abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220962870
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Verharding/afsluiting door de dingen die je onderweg hebt meegemaakt? Zelfbescherming?
Zeker! En ook deels bewust. Maar ik zie dat als iets positiefs eigenlijk.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220964711
@Masberum Wat jou misschien zou kunnen helpen, is dat je een geschikte psycholoog zoekt die met jou in kaart gaat brengen wie jij als persoon bent.

Dus zich niet enkel richt op een mogelijke stoornis en wat er mis is met jou, maar naar het hele plaatje kijkt. In wezen een soort persoonlijkheidsonderzoek.

Daarvoor kan je ook terecht bij de GGZ, echter daarbij vergeten ze om ook de levensgeschiedenis mee te rekenen. Dan wordt er alleen uitgegaan van de situatie zoals die nu is: dan wordt het meer een soort keuring, waarbij jij je veroordeeld kunt voelen op de dingen waarvoor je een diagnose kan krijgen. Dan komt er misschien uit dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt en krijg je het advies om een langdurige behandeling te volgen. Ik heb bij jou het idee dat je juist dan in verzet gaat: als iemand tegen je zegt "dit en dat is er mis met jou en daarom moet je deze therapie volgen".

Als ook jouw levensgeschiedenis mee wordt gerekend, worden verbanden zichtbaar waar jouw huidige problemen mogelijk vandaan komen. Om een voorbeeld te noemen. Als de psycholoog aan jou vraagt wat jou aantrok in alle vrouwen waarmee je een relatie hebt gehad en je zou hem bijvoorbeeld eerder verteld hebben dat jij vroeger in jouw jeugd moeder als afstandelijk of dominant hebt ervaren, dan wordt duidelijker wat jij hoopte te vinden bij jouw ex-vriendinnen en ook waardoor die relaties stuk liepen.

Het zou dan misschien kunnen dat jij uiteindelijk alsnog een diagnose persoonlijkheidsstoornis krijgt en het advies krijgt een langdurige behandeling te volgen. Echter in dat geval is voor jou dan wel duidelijker wat het jou zou kunnen opleveren, hoe jouw leven erdoor verrijkt kan worden als je dat probeert.

Uiteindelijk gaat het erom dat jij je gelukkig voelt met jezelf en jouw leven.
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 12:57:45 #53
441859 crew  Lenny77
pi_220965105
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
@:Masberum Wat jou misschien zou kunnen helpen, is dat je een geschikte psycholoog zoekt die met jou in kaart gaat brengen wie jij als persoon bent.

Dus zich niet enkel richt op een mogelijke stoornis en wat er mis is met jou, maar naar het hele plaatje kijkt. In wezen een soort persoonlijkheidsonderzoek.

Daarvoor kan je ook terecht bij de GGZ, echter daarbij vergeten ze om ook de levensgeschiedenis mee te rekenen. Dan wordt er alleen uitgegaan van de situatie zoals die nu is: dan wordt het meer een soort keuring, waarbij jij je veroordeeld kunt voelen op de dingen waarvoor je een diagnose kan krijgen. Dan komt er misschien uit dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt en krijg je het advies om een langdurige behandeling te volgen. Ik heb bij jou het idee dat je juist dan in verzet gaat: als iemand tegen je zegt "dit en dat is er mis met jou en daarom moet je deze therapie volgen".

Als ook jouw levensgeschiedenis mee wordt gerekend, worden verbanden zichtbaar waar jouw huidige problemen mogelijk vandaan komen. Om een voorbeeld te noemen. Als de psycholoog aan jou vraagt wat jou aantrok in alle vrouwen waarmee je een relatie hebt gehad en je zou hem bijvoorbeeld eerder verteld hebben dat jij vroeger in jouw jeugd moeder als afstandelijk of dominant hebt ervaren, dan wordt duidelijker wat jij hoopte te vinden bij jouw ex-vriendinnen en ook waardoor die relaties stuk liepen.

Het zou dan misschien kunnen dat jij uiteindelijk alsnog een diagnose persoonlijkheidsstoornis krijgt en het advies krijgt een langdurige behandeling te volgen. Echter in dat geval is voor jou dan wel duidelijker wat het jou zou kunnen opleveren, hoe jouw leven erdoor verrijkt kan worden als je dat probeert.

