abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220947261
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:52 schreef Masberum het volgende:

Nou ja ik heb wat gesprekken met een psycholoog gehad maar dat heeft niet geholpen. Therapie misschien wel maar van alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt heeft praten nooit een verschil gemaakt omdat ik wel besef wat er gaande is, wat er mis is etc.
Omdat je beseft wat er mis is, heeft praten geen zin. De psycholoog is dan niet de juiste invalshoek. Want je hoofd en denken wordt alleen maar meer geactiveerd.
Waarschijnlijk is lichaamsgerichte therapie de juiste. Ken je haptonomie? De haptonoom gebruikt het lichaam als invalshoek.
pi_220947271
Hoe voel je je nu je dit topic hebt geopend? Lukt het je om je gevoel te beschrijven?
Ik kan me voorstellen dat je je kwetsbaar voelt.

Je schreef in je OP dat je vroeger wel haat hebt gevoelt. Dat is een heftige emotie. Is het ok als ik daar wat over vraag? Kun je je herinneren waar je haat naar voelde?

Heb je naast dit moment, vroeger wel eens geprobeerd om te stoppen met alcohol drinken? Wat gebeurde er als je een tijdje niet dronk? Wat ervaarde je dan?
pi_220947343
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:10 schreef Masberum het volgende:
Volgens mij is het niet een zelfverdedigingsmechanisme dat ik dat nu een stuk minder sterk ervaar, meer dat ik nu op de helft van mijn leven ben als ik wat mazzel heb.
Wat bedoel je met deze zin? Ik interpreteer het als dat je blij zal zijn als je leven over is. Klopt deze interpretatie?
  woensdag 3 juni 2026 @ 07:22:22 #29
483584 incel
they/them
pi_220947386
Klinkt als autisme
pi_220947528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 21:35 schreef Masberum het volgende:

Voor het eerst daarover gehoord en wat over gelezen nu. Klote man

Pardon?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220952022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 00:32 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ik vind het wel vrij cru dat het overlijden van je eigen moeder je helemaal niks doet (vooropgesteld dat je bij leven geen haat-nijd verhouding had).
Ik begrijp dat je dat denkt (veel mensen volgens mij). Zelf ervaar ik dat wat anders. Ik zeg trouwens niet dat het me niks deed, ik vond het wel naar dat ze nog een tijdje moest lijden juist. Een persoon zei ook dat ik eigenlijk op dat moment al zat te rouwen terwijl ze nog leefde. Maar de dood zelf.. die persoon merkt er niks meer van, ze was al wel wat ouder, dat maakt voor mij ook uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 06:08 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Omdat je beseft wat er mis is, heeft praten geen zin. De psycholoog is dan niet de juiste invalshoek. Want je hoofd en denken wordt alleen maar meer geactiveerd.
Waarschijnlijk is lichaamsgerichte therapie de juiste. Ken je haptonomie? De haptonoom gebruikt het lichaam als invalshoek.
Nee daar niet van gehoord, maar op wikipedia lees ik het volgende "Voor de effectiviteit van haptonomie bestaat weinig klinisch-wetenschappelijk bewijs". Dan haak ik zelf persoonlijk meestal af (misschien voorbarig)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 06:19 schreef FrequentieHouder het volgende:
Hoe voel je je nu je dit topic hebt geopend? Lukt het je om je gevoel te beschrijven?
Ik kan me voorstellen dat je je kwetsbaar voelt.

Je schreef in je OP dat je vroeger wel haat hebt gevoelt. Dat is een heftige emotie. Is het ok als ik daar wat over vraag? Kun je je herinneren waar je haat naar voelde?

Heb je naast dit moment, vroeger wel eens geprobeerd om te stoppen met alcohol drinken? Wat gebeurde er als je een tijdje niet dronk? Wat ervaarde je dan?
Nou ik voel me eigenlijk hetzelfde als gister en de dagen ervoor. Ik voel me niet kwetsbaar om eerlijk te zijn. Open zijn en antwoorden op vragen heb ik nooit echt moeite mee volgens mij, ook niet als het ongunstig voor mij is.

Ja je mag alles vragen hoor. Nou ja misschien is haat niet het juiste woord in mijn geval, ik weet het niet, bedoel ik ben een periode gepest, vond die mensen irritant. Maar van de andere kant heb ik juist ook het idee dat het me weinig beïnvloed heeft verder. Misschien is haat wel een te groot woord inderdaad

Nee hiervoor eigenlijk nooit serieus geprobeerd te stoppen. Maar nu als ik niet gedronken heb voel ik me direct een stuk fitter. Ben een stuk productiever. Alles is dan beter. Alleen het irrationele gedeelte van mijn hersenen zeggen nog steeds dat ik moet drinken, ook al is dat gelukkig wel een stuk minder sterk dan een half jaar geleden merk ik al wel. Terugvallen zijn dan juist extra hevig maar ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:10 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Wat bedoel je met deze zin? Ik interpreteer het als dat je blij zal zijn als je leven over is. Klopt deze interpretatie?
Nee, je interpretatie is logisch, maar ik bedoelde het juist omgekeerd. Ik ben rond de 40, dus als dit de helft van mijn leven is dan wordt ik iets van 80, dat zou wat mazzel zijn. Ik verwacht dat mijn levensjaren al flink verminderd zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 07:22 schreef incel het volgende:
Klinkt als autisme
Ja zou altijd kunnen, nooit een officiële test gedaan. Maar ik heb een kennis die autisme heeft en daar kan ik me helemaal niet in herkennen. En ja ik weet dat het een spectrum is, zelf altijd gedacht dat ik wat het tegenovergestelde van autisme zou hebben als het iets zou zijn. Ik heb over heel veel zaken zo luchtig gedacht, niet echt de drang gehad voor structuur etc.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 08:11 schreef blomke het volgende:

[..]
Pardon?
Nee ik bedoelde dus klote voor jou dat je dat hebt. Niet dat je een klote man bent
  woensdag 3 juni 2026 @ 23:28:46 #32
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_220955392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:22 schreef Masberum het volgende:
Ik zeg trouwens niet dat het me niks deed, ik vond het wel naar dat ze nog een tijdje moest lijden juist. Een persoon zei ook dat ik eigenlijk op dat moment al zat te rouwen terwijl ze nog leefde. Maar de dood zelf.. die persoon merkt er niks meer van
Ik las
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:10 schreef Masberum het volgende:
Als iemand sterft, mijn moeder bijvoorbeeld, dan deed dat me weinig tot niks. Ik doe wel enigszins alsof omdat het wat nuttig is om niet als een emotieloze klojo over te komen tijdens de begrafenis o.a.
Da's toch een heel andere versie, als je het ook over "tijdens de begrafenis" en "doen alsof" hebt.
Colleziono francobolli di bambini
pi_220955597
Fijn dat je het niet erg vindt om vragen te krijgen en dat je ze wilt beantwoorden. Ik wil je nog een paar dingen vragen. Heb je wel eens in een deuk gelegen om een stuk in een film?
En ook, ben je wel zenuwachtig of bang geweest? Heb je jezelf weleens leeggepoept net voor een aankomende tandartsbehandeling, medische ingreep of examen?
Of heb je wel intense emoties gevoelt in een confrontatie met vrouw of kind?
pi_220955614
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:10 schreef Masberum het volgende:

ik ben vooral benieuwd wat mensen denken.

Hier een korte beschrijving.
Ik denk dat ik emotioneel oppervlakkig ben.
Ik denk dat je beperkte emoties kunt voelen/ ervaren.
Je schreef dat je kinderen hebt. Heeft je kind wel eens iets gezegd over dat je erg mild of weinig levendig reageert?

Volgens mij zijn er wel regelmatig situaties in je leven waarin mensen je verkeert begrijpen als je wat zegt of schrijft. Klopt dat? Ik merk het hier in de OP, je beschrijft dingen op een bepaalde manier en er komen vragen en daarna verandert er toch best wat in hoe je het uitlegt. Het geeft onduidelijkheid en een soort dubbele betekenis.

Ik geloof dat je emotionele leven kan veranderen. Maar dat kan alleen als je er zelf last van hebt. Als je verandering wilt.
Het is hetzelfde als met het alcohol drinken en het proberen te stoppen. Als je een intrinsieke motivatie voelt kan het gaan gebeuren. Bijvoorbeeld als je ineens een gevoel krijgt over wat het doet met je organen. Niet een “gedachte”
pi_220955624
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:22 schreef Masberum het volgende:

Nee daar niet van gehoord, maar op wikipedia lees ik het volgende "Voor de effectiviteit van haptonomie bestaat weinig klinisch-wetenschappelijk bewijs". Dan haak ik zelf persoonlijk meestal af (misschien voorbarig)
Haptonomie helpt veel mensen. Je lijkt iemand te zijn die vooral de wetenschap volgt. Dat is een beetje extra een belemmering voor je, denk ik.
Ik weet dat je dit nu niet zal kiezen maar houd deze therapie in gedachten wellicht voor de toekomst, als je wel een impuls krijgt om iets te willen veranderen. Want het hoofd en denkbeelden kunnen voor dominantie zorgen waardoor andere vlakken (emotie en ervaring en beleving) beperkt worden.
pi_220955668
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:10 schreef Masberum het volgende:
Ik vraag me dit soms wel af. Ik ga ook geen weerwoord geven, ik ben vooral benieuwd wat mensen denken.

