abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220932445
https://www.rtvutrecht.nl(...)itie-start-onderzoek

quote:
Video toont agent die geweld gebruikt tegen zwangere vrouw, politie start onderzoek

Zeist - Aan de Kampweg in Zeist heeft de politie na een melding van vernieling en bedreiging geweld gebruikt. Op videobeelden is te zien dat een agent een zwangere vrouw aan de arm trekt waarna zij op de grond valt. Een man valt daarna de agent aan. De politie heeft dit bevestigd en gaat onderzoek doen naar het gebruikte geweld.



De melding kwam rond 21.15 uur op dinsdag 19 mei binnen bij de politie. Wat er precies werd vernield en wie er bedreigd werd, kan de politie niet delen omdat het onderzoek nog loopt.

De man is hiervoor aangehouden en inmiddels weer vrijgelaten, meldt de woordvoerder. Hij is 30 jaar en komt uit Zeist. Volgens het ANP was het voorval in het asielzoekerscentrum aan de Kampweg in Zeist.

De beelden op sociale media laten de situatie voor een deel zien, zegt de politie. Er is te zien dat de vrouw de agenten niet aanvalt, wat er gezegd wordt is onduidelijk. De videobeelden zijn bij de politie bekend.

"In die situatie hebben ze willen handelen op de veiligheid en dat is wat voor een deel te zien is op de beelden", zegt de woordvoerder. "Zij hebben in een dynamische situatie snel willen handelen voor de veiligheid van de aanwezigen en zichzelf", meldt de politie over de betrokken agenten.

Meer details kan de politie niet geven. "We gaan zorgvuldig kijken naar alle feiten en omstandigheden." Daarbij hoort ook het toetsen van het gebruikte geweld.

Niet gewond
Voor zover bekend is de zwangere vrouw niet gewond geraakt bij het incident, zegt de politiewoordvoerder. Over de betrokken agent en de man, kan de politie geen verdere informatie delen.

Bollendak-incident
Beelden van politiegeweld kunnen vragen oproepen en voor ophef zorgen. Dat gebeurde ook in februari. Een agent gebruikte toen geweld bij een aanhouding van een vrouw onder het Bollendak naast station Utrecht Centraal. Later werd bekend dat de agent voor een deel te veel geweld toepaste, waaronder een trap naar achteren die de vrouw raakte. De aanhouding was wel terecht, stelde politiechef van Midden-Nederland, Yvonne Hondema.
twitter


:N Had zomaar her einde kunnen zijn van de foetus. Hoog tijd voor een emotionele tests bij de politie. Extreem veel met een heel kort lontje. Dit is een gevaar voor de samenleving.

Intern "Onderzoek" van de politie... Hebben weinig mensen vertrouwen in denk ik.
pi_220932451
Ongeacht wie mijn potentiële vrouw zou slaan, ik zou mijn leven opofferen voor mijn vrouw.
Geen enkele hond en hont behandelt mijn vrouw als een hondt
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220932453
quote:
88s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat je het voor kunt zeggen betekend dat je het nog nooit gedaan hebt

that´s a good thing
Neuh, ik zou er het geduld niet voor hebben om dat werk te doen. In die gevallen echt petje af voor de politie.
pi_220932460
Politie wordt bedreigd;
https://nos.nl/artikel/26(...)-na-aanhouding-zeist

Maar hoogzwanger heeft agent dus moeten zien. Nog erger dan
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 22:29:32 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220932465
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:26 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Neuh, ik zou er het geduld niet voor hebben om dat werk te doen. In die gevallen echt petje af voor de politie.
dat sowieso

maar als je iemand een klap moet geven voor je werk is dat nooit leuk want het heeft effect en je ziet dat effect logischerwijs van heel dichtbij

als je daarvan geniet ben je psychopaat en dat die er bij de politieacademie doorheendruppelen wil ik best geloven maar de ME is een trapje verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 31 mei 2026 @ 22:30:56 #6
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220932470
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:27 schreef cinderloom het volgende:
Politie wordt bedreigd;
https://nos.nl/artikel/26(...)-na-aanhouding-zeist

Maar hoogzwanger heeft agent dus moeten zien. Nog erger dan
Wat leven we inmiddels toch in een fijn land. Je hoeft je echt niet af te vragen uit welke hoek die bedreigingen komen. Het is echt te zot voor woorden dat dit getolereerd wordt!
"Hoka Hey!"
pi_220932493
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat leven we inmiddels toch in een fijn land. Je hoeft je echt niet af te vragen uit welke hoek die bedreigingen komen. Het is echt te zot voor woorden dat dit getolereerd wordt!
Voordat de asielzoekers hier waren was het toch al slecht voor normale mensen? Nergens kregen de normale mensen menswaardige woningen.
  Moderator zondag 31 mei 2026 @ 22:38:02 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220932495
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat leven we inmiddels toch in een fijn land. Je hoeft je echt niet af te vragen uit welke hoek die bedreigingen komen. Het is echt te zot voor woorden dat dit getolereerd wordt!
dat zie je hier ook en dat komt volgens mij niet enkel uit ´een bepaalde hoek´
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220932706
quote:
88s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat sowieso

maar als je iemand een klap moet geven voor je werk is dat nooit leuk want het heeft effect en je ziet dat effect logischerwijs van heel dichtbij

als je daarvan geniet ben je psychopaat en dat die er bij de politieacademie doorheendruppelen wil ik best geloven maar de ME is een trapje verder
Bij de ME lopen de grootste klootzakken, die zoeken het op.
What Would Goku Do
  maandag 1 juni 2026 @ 00:05:56 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220932832
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:27 schreef cinderloom het volgende:
Politie wordt bedreigd;
https://nos.nl/artikel/26(...)-na-aanhouding-zeist

Maar hoogzwanger heeft agent dus moeten zien. Nog erger dan
Wat erg voor de politie. :')

Politie is nu slachtoffer!

