abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220919242
quote:
Huizen opgekocht en gesplitst voor arbeidsmigranten: 'Dorp raakt samenhang kwijt'

Slecht onderhouden woningen en tuinen, parkeerproblemen en geluidsoverlast: bewoners in Rozenburg zijn de gevolgen van overbewoning in hun dorp zat. Een online petitie tegen het opkopen en splitsen van huizen voor arbeidsmigranten wordt breed gesteund. “Het dorp raakt zijn samenhang kwijt.”

De zorgen van de bewoners spelen al een paar jaar. Investeerders en uitzendbureaus kopen huizen op voor verhuur aan buitenlandse arbeidskrachten. De Polen, Roemenen, Bulgaren en Litouwers werken in de kassen, de logistiek en de bouw.

De investeerders betalen forse bedragen voor deze woningen. “Soms wel 70.000 euro boven de vraagprijs”, zegt dorpsraadlid Danny de Klerk. “Daardoor kunnen de dorpelingen zelf geen woning meer kopen. Vooral starters hebben geen schijn van kans op de woningmarkt.”

Toestemming van gemeente om te splitsen
Het probleem is volgens bewoner Deborah Kooning-Veenman flink toegenomen na de opening van de Blankenburgverbinding tussen Rozenburg en het Westland. “Veel meer huizen zijn nu in handen van investeerders. Hier in de straat acht woningen in vier jaar tijd. In de hele Bomenbuurt tellen we 33 huizen met arbeidsmigranten. De wijk staat inmiddels vol met auto’s en busjes met buitenlandse kentekens.”

Als een woning aan de Acacialaan wordt opgekocht en met toestemming van de gemeente mag worden opgesplitst in appartementen, is voor haar de maat vol. Ze besluit een petitie te starten tegen de verkamering van huizen. “Het gaat hier om een eengezinswoning hè, waar je normaal gesproken met een gezinnetje woont. Nu stoppen ze daar doodleuk acht of twaalf volwassenen in.”

'Probleem ligt niet bij de arbeidsmigranten'
Het gaat haar niet om de afkomst van de arbeidsmigranten, zegt ze. “Het probleem ligt bij de opkopers, de verhuurders en uitzendbureaus. Zij behandelen de arbeidsmigranten als vee. Ze stoppen ze weg in kleine kamertjes met dunne wandjes, met maar één badkamer en één kliko voor het huisafval. Ze leven als sardientjes in blik. En daar moeten ze achthonderd euro per persoon voor betalen.”

De Rozenburgers zien de gevolgen van deze uitbuiting van nabij. Kooning: “De parkeerdruk in de wijk is groot. De tuinen liggen vol afval. En vooral zomers gaan de bbq-feesten met veel drank en balkanmuziek tot laat in de nacht door. Niet leuk, maar wat wil je als je de tijd in die hitte op een klein zolderkamertje moet doorbrengen?”

Veel klachten over woonoverlast
Ze heeft met haar buren vaak bij de gemeente geklaagd over de woonoverlast. “Dan komen handhavers een keertje kijken en daarna hoor je nooit meer iets van ze. We blijven bellen en proberen het onderling ook zelf op te lossen, maar er zijn al vechtpartijen geweest. En ik durf ’s avonds niet meer in mijn eentje over straat.”

Ook bij verhuurders en uitzendbureaus is geklaagd, zeggen de verontruste bewoners. Het levert volgens hen weinig op. “Ze nemen de telefoon al niet meer op. Of ze zetten doodleuk verkeerde huisvuilbakken neer van bedrijven die in andere gemeenten huisvuil ophalen. Die worden natuurlijk niet geleegd.”

Ruim 1200 handtekeningen
Hun zorgen worden in het dorp breed gedeeld. De petitie is in twee weken tijd al door ruim 1200 mensen ondertekend. Na een oproep op facebook krijgt de initiatiefneemster ook meldingen waar nog meer arbeidsmigranten wonen. Daarmee krijgt ze een beter beeld van de grootte van de problematiek. “Ik zit al over de 200 woningen heen. Dat is 10 procent van het hele woningaanbod hier. Dat kan niet normaal zijn op een dorp.”

En dat is ook de zorg van dorpsraadslid Danny de Klerk. Hij vreest voor de sociale samenhang. “Arbeidsmigranten blijven vaak maar kort ergens wonen, doen niet of nauwelijks mee aan dorpsactiviteiten, worden geen lid van een vereniging en kopen ook nauwelijks lokaal. Daardoor verdwijnt het dorpsgevoel. Rozenburg voelt niet meer als Rozenburg.”

Rozenburg valt bestuurlijk gezien onder de gemeente Rotterdam. Ze hopen dat die gemeente snel in actie komt tegen de verkamering en woonoverlast. In de petitie pleiten ze voor opkoopbescherming en zelfbewoningsplicht.

Woningen kunnen dan niet meer zomaar aan anderen worden verhuurd of in appartementen worden opgesplitst. “In andere Rotterdamse wijken en omliggende gemeenten is daar al sprake van. Waarom niet bij ons? Nu lijken we het afvoerputje van de regio.”

Huizen bouwen op eigen terrein
Huisvesting voor arbeidsmigranten moet beter en dichter bij de werkplek worden geregeld, vindt ook Dorpsraad-voorzitter Ria de Sutter-Besters. Zij staat volledig achter de klachten van de bewoners. “Laat die werkgevers in het Westland maar huizen bouwen op hun eigen terrein.”

De petitie én het dossier wil het drietal binnenkort overdragen aan het Rotterdamse gemeentebestuur. Wethouder Chantal Zeegers heeft volgens de Rozenburgers tot nu toe steeds hun bezwaren weggewuifd. De gemeente laat aan Rijnmond weten open te staan voor een gesprek: "We nemen de zorgen serieus en willen samen kijken naar passende vervolgstappen.”

De Sutter-Besters: “Daarom moeten we goed beslagen ten ijs komen: cijfers en feiten laten zien. De huidige vergunningen kunnen we helaas niet meer terugdraaien, maar hopelijk zijn ze in Rotterdam wel gevoelig voor onze bezwaren en krijgen we hier in Rozenburg ook opkoopbescherming en zelfbewoningsplicht.”
Als je niet te grazen wordt genomen door de deugbrigade van D66 en CDA die graag een AZC in je achtertuin willen, dan wordt je wel te pakken genomen door de VVD die zoveel mogelijk arbeidsmigranten naar Nederland wilt halen. Dit land moet en zal kapot.

pi_220919265
quote:
En vooral zomers gaan de bbq-feesten met veel drank en balkanmuziek tot laat in de nacht door. Niet leuk, maar wat wil je als je de tijd in die hitte op een klein zolderkamertje moet doorbrengen?”
Waarom zou je asogedrag nog gaan goedpraten ook? Er is gewoon geen enkel excuus voor.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:01:11 #3
483584 incel
they/them
pi_220919295
Hun krijgen alles gratis en wij maar werken.
  Redactie Sport zaterdag 30 mei 2026 @ 12:07:51 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220919345
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:01 schreef incel het volgende:
Arbeidsmigranten moeten ook werken lijkt me, daarom zijn het arbeidsmigranten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:07:58 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220919346
quote:
Lezen is moeilijk :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:12:11 #6
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220919370
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:54 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Als je niet te grazen wordt genomen door de deugbrigade van D66 en CDA die graag een AZC in je achtertuin willen, dan wordt je wel te pakken genomen door de VVD die zoveel mogelijk arbeidsmigranten naar Nederland wilt halen. Dit land moet en zal kapot.

[ afbeelding ]
Soort moderne gouden eeuw waarin we leven. Waar een kleine groep heel rijk aan het worden is door migratie als economisch product. Terwijl de middenklasse en samenleving uitgehold wordt door de uitwassen van deze massamigratie.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:14:25 #7
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220919387
Willen ze mijn woning ook hebben voor 70k boven de WOZ? Dan teken ik vandaag nog en pak ik het vliegtuig. Ik neem niet eens ontslag, ze merken maandag vanzelf wel dat ik niet kom.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220919404
Zo’n gesplitste woning laat heel goed zien hoe welvaart en welzijn achteruit hollen in Nederland.

De oorspronkelijke (dus ongesplitste) woning is meestal een gewone bescheiden eengezinswoning. Dat was vroeger de norm voor een normaal Nederlands gezin.

Als je van zo’n woning twee appartementen maakt, door het plaatsen van een paar muren, een extra trap en nog een piepklein badkamertje en keukentje, houd je iets over waar je uiteraard geen normaal gezin meer in kunt laten wonen. Het is echt een hele armetierige bedoening.

Deze verarming en verpaupering is dus het gevolg van het Nederlandse beleid, opgedrongen door de EU.
pi_220919415
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ze kunnen wel een appartement krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport zaterdag 30 mei 2026 @ 12:21:09 #10
pi_220919423
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ze kunnen wel een appartement krijgen.
Indirect betaald door de baas.
pi_220919438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, en als je niet braaf de baas gehoorzaamt heb je geen appartementje meer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport zaterdag 30 mei 2026 @ 12:24:26 #12
pi_220919449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Klopt, het summum voor de rechtse kapitalist. En als we elke keer massaal VVD stemmen zal dat zo blijven.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:25:09 #13
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220919458
Op de Dam kun je ook containerwoningen zetten.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:25:47 #14
503714 SebbeSwensje
pi_220919464
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Klopt, het summum voor de rechtse kapitalist. En als we elke keer massaal VVD stemmen zal dat zo blijven.
Dan gaat dat dus zo blijven.
Appears.
pi_220919474
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En vervolgens kunnen de gevolgen daarvan (een zwervend en meestal dronken bestaan leiden in het centrum van een willekeurige stad) gewoon worden afgewenteld op de maatschappij. "De bazen" zouden veel meer gedwongen moeten worden om voor een overlastloze aanwezigheid en afwikkeling van hun verdienmodel te zorgen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:38:24 #16
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220919592
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
Willen ze mijn woning ook hebben voor 70k boven de WOZ? Dan teken ik vandaag nog en pak ik het vliegtuig. Ik neem niet eens ontslag, ze merken maandag vanzelf wel dat ik niet kom.
Voor 70k extra zou je je woning ineens verkopen en je werk opzeggen? Waarom?
En waar ga je heen dan met het vliegtuig?
pindazakje
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:40:26 #17
503714 SebbeSwensje
pi_220919637
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Voor 70k extra zou je je woning ineens verkopen en je werk opzeggen? Waarom?
En waar ga je heen dan met het vliegtuig?
Voor minder ook wel hoor, de overwaarde is al best lekker. Ik zou eerst de Caribische eilanden aan doen, kijken of ik daar iets moois tegenkom.
Appears.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:41:47 #18
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220919666
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Voor minder ook wel hoor, de overwaarde is al best lekker. Ik zou eerst de Caribische eilanden aan doen, kijken of ik daar iets moois tegenkom.
Gewoon 2 of 3 jaar sparen dan kun je dat toch ook doen.
pindazakje
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:45:14 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220919732
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Spaar jij 70k in 2 jaar?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:45:21 #20
503714 SebbeSwensje
pi_220919735
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik spaar al ongeveer zo lang, maar dat is niet genoeg om definitief te verkassen. Met de verkoop van de woning denk ik het wel te kunnen gaan rooien.
Appears.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:48:26 #21
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220919796
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Spaar jij 70k in 2 jaar?
Nee in 3
pindazakje
pi_220919829
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Nee in 3
Jij kunt maandelijks bijna 2.000 euro opzij leggen? Hartstikke fijn voor je, maar Jan Modaal met een gezin en een Prius komt daar bij lange na niet aan.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:54:28 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220919835
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Nee in 3
Dat doe je goed chef.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:55:33 #24
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_220919841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:53 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Jij kunt maandelijks bijna 2.000 euro opzij leggen? Hartstikke fijn voor je, maar Jan Modaal met een gezin en een Prius komt daar bij lange na niet aan.
Ja ik geef nou eenmaal weinig uit. Fok is mijn enige hobby eigenlijk in het weekend.
pindazakje
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 13:29:56 #25
5428 crew  miss_sly
pi_220920182
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
What's in a name :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 13:34:36 #26
5428 crew  miss_sly
pi_220920226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:17 schreef Kottnauer het volgende:
Zo’n gesplitste woning laat heel goed zien hoe welvaart en welzijn achteruit hollen in Nederland.