Hier een korte beschrijving.
Ik denk dat ik emotioneel oppervlakkig ben. Als iemand sterft, mijn moeder bijvoorbeeld, dan deed dat me weinig tot niks. Ik doe wel enigszins alsof omdat het wat nuttig is om niet als een emotieloze klojo over te komen tijdens de begrafenis o.a.

Ik heb wel emotie. Vroeger weet ik nog wel dat ik vooral wel haat had en ook wel verdrietig kon zijn. Volgens mij is het niet een zelfverdedigingsmechanisme dat ik dat nu een stuk minder sterk ervaar, meer dat ik nu op de helft van mijn leven ben als ik wat mazzel heb.

Iets als verdriet vanwege het stoppen van een relatie heb ik nooit ervaren van wat mij bijstaat. Vriendinnen en vriendschappen wat dat betreft hetzelfde. Ik ben alcoholverslaafd, nu sinds 6 maanden ongeveer daar serieus mee bezig, nu op dit moment ook gewoon nuchter voor als dat uitmaakt. Maar het hele leven voelt voor mij wat leeg of ik nu gedronken heb of niet, een soort carrousel.

Vroeger wel wat pech gehad in mijn jeugd vind ik. Maar zelf heb ik dat nooit als reden gezien of aangedragen. Volgens mij ben ik gewoon wat ontspoord door mijn denkwijzes, te gemakkelijk denken.
Heb je er last van dat je zo bent? Je kunt jezelf maar beter accepteren zoals je bent. Sowieso is excessieve emotie bij mannen iets wat ons door het feminisme en de media is aangepraat. Veel mannen voelen zich zoals jij en dat is heel normaal denk ik.

Zelf ervaar ik weinig emoties, maar ik stuur daar ook niet meer op aan. Ik vind het prettiger om te leven met weinig emoties.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 07:45:35 #37
441859 crew  Lenny77
pi_220955906
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 04:16 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Heb je er last van dat je zo bent? Je kunt jezelf maar beter accepteren zoals je bent. Sowieso is excessieve emotie bij mannen iets wat ons door het feminisme en de media is aangepraat. Veel mannen voelen zich zoals jij en dat is heel normaal denk ik.

Zelf ervaar ik weinig emoties, maar ik stuur daar ook niet meer op aan. Ik vind het prettiger om te leven met weinig emoties.
Wie heeft het over excessief?

Oh en ik denk dat het eerder andersom is. Het patriarchale heeft het emotionele er uit geklopt.
Emoties maken menselijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220955911
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wie heeft het over excessief?

Oh en ik denk dat het eerder andersom is. Het patriarchale heeft het emotionele er uit geklopt.
Emoties maken menselijk.
Het kan best zijn dat het per tijdsgewricht en cultuur verschilt. Dat is ook heel menselijk. De menselijke cultuur en ook emoties zijn zeer verschillend door de geschiedenis heen. Ook wat mensen precies emotioneert.

Ik denk wel dat mannen van nature minder contact hebben met die emoties omdat mannen goed moeten kunnen functioneren onder zware stress. Dan passen emoties meestal niet zo. Ik denk ook dat het beter is om het niet te veel te cultiveren. Ik heb zelf wel gehad dat ik emotioneler was en daar werd ik echt niet gelukkiger van. Het leven voelt nu soms wel leeg aan, maar dat is iets wat ik accepteer.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 08:14:21 #39
441859 crew  Lenny77
pi_220955980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:47 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Het kan best zijn dat het per tijdsgewricht en cultuur verschilt. Dat is ook heel menselijk. De menselijke cultuur en ook emoties zijn zeer verschillend door de geschiedenis heen. Ook wat mensen precies emotioneert.

Ik denk wel dat mannen van nature minder contact hebben met die emoties omdat mannen goed moeten kunnen functioneren onder zware stress. Dan passen emoties meestal niet zo. Ik denk ook dat het beter is om het niet te veel te cultiveren. Ik heb zelf wel gehad dat ik emotioneler was en daar werd ik echt niet gelukkiger van. Het leven voelt nu soms wel leeg aan, maar dat is iets wat ik accepteer.
Maar wat heeft toen dan jouw emotionele fase gecultiveerd? Of was je dit toch een beetje van nature en heb je jezelf er vanaf geholpen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220955998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar wat heeft toen dan jouw emotionele fase gecultiveerd? Of was je dit toch een beetje van nature en heb je jezelf er vanaf geholpen?
Kwam wel van nature op ja. Misschien in combinatie met het cultiveren door middel van heel bewust mijn gevoel opzoeken met meditatie en introspectie. Maar op zo'n manier kun je niet leven vind ik. Ik was een mentaal wrak toen. En altijd op en neer qua gevoel en humeur. Nu ben ik veel stabieler en rustiger. Het leven heeft wel een dimensie verloren, maar voorheen was het ook niet te doen.