Uiteindelijk gaat het erom dat jij je gelukkig voelt met jezelf en jouw leven.
Een beetje psycholoog hoort sowieso naar de geschiedenis te kijken
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220965193
Zonder de post te lezen durf ik wel te zeggen dat TS een stoornis heeft ja.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:43:40 #55
40566 Ericr
Livewrong
pi_220965433
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:55 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Zeker! En ook deels bewust. Maar ik zie dat als iets positiefs eigenlijk.
Alleen dat is het niet. Als je door welke reden ook bent afgestompt en je emoties verbergt zal dat vroeg of laat een negatieve invloed hebben op jezelf en je omgeving.

TS versterkt het door alcohol misbruik waarbij dat gewoon doorwerkt als je nuchter bent. Die ontremming blijft deels hangen als je constant zuipt. Normen en grenzen vervagen.

Ben ervaringsdeskundige en blijf nu grotendeels van die zooi af. Kan het al tig jaar beperken omdat ik weet wat voor negatieve gevolgen kan hebben. Maar kan lang duren tot het inzicht landt dat je niet in een constante staat van lager bewustzijn moet verkeren.

Stoornis ja maar dan wel gerelateerd aan het ongebreidelde alcoholisme van TS.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 5 juni 2026 @ 13:46:32 #56
22592 crew  Ole
pi_220965448
Overigens kun je pas bij GGZ terecht als je een behoorlijke tijd nuchter bent.
Je hebt sowieso stoornis in gebruik van middelen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 5 juni 2026 @ 18:50:09 #57
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_220967073
Tja, te veel emo is niet goed maar om nou zonder of weinig emoties door het leven te gaan, is slechter. Ik kan mij daar niks bij voorstellen.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:06:27 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220967157
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:10 schreef Masberum het volgende:
Als iemand sterft, mijn moeder bijvoorbeeld, dan deed dat me weinig tot niks. Ik doe wel enigszins alsof omdat het wat nuttig is om niet als een emotieloze klojo over te komen tijdens de begrafenis o.a.
Is dit wat je denkt dat er gebeurt of is dit al echt gebeurd?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:14:24 #59
40566 Ericr
Livewrong
pi_220967219
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:50 schreef Pixelman het volgende:
Tja, te veel emo is niet goed maar om nou zonder of weinig emoties door het leven te gaan, is slechter. Ik kan mij daar niks bij voorstellen.
Alcohol is een dopamine killer. Daarom wil je meer omdat je zonder een emotieloos wrak bent.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 19:45:03 #60
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220967394
ik volg je nu al een tijdje, en ik kan met grote waarschijnlijkheid vaststellen voor jou:

autisme
alcoholisme
ruminatiestoornis
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220967426
Anhedonie en alcoholverslaving gaan hand in hand. Culpa/causa beetje de vraag.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220968128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 03:18 schreef FrequentieHouder het volgende:
Heb je geen behoefte meer om mijn andere vragen te beantwoorden?
Jawel hoor dat ga ik ook wel doen morgen of overmorgen. En ook van de rest dan weer. Maar ook zoals nu kijk ik voetbal op tv, dan straks serie. Misschien reageer ik straks nog hoor trouwens, maar wil alleen aangeven dat het niet zo is dat ik echt elke avond hier zit met het idee om het over iets zwaars te hebben, helemaal niks verkeerd bedoeld dus naar jouw reactie. Jij reageert geïnteresseerd en meedenkend
pi_220968576
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 02:08 schreef FrequentieHouder het volgende:
Fijn dat je het niet erg vindt om vragen te krijgen en dat je ze wilt beantwoorden. Ik wil je nog een paar dingen vragen. Heb je wel eens in een deuk gelegen om een stuk in een film?
En ook, ben je wel zenuwachtig of bang geweest? Heb je jezelf weleens leeggepoept net voor een aankomende tandartsbehandeling, medische ingreep of examen?
Of heb je wel intense emoties gevoelt in een confrontatie met vrouw of kind?
In een deuk gelegen nooit denk ik. Maar ik vind en vond soms dingen wel humoristisch. Maar in een deuk liggen nee. Ik denk dat je daarvoor een stuk van onwetendheid moet hebben om op die manier totaal verrast te zijn.

Ja ik ben zenuwachtig en ik ben ook bang geweest. In mijn slaapkamer was een deur en ik dacht vroeger altijd dat daar monsters uit kwamen als ik sliep. En ik moest de sleutel van die deur precies recht plaatsen, soms ging ik 2 a 3 keer uit bed om te controleren dat het echt correct stond.