De oorspronkelijke (dus ongesplitste) woning is meestal een gewone bescheiden eengezinswoning. Dat was vroeger de norm voor een normaal Nederlands gezin.

Als je van zo’n woning twee appartementen maakt, door het plaatsen van een paar muren, een extra trap en nog een piepklein badkamertje en keukentje, houd je iets over waar je uiteraard geen normaal gezin meer in kunt laten wonen. Het is echt een hele armetierige bedoening.

Deze verarming en verpaupering is dus het gevolg van het Nederlandse beleid, opgedrongen door de EU.
Dat is het gevolg van werkgevers die niet meer willen betalen aan arbeidskrachten en branches die dus kennelijk in Nederland niet (meer) rendabel zijn als je een normaal loon betaalt waar iemand gewoon van kan leven.
pi_220920301
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is het gevolg van werkgevers die niet meer willen betalen aan arbeidskrachten en branches die dus kennelijk in Nederland niet (meer) rendabel zijn als je een normaal loon betaalt waar iemand gewoon van kan leven.
Met kunst- en vliegwerkcontructies sectoren in leven houden is op termijn zelden zinvol. Vaak is het vooral uitstel van executie. Als je zou voorstellen om hier voor vijf euro per week Bangladezen in te laten vliegen en dan kleding in elkaar te laten naaien zodat Nederland weer een "rendabele" eigen textielindustrie kan hebben zou je terecht uitgelachen worden, maar laat Oost-Europeanen rotwerk in kassen of logistieke pakhuizen doen voor een loontje waarvan de eigen inwoners niet eens zouden kunnen leven, en dat is blijkbaar belangrijk genoeg om nog meer belasting van de huizenmarkt en meer werk voor handhavingsdiensten op de koop toe te nemen.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 13:52:54 #28
5428 crew  miss_sly
pi_220920310
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Met kunst- en vliegwerkcontructies sectoren in leven houden is op termijn zelden zinvol. Vaak is het vooral uitstel van executie. Als je zou voorstellen om hier voor vijf euro per week Bangladezen in te laten vliegen en dan kleding in elkaar te laten naaien zodat Nederland weer een "rendabele" eigen textielindustrie kan hebben zou je terecht uitgelachen worden, maar laat Oost-Europeanen rotwerk in kassen of logistieke pakhuizen doen voor een loontje waarvan de eigen inwoners niet eens zouden kunnen leven, en dat is blijkbaar belangrijk genoeg om nog meer belasting van de huizenmarkt en meer werk voor handhavingsdiensten op de koop toe te nemen.
Dus werknemers moeten een normaal salaris betalen waar mensen van kunnen leven, of deze sectoren zijn niet meer geschikt voor Nederland en moeten hier stoppen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:54:14 #29
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220920316
Maar als je met een aantal ouders iets wil kopen om er studerende kinderen in te zetten wordt het je heel erg moeilijk gemaakt. Vervelende ontwikkelingen.
Life is what you make it.
pi_220920340
https://www.waldnet.nl/wn(...)erf_in_Ljussens.html

