Dat is toch gewoon bullshit? Als jouw buurman jouw tuin niet erkent, is dan in jouw bekrompen denkpatroon gerechtvaardigd dat het dan vanaf dat moment van hem is? En als je zegt "nee" tegen die agressieve buurman, is het dan okee dat ie je huis binnenstormt, de boel kort en klein slaat en je vriendin aan haar haren mee naar zijn slaapkamer sleept om ff goed los te gaan? Nee, want we hebben kadastraal vast gelegd dat het van jou is.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het moment dat de invasie begon, werden de gebieden niet als Oekraïens erkend door Rusland.
Militaire buitenlandse inmenging pakt altijd slecht uit.
Dat zijn feiten. Internationaal onderzocht en erkent. Blijft lastig de realiteit onder ogen te zien vanuit een fantasiewereldje met vlaggetjes onder je posts.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:00 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat jij over dat laatste fantaseert, is niet mijn probleem en reflecteert niet de realiteit.
Ligt een beetje aan hoe je rekent. Voor 2014 is dat anders dan voor 2022, bij die laatste waren er twee, alleen door Rusland erkende, republiekjes die ze “te hulp schoten”.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:09 schreef over_hedge het volgende:
Het is niet eens waar.. De krim werd al als rusland gezien door de russen zelf ja. Donetsk, Loehansk, Zaporizja en Cherson kwam pas later toen de oorlog al een maand of 7 bezig was.
Ja dus praat mickey weer eens onzinquote:Op zondag 31 mei 2026 10:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan hoe je rekent. Voor 2014 is dat anders dan voor 2022, bij die laatste waren er twee, alleen door Rusland erkende, republiekjes die ze “te hulp schoten”.
Het is wat als je fakelongkanker en je fakeburn-out niet geloofd wordt idd.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dus praat mickey weer eens onzinDat is een beetje het punt
Maarja muckey is boos. Dus gaat nu expres nog meer propaganda posten. Want boehoe mods en admins zijn niet lief
Uitzonderlijke situatie. Vanuit Russisxh perspectief was de regering in Kiev na Maidan illegitiem en dienden de Russischtaligen beschermd te worden na het referendum.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De invasie begon in 2014 en toen erkende Rusland de territoriale integriteit van Oekraïne nog gewoon.
Ligt eraan. Heeft mijn buurman een gezin van 140 miljoen kinderen en een arsenaal aan kernwapens?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon bullshit? Als jouw buurman jouw tuin niet erkent, is dan in jouw bekrompen denkpatroon gerechtvaardigd dat het dan vanaf dat moment van hem is? En als je zegt "nee" tegen die agressieve buurman, is het dan okee dat ie je huis binnenstormt, de boel kort en klein slaat en je vriendin aan haar haren mee naar zijn slaapkamer sleept om ff goed los te gaan? Nee, want we hebben kadastraal vast gelegd dat het van jou is.
Zo gaat dat in beschaafde werelden. En als iemand dat toch doet, stappen anderen in. En in mijn ogen doen "wij" dat nogal slapjes. Het had allang opgelost kunnen zijn als "wij" er vol in gestapt waren. Maar wij, en vooral jij (als het je uitkomt in je bijzonder matige beargumentatie, want je springt per uur op een ander zadel met andere nonargumenten. Want zoals hierboven gezegd, je zuigt naar negatieve energie, niet meer dan dat) zijn bang voor die buurman. En als dat soort klootzakken dat ruiken blijven ze doorgaan.
Daarom is het bijzonder knap en mooi dat Oekraïens bloed verspilt wordt, voor ons. Dat zijn de mensen die terug vechten. Niet jij, niet ik met een kwartje duurdere benzine, nee Oekraïners.
Oekraïne heeft wat jou dus geen bestaansrecht begrijp ik.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het is in mijn belang dat deze oorlog snel voorbij is.
Het Pro-Oekraïense beleid heeft ervoor gezorgd dat deze oorlog nou meer dan 4 jaar bezig is.
Zonder westerse financiering had deze oorlog allang voorbij zijn geweest, met veel minder slachtoffers.
Semantiek. Geen enkel land heeft bestaansrecht. Mensen hebben bestaansrecht.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekraïne heeft wat jou dus geen bestaansrecht begrijp ik.
Ik ben blij dat je nu eerlijk bent.
Maar mischien kun je uitleggen waarom je dat vindt.
Want dan mag je gewoon doen en laten wat je wilt?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ligt eraan. Heeft mijn buurman een gezin van 140 miljoen kinderen en een arsenaal aan kernwapens?
Wat is er legitiem aan het met militair geweld veroveren van Oekraïens grondgebied?quote:En was de tuin illegitiem verkregen waarna ik elke dag ruzie bleef zoeken en bleef steken?
Toch keur je het moorden van Rusland goed, en het verdedigen van Oekraïne tegen het moorden af ..quote:Op zondag 31 mei 2026 10:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Semantiek. Geen enkel land heeft bestaansrecht. Mensen hebben bestaansrecht.
Pure speculatie natuurlijk. Kiev had kunnen eindigen in een soort bloedige eindstrijd.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het Pro-Oekraïense beleid heeft ervoor gezorgd dat deze oorlog nou meer dan 4 jaar bezig is.
Zonder westerse financiering had deze oorlog allang voorbij zijn geweest, met veel minder slachtoffers.
Niet als Oekraïners heel gewillig hun bezit hadden opgegeven.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Pure speculatie natuurlijk. Kiev had kunnen eindigen in een soort bloedige eindstrijd.
Dus heeft weinig zin om ''what if'' scenario's te gaan bedenken.
Palestina ook niet dus?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:29 schreef Mikeytt het volgende:
Semantiek. Geen enkel land heeft bestaansrecht. Mensen hebben bestaansrecht.
Klopt, want Israël heeft meer kinderen en kernwapens.quote:
Je zit zelf vervolgens Ruslands aktie's in het buitenland; Oekraine, te verdedigen.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het moment dat de invasie begon, werden de gebieden niet als Oekraïens erkend door Rusland.
Militaire buitenlandse inmenging pakt altijd slecht uit.
Dat laatste verzin je er natuurlijk ter plekke bij. Dat Oekraïne zichzelf mag verdedigen, betekent niet dat dat met Nederlandse financiering moet.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch keur je het moorden van Rusland goed, en het verdedigen van Oekraïne tegen het moorden af ..
Welk regime?quote:Bovendien steun je een regime dat jou geen bestaansrecht geeft op basis van wie jij bent en hoe je wilt leven.
In dat scenario waarbij we ze harder hadden gesteund, zou het de Nederlander ook geld kosten, dus ook niet fijn.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Pure speculatie natuurlijk. Kiev had kunnen eindigen in een soort bloedige eindstrijd.
Dus heeft weinig zin om ''what if'' scenario's te gaan bedenken.
Je kan ook de andere kant op denken: Als we ze juist heel hard gesteund hadden vanaf het begin was Rusland allang opgerot.
Dat hel pro-Rusland kamp zit ook vnl in de anti-Israel hoek en vice versa.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, want Israël heeft meer kinderen en kernwapens.
Palestina mag ook geen hulp krijgen, want dat verlengt alleen maar het conflict.
Zonder Iraanse en NK en Chinese financiering en steun aan Rusland. Was Rusland allang uit omgevallen. Al die onschuldige slachtoffers die hierdoor zijn gevallen.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |