abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220932222
Sinds een aantal maanden gebruik ik een set RVS snijplanken.



Ideaal vergeleken met houten/kunststof planken (waar ik er een half dozijn van heb): lichter in gewicht, kan je op het gasstel leggen zonder schroeien/smelten. Hygiënischer, minder ruimtebeslag en komt blinkend uit de vaatwasser.

Nogmaals: RVS-snijplanken = aanrader.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220932234
Zou niet weten waarom ik mijn dure messen bot wil maken
  zondag 31 mei 2026 @ 22:00:56 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220932333
Zijn er nog mensen die een gasstel hebben anno 2026?
pindazakje
  zondag 31 mei 2026 @ 22:05:50 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220932358
Uitstekende manier om binnen no-time je messen te ruïneren. Wie verzint zoiets debiels :') ?
Huilen dan.
  roze zondag 31 mei 2026 @ 23:14:42 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220932621
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Zijn er nog mensen die een gasstel hebben anno 2026?
Ja
Your beauty never ever scared me.
pi_220932647
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:41 schreef blomke het volgende:
Sinds een aantal maanden gebruik ik een set RVS snijplanken.

[ afbeelding ]

Ideaal vergeleken met houten/kunststof planken (waar ik er een half dozijn van heb): lichter in gewicht, kan je op het gasstel leggen zonder schroeien/smelten. Hygiënischer, minder ruimtebeslag en komt blinkend uit de vaatwasser.

Nogmaals: RVS-snijplanken = aanrader.
Hoeveel commissie krijg je hiervoor? :P
pi_220932675
Nee dank je, ik heb liever een mes dat langer dan drie paprika's scherp blijft.

Overigens ben ik het niet eens met de claim dat het hygiënischer zou zijn dan hout. Hout is van nature antibacterieel wegens de vochtabsorbering en tannines.

Okee, je watermeloen kan naar knoflook gaan smaken, maar daar heb je meerdere planken voor.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220932700
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:05 schreef Isdatzo het volgende:
Uitstekende manier om binnen no-time je messen te ruïneren. Wie verzint zoiets debiels :') ?
Als je niet kunt snijden. Ziet er uit als een goede optie, maar mijn favoriet blijft toch een glazen snijplank
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_220932826
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als je niet kunt snijden. Ziet er uit als een goede optie, maar mijn favoriet blijft toch een glazen snijplank
Kweenie, maar volgens mij is dat minstens zo funest voor je messen.
Het is te hard, geeft niet mee en vouwt je snede elke keer dat die de plank raakt meer om.
Glas, metaal, natuursteen. Gewoon niet doen.
pi_220932907
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als je niet kunt snijden.
Rare opmerking. Als je een beetje kan snijden, weet je dat glas gewoon veel te hard is, wat het lemmet verpest. En dat je mes dan niet doet wat jij wil. Daarom zijn botte messen gevaarlijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220933382
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoeveel commissie krijg je hiervoor? :P
niets
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220934846
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:41 schreef blomke het volgende:
kan je op het gasstel leggen zonder schroeien/smelten.
Hoe moet ik dat voor mij zien, dan is je gasstel heet en je legt die plank er eventjes op omdat je ruimte nodig hebt, pak je daarna je plank weer op en dan is de plank niet verschroeid maar je vingers wel?
pi_220934937
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:01 schreef Cor_Minderhout het volgende:

[..]
Hoe moet ik dat voor mij zien, dan is je gasstel heet en je legt die plank er eventjes op omdat je ruimte nodig hebt, pak je daarna je plank weer op en dan is de plank niet verschroeid maar je vingers wel?
Nee, je laat 'm afkoelen. Ik doe vrij veel in de keuken en heel vaak zijn m'n snijplanken geschroeid/verkoold/gesmolten. Met deze RVS, nergens last van. Ideaal.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 1 juni 2026 @ 14:41:21 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220935927
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:19 schreef blomke het volgende:
Nee, je laat 'm afkoelen. Ik doe vrij veel in de keuken en heel vaak zijn m'n snijplanken geschroeid/verkoold/gesmolten. Met deze RVS, nergens last van. Ideaal.
Ik heb het vermoeden dat je daarmee een probleem verschoven hebt.