Zitten ook nogal wat haken en ogen aan. Boer wil op eigen erf onderkomen bouwen voor arbeidsmigranten.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:01:16 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220920375
quote:

Ja, dit begrijpen veel mensen niet goed. Door de arbeidsmigratie worden de rechten van de arbeider in Nederland ondermijnd. Bizar ook dat de vm pvda dit steunt.
Ook het argument ‘Nederlanders willen dit werk niet meer doen’ ( tegen minimumloon onder slechte omstandigheden terwijl ze met zes in een afbraakwoningv leven) geeft dit exact weer.
The End Times are wild
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:02:02 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220920393
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dit is vvd66 ten top
The End Times are wild
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:04:13 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220920430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En vervolgens kunnen de gevolgen daarvan (een zwervend en meestal dronken bestaan leiden in het centrum van een willekeurige stad) gewoon worden afgewenteld op de maatschappij. "De bazen" zouden veel meer gedwongen moeten worden om voor een overlastloze aanwezigheid en afwikkeling van hun verdienmodel te zorgen.
Vaak zijn de opbrengsten onderaan de streep niet eens positief. Voor iedere euro die een werkgever bespaart op loonkosten betaalt de rest van de maatschappij er twee
The End Times are wild
pi_220920547
Ja als je alle huizen gratis kado geeft aan asielzoekers blijft er steeds minder over.
pi_220920569
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is een direct gevolg van Europees beleid. Vrij verkeer van personen.
pi_220920802
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, dit begrijpen veel mensen niet goed. Door de arbeidsmigratie worden de rechten van de arbeider in Nederland ondermijnd. Bizar ook dat de vm pvda dit steunt.
Ook het argument ‘Nederlanders willen dit werk niet meer doen’ ( tegen minimumloon onder slechte omstandigheden terwijl ze met zes in een afbraakwoningv leven) geeft dit exact weer.
De PvdA zijn opgericht om “het volk te verheffen”, dwz de levensstandaard van de gewone arbeider te verbeteren. Maar doordat ze meegaan in het EU-sprookje gebaseerd op vrij verkeer van arbeid hebben ze precies het tegenovergestelde bereikt.
pi_220920913
Moeten ze maar niet op de vvd stemmen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 15:19:24 #38
441859 crew  Lenny77
pi_220920933
quote:
Gratis? Die jongens werken als een paard voor wat kleingeld en worden voor hun huisvesting nog eens uitgebuit.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 15:21:33 #39
441859 crew  Lenny77
pi_220920955
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Vaak zijn de opbrengsten onderaan de streep niet eens positief. Voor iedere euro die een werkgever bespaart op loonkosten betaalt de rest van de maatschappij er twee
Dat voelt die werkgever weer niet, dus who cares.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220921480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
De marketing van de VVD heeft zo goed gewerkt, gezwets over B.V. Nederland en zo, dat het tegenwoordig kiezers links van de VVD zijn die het hardst roepen dat we arbeidsmigranten nodig hebben.
pi_220921483
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:21 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat voelt die werkgever weer niet, dus who cares.
Egoïsme is een belangrijke karaktereigenschap van een ondernemer.
pi_220921495
quote:
Als ze toch niet voor of met daders werken is het toch prima?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:48:23 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220921512
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Of direct zelfs, en dan weet je zeker dat hij een woekerhuur vangt en je in de houdgreep heeft omdat je dakloos bent als je niet meer voor hem werkt.

Dat laatste is al een probleem in de regio Den Haag, waar ze zelfs een aparte opvang hebben voor dakloze arbeidsmigranten, meestal dakloos nadat ze hun baan kwijtraakten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:51:09 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220921519
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik vind het al verbazingwekkend dat je dat al voor 70K boven de WOZ zou doen, vaak loopt de WOZ hopeloos achter en is 70K boven de WOZ ver onder de marktwaarde.
Ergo: voor 70K boven de WOZ kun je je huis waarschijnlijk sowieso makkelijk verkopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin zaterdag 30 mei 2026 @ 16:52:21 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220921532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of direct zelfs, en dan weet je zeker dat hij een woekerhuur vangt en je in de houdgreep heeft omdat je dakloos bent als je niet meer voor hem werkt.