"We houden u veilig om hoogzwangere vrouwen met geweld op de grond te werpen, en deze nare reacties zijn onze dank :'( "
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 1 juni 2026 @ 00:07:42 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220932863
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:30 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat leven we inmiddels toch in een fijn land. Je hoeft je echt niet af te vragen uit welke hoek die bedreigingen komen. Het is echt te zot voor woorden dat dit getolereerd wordt!
Man ga toch weg.
Als je dit land fijn wil houden zou je dit soort politiegeweld moeten veroordelen. En dat zal waarschijnlijk daar op Facebook en Instagram gebeurd zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 1 juni 2026 @ 00:11:05 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220932910
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:26 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Neuh, ik zou er het geduld niet voor hebben om dat werk te doen. In die gevallen echt petje af voor de politie.
In geweld situaties zou ik mijn hoofd wel koel houden denk ik. Ik laat me niet snel intimideren of zo.

Maar bij in beslag names van geld of drugs denk ik dat ik toch in de verleiding kom.
Als ik een berg geld vind zou ik een deel zelf houden. Als ik een berg drugs vind zou ik een deel zelf verkopen.

Geld is mijn valkuil. Dus ik zou een corrupte politieagent zijn. Dus ik ben ongeschikt.

Die gozer in de OP is ook ongeschikt, maar op een andere manier, die is uit op macht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 1 juni 2026 @ 00:24:12 #13
510771 Redlipslayd
Lippenstiftjunk
pi_220932945
En zoiets is dan een agent? Dit gaat echt alle perken te buiten. :N

Ontslag is hier het enige juiste.
Page not found.
pi_220932968
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:26 schreef Viesdik het volgende:
Ongeacht wie mijn potentiële vrouw zou slaan, ik zou mijn leven opofferen voor mijn vrouw.
Geen enkele hond en hont behandelt mijn vrouw als een hondt
Stoere man wel
pi_220932970
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat erg voor de politie. :')

Politie is nu slachtoffer!

"We houden u veilig om hoogzwangere vrouwen met geweld op de grond te werpen, en deze nare reacties zijn onze dank :'( "
Ik heb de politie vaak genoeg verdedigd maar ze mogen wel eens korte metten maken met collega's die buitenproportioneel handelen.

Misschien wordt het tijd dat we een keer vreedzaam protesteren, links en rechts tegen dom politiegeweld. Als Palestina en anti AZC wappies kan, waarom niet?
pi_220932978
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Stoere man wel
nee hoor
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220932992
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik heb de politie vaak genoeg verdedigd maar ze mogen wel eens korte metten maken met collega's die buitenproportioneel handelen.

Misschien wordt het tijd dat we een keer vreedzaam protesteren, links en rechts tegen dom politiegeweld. Als Palestina en anti AZC wappies kan, waarom niet?
Rechts Nederland wil toch niet gezien worden met vredelievende hippies, dus hoe moet men dan samen ergens protesteren?
pi_220933273
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Man ga toch weg.
Als je dit land fijn wil houden zou je dit soort politiegeweld moeten veroordelen. En dat zal waarschijnlijk daar op Facebook en Instagram gebeurd zijn.
Veroordelen door op te roepen naam en adres van de agent te achterhalen zodat men een volkstribunaal kan houden ja? Want dat is wat er gebeurde.

Je bent oké dat deze agent gelynched wordt door een hysterische menigte begrijp ik uit deze reactie ?
pi_220933277
Mevrouw zal het er wel naar gemaakt hebben.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220933280
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 06:52 schreef TAmaru het volgende:
Mevrouw zal het er wel naar gemaakt hebben.
Enige juiste reactie. Dit is niet iets wat je normaliter zomaar overkomt als je gewoon instructies opvolgt.
  maandag 1 juni 2026 @ 06:58:23 #21
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220933288
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 06:56 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Enige juiste reactie. Dit is niet iets wat je normaliter zomaar overkomt als je gewoon instructies opvolgt.
Enige juiste reactie als je op Dumpert zit ja.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220933293
Je moet ze natuurlijk ook met fluwelen handjes aanpakken zoals ze gewend zijn van de politie in de regio waar ze vandaan komen
pi_220933295
De politie wordt nu bedreigd. Echt wtf :')
pi_220933297
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:24 schreef Redlipslayd het volgende:
En zoiets is dan een agent? Dit gaat echt alle perken te buiten. :N

Ontslag is hier het enige juiste.
Ik durf gerust te stellen dat de vrouw meermaals gemaant is om te luisteren en mee te werken, ik zie de agent voor de rest helemaal geen geweld toepassen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 07:08:31 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220933306
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 07:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik durf gerust te stellen dat de vrouw meermaals gemaant is om te luisteren en mee te werken, ik zie de agent voor de rest helemaal geen geweld toepassen.
Uit de lichaamstaal lees ook een beetje niet goedschiks dus kwaadschiks, die was er klaar mee

Dat ze dan struikelt en op dr koppie valt is lullig maar dat krijg je ervan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')