijandig op anderen te reageren, doe je dat waarschijnlijk uit zelfbescherming. Je wilt bijvoorbeeld voorkomen dat je iemand te snel vertrouwt, die vervolgens juist op het moment dat jij je kwetsbaar opstelt, een mes in jouw rug steekt.

Als je van jezelf niet beter weet dan dat je zo op anderen reageert, betekent het dat het probleem al begon te ontstaan tijdens jouw eerste levensjaren en te maken heeft met omstandigheden die er toen al waren.

Je kan niet van jezelf op commando afdwingen dat je iemand vertrouwt. Dat vertrouwen kan pas groeien door positieve ervaringen.

Je kan je wel afvragen of je met jouw manier van reageren die je gewend bent, het gewenste effect bereikt. Waarschijnlijk werkt het zelfs averechts en zit je daarmee vast in een negatieve spiraal. Door vijandig op mensen te reageren, duw je degenen die het goed met jou voor hebben, juist van je af, echter je trekt daarmee ook weer mensen aan die jou juist in de problemen brengen. Je hebt misschien zelf het idee dat je met zo'n houding aan anderen laat merken dat jij je niet straffeloos laat belazeren of manipuleren. Anderen merken dan juist bij jou op dat je makkelijk te triggeren bent. Zodoende kan je bijvoorbeeld te maken krijgen met mensen die situaties creëren waardoor jij negatief op hen reageert, waardoor zij een reden hebben om zichzelf slachtoffer te kunnen voelen en jou als de boosdoener.

Als jij je vriendelijker naar anderen opstelt, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat jij anderen controle geeft over jouw leven. Je behoudt daarmee zelfs controle over jouw leven, want je geeft daarmee anderen geen aanleiding om jou ergens van te beschuldigen.

In contact komen met jouw emoties, hoeft evenmin te betekenen dat je daardoor verandert in een watje en een huilebalk. Je bepaalt nog altijd zelf hoe je uiting wilt geven aan jouw emoties en tegen wie en wie niet.

Mensen die overemotioneel reageren, denken wellicht over zichzelf dat ze heel gevoelig zijn of misschien zelfs hoogsensitief. Meestal betekent het dat ze problemen hebben met emotieregulatie. Door zich overkwetsbaar naar anderen op te stellen, roepen ze over zichzelf af dat ze andere mensen de neiging krijgen om hen te betuttelen. Daar zou achter kunnen zitten dat zij een lage dunk hebben van zichzelf en ervan overtuigd dat ze te zwak zijn om voor zichzelf kunnen op te komen. Zij zitten daarmee ook vast in een negatieve spiraal: ze zouden graag assertiever willen zijn, echter door de manier van reageren die ze gewend zijn, roepen ze tegen wil en dank over zichzelf af dan anderen hen klein houden. Er zijn ook mensen die juist op dat soort aandacht uit zijn. Als ze tegenover anderen zielig doen met bijvoorbeeld "Niemand houdt van mij! Ik denk weleens dat ik beter een einde aan mijn leven kan maken!", weten ze dat anderen zich daardoor zorgen over hen maken en lieve woordjes zeggen om hen op te beuren. Op die manier hopen ze zichzelf beter te kunnen voelen. Daarmee belazeren zij uiteindelijk vooral zichzelf: je kan geen oprecht gevoel van eigenwaarde krijgen als dat afhankelijk is van de validatie van anderen. Als ik dat zou doen, zou ik heel erg van mezelf walgen.
  Moderator / Miss SHO maandag 8 juni 2026 @ 18:30:03 #88
22592 crew  Ole
pi_220987187
Klopt helemaal! Dank Pabst.
Ik hou me verder afzijdig hier.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220988017
Dan is er een persoon die op basis van 1 regel een boekwerk schrijft en een moderator die stelt dat het helemaal klopt maar zich verder zogenaamd afzijdig houdt.. (alleen deze laatste keer nog even niet hé..).. oké dan
  maandag 8 juni 2026 @ 20:15:57 #90
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220988136
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:17 schreef Masberum het volgende:

[..]
Heb je nog vragen voor mij of wil je graag nog meer over jezelf vertellen?
Wauw :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220997576
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 05:19 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Ik wou nog wel wat vragen als dat ok is. Heb je van je kind wel eens iets terug gekregen over je emoties?
Kinderen zijn er vaak duidelijk en straight to the point in. Vaak geeft de relatie ouder/ kind impuls voor trigger en verandering.
Ik ben toen gepest tot ze aangaven wat me was overkomen. Toen een periode niet gepest. Op het MBO was volgens mij iedereen gek dus daar viel ik niet extra op
pi_220997730
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 22:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik ben toen gepest tot ze aangaven wat me was overkomen. Toen een periode niet gepest. Op het MBO was volgens mij iedereen gek dus daar viel ik niet extra op
Ik bedoelde eigenlijk of jouw eigen kinderen wel een iets gezegd hebben naar jou toe over dat ze merken dat je emotioneel oppervlakkig of afwijkend reageert?
pi_220997734
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 23:05 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk of jouw eigen kinderen wel een iets gezegd hebben naar jou toe over dat ze merken dat je emotioneel oppervlakkig of afwijkend reageert?
Nee dat niet gelukkig. Maar ze zijn ook nog jong dus dat zegt misschien ook niet alles.
pi_221005970
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:26 schreef Mikeytt het volgende:
Ik kan me hier wel in vinden minus de alcoholverslaving, en ik heb meerdere persoonlijkheidsstoornissen.

Zou aanraden om een verwijzing naar de GGZ bij je huisarts te regelen. Valt in je basispakket en kan je echt goed helpen.
Welke heb jij dan Mikey? Kan me dat bij jou niet voorstellen namelijk.
Solly is retrench, hy hoort dit gister by sy baas
Vanaand gaan hy hom dronk suip en dan sy breins uitblaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')