abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2026 @ 22:28:21 #201
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_220982625
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:56 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Het probleem, imo, was niet de fouten die hij maakte, maar de (schijnbare) totale onwil van hem om daar van te leren.
Nou ja hij leerde wel van zijn fouten, de vraag is of het de juiste lessen waren. Als je in december nog op de defensieve speelstijl van Ajax afgeeft en nog geen drie maanden later zelf defensief anti-voetbal speelt ben je wel degelijk bereid je aan te passen, maar het was daardoor ook tamelijk krankzinnig hoe hij zich presenteerde.

Hij leert op zich wel, maar hij luistert niet. En een heel groot deel van zijn fouten had hij kunnen voorkomen als hij gewoon beter luisterde en niet voortdurend zijn eigen plan trok.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_220982649
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Nou ja hij leerde wel van zijn fouten, de vraag is of het de juiste lessen waren. Als je in december nog op de defensieve speelstijl van Ajax afgeeft en nog geen drie maanden later zelf defensief anti-voetbal speelt ben je wel degelijk bereid je aan te passen, maar het was daardoor ook tamelijk krankzinnig hoe hij zich presenteerde.

Hij leert op zich wel, maar hij luistert niet. En een heel groot deel van zijn fouten had hij kunnen voorkomen als hij gewoon beter luisterde en niet voortdurend zijn eigen plan trok.
Was dat leren, of afgedwongen door alle blessures? Ik neig naar dat laatste.
  zondag 7 juni 2026 @ 22:47:37 #203
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_220982850
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:30 schreef ashardalan het volgende:

[..]
Was dat leren, of afgedwongen door alle blessures? Ik neig naar dat laatste.
Afgedwongen of niet, het is nog steeds leren.

Ook op andere fouten kwam hij wel terug. Hij is niet meer met de B-ploeg gaan spelen zoals tegen Braga, nam Steijn de band af toen dat duidelijk niet goed ging, stelde Slory niet meer op na die kansloze invalbeurt tegen AZ, en hij heeft ook nooit meer een keeper gewisseld ( :') ). Ik denk wel dat hij heeft geleerd van zijn fouten, maar hij had er al te veel gemaakt waardoor hij ongeloofwaardig was. En veel van zijn fouten waren echt te voorkomen, dat zijn geen beginnersfouten maar ronduit kortsluitingen in de brein. Tel daarbij op zijn slechte media-optredens en je ziet dat hij ontspoorde.

Jammer, want ik denk dat in vPersie ergens wel een goede trainer schuilt, maar hij is gewoon te eigenwijs.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_220982907
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ook op andere fouten kwam hij wel terug. Hij is niet meer met de B-ploeg gaan spelen zoals tegen Braga, nam Steijn de band af toen dat duidelijk niet goed ging, stelde Slory niet meer op na die kansloze invalbeurt tegen AZ, en hij heeft ook nooit meer een keeper gewisseld ( :') ). Ik denk wel dat hij heeft geleerd van zijn fouten, maar hij had er al te veel gemaakt waardoor hij ongeloofwaardig was. En veel van zijn fouten waren echt te voorkomen, dat zijn geen beginnersfouten maar ronduit kortsluitingen in de brein. Tel daarbij op zijn slechte media-optredens en je ziet dat hij ontspoorde.

Jammer, want ik denk dat in vPersie ergens wel een goede trainer schuilt, maar hij is gewoon te eigenwijs.
Het leek tactisch toch vooral gewoon nergens op? :D De hele manier van druk zetten, ontzettend kwetsbaar in de omschakeling en spelers die als kippen zonder kop rondliepen zonder enig idee wat hun taken nu precies waren. Alles wat jij opnoemt komt er nog eens als bonus gefaal bij.
blablablabla
  Moderator zondag 7 juni 2026 @ 23:15:54 #205
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_220982975
quote:

[..]

Eigenwijs en onervaren. Geeft niet eens per se. Maar hij mist ook noodzakelijke empatische en sociale skills. Wat (dus) zijn verdere ontwikkeling bemoeilijkt. Prima om afscheid van hem te nemen als trainer.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  zondag 7 juni 2026 @ 23:16:30 #206
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220982977
Zat volkomen in zijn eigen universum leek het wel, hoe hij ook de discussie aanging met dat tuig na de bekeruitschakeling, oliedom.