Dat laatste is al een probleem in de regio Den Haag, waar ze zelfs een aparte opvang hebben voor dakloze arbeidsmigranten, meestal dakloos nadat ze hun baan kwijtraakten.
En alle pogingen hier wat aan de toen zijn gestrand in de kamer.

Verrassend he?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:02:29 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220921585
In dit soort gevallen zou de woonvergunning weer terug moeten komen voor huizen tot zeg maar 1½ keer de NHG-grens (2026: ¤ 470.000), en zelfbewoningsplicht.

Dan blijven dat soort woningen behouden aan de gezinnen met de wat kleinere beurs.

De investeerders en uitzendbureaus kunnen dan duurdere woningen kopen (vanaf ¤ 705.000) om op te splitsen voor arbeidsmigranten.
Eens kijken wat B&W er van vindt als de huizen bij hen in de straat gebruikt worden als kippenhokken voor arbeidsmigranten.
Iets zegt mij dat het dan ineens een stuk lastiger wordt om die vergunning voor het opsplitsen van de woning te krijgen.

Maar goed, dat de gemeente die splitsingsvergunnunning zo makkelijk afgeeft terwijl het doel duidelijk uitbuiting van mensen met een laag inkomen is, is al bizar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin zaterdag 30 mei 2026 @ 17:05:20 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220921594
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:02 schreef Leandra het volgende:
In dit soort gevallen zou de woonvergunning weer terug moeten komen voor huizen tot zeg maar 1½ keer de NHG-grens (2026: ¤ 470.000), en zelfbewoningsplicht.

Dan blijven dat soort woningen behouden aan de gezinnen met de wat kleinere beurs.

De investeerders en uitzendbureaus kunnen dan duurdere woningen kopen (vanaf ¤ 705.000) om op te splitsen voor arbeidsmigranten.
Eens kijken wat B&W er van vindt als de huizen bij hen in de straat gebruikt worden als kippenhokken voor arbeidsmigranten.
Iets zegt mij dat het dan ineens een stuk lastiger wordt om die vergunning voor het opsplitsen van de woning te krijgen.

Maar goed, dat de gemeente die splitsingsvergunnunning zo makkelijk afgeeft terwijl het doel duidelijk uitbuiting van mensen met een laag inkomen is, is al bizar.
Puur financieel belang. Veel gemeentes hebben het niet breed meer en dat gaat alleen maar erger worden.

Daarom zie je ook dat gemeentes (veel) meer asielzoekers en statushouders opvangen dan dat ze verplicht zijn. Ze noemen dat verantwoordelijkheid nemen, maar het gaat om euro's. Schandalig dat we zo met mensen om gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220921654
quote:

In de tijd dat deze woningen gebouwd werden waren gezinnen doorgaans een stuk groter dan vandaag de dag. Toen vaak 4+ kinderen, nu is het 1 a 2 kind gemiddeld per gezin en we hebben ook nog eens een en recordaantal singles.

Tijden veranderen. En geld rolt ook volop, slecht gaat het niet. Integendeel :)
pi_220921679
quote:
Misschien volgende keer het bericht lezen. ZIJ betalen 800 euro per maand voor hun hok.
pi_220921693
quote:

Hoe bedoel je opgedrongen door de EU? Er liggen vuistdikke rapporten met adviezen om dit soort uitbuiting van arbeidsmigranten aan te pakken. Onder andere door arbeidsmigratie te ontmoedigen. Alleen stemt Nederland keer op keer VVD en kornuiten. Die gesponsord worden door Ottowork force en andere dubieuze clubjes die fors lobbyen om er niets aan te doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')