Ik zou ook gelijk een goeie messenslijpset bestellen.
  maandag 1 juni 2026 @ 14:42:55 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220935936
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 22:00 schreef Hyaenidae het volgende:
Zijn er nog mensen die een gasstel hebben anno 2026?
Ja, en ik zou niet anders willen ^O^
  maandag 1 juni 2026 @ 16:55:54 #16
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220936627
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, en ik zou niet anders willen ^O^
Omdat je niet beter gewend bent waarschijnlijk, probeer eens inductie.
pindazakje
  maandag 1 juni 2026 @ 17:00:03 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220936646
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 14:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, en ik zou niet anders willen ^O^
Waarom zou je koken op gas verkiezen boven inductie? Ik kan alleen onwetendheid verzinnen.
Huilen dan.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:04:16 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220936674
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2026 16:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Omdat je niet beter gewend bent waarschijnlijk, probeer eens inductie.
Ik ben met alle overige vormen van koken bekend en prefereer gas, net als iedere professionele kok.
  maandag 1 juni 2026 @ 17:05:02 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220936685
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:00 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom zou je koken op gas verkiezen boven inductie? Ik kan alleen onwetendheid verzinnen.
Alleen als je snel water wil koken is het wel prettig.

Dat is dan ook wel een van de weinige dingen waar ik inductie voor gebruik.
pi_220937292
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 21:41 schreef blomke het volgende:
Sinds een aantal maanden gebruik ik een set RVS snijplanken.

[ afbeelding ]

Ideaal vergeleken met houten/kunststof planken (waar ik er een half dozijn van heb): lichter in gewicht, kan je op het gasstel leggen zonder schroeien/smelten. Hygiënischer, minder ruimtebeslag en komt blinkend uit de vaatwasser.

Nogmaals: RVS-snijplanken = aanrader.
Waarom zou je zo'n snijplank op het gasstel willen leggen?
  maandag 1 juni 2026 @ 18:48:37 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220937326
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:42 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom zou je zo'n snijplank op het gasstel willen leggen?
Dat is gewoon efficienter; dan kun je je groenten al een beetje voorbakken terwijl je aan het snijden bent.
pi_220937471
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 23:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als je niet kunt snijden. Ziet er uit als een goede optie, maar mijn favoriet blijft toch een glazen snijplank
CUL / Glazen snijplanken

Mensen die snijden op glas en rvs zijn hetzelfde als mensen die voetballen op slippers.
-nee-
pi_220937487
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2026 00:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Rare opmerking. Als je een beetje kan snijden, weet je dat glas gewoon veel te hard is, wat het lemmet verpest. En dat je mes dan niet doet wat jij wil. Daarom zijn botte messen gevaarlijk.
Als je kunt snijden snij je het product, niet de plank
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:18:21 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220937494
quote:
14s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:14 schreef Marsenal het volgende:
CUL / Glazen snijplanken

Mensen die snijden op glas en rvs zijn hetzelfde als mensen die voetballen op slippers.
En de WC rol verkeert omhangen.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:31:51 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220937573
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
En de WC rol verkeert omhangen.
Verkeerd in goede staat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220937577
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2026 19:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als je kunt snijden snij je het product, niet de plank
Heb je nog meer onzin in je nek?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 1 juni 2026 @ 19:32:23 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220937580
:D
pi_220962380
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 11:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Nee, je laat 'm afkoelen. Ik doe vrij veel in de keuken en heel vaak zijn m'n snijplanken geschroeid/verkoold/gesmolten. Met deze RVS, nergens last van. Ideaal.
Ben echt benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt. Een snijplank leg je toch op het aanrecht neer en meer niet?
pi_220963208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 02:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ben echt benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt. Een snijplank leg je toch op het aanrecht neer en meer niet?
Ik heb een brede kookplaat en als ik aan het koken ben, leg ik de plank tussen de pannen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220963287
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 08:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik heb een brede kookplaat en als ik aan het koken ben, leg ik de plank tussen de pannen.
Een RVS-snijplank klinkt als een oplossing voor een nicheprobleem. Je zou natuurlijk ook, doe eens gek, de plank niet tussen je pannen kunnen leggen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_220963358
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 08:55 schreef Jordy-B het volgende:
Een RVS-snijplank klinkt als een oplossing voor een nicheprobleem. Je zou natuurlijk ook, doe eens gek, de plank niet tussen je pannen kunnen leggen.
Wat en hoe ik doe in de keuken, maak ik zelf wel uit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220963389
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 08:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat en hoe ik doe in de keuken, maak ik zelf wel uit.
Uiteraard. En RVS-snijplanken zijn een onzinproduct dat daar perfect bij aansluit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')