Ik denk dat het leven je gewoon zo maakt. Gestrande relaties, teleurstellingen etc. Maar ik ga er niets meer aan doen, vind het wel prima zo.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 08:26:21 #41
441859 crew  Lenny77
pi_220956013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:21 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Kwam wel van nature op ja. Misschien in combinatie met het cultiveren door middel van heel bewust mijn gevoel opzoeken met meditatie en introspectie. Maar op zo'n manier kun je niet leven vind ik. Ik was een mentaal wrak toen. En altijd op en neer qua gevoel en humeur. Nu ben ik veel stabieler en rustiger. Het leven heeft wel een dimensie verloren, maar voorheen was het ook niet te doen.

Ik denk dat het leven je gewoon zo maakt. Gestrande relaties, teleurstellingen etc. Maar ik ga er niets meer aan doen, vind het wel prima zo.
Maar dan bestonden die emoties wel bij jou, die waren er niet door het feminisme ingedrild.
Dat bedoelde ik te zeggen met het verbergen of vermijden van emoties die bijna iedereen in een bepaalde mate heeft maar dat die er eerder uitgehaald worden door het stoer te moeten zijn als man.
Ik vraag me eigenlijk zelfs af of je een van nature weinig emotionele persoon naar een emotioneel wrak kan transformeren? Andersom is namelijk prima mogelijk zoals jij ook al schreef hier.

En ja, natuurlijk is het onzin dat iedereen maar een jankend hoopje ellende moet zijn. Daar hoeven we niet naartoe te evolueren.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220956024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar dan bestonden die emoties wel bij jou, die waren er niet door het feminisme ingedrild.
Dat bedoelde ik te zeggen met het verbergen of vermijden van emoties die bijna iedereen in een bepaalde mate heeft maar dat die er eerder uitgehaald worden door het stoer te moeten zijn als man.
Ik vraag me eigenlijk zelfs af of je een van nature weinig emotionele persoon naar een emotioneel wrak kan transformeren? Andersom is namelijk prima mogelijk zoals jij ook al schreef hier.

En ja, natuurlijk is het onzin dat iedereen maar een jankend hoopje ellende moet zijn. Daar hoeven we niet naartoe te evolueren.
Gezien de grote invloed van vrouwen in mijn opvoeding, ook met feministische inslag en zeer gericht op emoties en gevoel, zie ik dit toch wel als een sterke mogelijkheid.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator donderdag 4 juni 2026 @ 08:50:45 #43
441859 crew  Lenny77
pi_220956129
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:28 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Gezien de grote invloed van vrouwen in mijn opvoeding, ook met feministische inslag en zeer gericht op emoties en gevoel, zie ik dit toch wel als een sterke mogelijkheid.
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar ergens denk ik dat dit ook al een beetje in je aard ligt. Wordt dit dan nog eens zwaar gemotiveerd dan kan de expressie waarschijnlijk wel sterker worden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220956828
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 21:10 schreef Masberum het volgende:
Ik vraag me dit soms wel af. Ik ga ook geen weerwoord geven, ik ben vooral benieuwd wat mensen denken.
kijkende naar de titel: "Heb ik een stoornis of ben ik een uitzondering?" ... wat _wil_ je nu precies horen? Dat mensen zich uitgebreid over jou gaan uitlaten, je aandacht geven, misschien zelfs een pseudo-diagnose (wat eigenlijk niemand _kan_ doen hier)?

'Stoornis' als medisch begrip is gewoon een koepel-begrip voor een situatie waarin ofwel op psychisch, mentaal of fysiek niveau hinder ondervonden wordt in het dagelijkse leven.

Overigens, volgens mij is er vrijwel niemand die géén 'stoornis' zal ervaren, en voor vrijwel iedereen bestaat hun leven ook in het omgaan met bepaalde kleine of grotere fysieke handicaps (al dan niet met middelen als brillen, hoorapparaten, maar zelfs de mobiele telefoon is een voor veel mensen onmisbaar hulpmiddel geworden voor allerhande taken, bv notitieblocks, vergrootglas, vertaalhulp).
En evenzeer als fysieke, heeft iedereen ook te maken met bepaalde psychische, mentale beperkingen (de ultieme, overdreven sociaal-agerende mens bestaat ook eigenlijk niet en als iemand overdreven sociaal handelt, is dat vaak zelf ook weer een gevolg van een stoornis).