Een wereldspits was het, absoluut, maar ik denk dat hij zich gewoon niet kon verplaatsen in mindere spelers dan hij zelf was.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 7 juni 2026 @ 23:20:36 #207
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220983002
quote:

[..]

Hij heeft tegen Betis nog met een B-team gespeeld. Al was dat toen met blessures en druk programma iets begrijpelijker. En er zijn nog wel meer gekke aanvoerders geweest nadat Steijn hem niet meer had, dat Timber hem zelfs niet kreeg toen de 3 eerste aanvoerders allemaal niet beschikbaar waren was heel treurig.

Aan het eind werden z'n beslissingen iets logischer, maar toen waren we al uitgeschakeld in Europa en de beker en werd het ook allemaal een stuk makkelijker.
  zondag 7 juni 2026 @ 23:28:59 #208
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_220983041
Dat Timber geen aanvoerder meer was was juist 100% logisch.
  zondag 7 juni 2026 @ 23:48:07 #209
491502 EvilSkittle
Marsbreker
pi_220983081
Ben nu al fan van onze nieuwe AD en TD. O+
...hier om je mars te breken.
  zondag 7 juni 2026 @ 23:49:49 #210
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220983088
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 18:29 schreef Bugno3 het volgende:
Er wordt Rigauxreus ingegrepen.
Al besproken.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 15:29 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Ze gaan wel Rigaureux te werk.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 7 juni 2026 @ 23:51:48 #211
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_220983092
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 23:28 schreef Scrummie het volgende:
Dat Timber geen aanvoerder meer was was juist 100% logisch.
Uiteindelijk wel, maar een ervaren coach met goede man-management skills had het niet zover laten komen.
pi_220983143
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:25 schreef Caland het volgende:

[..]
[ x ]
Hahahaha
pi_220983164
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 00:15 schreef Alaphilippe_ het volgende:

[..]
Hahahaha
Vanwaar moet je lachen? Vind je dat een slechte of onlogische keuze?
blablablabla
  maandag 8 juni 2026 @ 01:28:43 #214
378023 Wotte
wotte!?
pi_220983265
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 00:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik gok op de voorspelbaarheid van het Nederlands gilde der voetbaljounalisten.
pi_220983273
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 00:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik oordeel niet inhoudelijk over Dick Schreuder. Daarvoor kijk ik te weinig NEC, of voetbal überhaupt. Al vond ik die pijnlijke nederlaag in de bekerfinale wel iets waar je vraagtekens bij kunt zetten. Al lijkt de Dick Schreuder-hosanna daar te groot voor, het lijkt niet aan hem te kleven. Misschien lees ik de verkeerde krantjes. Maar de kritiekloze, ongeremde lofzang is al sinds NEC 4-0 NAC (vroeg in het seizoen) begonnen. We moesten constant aanhoren hoe fantastisch, geweldig en weergaloos NEC was. Als zoiets te massaal gebeurt, gaan mijn alarmbellen meteen rinkelen. Geen mens is feilloos, immers.

Het minder voetbal kijken biedt dan wat meer ruimte om hypes en verafgoding van een afstandje te beschouwen. Ik denk nog vaak na over Farioli, die in augustus 2024 belangrijke redenen voor zijn rotatiebeleid gaf, open en bloot op een persconferentie. Vervolgens hielden journalisten en analisten daar gedurende het seizoen amper rekening mee. Ook in de zoektocht van Ajax naar een nieuwe trainer, zie je journalisten en borreltafels zich verliezen in gepraat over Nederlandse trainers. Terwijl het allang duidelijk was dat Jordi Cruijff het niet in Nederland ging zoeken.

Daarom moet ik zo hard lachen. De Nederlandse journalistiek, TV-programma's en mensen met een meninkje. Ze leven volledig in hun eigen wereld. Ook al speelt het Nederlands voetbal de tweede, zelfs derde viool: we blijven diep in elkaars Oranje reetjes kijken. Blind voor wat er buiten de cirkel gebeurt.

Ik durf te voorspellen dat Rigaux de volgende buitenlandse invloed is, wiens keuzes extra op de grill worden gelegd en overdreven uitgemeten.
pi_220983279
https://www.espn.nl/voetb(...)ed-en-dick-schreuder

@Caland Krabby durft zelfs Alfred Schreuder te noemen _O-.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')