Ik heb me nooit leeggepoept voor zover ik me kan herinneren maar vast voor mijn 8ste wel een paar keer.
pi_220968584
- niet nodig

[ Bericht 98% gewijzigd door Masberum op 06-06-2026 09:54:22 ]
pi_220968655
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 03:39 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Vermoedelijk ligt het wel deels in mijn aard. Maar waarom heb ik dan nu juist zo weinig emoties? Ik denk zeker dat de opvoeding al van vroegs af aan een rol kan spelen.
Nou ja je kan mij niet wijs maken dat je weinig emoties hebt. Je zit voor zover ik kan zien overal maar ow zo mannelijk te reageren. Je hebt vrij sterke meningen en manieren om die te uiten. In het algemeen reageren mensen zo juist als ze wel emoties ervaren maar het niet willen toegeven. Met andere woorden meneer, u bent minder een eikel dan u wilt pretenderen te zijn. Lijkt me niet een vreselijke diagnose
pi_220968697
- wat teveel informatie

[ Bericht 96% gewijzigd door Masberum op 06-06-2026 09:53:18 ]
pi_220968738
- edit niet op reageren (ik bleef inhoudelijk voor iedereen die het zich afvraagt)

[ Bericht 25% gewijzigd door Masberum op 05-06-2026 23:20:30 ]
pi_220969337
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik denk dat je daarvoor een stuk van onwetendheid moet hebben om op die manier totaal verrast te zijn.

Het is ook vaak herkenning in de dingen die gebeuren of die iemand zegt waardoor de intense lach wordt opgewekt en die komt uit de buik regio

Ik heb me nooit leeggepoept voor zover ik me kan herinneren maar vast voor mijn 8ste wel een paar keer.
Haha
pi_220969340
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:40 schreef Masberum het volgende:

[..]
Hier klink jij als een raar persoon die maar de drang heeft om zich belangrijk te voelen door te reageren op een online forum op iemand die hulp zoekt.
Deels zit daar wel een beetje waarheid in. Wat ook zo is is dat ik naar mijn mening wat expertise en inzicht heb in bepaalde emotionele dingen in mensen waardoor ik vaak reageer op bepaalde topics.
pi_220974126
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 18:50 schreef Pixelman het volgende:
Tja, te veel emo is niet goed maar om nou zonder of weinig emoties door het leven te gaan, is slechter. Ik kan mij daar niks bij voorstellen.
Hoe kan je dan stellen dat het slechter is als je je er geen voorstelling van kan maken?
pi_220974130
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 19:45 schreef FlippingCoin het volgende:
ruminatiestoornis
Gadver :X Eerste keer dat ik erover lees
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:46:56 #72
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_220974729
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:08 schreef Masberum het volgende:

[..]
Hoe kan je dan stellen dat het slechter is als je je er geen voorstelling van kan maken?
De werkelijkheid is niet minder "erg" of "mooi" alleen omdat ons brein tekortschiet in het visualiseren ervan.
pi_220974910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:46 schreef Pixelman het volgende:

[..]
De werkelijkheid is niet minder "erg" of "mooi" alleen omdat ons brein tekortschiet in het visualiseren ervan.
Dus je weet de werkelijkheid.. of je gebruikt A.I. als antwoord of het is een zaterdagavond..
  zondag 7 juni 2026 @ 08:47:13 #74
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_220976350
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:11 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dus je weet de werkelijkheid.. of je gebruikt A.I. als antwoord of het is een zaterdagavond..
Ik weet niet waar je het over hebt maar ik weet niks over "de werkelijkheid". Ik kan het alleen maar subjectief ervaren.
pi_220979471
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 22:45 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja je kan mij niet wijs maken dat je weinig emoties hebt. Je zit voor zover ik kan zien overal maar ow zo mannelijk te reageren. Je hebt vrij sterke meningen en manieren om die te uiten. In het algemeen reageren mensen zo juist als ze wel emoties ervaren maar het niet willen toegeven. Met andere woorden meneer, u bent minder een eikel dan u wilt pretenderen te zijn. Lijkt me niet een vreselijke diagnose
Projecteer jij hier op hem wat je in eerste instantie bij jezelf herkent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')