Het leven is nu eenmaal een ophoping van Hindernissen en iedere mens ontwikkeld zich ook door te leren om te gaan met de hindernissen die hij ervaart...
dat kan ook soms tot bepaalde cognitieve stoornissen leiden, bv omdat iemand bepaalde coping-strategieen voor zichzelf ontwikkeld of aangeleerd heeft, die hem/haar op andre gebieden juist hinderen.

Zeker bv omgang met emoties en de omgang met anderen is typisch iets wat gezien kan worden als sociaal-cognitieve vaardigheden, die iemand aanleert in zijn jeugd en vroege ontwikkeling, maar hem/haar later in het leven ook in staat stelt succesvol te interageren met anderen, zij het in het sociale of juist beroepsleven.

Het is aan jezelf om te beoordelen _of_ je huidige aangeleerde gedrag daadwerkelijk jezelf nog verder helpt in het leven, ook als je vaststelt dat het je zou helpen om bepaalde sociale vaardigheden toch aan te leren om beter en meer met anderen om te gaan;
Zelfs als dat betekent dat je misschien emoties zou moeten leren toelaten, die je nu liever buitensluit omdat het omgaan met die emotionele stress iets is dat je zeer belast, is dat een proces dat je vooral zelf moet aangaan en je zelf ook een motivatie ervoor moet hebben. Therapieen zijn die je kunnen helpen bestaan, maar dat lukt je enkel als je zélf de motivatie ervoor hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 04-06-2026 11:55:59 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220960980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 02:42 schreef FrequentieHouder het volgende:

[..]
Haptonomie helpt veel mensen. Je lijkt iemand te zijn die vooral de wetenschap volgt. Dat is een beetje extra een belemmering voor je, denk ik.
Ik weet dat je dit nu niet zal kiezen maar houd deze therapie in gedachten wellicht voor de toekomst, als je wel een impuls krijgt om iets te willen veranderen. Want het hoofd en denkbeelden kunnen voor dominantie zorgen waardoor andere vlakken (emotie en ervaring en beleving) beperkt worden.
Ik heb een impuls om te willen veranderen. Daarom drink ik ook soms dagenlang geen alcohol tegenwoordig. Maar dat betekent niet dat het volgen van wetenschappelijk geaccepteerde hulp een belemmering is. Zelfs als er een placebo effect zou zijn voor het volgen van iets spiritueels zou dat bij mij niet werken.

Ik begrijp dat je denkt dat het een belemmering voor mij kan zijn als jij gelooft dat iets wat niet bewezen is wel kan werken. Maar jammer genoeg kan ik niet zover gaan. Dat zou net zoiets zijn als dat ik me neerleg bij het bestaan van een God terwijl ik daar compleet niet in geloof.. ter voorbeeld
pi_220961049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:11 schreef RM-rf het volgende:

Dank je voor je reactie. Ik besef me nu dat ik best tevreden met mezelf kan zijn en de minpunten die ik heb wat meer in perspectief moet zien en loslaten
pi_220962412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 20:33 schreef Masberum het volgende:

[..] Maar jammer genoeg kan ik niet zover gaan. Dat zou net zoiets zijn als dat ik me neerleg bij het bestaan van een God terwijl ik daar compleet niet in geloof.. ter voorbeeld
Ja begrijp ik.
Goed van je dat je bezig bent te proberen te stoppen met alcohol
pi_220962416
Heb je geen behoefte meer om mijn andere vragen te beantwoorden?
pi_220962442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:50 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar ergens denk ik dat dit ook al een beetje in je aard ligt. Wordt dit dan nog eens zwaar gemotiveerd dan kan de expressie waarschijnlijk wel sterker worden.
Vermoedelijk ligt het wel deels in mijn aard. Maar waarom heb ik dan nu juist zo weinig emoties? Ik denk zeker dat de opvoeding al van vroegs af aan een rol kan spelen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Moderator vrijdag 5 juni 2026 @ 07:44:37 #50
441859 crew  Lenny77
pi_220962835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 03:39 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Vermoedelijk ligt het wel deels in mijn aard. Maar waarom heb ik dan nu juist zo weinig emoties? Ik denk zeker dat de opvoeding al van vroegs af aan een rol kan spelen.
Verharding/afsluiting door de dingen die je onderweg hebt meegemaakt? Zelfbescherming?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')